۲ طرز تهیه پیراشکی اسفناج پنیری بدون گوشت و با گوشت

۲ طرز تهیه پیراشکی اسفناج پنیری بدون گوشت و با گوشت


2 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پیراشکی اسفناج

اسفناج از جمله مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین سبزیجات است که از آن هم برای تهیه انواع پیش غذا و غذا می‌توانید استفاده کنید و هم به صورت خام در انواع سالاد بریزید. پیراشکی اسفناج با گوشت یا بدون گوشت و با مخلفاتی مثل پنیر فتا، چدار یا پنیر پارمزان یک پیش غذای خوشمزه، مقوی، سیر کننده و مدرن است. ۲ طرز تهیه پیراشکی اسفناج با گوشت و پنیر و پیراشکی اسفناج بدون گوشت که یک غذای اصالتا روسی است را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه پیراشکی اسفناج پنیری بدون گوشت

 

طرز تهیه پیراشکی اسفناج پنیری بدون گوشت

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت دنور

 

مواد لازم برای خمیر پیراشکی

 

آرد: ۳ لیوان

آب: ۱ لیوان

نمک: ½ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

 

 

طرز تهیه خمیر

 

در یک کاسه آرد را بریزید و آب را کم کم به آن اضافه کنید. در حین اضافه کردن آب مرتب آرد را هم بزنید. تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه بشکنید، هم بزنید و نمک را به آن اضافه کنید. تخم مرغ زده شده را به خمیر اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا خمیر صاف و یکدست شود. روی خمیر را با پلاستیک بپوشانید و کنار بگذارید تا مواد داخل پیراشکی آماده شوند.

 

 

مواد لازم برای پیراشکی

 

کره: ۱ قاشق غذاخوری

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ + ایده‌های تزیین سالاد الویه

پیاز قرمز: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه له شده

اسفناج پخته و تفت داده شده: ۵۰۰ گرم

پنیر خامه‌ای: ۱۷۰ گرم

پنیر پارمزان: ½ لیوان

جوز هندی، نمک و فلفل: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

برای درست کردن اسفناج پنیر بدون گوشت کافی است ابتدا پیازها را ریز خرد کنید و در کره تفت دهید. وقتی پیازها سبک و کاراملی شدند حبه‌های سیر له شده را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید. مراقب باشید سیرها نسوزند. وقتی سیر و پیاز سرخ شدند سایر مواد را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم سرخ شوند. وقتی پنیرها آب شدند نمک، فلفل و جوز هندی را اندازه کنید.

 

 

مرحله دوم

 

روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر پیراشکی را با وردنه پهن کنید. ضخامت خمیر باید یک و نیم سانتی‌متر باشد. خمیرها را به صورت گرد برش بزنید. قطر هر خمیر باید هشت و نیم سانتی‌متر باشد. داخل هر خمیر پیراشکی یک قاشق غذاخوری مایه پیراشکی اسفناج بریزید و لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید. برای این‌که لبه‌های خمیر پیراشکی خوب به هم بچسبند نوک انگشتان را خیس کنید و سپس لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید.

 

 

مرحله سوم

 

اگر فر ندارید در ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید. روغن را روی شعله ملایم گاز داغ کنید و پیراشکی‌ها را در روغن سرخ کنید. پیراشکی‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. همین که سطح پیراشکی‌ها طلایی شد کافی است. وقتی پیراشکی‌ها را از روغن بیرون آوردید روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب

اگر هم فر دارید کف سینی فر را چرب کنید، پیراشکی‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا سطح روی پیراشکی‌ها طلایی و پخته شود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت مرغ

 

 

نکات مهم پیراشکی اسفناج با گوشت و پنیر و بدون گوشت

 

*اگر می‌خواهید یک پیراشکی اسفناج مجلسی‌تر و پر و پیمان تر داشته باشید برای این مقدار مواد، ۲۵۰ گرم گوشت چرخکرده هم در نظر بگیرید و گوشت را در پیازی که ابتدا تفت می‌دهید سرخ کنید.

*به جای پنیر پارمزان می‌توانید از پنیر چدار یا پنیر موزارلا (پنیر پیتزا) هم برای داخل پیراشکی می‌توانید استفاده کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید به مواد پیراشکی مقداری قارچ هم اضافه کنید.

 

طرز تهیه پیراشکی اسفناج

 

*یکی دیگر از فوت و فن هایی که برای بهتر شدن مزه و کیفیت پیراشکی گوشت می توانید انجام دهید استفاده از گوشت نگینی خرد شده است. این کار باعث مجلسی تر شدن پیراشکی شما خواهد شد.

*از برخی سبزیجات معطر مانند جعفری نیز می‌توانید در تهیه این غذا استفاده کنید. برای این کار به ذائقه افرادی که این غذا را میل می کنند حتما توجه کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک