طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی به ۲ روش

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی به ۲ روش


14 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه بیسکویت و کیک اسفنجی

چیزکیک یکی از پرطرفدارترین دسرها برای دورهمی و مهمانی‌ها هستند و طرز تهیه آنها هم متنوع است. علاوه بر اینکه می‌توان از میوه‌های مختلفی در طرز تهیه چیزکیک‌ها استفاده کرد، چیزکیک پرتقال یخچالی این قابلیت را دارد که لایه زیرین یا پایه کراست متفاوتی هم داشته باشد یعنی هم می‌توان از کیک اسفنجی و هم از بیسکویت استفاده کرد. طرز تهیه انواع چیز کیک با پایه کیک در فر و چیز کیک یخچالی هر دو پرطرفدارند. ما هم در این مطلب از سرویس آشپزی مجله کوروش ۲ طرز تهیه چیزکیک پرتقال یخچالی با پایه بیسکوییت و به صورت یخچالی و ساده و کیک اسفنجی که در فر درست شده را برای شما آورده‌ایم تا بنا به سلیقه خودتان، هر کدام را که دوست داشتید، درست کنید. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه بیسکویت

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه بیسکویت

 

مواد لازم

 

بیسکویت پتی بور: ۲ بسته

کره: ۱۰۰ گرم

آب پرتقال: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر ماسکارپونه (یا خامه‌ای): ۲۰۰ گرم

خامه: ۲۰۰ گرم

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

پرتقال: ۱ عدد

پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری

ژله پرتقالی: ۱ بسته

 

چیز کیک پرتقال یخچالی با بیسکوییت

 

مرحله اول

 

بیسکویت‌ها را در کیسه زیپ‌دار پلاستیکی بریزید و بکوبید تا کاملا نرم شود. حتما به این مساله توجه کنید که اگر بیسکویت‌ها را به قدر کافی نرم نکنید احتمال دارد که موقع جدا شدن از قالب، خودش را نگرفته باشد. کره را به روش بن ماری ذوب کنید. کره را به بیسکویت پودر شده اضافه و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کتلت قارچ با گوشت و بدون گوشت به روش مجلسی

 

 

مرحله دوم

 

بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید ولی اگر قالب در دسترس ندارید می‌توانید در یک ظرف دلخواه، یک کیسه فریزر قرار دهید و بیسکویت را روی آن پخش کنید و با ته لیوان یا گوشت‌کوب صاف و یکدست کنید و برای حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

پودر ژلاتین را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید روی آنها را به اندازه ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی آب بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید و مدام به هم بزنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا محلولی شفاف به دست آید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک موز و ژله یخچالی

 

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی خوشمزه

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

پرتقال‌ را پوست بکنید و غشای شفاف روی آن را هم جدا کنید. به اصلاح فیله کنید تا فقط مغز آن بماند. خامه، پنیر، بقیه شکر و وانیل را در یک ظرف بریزید و با همزن به خوبی بزنید. فیله و ژلاتین را اضافه کنید و مواد را دوباره بزنید. قالبی که در آن لایه زیرین چیزکیک را آماده کرده بودید، از یخچال خارج کنید و این مواد را روی آن بریزد و سطح را صاف کنید. دوباره قالب را به یخچال برگردانید تا خودش را بگیرد.

 

 

مرحله چهارم

 

آب پرتقال را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی گرم شد، پودر ژله پرتقال را اضافه کنید و به هم بزنید تا ذرات پودر ژله کاملا حل شود. وقتی از حرارت افتاد، آن را روی لایه پنیری قالب بریزید و  دوباره قالب را به مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و کشدار به روشی ساده

 

بعد از اینکه ژله شکل گرفت، کمربند قالب را باز کنید یا اینکه نایلون را از کف کیک جدا کنید. می‌توانید چیزکیک را با پرتقال‌های حلقه شده تزیین و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز‌ کیک یخچالی آلبالو

 

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه کیک

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه کیک

 

مواد لازم

 

کیک اسفنجی: ۱ عدد (به قطر قالب کمربندی)

پنیر ماسکارپونه: ۲۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

شکر: ۱۲۵ گرم

پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با پایه کیک در فر

 

مرحله اول

 

برای تهیه چیز کیک پرتقال با پایه کیک که در فر درست شده قبل از هر چیز کیک اسفنجی ساده وانیلی درست کنید و اجازه دهید از دما بیفتد (طرز تهیه کیک اسفنجی). کیک اسفنجی را از وسط برش بزنید و به شکل دایره یا مستطیل (شکل قالب) یک لایه را در قالب کمربندی قرار دهید.

در یک ظرف مناسب پنیر ماسکارپونه و خامه و شکر را با مخلوط کن بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ساده وانیلی اسفنجی

مرحله دوم

 

پودر ژلاتین را به روشی که در طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با بیسکویت آورده شد یا به روش بن ماری حل کنید (۳ قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه کنید و روی بخار آب قرار دهید تا وقتی شفاف شود). ژلاتین را به پنیر و خامه و شکر اضافه کنید و روی کیک اسفنجی بریزید. قالب را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید.

 

بقیه مراحل را مانند بالا  (مرحله دوم و مرحله سوم طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی با بیسکویت) ادامه دهید.

 

این چیزکیک را به صورت لیوانی و تک نفره هم می‌توانید درست کنید.

 

کالابرگ الکترونیک