۵ طرز تهیه شیر بلال کبابی و آب پز با انواع سس و چاشنی

۵ طرز تهیه شیر بلال کبابی و آب پز با انواع سس و چاشنی


19 دی 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ طرز تهیه شیر بلال کبابی خوشمزه با انواع سس و چاشنی

فصل شیر بلال یا همان ذرت تازه است و بساط درست کردن شیر بلال کبابی هم داغ داغ است. ساده‌ترین روش پخت شیر بلال این است که شیر بلال را روی زغال کباب کنید و سپس یک لحظه در آب نمک فرو ببرید و میل کنید. اما به جز این روش با اضافه کردن سس و چاشنی‌ بلال مختلف می‌توانید یک شیر بلال کبابی و تنوری خوشمزه و لذیذ درست کنید. طرز تهیه شیر بلال کبابی و شیر بلال آب پز با چند نوع سس و چاشنی به عنوان یک اسنک، میان وعده و پیش غذای خوشمزه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

اصلا شیر بلال چیست و شما برای رساندن خواص شیر بلال کبابی به بدن بلال شیر را به چه روشی و با چه چاشنی‌هایی درست می‌کنید؟ در سرویس آشپزی همراه ما باشید تا روش پخت یک بلال خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

 

۱- طرز تهیه شیر بلال کبابی با سس نعنا و جعفری

 

به بلال چی بزنیم خوشمزه شه؟ برای پاسخ دادن به این سوال، با طرز تهیه بلال کبابی خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه شیر بلال کبابی با سس نعنا و جعفری

مواد لازم درست کردن سس شیر بلال برای ۴ نفر

 

  • جعفری ساطوری خرد شده: ۸ قاشق غذاخوری
  • نعنا تازه و ساطوری خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: ۱۲ قاشق غذاخوری
  • سس خردل: ۴ قاشق چایخوری
  • ماست چکیده: ۸ قاشق غذاخوری
  • لیموترش: ۸ عدد
  • نمک و فلفل قرمز: به میزان دلخواه
حتما بخوانید  12 خوراکی که نیاز به یخچال ندارند و روش نگهداری مواد غذایی

 

 

آموزش پخت شیر بلال با سس مخصوص

 

برای درست کردن این سس خوشمزه برای شیر بلال تمام مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و سس را آماده کنید. می‌توانید مواد سس را در غذاساز بریزید تا خوب پوره شود.

 

سپس بلال را کبابی کنید و در آب نمکی که درست کرده‌اید فرو ببرید. بعد از آماده شدن بلال کبابی روی آن سس بریزید و میل کنید.

 

 

حتما بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

 

۲- طرز تهیه شیر بلال کبابی با سس قارچ

 

برای آموزش شیر بلال کبابی با سس قارچ ابتدا بلال‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در شیر بخیسانید. سپس در یک کاسه بزرگ یا پارچ مقداری آب، نمک، فلفل سیاه و آویشن بریزید و بلال‌ها را در آن فرو ببرید. بلال‌ها را از این محلول بیرون بیاورید و روی شعله ملایم گاز یا روی منقل کباب کنید.

 

طرز تهیه شیر بلال کبابی با سس قارچ

 

وقتی بلال‌ها کباب شدند در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان رنده شده یا پودر پنیر پارمزان روی آنها بریزید. به این ترتیب یک مدل ذرت مکزیکی با بلال دارید. این مدل شیر بلال را با سس قارچ یا سس هزار جزیره میل کنید.

 

 

۳- طرز تهیه بلال کبابی با کره‌ و پاپریکا

 

برای آب‌پز کردن شیر بلال آنها را در کمی آب و شیر (نسبت مساوی آب و شیر یا فقط با شیر) و نمک آب پز کنید. سپس مقداری کره، رنده پوست لیمو، جعفری ساطوری خرد شده، پودر فلفل پاپریکای دودی، فلفل قرمز و پودر چیلی را با هم مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک نارنگی با سس مخصوص به ۳ روش در فر و قابلمه

 

طرز تهیه بلال کبابی با کره‌ و پاپریکا

 

وقتی بلال آب‌پز شد همان لحظه که داغ داغ است مقداری پنیر پارمزان پودری یا رنده شده روی آن بریزید و از سسی که درست کرده‌اید روی بلال‌ها بمالید. این بود طرز تهیه شیر بلال با شیر و کره.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

خواص بلال کبابی بی‌شمار است. از بلال کبابی یا آب پز برای تهیه انواع سالاد و خوراک گریل و در کنار غذاهایی مثل تهیه استیک هم می‌توانید استفاده کنید.

 

۴- طرز تهیه بلال کبابی با عسل و سبزیجات

 

در این روش طرز تهیه ابتدا بلال‌ها را با کمی روغن زیتون چرب کنید و سپس نمک و فلفل سیاه بریزید. آن‌ها را روی کباب پز با شعله ملایم قرار دهید تا زمانی بپزید که مغزپخت شوند. بعد از مغزپخت شدن کمی کره آب شده روی بلال‌ها بمالید.

 

طرز تهیه بلال کبابی با عسل و سبزیجات

 

سپس عسل را روی بلال‌ها بریزید و نهایتا مخلوط سبزیجات پیازکوهی، آویشن و جعفری خرد شده را اضافه کرده و میل نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی

 

 

۵- طرز تهیه شیر بلال آتیشی

 

برای طرز تهیه بلال آتیشی، شیر بلال را در طبیعت می‌توانید بعد از آماده شدن زغال در آتش بیاندازید و با انداختن در آب نمک میل کنید. به این ترتیب بلال آتیشی خواهید داشت. همچنین در طرز تهیه بلال تنوری چنانچه تنور دارید بلال را داخل آن قرار دهید و پس از پختن میل کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک