طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج پنیری، یک پیش غذای مدرن و خوشمزه

طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج پنیری، یک پیش غذای مدرن و خوشمزه


19 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج پنیری، یک پیش غذای مدرن و خوشمزه

اگر به دنبال پیدا کردن یک دستورالعمل پخت جدید و خاص برای مرغ هستید، این پیش غذا به عنوان یک غذای تابستانی مخصوص شماست. ترکیب مرغ با اسفناج و پنیر حسابی اشتهاآور است و چه چیزی بهتر از اینکه بدانید وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد و به راحتی می‌توانید یک غذای جدید و جذاب درست کنید. اما قبل از آن بد نیست بدانید که دیپ‌ها انواع مختلفی دارند و معمولا هم به عنوان یک پیش‌غذای مدرن و مجلسی، حسابی شیک هستند. در این مطلب از مجله کوروش قرار است طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج به عنوان یکی از انواع پیش غذا با مرغ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج با پنیر

 

طرز تهیه پیش غذای مدرن

 

مواد لازم

 

فیله مرغ (سینه بدون استخوان): ۵۰۰ گرم

اسفناج: ۴۰۰ گرم

استاک مرغ: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سس چیلی: ۳ قاشق غذاخوری

سس تند: ۱ قاشق چای خوری

پنیر خامه‌ای: ۲۲۵ گرم

پنیر چدار رنده شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گردوی خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری

سیر: ۲ حبه

پیاز: ۱ عدد متوسط

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

خمیر پیتزا: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج

 

طرز تهیه دیپ چیز مرغ

 

مرحله اول

 

در اولین مرحله مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه خرد کنید. در نهایت باید آن را ریش ریش کنید، پس اندازه آنها مهم نیست. پیاز را در قطعات کوچک خرد کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. بعد از اینکه داغ شد، پیاز را سرخ کنید. سیر را له و اضافه کنید. مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی رنگ آن عوض شد، نمک و فلفل را اضافه کنید. استاک مرغ را اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت حداقل ۱ ساعت کاملا بپزند.

 

 

مرحله دوم

 

 

دیپ اسفناج و مرغ پنیری سریع و لذیذ

 

فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. اسفناج‌ها را بشویید و خرد کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و اسفناج‌ها را اضافه کنید. بعد از اینکه روی آب حباب تشکیل شد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید بپزد.

۱۰ دقیقه بعد اسفناج‌ها می‌پزند. اسفناج‌ها را بعد از پخته شدن آبکش کنید. گردوها را در یک تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آنها گرفته شوند.

 

 

مرحله سوم

 

در آخرین مرحله از دستور پخت دیپ مرغ و اسفناج، مرغ آبپز شده را خارج و آنها را رنده یا رشته رشته کنید. مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب، با اسفناج پخته شده، گردوی خرد شده، پنیر خامه‌ای، سس چیلی، سس تند، پنیر چدار و آبلیمو مخلوط کنید.

کف قالبی را که دارید، خمیر پیتزا بیندازید. میکس مرغ و اسفناج را در قالب بریزد. روی قالب را روغن زیتون بریزید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از اینکه مواد پختند، ظرف را از فر خارج کنید و با چاقو، خمیر پیتزا را از ظرف، جدا و سرو کنید.

 

 

 

فوت و فن های طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج

 

طرز تهیه دیپ اسفناج در فر

 

*برای اینکه رنگ سبز اسفناج‌ها باقی بماند، بعد از پختن، مستقیما آنها را زیر آب سرد بگیرید تا تیره نشوند.

 

*در طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج می‌توانید مقداری سبزی معطر خشک را هم به دیپ اضافه کنید. بهتر است در این‌صورت سبزی‌ها را تفت دهید تا عطر آنها خارج شود.

 

*موادی که در طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج به کار می‌رود، متنوع است. شما هم مقداری کلم یا سبزیجات دیگر را می‌توانید به همراه با اسفناج بپزید و در طرز تهیه این غذا به کار ببرید تا دیپ بیشتر حالت سبزیجات به خودش بگیرد.

 

*از آنجایی که در طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج، از پنیر استفاده می‌شود، به آن دیپ چیز هم می‌گویند. در ضمن می‌‌توانید به مواد مورد استفاده در این غذا، قارچ هم اضافه کنید تا در این صورت دیپ مرغ  و قارچ داشته باشید.

 

کالابرگ الکترونیک