طرز تهیه تارت قارچ و پنیر مرحله به مرحله به ساده ترین روش

طرز تهیه تارت قارچ و پنیر مرحله به مرحله به ساده ترین روش


29 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه تارت قارچ و پنیر

تارت قارچ و پنیر، فینگرفودی محبوب شبیه پیتزا قارچ و پنیر است، با این تفاوت که به جای خمیر پیتزا از خمیر تارت استفاده می‌شود. تارت قارچ و پنیر را به صورت گیاهی (بدون گوشت) یا با گوشت و مرغ می‌توانید درست کنید. این غذا، برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم یک گزینه فینگرفودی عالی و مدرن است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه تارت قارچ و پنیر را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر (کراست) تارت قارچ و پنیر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۳۵۰ گرم
کره مارگارین ۲۵۰ گرم
نمک ۱/۳ قاشق چای‌خوری
آب سرد به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه مواد تارت قارچ و پنیر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
قارچ ۳۰۰ گرم
پنیر پروسس ۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
زیتون بدون هسته ۵۰ گرم
شیر پرچرب یا خامه ترش ۲۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل پاپریکا و آویشن به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی مایع به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت قارچ تارت و پنیر:  ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه تارت قارچ و پنیر

مراحل طرز تهیه تارت قارچ و پنیر

برای تهیه تارت قارچ و پنیر، ابتدا باید خمیر تارت را درست کنید و در فر بپزید. سپس مایه تارت را آماده کنید. جزییات روش تهیه تارت قارچ و پنیر را در ادامه دنبال کنید.

مرحله اول: مواد خمیر تارت را آماده کنید

ابتدا آرد را دو بار الک کنید و در یک کاسه بریزید. نمک را هم اضافه کنید و با آرد هم بزنید. کره را همان طور که سرد است به آرد و نمک اضافه کنید. کره را با نوک انگشتان خود با آرد مخلوط کنید تا کره به خورد آرد برود و کاملا با آن مخلوط شود. مراقب باشید با کف دست خمیر را ورز ندهید تا شکننده و سفت نشود. در نهایت خمیر باید بافتی شبیه خرده نان پیدا کند.

در صورت تمایل می‌توانید آرد، نمک و انواع کره حیوانی و گیاهی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه و فوت و فن شیربرنج انبه مقوی برای افطار و سحر رمضان

مرحله دوم: خمیر تارت را فرم دهید

در این مرحله، وقتی خمیر هنوز بافت خشکی داشت، به اندازه ۷ تا ۸ قاشق غذاخوری آب به خمیر اضافه کنید. دوباره خمیر را با نوک انگشتانتان ورز دهید تا بافت خمیری پیدا کند. اگر چسبندگی خمیر کم بود کمی آب دیگر اضافه کنید و اگر زیاد روان و چسبنده بود، مقداری آرد به تدریج اضافه کنید. در کل چون جنس‌ آردها با هم فرق دارد، باید در هنگام درست کردن خمیر تارت، به صورت مرحله‌ای و به تدریج مواد را اضافه کنید تا خمیرتان خراب نشود.

مرحله سوم: خمیر را استراحت دهید

بعد از اینکه خمیر تارت آماده شد، در حدی که وقتی به آن فشار وارد کردید، ترک عمیق نخورد یا زیادی چسبنده نبود، خمیر را در یک پلاستیک فریزری بگذارید یا روی کاسه‌ای که خمیر را در آن گذاشته‌اید، سلفون بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. هر چه خمیر بیشتر استراحت کند، بافت منسجم‌تری می‌گیرد.

مرحله چهارم: خمیر تارت را باز کنید

آماده کردن خمیر تارت

بعد از آماده شدن خمیر، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر را روی سطح کار بگذارید و با وردنه آن را باز کنید. کف یک قالب متوسط که می‌خواهید تارت قارچ و پنیر را در آن بپزید، با مقداری کره یا روغن چرب کنید. خمیر را به اندازه قالب باز کنید و در قالب بگذارید، طوری که خمیر کل سطح و دیواره‌های قالب را بپوشاند.

مرحله پنجم: خمیر تارت را بپزید

بعد از آماده شدن قالب خمیر، روی خمیر کف قالب با چنگال، سورا‌خ‌هایی ایجاد کنید تا خمیر پف نکند و از قالب جدا نشود. روی خمیر را هم با یک کاغذ روغنی بپوشانید. سپس قالب را در فر بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید خمیر بپزد. در این مدت، مایه تارت را آماده کنید.

مرحله ششم: مواد لایه رویی تارت را آماده کنید

برای درست کردن لایه روی تارت قارچ و پنیر، قارچ‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

برای خرید روغن مایع سرخ کردنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: قارچ را اضافه کنید

بعد از سرخ شدن پیازها، قارچ‌های خرد شده اضافه کنید و حرارت را روی حالت متوسط رو به بالا تنظیم کنید، چون اگر شعله کم باشد، قارچ‌ها آب می‌اندازند و سیاه می‌شوند. بعد از اینکه قارچ‌ها تفت خوردند، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید تا ادویه‌ها هم از خامی بیفتند.

برای خرید قارچ و انواع ادویه مثل زردچوبه و فلفل سیاه از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌ حضوری و اینترنتی می‌توانید اقدام کنید.

حتما بخوانید  4 روش طرز تهیه پودر زنجبیل خانگی مرحله به مرحله

مرحله هشتم: خامه ترش را اضافه کنید

وقتی مخلوط قارچ و پیاز آماده شد، شعله را کم کرده و خامه ترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پودر آویشن و پودر فلفل پاپریکا را هم اضافه کنید و هم بزنید. چند ثانیه مواد را با خامه تفت دهید و حرارت را قطع کنید و تابه را کنار بگذارید. (به جای خامه ترش از شیر پرچرب هم می‌توانید استفاده کنید).

برای خرید خامه، شیر، پودر آویشن و پودر فلفل پاپریکا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله نهم: مواد را به خمیر تارت اضافه کنید

بعد از اینکه خمیر تارت پخت و آماده شد،‌ سینی را از فر بیرون بیاورید. کاغذ روغنی را بردارید و یک لایه پنیر موزارلا و کمی از پنیر پروسس را اضافه کنید. سپس مایه قارچ و خامه را روی پنیرهای پیتزا بریزید. کل مایه قارچ را اضافه کنید. روی لایه قارچ، با یک لایه دیگر از پنیر پیتزا و پنیر پروسس بپوشانید.

برای خرید پنیر موزارلا و پنیر پروسس به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید اقدام کنید.

مرحله آخر: تارت را در فر بپزید

در آخرین مرحله، بعد از اضافه کردن همه مواد به خمیر تارت و آماده کردن لایه رویی، می‌توانید دوباره مقداری زیتون، سبزی‌های تازه معطر، پیازچه یا ادویه‌های دلخواه دیگر روی پنیرها بپاشید. بعد سینی تارت را در فر بگذارید و حرارت را روی همان ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. صبر کنید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دیگر، تارت قارچ و پنیر بپزد و آماده شود. سپس تارت را از فر بیرون بیاورید و کمی که از دما افتاد، آن را برش بزنید و سرو کنید.

زیتون بدون هسته را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت مرغ با سبزیجات

فوت و فن های خوشمزه شدن تارت پنیری و قارچ

فوت و فن های خوشمزه شدن تارت پنیری و قارچ

چرا خمیر تارت بعد از پختن سفت می‌شود؟

ورز دادن زیاد خمیر تارت، باعث آزاد شدن گلوتن آرد می‌شود و در نتیجه، خمیر تارت خشک خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود خمیر تارت را زیاد ورز ندهید و از ورز دادن خمیر با کف دست خودداری کنید و با نوک انگشتان دست ورز دهید. همچنین کره گرم شده استفاده نکنید چون کره باید با گرمای دست، در خمیر ذوب شود.

چرا خمیر تارت بعد از پختن، جمع می‌شود؟

اگر خمیر تارت شما موقع پخت در فر، آب رفت و کوچک شد، احتمالا به خاطر استفاده زیاد از کره و ورز دادن بیش از حد خمیر بوده است. خمیر‌هایی که در تهیه آن‌ها مقدار زیادی کره استفاده شده باشد، نسبت به حرارت حساس هستند و اگر به روغن بیفتند، شکل خود را تغییر می‌دهند و پس از پخت سفت و جمع می‌شوند. حتما از کره سرد برای طرز تهیه خمیر تارت استفاده کنید چون این کار احتمال به روغن افتادن خمیر را کاهش می‌دهد.

کالابرگ الکترونیک