طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مرحله به مرحله

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مرحله به مرحله


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و قارچ یکی از محبوب ترین غذاهای خانگی است که معمولاً به روش های مختلفی طبخ می شود. شما می توانید این غذا را هم به صورت رژیمی و هم چرب و مجلسی تهیه کنید و آن را در به عنوان یک غذا با قارچ و برنج و مرغ یا به صورت خوراک همراه با نان به عنوان یک غذای نونی برای وعده ناهار و غذای شام سرو کنید. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم شما را با یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین روش تهیه خوراک طرز تهیه مرغ و قارچ خانگی آشنا کنیم.

 

 

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

 

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

 

زمان پخت: ۵۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

قارچ دکمه ای: ۶ عدد

سینه مرغ: ۳۰۰ گرم

پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه

پیاز متوسط: ۱ عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

سیر: ۳ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه سبز کوچک: ۱/۲ عدد

فلفل دلمه رنگی کوچک: ۱/۲ عدد

آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم

آویشن و دارچین: به مقدار لازم

جعفری تازه یا پیازچه: به مقدار لازم برای تزئین

 

 

طرز تهیه

مرحله اول، خرد کردن مرغ ها

 

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ باید مرغ ها را بشویید و سپس آن ها را برای درست کردن این خوراک خوشمزه آماده کنید. برای تهیه خوراک مرغ و قارچ مجلسی معمولاً بهتر است از سینه مرغ استفاده شود. ابتدا سینه مرغ را بشویید و آن را برای چند دقیقه داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس مرغ ها را به وسیله یک چاقوی تیز و تخته آشپزخانه به تکه های مربعی برش بزنید.

 

خرد کردن مرغ ها

 

مرحله دوم؛ خرد کردن پیاز و سیر

 

بعد از خرد کردن مرغ ها باید سراغ پیاز بروید. پوست پیاز را جدا کنید. سپس آن را با آب فراوان بشویید. حال پیازها را با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت نازک و خلالی برش دهید. برای درست کردن خوراک مرغ و قارچ مجلسی می توانید از پیازهای نگینی نیز استفاده کنید. سپس سیرها را هم پوست بگیرید. آن ها را به صورت مربعی ریز خرد کنید.

 

 

مرحله سوم؛ تفت دادن پیاز و مرغ

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در این مرحله از طرز تهیه مرغ و قارچ باید مقداری روغن در یک ماهیتابه بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود. سپس پیازها را به روغن اضافه کنید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. پیازها را هم بزنید تا کمی سبک و شفاف شوند. سپس می توانید مرغ های تکه شده را به پیازها اضافه کنید. کمی مرغ ها را همراه با پیاز تفت دهید. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن به آن اضافه کنید. سیرهای خرد شده را به مرغ و پیاز اضافه کنید. حال اجازه دهید سطح مرغ ها خوب سرخ شود.

حتما بخوانید  آموزش سبز کردن ۱۶ مدل سبزه عید + بهترین زمان کاشت

 

تفت دادن پیاز و مرغ

 

مرحله چهارم، اضافه کردن مقداری آب به ترکیب مرغ و پیاز

 

این مرحله به اندازه مرغ های شما بستگی دارد. اگر مرغ هایتان را به صورت تکه های درشت خرد کرده اید، بهتر است برای پختن مرغ ها مقداری آب به ماهیتابه اضافه کنید. سپس درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا مرغ ها به خوبی پخته شوند. اما اگر تکه های مرغ شما کوچک است و به خوبی در روغن پخته شده است، نیاز به اضافه کردن آب نیست.

 

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن رب گوجه فرنگی

 

بعد از این که مرغ ها را به خوبی تفت دادید، در این مرحله از طرز تهیه مرغ و قارچ باید ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به مرغ ها اضافه کنید. بهتر است ابتدا رب گوجه فرنگی را در یک سمت ماهیتابه که روغن بیشتری دارد، بریزید. رب گوجه فرنگی را کمی در روغن سرخ کنید. بعد می توانید مرغ را با رب گوجه فرنگی ترکیب کنید.

 

 

مرحله ششم؛ اضافه کردن فلفل دلمه ها

 

بعد از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوراک اضافه کردید، در این مرحله از طرز تهیه مرغ و قارچ باید فلفل دلمه ها را خرد کنید. همه فلفل دلمه ها را به خوبی بشویید. سپس به کمک یک چاقوی تیز آن ها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. بعد از اینکه همه فلفل دلمه ها را خرد کردید، آن ها را به ترکیب مرغ و پیاز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. کمی صبر کنید تا فلفل دلمه ها نرم شوند و به خوبی بپزند.

 

 

مرحله هفتم؛ اضافه کردن قارچ ورقه ای به خوراک مرغ و قارچ

 

در این مرحله از طرز تهیه مرغ و قارچ باید قارچ ها را با آب فراوان و برس بشویید. سپس اجازه دهید قارچ ها کمی خشک شوند. حالا قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید. بعد از اینکه همه قارچ ها را خرد کردید، به ترکیب مرغ، پیاز و فلفل دلمه ها اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و تفت دهید تا آب قارچ ها بخار شود.

 

اضافه کردن قارچ ورقه ای به خوراک مرغ و قارچ

 

مرحله هشتم؛ اضافه کردن آب لیمو ترش

 

در این مرحله از خوراک مرغ و قارچ و فلفل دلمه باید مزه غذا را کمی تست کنید. در صورت نیاز می توانید کمی نمک، فلفل یا آویشن به غذا اضافه کنید. سپس یک لیمو ترش تازه را آب بگیرید. به اندازه یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به غذا اضافه کنید. اگر دوست دارید طعم لیمو در غذای شما بیشتر باشد، بهتر است یک عدد لیمو ترش تازه در کنار غذا سرو کنید تا هر کس به ذائقه خودش به آن لیمو اضافه کند.

 

 

مرحله نهم؛ سرو کردن خوراک مرغ و قارچ

 

حتما بخوانید  چرا ترشی کپک می زند؟ | ۱۵ راهکار جلوگیری از کپک زدن ترشی

بعد از اینکه آب قارچ جمع شد و غذا آماده شد، آن را در یک ظرف پیرکس بریزید. سپس مقداری پنیر پیتزای روی آن بریزید. برای خوش طعم شدن و تزئین غذا می توانید کمی جعفری تازه یا پیازچه را خرد کنید و روی غذایتان بریزید. حالا ظرف خوراک مرغ و قارچ را برای مدت ۲ تا ۵ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا پنیر کاملاً آب شود. می توانید این غذای خوشمزه را همراه با سبزی خوردن و سالاد برای نهار یا شام میل کنید. این غذا را بدون پنیر پیتزا هم می توانید سرو کنید.

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه مرغ و قارچ

 

  • اگر دوست دارید خوراک مرغ و قارچ مجلسی را به صورت رژیمی تهیه کنید، می توانید به جای تفت دادن مرغ ها، آن ها را در آب بپزید و بعد آن را با سایر مواد ترکیب کنید.

 

  • برای درست کردن خوراک مرغ و قارچ مجلسی می توانید ابتدا مرغ ها را مربعی کنید. سپس همراه با پیاز و سیر و کمی آب بپزید. بعد آن را دوباره با پیاز تفت دهید و مزه دار کنید.

 

  • تنها با اضافه کردن مقداری سس بشامل و خامه می توانید این خوراک لذیذ را به عنوان چیکن استراگانف آماده کنید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بیف استروگانف و چیکن استروگانف «

 

  • اگر دوست دارید غذای شما رژیمی باشد می توانید در طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ ساده از پنیر پیتزا استفاده نکنید.

 

  • در طرز تهیه مرغ و قارچ در فر نیز باید مرغ ها را به خوبی بپزید و قارچ ها را کمی تفت دهید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس می توانید همه مواد را داخل ظرف مناسب بریزید و آن را در فر قرار دهید تا سطح پنیر طلایی شود.

 

  • شما می توانید بنا به ذائقه تان از سبزیجات متفاوتی در طرز تهیه مرغ و قارچ استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ با برنج بهتر است غذا را کمی آب دارتر تهیه کنید.

 

  • برای طرز تهیه مرغ و قارچ سوخاری باید مرغ ها را مزه دار کنید. سپس مرغ و قارچ را به صورت جداگانه به پودر سوخاری آغشته کنید و در روغن سرخ کنید و در کنار هم سرو نمایید.

 

  • در طرز تهیه قارچ کنار مرغ می توانید مقداری آب لیمو ترش به قارچ ها اضافه کنید تا رنگ آن در زمان پخت تیره نشود.

 

  • طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ ایتالیایی نیز درست شبیه به همین دستور پختی که گفته شد است. تنها می توانید مقداری آرد نیز به مرغ و سبزیجات در حال تفت اضافه کنید تا غلیظ تر شود.

 

 

جمع بندی نهایی

 

خوراک مرغ و قارچ یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید آن را هم برای نهار و هم شام تهیه کنید. شما می توانید برای درست کردن خوراک مرغ و قارچ از هر نوع سبزیجات دیگری مثل هویج، کدو سبز یا کرفس نیز استفاده کنید. برای تهیه خوراک مرغ و قارچ مجلسی بهتر است همه سبزیجات را به صورت بخار پز آماده کنید و با مرغ پخته شده ترکیب کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک