۲ طرز تهیه شیر طالبی کافی شاپی با بستنی و بدون بستنی بدون طعم تلخی

۲ طرز تهیه شیر طالبی کافی شاپی با بستنی و بدون بستنی بدون طعم تلخی


30 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه شیر طالبی کافی شاپی با بستنی و بدون بستنی بدون طعم تلخی

نوشیدن یک لیوان شیر طالبی در اوج گرمای تابستان لذت وصف‌ناپذیری دارد که نه تنها عطشتان را برطرف می‌کند، بلکه خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد. شیر طالبی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خنک و از انواع دسر با طالبی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را تهیه کنید. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید طرز تهیه شیر طالبی مخصوص کافی شاپی با بستنی و بدون بستنی را یاد بگیرید و با تمام فوت و فن های آماده کردن این نوشیدنی جذاب آشنا شوید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

طرز تهیه شیر طالبی مخصوص

 

طرز تهیه شیر طالبی مخصوص

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شیر طالبی با بستنی (برای ۴ الی ۵ نفر)

 

  • یخ: به مقدار لازم
  • طالبی: ۱ عدد متوسط
  • شکر: به مقدار لازم (اختیاری)
  • شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • بستنی وانیلی: ۵ تا ۱۰ قاشق غذاخوری
  • خامه: ۴ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه شیر طالبی بستنی

 

برای درست کردن شیر طالبی با بستنی، باید ابتدا طالبی‌ها را خرد کنید، سپس آنها را در میکسر بریزید. شیر،‌ خامه و بستنی را هم به مواد اضافه کنید. همه مواد را با هم بزنید و بعد از آماده شدن سرو کنید. برای جلوگیری از تلخ شدن شیر طالبی هم، معجون شیر طالبی را به صورت تازه مصرف کنید.

مرحله اول؛ خرد کردن طالبی

 

خرد کردن طالبی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید یک طالبی شیرین و رسیده با اندازه متوسط انتخاب کنید. طالبی را با آب فراوان بشویید. سپس آن را خوب خشک کنید. حالا طالبی را از عرض آن برش دهید. سپس پوست طالبی را جدا کنید و گوشت طالبی را به قطعات کوچک خرد کنید. همه تکه‌های طالبی را در یک ظرف بریزید.

 

مرحله دوم میکس کردن طالبی

 

در مرحله دوم از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید طالبی‌ها را با استفاده از مخلوط‌کن کاملاً میکس کنید. برای این کار باید تمام طالبی‌های خرد شده را داخل محفظه مخلوط‌کن بریزید. برای اینکه شیر طالبی شما حالت فالوده‌ای شود، می‌توانید بعد از خرد کردن طالبی آن‌ها را برای حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس میکس کنید. این کار موجب می‌شود تا شیر طالبی شما یخی و خوشمزه شود.

سپس مقداری شکر به آن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید طالبی‌ها به طور کامل میکس شوند. توجه داشته باشید که میزان شکری که در این شیر طالبی استفاده می‌کنید، به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید حتی آن را بدون شکر نیز درست نمایید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه میلک شیک موز کافی شاپی «

حتما بخوانید  طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی با گوشت به روغن افتاده و سیاه

 

مرحله سوم، ترکیب کردن طالبی میکس شده با سایر مواد

 

ترکیب کردن طالبی میکس شده با سایر مواد

 

بعد از اینکه طالبی به طور کامل میکس شد، در این مرحله از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید شیر، بستنی وانیلی یا بستنی طالبی و خامه را به آن اضافه کنید. یخ را نیز داخل مخلوط‌کن بریزید. دوباره مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید. آن قدر مواد را میکس کنید تا یخ به طور کامل خرد شود.

می‌توانید به جای خامه از شیر غلیظ شده و خامه‌ای نیز برای تهیه شیر طالبی استفاده کنید. این کار موجب می‌شود که طعم شیر طالبی شما خامه‌ای تر و خوشمزه‌تر شود. در نهایت شیر طالبی را در لیوان‌های مناسب بریزید. برای تزیین شیر طالبی می‌توانید مقداری پودر نارگیل و پسته روی نوشیدنی خود بریزید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه معجون علی بابا «

 

علت تلخ شدن شیر طالبی

 

علت تلخ شدن شیر طالبی

 

بسیاری از افراد بعد از درست کردن شیر طالبی متوجه طعم تلخ و زننده آن می شوند. قبل از هر چیز باید بدانید که برای درست کردن شیر طالبی یا اسموتی طالبی حتماً از طالبی استفاده کنید و به جای آن ملون و خربزه را میکس نکنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

به یاد داشته باشید که شیر طالبی باید بلافاصله بعد از تهیه مصرف شود. گاهی اوقات ماندن شیر طالبی برای چند دقیقه تا چند ساعت می‌تواند موجب تجزیه آنزیم‌های پروتئین شیر شود و طعم نوشیدنی شما را تلخ کند. از همین رو بعد از تهیه این نوشیدنی و بهره‌مند شدن از خواص طالبی حتماً آن را فوراً بعد از تهیه مصرف کنید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه معجون بستنی کشدار و خوشمزه «

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیر طالبی

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه شیر طالبی

 

  • شما می‌توانید شیر طالبی را در وعده صبحانه میل کنید و یا آن را به عنوان دسر بعد از غذا بخورید.

 

  • در طرز تهیه شیر طالبی بدون مخلوط‌کن می‌توانید به جای مخلوط‌کن از بلندر یا گوشت‌کوب برقی نیز استفاده کنید.

 

  • اضافه کردن خامه و بستنی به شیر طالبی اختیاری است. این کار موجب خوش طعم تر شدن نوشیدنی شما می‌شود. می توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی سنتی زعفرانی استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه شیر طالبی بستنی می‌توانید از بستنی بیشتری استفاده کنید. اضافه کردن مقدار بیشتر بستنی به خوشمزه‌تر شدن شیر طالبی کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید شکر را حذف کنید و به جای آن از بستنی بیشتری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این کار موجب بالا رفتن میزان کالری شیر طالبی شما می‌شود.

 

  • به طور معمول طالبی زیاد شیرین نیست. از همین در طرز تهیه آب طالبی کافی شاپی یا شیر طالبی معمولاً از شکر استفاده می‌شود.

 

  • در طرز تهیه شیر موز طالبی می توانید به همین روش عمل کنید، تنها مقداری موز نیز به نوشیدنی استفاده کنید.

 

  • اگر رژیم لاغری دارید شیر طالبی بدون بستنی و خامه درست کنید. روش تهیه شیر طالبی بدون بستنی به همین ترتیب است. برای این کار باید تنها طالبی را با شیر میکس کنید. در صورت نیاز مقداری یخ خرد شده نیز به آن اضافه کنید. برای شیرین شدن شیر طالبی رژیمی بهتر است مقداری موز رسیده میکس شده به نوشیدنی خود اضافه کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه خوراک زبان گوساله لذیذ به روش رستورانی با سس قارچ

 

  • طبع طالبی گرم و تر است و در مقابل طبع شیر سرد است. از همین رو خوردن این نوشیدنی موجب حفظ تعادل سردی و گرمی بدن می‌شود.

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه شیر طالبی

 

  • یکی از مضرات شیر طالبی مربوط به سنگین شدن معده برای افرادی است که معده ضعیفی دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که معده‌تان بعد از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها سنگین می‌شود، بهتر است این نوشیدنی را با احتیاط مصرف کنید.

 

  • مصرف شیر طالبی در بارداری معمولاً مشکلی ندارد. این نوشیدنی به دلیل غنی بودن از انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید است. اما به هر حال ممکن است برخی افراد به خوردن طالبی حساسیت نشان دهند. از همین رو بهتر است چنین افرادی از خوردن شیر طالبی اجتناب کنند.

 

  • برای درست کردن شیر طالبی می‌توانید شیر را قبل از میکس کردن طالبی به طالبی‌های خرد شده اضافه کنید. سپس شیر و طالبی را با هم میکس کنید.

 

  • بسیاری از افراد به جای ترکیب کردن شیر با طالبی، تنها از بستنی استفاده می کنند. این نوع طالبی بستنی نیز طعم فوق العاده خوشمزه‌ای دارد.

 

  • برای اینکه خواص شیر طالبی بیشتر شود و مزه لذیذتری پیدا کند، می‌توانید مقداری تخم شربتی یا دانه چیا نیز به آن استفاده کنید. آمریکایی‌ها برای درست کردن شیک یا اسموتی طالبی مقداری دانه چیا یا بی بی اسفناج خرد شده به نوشیدنی خود اضافه می‌کنند. این کار موجب می‌شود تا عطر شیر طالبی بیشتر شود و مزه جالبی بگیرید.

 

  • در صورتی که برای درست کردن شیر طالبی از طالبی یخ زده استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده از خرده‌های یخ نیست.

 

  • اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شیر خشک به شیر طالبی مزه بهتری به نوشیدنی شما می‌دهد. این کار موجب می‌شود تا شیر طالبی غلظت بیشتری پیدا کند.

 

  • برای درست کردن آب طالبی با شیر، نیازی به میکسر ندارید و کافی است به جای پوره کردن طالبی، آب آن را با بستنی، شیر و خامه، مخلوط کنید. از چاشنی‌های دیگر مثل عسل یا شکر هم برای قوی‌تر شدن طعم می‌توانید کمک بگیرید.

 

  • برای طرز تهیه معجون شیر طالبی با موز از تکه‌های موز یخ زده در کنار برش‌های طالبی استفاده کنید. سپس میوه‌ها را با مواد دیگر میکس کنید.

 

  • میزان کالری شیر طالبی با بستنی ۲۴۶ کالری است.

 

خواص شیر طالبی چیست؟

 

خواص شیر طالبی 

 

  • شیر طالبی یا معجون آب طالبی با شیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • این معجون برای حفاظت از قلب مفید است و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
  • آب طالبی با موز و بستنی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود.

البته توصیه می‌شود که این معجون را بین دو وعده اصلی میل کنید، چون مصرف ناشتای آن، باعث گرفتگی عضلات می‌شود و تب‌های صفراوی را به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید » بهترین پاتوق های معجون و ویتامینه تهران «

 

منبع: kawalingpinoy

 

کالابرگ الکترونیک