۲ طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک برای ولنتاین به روش کافی شاپ

۲ طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک برای ولنتاین به روش کافی شاپ


19 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک برای ولنتاین به روش کافی شاپ
فهرست محتوا پنهان

چیز کیک ردولوت درست مثل کیک ردولوت جذاب‌ترین انواع کیک برای مناسبت‌های مخصوص مثل تولد و روز ولنتاین هستند. اما برای مناسبت‌های عاشقانه، به خاطر رنگ قرمزشان، این کیک‌ها حسابی پرطرفدارند. چیز کیک ردولوت با پایه بیسکویت به روش یخچالی و یا با پایه کیک ردولوت در فر تهیه می‌شود. هر دو این مدل چیزکیک‌ها محبوبیت خودشان را دارند و می‌توان به عنوان یک کادوی سورپرایزی ولنتاین هم آن را هدیه داد. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه چیزکیک ردولوت با پایه کیک در فر و طرز تهیه چیزکیک مخمل قرمز با پودر ردولوت آماده می‌پردازیم و نکات تهیه آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

 

مواد لازم لایه پنیری چیز کیک ردولوت (برای ۸ تا ۱۰ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر خامه‌ای ۴۵۰ گرم
خامه ترش ۱۱۵ گرم
خامه سنگین ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱۱۳ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با پایه کیک

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد شیرینی پزی یا چند منظوره ۳۱۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
شکر ۳۰۰ گرم
باترمیلک یا شیر پرچرب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع یا روغن صاف قنادی ۲۰۰ میلی‌لیتر
سرکه سفید ۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۱۵ گرم
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ قرمز خوراکی به مقدار دلخواه

 

مواد لازم برای تزیین چیز کیک مخمل قرمز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۱۱۵ گرم
پنیر خامه‌ای ۴۵۰ گرم
پودر قند ۱۶۰ گرم
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای رنده شده به میزان دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۹۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت چیزکیک ردولوت با پایه کیک: ۶۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه چیز کیک ردولوت ولنتاین با پایه کیک

مراحل طرز تهیه چیزکیک ردولوت ولنتاین با پایه کیک

در این چیزکیک قرمز مخملی باید لایه کیک و چیزکیک را به صورت جداگانه درست کنید و بعد آن‌ها را روی هم قرار داده و تزیین کنید. برای تهیه چیز کیک ردولوت مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: لایه پنیری چیزکیک ردولوت را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک ردولوت، حتما قبل از شروع به کار، مواد را از ۳۰ دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید. فر را روشن و روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف تقریبا بزرگ، شکر و پنیر خامه‌ای را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با همزن برقی کاملا بزنید تا بافت نرم پیدا کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ به روش رستورانی با طعمی بی‌نظیر

شکر و انواع پنیر خامه‌ای می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد لایه پنیری را اضافه کنید و با همزن بزنید

سپس تخم‌ مرغ‌ها را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را بزنید تا مایه مخلوط و یکدست شوند. خامه، خامه ترش و وانیل را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و دوباره با همزن حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را به هم بزنید، وقتی مواد مایه لایه پنیری چیز کیک ردولوت را آماده کردید، دیواره و کف یک قالب کمربندی با قطر حدود ۲۳ سانتی‌متر را چرب کنید. قالب را در سینی فر قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، خامه و وانیل را به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: قالب کمربندی لایه پنیری کیک را در فر بگذارید

لایه پنیری را در قالب بریزید و کف آن را روی سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج و سطح مایه چیزکیک صاف شود. قالب کمربندی را در سینی فر بگذارید و کنار آن را یک کاسه کوچک آب قرار دهید تا وقتی در فر گذاشتید و آب بخار شد، فضای داخل فر، مرطوب بماند. ۳۰ دقیقه برای پخت لایه پنیری چیزکیک ردولوت کافی است.

مرحله چهارم: قالب لایه پنیری را در یخچال بگذارید

سپس سینی فر را خارج کنید و بعد از این‌که کمی از دما افتاد، قالب کمربندی حاوی لایه پنیری یا همان کرم چیز را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. ۴ تا ۵ ساعت قالب باید در یخچال بماند.

مرحله پنجم: کیک ردولوت برای پایه چیزکیک را درست کنید

دوباره فر را روشن و روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم کنید. دو قالب با قطر ۲۰ سانتی‌‌متر را چرب و آردپاشی کنید و کنار بگذارید. آرد، جوش‌شیرین، نمک و پودر کاکائو را از الک ریز بگذرانید و در یک کاسه بریزید.

شما می‌توانید آرد، جوش‌شیرین، نمک و پودر کاکائو را به روش حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله ششم: مواد تهیه کیک را با مخلوط‌کن بزنید

در یک کاسه دیگر، کره و شکر را بریزید و با مخلوط‌کن به قدری بزنید که بافت پفکی بگیرد. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، مواد را کاملا بزنید. باترمیلک، روغن، سرکه و وانیل را هم به ترتیب اضافه کنید و به هم بزنید تا یکدست شود.

نکته: برای درست کردن باترمیلک به این روش عمل کنید:

یک لیوان فرانسوی دسته‌دار شیر پرچرب که به دمای محیط رسیده است را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش یا آبلیمو مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا استراحت کند.

آبلیمو باعث می‌شود که شیر بریده شود و ما هم دقیقا همین را می‌خواهیم؛ شیر بریده شده با آبلیمو که روی شیر کمی سفت شده است.

کره، شیر، آبلیمو، روغن، سرکه و تخم مرغ را می‌توانید به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله هفتم: مواد خشک را به تدریج به مایه کیک ردولوت اضافه کنید

موادی را که الک کرده و کنار گذاشته‌ بودید، به مخلوط اضافه کنید و در آخر به مواد رنگ خوراکی را اضافه کنید. همه مواد را کاملا بزنید تا یکدست شود. هر چه رنگ بیشتری استفاده کنید، کیکتان قرمزتر خواهد شد. خمیرها را در ۲ قالبی که از قبل چرب و آردپاشی کرده بودید بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید. بعد از پخت کیک، قالب‌ها را بیرون بیاورید و صبر کنید تا سرد شوند.

مرحله هشتم: مایه تزیین روی چیزکیک را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیزکیک ردولوت ولنتاینی، در یک کاسه مناسب، کره و پنیر خامه‌ای را به همراه پودر قند (طرز تهیه پودر قند) و وانیل اضافه کرده و به هم بزنید. در یک کاسه دیگر خامه را به مدت ۵ دقیقه با همزن کاملا بزنید تا فرم بگیرد. سپس محتویات هر دو کاسه را با هم مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید تا یکدست شوند.

حتما بخوانید  زمان مناسب نگهداری رب گوجه فرنگی خانگی و کنسروی چند ماه است؟

قند را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله نهم: خامه را روی کیک بریزید

لایه پنیری و ۲ کیک مخمل قرمز را که درست کرده بودید، از یخچال بیرون بیاورید. هر دو کیک را از قالب خارج کنید. یک لایه از کیک را داخل ظرف سرو بگذارید. لایه پنیری وسط چیزکیک را روی کیک قرار دهید. کیک دوم را روی لایه پنیری چیزکیک بگذارید. خامه‌ای را که آماده کرده بودید، رو و اطراف چیزکیک و کیک ردولوت بمالید و صاف کنید.

مرحله دهم: شکلات تخته‌ای رنده شده را روی خامه بپاشید

شکلات تخته‌ای سفید یا قهوه‌ای را رنده کنید و روی خامه‌ها بپاشید. می‌توانید از برش‌های میوه هم استفاده کنید. سپس ظرف را در یخچال به مدت ۲ ساعت نگه دارید تا کاملا خودش را بگیرد. چیزکیک ردولوت قرمز ولنتاینی را بعد از آماده شدن، سرو کنید.

روش تهیه چیزکیک ردولوت با پودر ردولوت آماده

تهیه چیزکیک ردولوت با پودر ردولوت آماده

یکی از روش‌های طرز تهیه چیزکیک ردولوت با پایه کیک، استفاده از پودر کیک آماده است. در این روش نیازی به استفاده از آرد، شیر و مواد دیگر برای تهیه کیک ردولوت نیست، کافی است یک بسته پودر کیک ردولوت آماده را از فروشگاه‌ها خریداری کنید و همراه با ۳ عدد تخم مرغ، ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی روغن مخلوط کنید تا یک مخلوط غلیظ و یکدست داشته باشید، یک مایه خمیری که گلوله گلوله هم نباشد.

سپس این خمیر را مانند روش بالا در قالب بریزید و در فر قرار دهید تا بپزد. در مراحل بعد، فیلینگ یا مواد روی چیزکیک ردولوت را آماده کنید و چیزکیک ردولوت را تهیه کنید.

انواع پودر کیک با طعم‌های مختلف را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک

فوت و فن‌های طرز تهیه چیزکیک ردولوت

  • در طرز تهیه چیزکیک ردولوت، قبل از شروع کار، همه مواد مورد استفاده در این چیزکیک را از حدود ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید. در این صورت بافت مواد چیزکیک، بسیار لطیف‌تر خواهد شد.
  • برای آرد مورد استفاده در طرز تهیه چیزکیک ردولوت می‌توانید از آرد چند منظوره یا آرد شیرینی‌پزی استفاده کنید.
  • استفاده از باترمیلک باعث لطافت و نرمی بیشتر چیزکیک شما خواهد شد. اما در صورتی که باترمیلک در دسترس نداشتید، می‌توانید از شیر (ترجیحا پرچرب) استفاده کنید.
  • اگر جوش شیرین و سرکه را در طرز تهیه چیزکیک ردولوت ولنتاینی با هم ترکیب کنید، پف کیک بیشتر خواهد شد. البته نباید از این ترکیب در طرز تهیه همه انواع کیک‌ها استفاده کنید.
  • می‌توانید از کرم پنیری یا انواع گاناش مثل گاناش شکلاتی برای تزیین روی چیز کیک استفاده کنید.
  • اگر به جای خامه صبحانه از خامه قنادی در طرز تهیه چیز کیک ردولوت استفاده می‌کنید، مقدار شکر یا پودر قند را کمتر در نظر بگیرید تا زیادی شیرین نشود.

سوالات متداول

برای پایه چیزکیک ردولوت از موادی استفاده می‌شود؟

برای پایه چیزکیک ردولوت از موادی استفاده می‌شود؟

به عنوان پایه چیزکیک ردولوت، هم می‌توانید از کیک استفاده کنید و هم از بیسکویت.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای اینکه پف کیک در چیز کیک زیاد شود، چه کار کنیم؟

به هیچ وجه تا ۲۰ دقیقه ابتدای پخت کیک، درب فر را باز نکنید. همچنین استفاده از کمی سرکه می‌تواند پف چیزکیک ردولوت را بیشتر کند.

کالابرگ الکترونیک