برنامه ریزی برای سال جدید | چطور در سال جدید به اهداف خود برسیم؟

برنامه ریزی برای سال جدید | چطور در سال جدید به اهداف خود برسیم؟


22 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
برنامه ریزی برای آینده

سال جدید فرصتی نو برای برنامه ریزی دوباره و کشیدن نقشه‌های جدید به منظور رسیدن به اهدافمان است. مشخص کردن هدف اولین گام برای انگیزه بخشیدن به خودتان است. برنامه ریزی برای آینده و نوشتن اهداف سال جدید به ما کمک می‌کند تا مسیر زندگی‌مان را به سوی هدفی که داریم هدایت کنیم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی می‌توانید روش‌های هدف گذاری و برنامه ریزی برای سال جدید را در مجله کوروش بخوانید.

 

برنامه ریزی موفق، مهارتی است که برای رسیدن به خواسته و اهداف مان باید آن را یاد بگیریم و در زندگی خود استفاده کنیم. شاید شما هم بارها برنامه ای برای خود نوشته باشید اما به هر دلیلی موفق به اجرای آن نشده باشید. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه برنامه ریزی کنیم . با ما همراه باشید.

 

 

هدف خودتان را بنویسید

 

هدف خودتان را بنویسید

 

اولین قدم برنامه ریزی برای آینده این است که هدف خود را از تصورات خارج کنید و به یک کاغذ منتقل کنید. زمانی که روی کاغذ می‌نویسید که چه اهدافی دارید، این تصور دیگر به هدف شما تبدیل می‌شوند. نوشتن اهداف سال جدید در ضمیر ناخودآگاه ما یک تعهد برای رسیدن به آن هدف در ذهن ایجاد می‌کند. برای هدف گذاری یک ساله حتما این کار را چندین و چند بار تکرار کنید و روزانه برای تمرکز روی این هدف وقت بگذارید.

 

 

مدت زمان رسیدن به اهدفتان را تعیین کنید

 

اهداف زندگی افراد موفق همیشه با یک تاریخ دقیق یا حدودی برای رسیدن به آن همراه است. درست بعد از نوشتن اهداف سال جدید زمان رسیدن به آن را نیز تعیین کنید. اگر یک هدف یا چالش بزرگ در ذهن دارید، بهتر است آن را به چند مرحله تقسیم کنید. سپس برای هر مرحله یک زمان مشخص در نظر بگیرید. تمام این اهداف و تاریخ‌های آن را داخل یک دفتر یادداشت کنید و هر روز برای یاد آوری به آن نگاه کنید.

می‌توانید هدف گذاری و برنامه ریزی خود را روی یک کاغذ بنویسید و روی بخش‌های مختلف خانه بچسبانید. این کار موجب می‌شود تا هر روز باری دیگر هدف گذاری یک ساله خود را مرور کنید و انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن پیدا کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش موثر در برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای مادران شاغل و خانه‌دار

 

 

روی طرز فکر خودتان کار کنید

 

برنامه ریزی برای آینده آن هم زمانی که نیمه خالی لیوان را می‌بینید و منفی فکر می‌کنید، هیچ فایده‌ای ندارد. سعی کنید افکار خودتان را به سمت مثبت سوق دهید. در هر جنبه از زندگی برای مثبت بودن تلاش کنید. کتاب‌های الهام بخش بخوانید و دائم به خودتان انگیزه دهید. برای مثبت بودن سعی کنید با آدم‌های مثبت و پر انرژی ارتباط برقرار کنید و یا اهداف زندگی افراد موفق را بررسی کنید. به توانایی‌های خودتان ایمان داشته باشید و این نگرش را در تمام طول عمر خود حفظ کنید. کمی برای مطالعه اهداف زندگی افراد موفق وقت بگذارید. تا می‌توانید سرگذشت افراد موفق را بخوانید تا درک کنید هیچ انسانی در این دنیا بدون هدف گذاری و تلاش به موفقیت دست پیدا نکرده است.

 

 

مهارت‌های خود را توسعه دهید

 

مهارت‌های خود را توسعه دهید

 

در نمونه اهداف شخصی افراد موفق هیچگاه تنها نوشتن و فکر کردن جواب نمی‌دهد. شما باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. برای همین موضوع باید مهارت‌های خودتان را گسترش دهید. بعد از برنامه ریزی برای آینده ببینید که به چه مهارت‌هایی در این مسیر نیاز دارید. هر روز به دنیال کسب دانش و مهارتی جدید باشید. مطمئن باشید تنها سرمایه گذاری که همیشه به سود شما خواهد بود، توسعه مهارت و دانش شما است.

 

 

قدم اول را بردارید

 

بعد از هدف گذاری و برنامه ریزی باید گام اول را برای رسیدن به هدفتان بردارید. نیازی به صبر کردن نیست. تا قدمی برندارید، هیچ هدفی تحقق پیدا نخواهد کرد. همین حالا و درست همین لحظه شروع کنید. فکر نکنید برای هدف گذاری یک ساله‌تان وقت و زمان زیادی دارید. منتظر هیچ معجزه‌ای هم نباشید. همیشه برداشتن قدم اول سخت‌ترین کار است. اما وقتی شروع کردید، مراحل بعدی برایتان راحت‌تر خواهد شد. اولین قدم خود را متعهد و قوی بردارید. به خودتان انگیزه دهید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۴۰ مورد از برنامه‌های خود‌مراقبتی فردی و اجتماعی در ماه جهانی سلامت روان

 

 

تا رسیدن به هدفتان، دست از تلاش نکشید

 

تا رسیدن به هدفتان، دست از تلاش نکشید

 

برای رسیدن به تلاش معمولا راه پر پیچ و خم و درازی را در پیش خواهید داشت. باید قوی پیش بروید و همه موانع و مشکلات را کنار بگذارید. اگر میانه راه تسلیم شوید، هیچکاه به اهدافتان نخواهید رسید. تنها روی نتیجه نهایی‌تان تمرکز کنید. هیجان و اشتیاقتان را از حفظ کنید و به سمت جلو حرکت کنید. قبول کنید که در این مسیر احتمالا با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. اما به هر حال همه این مشکلات می‌تواند فرصتی برای یادگیری و رشد شما باشند. متعهد شوید که هر روی یک گام برای تحقق اهدافتان بردارید و هیچ لحظه‌ای حرکت را متوقف نسازید.

 

 

به خودتان پاداش دهید

 

به خودتان پاداش دهید

 

در هر مرحله از هدف گذاری، زمانی که به یک هدف خود می‌رسید، باید این موفقیت را جشن بگیرید.  برای ایجاد انگیزه و لذت بردن از این کامیابی، به خودتان پاداش بدهید. بعد از رسیدن به یک هدف، هدف بعدی خود را  تعیین کنید و سعی کنید این بار چالشی سخت‌تر و بزرگ‌تر برای خودتان در نظر بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای خرید مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان

 

 

منبع: virgin

کالابرگ الکترونیک