روز کاردستی | اهمیت درست کردن کاردستی با کاغذ در رشد ذهنی کودکان

روز کاردستی | اهمیت درست کردن کاردستی با کاغذ در رشد ذهنی کودکان


15 آبان 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز کاردستی؛ اهمیت درست کردن کاردستی با کاغذ در رشد ذهنی کودکان

۱۶ آبان به نام روز کاردستی نامگذاری شده است. از سوی دیگر با داشتن جامعه‌ای فناوری‌محور، درگیرکردن کودکان در فعالیتی که شامل نوعی دستگاه الکترونیکی نیست، دشوار است. علاوه بر این نبرد، مسئله یافتن زمان برای انجام کارهای هنری با فرزندانتان نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد خانواده‌ها با فعالیت‌ها و تعهدات اجتماعی مختلف، به‌طور تمام‌وقت درگیر هستند و وقتی همه کارها را انجام دادند؛ دیگر وقت و انرژی برای درست کردن کاردستی با کاغذ با فرزندانشان باقی نمی‌ماند. به نظر می‌رسد که در طول روز هیچ‌وقتی برای درست‌کردن و آموزش ساخت کاردستی ساده با فرزندان خود ندارید؛ اما ما در این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که نتیجه نهایی، باارزش‌تر از هرگونه الزام اجتماعی یا فعالیت‌های فوق برنامه دیگر برای فرزندان‌تان خواهد بود. تنها افرادی که باید خود را موظف بدانید که با آنها وقت بگذارید؛ خانواده شما هستند. لازم نیست که این صرف زمان، کل یک روز شما را در بر بگیرد یا حتی هزینه زیادی داشته باشد. یکی از این کارها، می‌تواند آموزش و درست‌کردن کاردستی خلاقانه و زیبا و ساده با کاغذ باشد. در مجله کوروش به همین مناسبت مزایای آموزش و درست‌کردن کاردستی با کاغذ را شرح داده‌ایم.

چرا کودکان باید با کاغذ کاردستی درست کنند؟

 

روز کاردستی؛ چرا کودکانمان باید با کاغذ کاردستی درست کنند؟

 

آموزش و ساخت کاردستی کاغذی ساده و کودکانه یعنی افزایش تمرکز

 

روز کاردستی؛ اهمیت درست کردن کاردستی با کاغذ در رشد ذهنی کودکان

 

«تمرکزنداشتن» مشکلی است که امروزه بسیاری از خانواده‌ها در کودکانشان، با آن روبه‌رو هستند. والدین بی‌شماری به دفتر مدرسه فراخوانده شده‌اند تا بدانند که چرا فرشته‌های کوچکشان در کلاس تمرکز نمی‌کند. نداشتن تمرکز می‌تواند در تمام مدت زندگی کودک تأثیر بگذارد، اگر زود به آن رسیدگی نشود. بسیاری از پزشکان برای کمک به کودکان در تمرکز بهتر داروهایی را تجویز می‌کنند؛ اما روش مثبت‌تر این است که روش سرگرم کردن صحیح کودکان را یاد بگیرید. بهتر است این روش را امتحان کنید: فرزندان خود را سرگرم کاردستی با کاغذ کنید.

 

مشکل امروز بسیاری از بچه‌ها در مدرسه این است که آنها نمی‌فهمند چرا مجبور هستند به مدرسه بروند. آنها نمی‌توانند نتیجه نهایی را مشاهده کنند و به همین دلیل، از مدرسه‌رفتن تعجب می‌کنند. آموزش و ساخت کاردستی کودکانه زیبا و ساده و خلاقانه با کاغذ به بچه‌های دختر و پسر این امکان را می‌دهد تا کاری را انجام دهند و نتیجه نهایی آن را تا انتها ببیند. آنها متوجه خواهند شد که اگر روی دستیابی به هدفی تمرکز کنند، می‌توانند هر ناممکنی را ممکن کنند.

 

آموزش ساخت کاردستی ساده کاغذی برای کودکان یعنی افزایش خلاقیت

 

کاردستی با کاغذ؛ چرا کودکانمان باید کاردستی درست کنند؟

 

معمولا در دنیای امروز، والدین کودک خود را جلوی تلویزیون قرار می‌دهند یا به او تبلت می‌دهند تا با آن بازی کند و والدین بتوانند استراحت کنند. همه به استراحت نیاز دارند؛ اما مهم است که بدانیم تلویزیون در زمینه خلاقیت کودکان، کاری نمی‌کند. حتی اگر این برنامه آموزشی باشد، آنها صرفا در حال یادگیری حقایق هستند. برای داشتن کودکی خلاق و رشد ذهنی کودکان حتی پیش از سن دبستان، باید محیطی را ایجاد کنید که باعث شکوفایی خلاقیت و همچنین یادگیری مبتنی بر واقعیت شود.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

درست‌کردن کاردستی‌ با کاغذ، به کودک این فرصت را می‌دهد تا در محیطی کاملا خلاقانه، خودش را نشان دهد. آنها نیازی به پروتکل سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت کاردستی با کاغذ ندارند و آزادتر هستند تا بتوانند خلاقیت خود را به جریان بیندازند. نقش کاغذ و کاردستی به اندازه نقش قصه و داستان‌گویی در کمک به رشد ذهنی کودکان موثر است.

 

درست کردن کاردستی کاغذی یعنی یاد گرفتن مهارت‌های زندگی

 

درست کردن کاردستی با کاغذ؛ چرا کودکانمان باید کاردستی درست کنند؟

 

ممکن است برای یاددادن مهارت‌های زندگی به فرزند دلبندتان، فکر درست‌کردن کاردستی با کاغذ نباشید؛ اما کودکی که وظیفه دارد چیزی را با کاغذ خلق کند، مجبور است برای پایان کار از مغز خود استفاده کند. کودکان مهارت‌های حل مسئله زیادی را با ساخت کاردستی کاغذی کسب می‌کنند. علاوه بر حل مسئله، فرزند شما مهارت‌های اجتماعی و نحوه پیروی از دستورالعمل‌ها را می‌آموزد؛ امری که امروزه در بین بسیاری از بزرگسالان بسیار کم دیده می‌شود. جدا از این مهارت‌های زندگی، فرزند شما رضایت‌خاطر به دست می‌آورد؛ چون چیز زیبایی را خلق کرده است.

 

درست کردن کاردستی کاغذی یعنی اصلاح و بهبود مهارت‌های حرکتی

 

درست کردن کاردستی کاغذی یعنی اصلاح و بهبود مهارت‌های حرکتی

 

کودکان خردسال با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال یادگیری هستند؛ با این حال دیگر کسی به یادگیری مهارت‌های حرکتی و مراحل رشد مغز و ذهن آنها توجهی نمی‌کند. رشد مغز و مهارت‌های حرکتی کودک برای روند کلی رشد او حیاتی است. در درست‌کردن کاردستی با کاغذ، می‌توانید از اشکال و رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا ارتباط آنها را به بچه‌ها یاد دهید. بعدها که کودکتان بزرگ‌تر شد و به مدرسه رفت، تطبیق قطعات کاردستی آسان و خلاقانه با کاغذ مزیت بزرگی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که در رشد مهارت‌های حرکتی و ذهنی تشویق می‌شوند، در مدرسه بهتر عمل می‌کنند.

 

روز کاردستی؛ اهمیت درست کردن کاردستی با کاغذ در رشد ذهنی کودکان

 

گذراندن وقت با خانواده برای داشتن یک محیط سالم برای رشد کودک بسیار حیاتی است. درست‌کردن یک کاردستی کودکانه و خلاقانه زیبا و جدید با کاغذ ممکن است کار کوچکی به نظر برسد؛ اما برای کودکان، این چیزهای کوچک است که اغلب بیشترین معنی را دارند. می‌توان هر روز درآمدی کسب کرد، اما زمان تنها چیزی است که دیگر هرگز به آن باز نخواهید گشت. جهان به‌سرعت در حال حرکت است و کودکان سریع‌تر از همیشه در حال بزرگ‌شدن و ترک خانه هستند. بسیار مهم است که قبل از اینکه فرزندان خود را راهی دانشگاه یا زندگی مستقل کنید، با آنها وقت بگذارید و روش‌های صحیح تفریح و سرگرم کردن کودکان را جدی بگیرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک