آموزش آرایشگری در منزل | در آرایش روزانه این ۶ کار را انجام ندهید

آموزش آرایشگری در منزل | در آرایش روزانه این ۶ کار را انجام ندهید


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش آرایشگری در منزل

شما خودتان بلد هستید آرایش کنید؟ البته آرایش صورت ملایم آنقدر هم که ما فکر می‌کنیم کار ساده‌ای نیست. اما اگر کمی فوت و فن آرایشگری را بلد باشید آموزش آرایش صورت حتی برای مبتدیان هم کار سختی نیست. اگر دوست دارید آموزش آرایشگری در منزل را یاد بگیرید باید ابتدا این را بدانید که واقعا لازم نیست تمام ریزه‌کاری‌ها را انجام دهید. در ادامه آموزش آرایشگری در منزل و ۶ کاری که برای آرایش صورت ساده و ملایم و البته حرفه‌ای هر روز لازم نیست انجام دهید را در سرویس سبک زندگی از مجله کوروش بخوانید و کار خودتان را حسابی آسان کنید.

 

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود. ما در اینجا نکاتی در مورد آرایشگری در منزل را به شما می‌گوییم که در خانه آرایشگر خودتان شوید!

 

 

۱-همه صورت را پودر مالی نکنید

 

همه صورت را پودر مالی نکنید

 

اولین اصل از آموزش آرایشگری در منزل و بایدها و نبایدهای آن در مورد پنکیک و پودر و زیرسازی آن است. اصلا لازم نیست یک عالمه پودر و پنکیک به صورت بزنید و پوست‌تان را خشک کنید. بهتر است به جای پنکیک از کرم ضد آفتاب بدون رنگ یا کرم پودری استفاده کنید. اگر هم قصد استفاده از پنکیک را دارید ابتدا زیر پوست مرطوب کننده بزنید تا هم پوست‌تان خشک و بد ظاهر نشود و هم مجبور نشورید صورت‌تان را پر از پودر کنید. کافی است با ابر پنکیک به صورت ضربه‌ای روی پوست صورت بزنید.

 

 

۲-هایلاتر همیشه ضروری نیست

 

لازم نیست همیشه از هایلاتر برای نقاط مختلف صورت استفاده کنید. اگر بینی کوچک و جمع و جوری دارید لازم نیست از بالا تا پایین تیغه بینی را هایلایت کنید. یا اگر به صورت طبیعی گونه‌های برجسته و پلک‌های پف دارید برای آرایش ملایم روزانه و آرایش دخترانه از هایلاتر استفاده نکنید. استفاده از هایلاتر را می‌توانید به آرایش مهمانی محدود کنید که آن هم همیشه لزومی ندارد.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳-استفاده از پرایمر به صورت روزانه سبب بروز دانه‌های سرسیاه در پوست می‌شود

 

استفاده از پرایمر به صورت روزانه سبب بروز دانه‌های سرسیاه در پوست می‌شود

 

لازم نیست هر روز زیر آرایش از پرایمر استفاده کنید. استفاده هر روز از پرایمر سبب می‌شود که به تدریج ذرات پرایمر در منافذ پوست نفوذ کنند. به این ترتیب هم منافذ پوست که برای بستن آن‌ها از پرایمر استفاده کرده‌اید بازتر می‌شوند و هم نفوذ ذرات پرایمر در منافذ پوست سبب ایجاد دانه‌ها و جوش‌های سرسیاه در پوست می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ ترفند اصولی آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی

 

 

۴-خط لب را چطور بکشیم؟

 

برای استفاده از خط لب باید خیلی مراقب باشید. لازم نیست خط لب را خیلی بالا یا پایین‌تر از محدود طبیعی لب بزنید. کافی است خط لب را یک هوا بالاتر از خط طبیعی لب بکشید. در مجموع اگر خط لب را خیلی بالاتر از محدود طبیعی لب بکشید سن شما بیشتر از عدد واقعی نشان داده می‌شود. اگر لب‌های معمولی دارید بهتر است خط لب بالا روی همان خط طبیعی لب کشیده شود و خط لب پایین فقط یک هوا پایین‌تر از محدوده طبیعی لب‌های نازک و ظریفی دارید بهتر است از رژلب مایع براق استفاده نکنید چون این نوع رژلب نور را انعکاس داده و لب‌ها را باریک‌تر نشان می‌دهند. برای شما بهترین گزینه استفاده از رژلب‌های مات است.

 

 

۵-کانتور بینی در آرایش روزانه لازم است؟

 

کانتور بینی در آرایش روزانه لازم است؟

 

برای استفاده از کانتور بینی هم در آرایش ملایم روزانه باید احتیاط کنید. چون واقعا نیازی به کانتور در آرایش روزانه ندارید. اگر بینی کوچک و صورت زاویه‌داری دارید و صورت‌تان پهن و یک تکه نیست لازم نیست در آرایش‌های روزانه یا حتی آرایش مهمانی از کانتور استفاده کنید.

 

 

آموزش ساده کانتور بینی در خانه

 

 

۶-چطور خط چشم بکشیم؟

 

چطور خط چشم بکشیم؟

 

برخی خانم‌ها تصور می‌کنند کشیدن یک خط چشم سیاه دور تا دور چشم، چشمان را درشت‌تر نشان می‌دهد. اما می‌دانستید یک خط چشم سیاه دور تا دور چشم باعث می‌شود چشم‌ها ریزتر از حد معمول نشان داده شوند؟ برای این‌که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند برای داخل چشم بهتر است از یک خط چشم سفید استفاده کنید. اگر پلک‌های شما پف است خط چشم را پهن و بلند نکشید. بهترین خط چشم برای شما یک خط چشم نازک و ظریف است تا خط چشم، پلک شما را هم کثیف نکنید. بهترین و نرمال‌ترین مدل خط چشم این است که بالای چشم خط چشم مشکی به اندازه طول پلک بکشید و برای پایین چشم از یک خط چشم سفید استفاده کنید. داخل پلک بالا را مشکی و داخل پلک پایین را سفید کنید. گوشه خارجی چشم را هم با یک خط چشم سفید یا کمرنگ فید کنید. به این ترتیب چشم‌های شما درشت و زیباتر نشان داده می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش یک آرایش ملایم روزانه و حرفه‌ای

 

کالابرگ الکترونیک