آموزش ساخت انواع تراریوم در ۳۰ دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم

آموزش ساخت انواع تراریوم در ۳۰ دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم


30 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش گام به گام ساخت انواع تراریوم در 30 دقیقه با بهترین گیاهان تراریوم

اگر شما علاقه‌مند به داشتن گلخانه سبز و زیبای خود هستید؛ اما فضای لازم برای انجام آن را ندارید، «تراریوم» همان چیزی است که شما نیاز دارید. ایجاد این باغچه‌های کوچک رومیزی، سرگرم‌کننده هستند و راهی عالی برای زیباکردن فضای داخلی شما هستند. علاوه بر این، مراقبت از تراریوم نیز ساده است و یک کادوی ولنتاینی جذاب است. با سرویس سبک زندگی، آموزش گام به گام ساخت تراریوم در ۳۰ دقیقه و لیست بهترین گیاهان برای ساخت تراریوم را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

تراریوم چیست؟

 

آموزش گام به گام ساخت انواع تراریوم در 30 دقیقه+بهترین گیاهان برای تراریوم

 

تراریوم مجموعه‌ای از گیاهان کوچک و تزئینی است که در یک محیط بسته رشد می‌کنند. ظروف تراریوم، معمولا شفاف بوده و دهانه‌ای به اندازه کافی بزرگ فراهم می‌کند که به فرد امکان دسترسی به گیاهان داخل آن را می‌دهد. بهترین نکته درمورد تراریوم این است که شما می‌توانید به نوعی، چیزی زیبا را خلق کنید. در ادامه آموزش ساخت تراریوم در ۳۰ دقیقه را بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش نگهداری و مراقبت از گیاهان بزرگ آپارتمانی

 

 

لوازم مورد نیاز ساخت تراریوم

 

لوازم مورد نیاز ساخت تراریوم

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

ظرف شیشه‌ای برای قرار دادن گیاهان در آن

 

برای ایجاد تراریوم به نوعی ظرف شیشه‌ای احتیاج دارید. تعداد زیادی ظرف منحصر‌به‌فرد برای انتخاب وجود دارد. فقط مطمئن شوید که ظرف از ماده‌ای شفاف ساخته شده است تا بتوانید از باغ کوچک خود لذت ببرید.

 

 

سنگ‌های کوچک یا سنگ‌ریزه‌ها برای رسیدن آب به ریشه گیاه

 

سنگ‌های کوچک یا سنگ‌ریزه به‌عنوان پایه تراریوم شما استفاده می‌شود. سنگ‌ریزه‌های کوچک به‌عنوان راهی برای رسیدن آب به ریشه گیاهان نیز عمل می‌کند؛ تا اطمینان حاصل کنید که آب اضافی در خاک باقی نمی‌ماند و باعث پوسیدگی نمی‌شود.

 

 

ذغال فعال برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها

 

حتما بخوانید  فرق گوجه سبز و آلوچه چیست | گوجه سبز همان آلو است؟

شما به چیز زیادی نیاز نخواهید داشت، یک لایه نازک از زغال فعال آب را تازه نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند تا از رشد باکتری‌ها در تراریوم جلوگیری کنید.

 

 

خاک گلدان؛ مهم‌ترین ماده مورد نیاز گیاه

 

خاک گلدان به‌عنوان یک لایه مهم برای تراریوم شما عمل می‌کند. هر نوع خاکی باید این کار را انجام دهد، اگرچه در صورت کاشت کاکتوس، مخلوط‌های خاصی وجود دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: انواع گیاهان آپارتمانی مناسب برای فضای داخلی خانه

 

 

گیاهان مختلف 

 

چند گیاه مورد علاقه خود را به اندازه یک پیمانه انتخاب کنید تا در تراریوم خود استفاده کنید. «تیلاندزیا» (Tillandsia‎)، «گیاهان گوشتی» (succulents) و مینی‌کاکتوس‌ها همه گزینه‌های مناسبی هستند. لیست کامل گیاهان تراریوم توصیه شده را در ادامه مشاهده کنید.

 

 

ابزارهای کوچک باغبانی برای کاشت

 

ابزارهای دستی مفید و کوچک به شما کمک می‌کند تا همه موارد موجود در تراریوم خود را ایجاد و در موقعیت درست قرار دهید.

 

 

بهترین گیاهان برای تراریوم

 

بهترین گیاهان برای تراریوم

 

هنگام انتخاب گیاهان برای استفاده برای تراریوم، نکاتی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. بهترین گیاهان برای ساخت تراریوم چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

۱. گیاهانی را انتخاب کنید که به اندازه ظرف شیشه‌ای شما کوچک باشند؛ زیرا گیاهان نباید سطح شیشه را لمس کنند و باید فضای کافی برای رشد داشته باشند.

 

۲. گیاهانی که رطوبت را خوب جذب می‌کنند؛ به احتمال زیاد در تراریوم شما رشد می‌کنند. اگرچه گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها بزرگترین طرفداران رطوبت نیستند، اما می‌توانید با استفاده از یک ظرف شیشه‌ای با دریچه هوای جزئی، از آنها استفاده کنید.

 

۳. گیاهانی را انتخاب کنید که می‌توانید با تقلید از محیط طبیعی آنها در تراریوم، آنها را سالم نگه دارید. توصیه می‌کنیم چند مورد از لیست زیر را انتخاب کنید:

 

  1. تیلاندزیا؛
  2. پیله‌آی پرپشت (Pilea involucrata‎)؛
  3. گیاهان گوشتی مختلف؛
  4. کاکتوس‌های مختلف.

 

هنگامی که گیاهان مورد نظر خود را انتخاب کردید، زمان شروع ساخت تراریوم فرا رسیده است. گام‌به‌گام دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا در کمترین زمان بتوانید باغ تزئینی خود را بسازید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان

 

 

آموزش ساخت تراریوم به صورت گام‌ به‌ گام

 

زمان پروژه ۳۰ دقیقه

 

حتما بخوانید  11 روش دون کردن و فریز کردن ذرت خام و پخته برای مدت طولانی

آموزش ساخت تراریوم به صورت گام‌ به‌ گام

مرحله اول؛ پوشاندن پایین تراریوم با سنگ ریزه

 

پایین تراریوم خود را با یک لایه سنگ یا سنگ‌ریزه به ضخامت ۱ اینچ یا ۲.۵ سانتی‌متر بپوشانید.

 

 

مرحله دوم؛ قرار دادن زغال فعال

 

یک لایه بسیار نازک از زغال فعال اضافه کنید. زغال فعال آب را تازه نگه م‌ دارد و از رشد باکتری‌ها در تراریوم جلوگیری می‌کند.

 

 

مرحله سوم؛ ریختن یک لایه خاک

 

یک لایه خاک گلدان اضافه کنید. همان طور که قبلا اشاره کردیم، هر نوع مخلوط خاک گلدان را می‌توانید استفاده کنید، اگرچه اگر شما کاکتوس می‌کارید، مخلوط‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. شما باید به اندازه کافی خاک گلدان اضافه کنید تا آنقدر عمیق باشد که گیاهان شما بتوانند در آن ریشه بزنند. ما لایه‌ای را پیشنهاد می‌دهیم که حدود ۲ اینچ باشد.

 

 

مرحله چهارم؛ کاشتن گیاهان

 

آموزش ساخت تراریوم؛ تراریوم چیست و چگونه آن را می‌سازند؟

 

اکنون وقت آن است که گیاهان خود را اضافه کنید.

 

ابتدا با کاشت بزرگ‌ترین گیاه خود شروع کنید. گیاه را از ظرف آن خارج کرده و ریشه‌ها را هرس کنید؛ دقیقا همان طور که وقتی گیاهی را به گلدان بزرگ‌تری منتقل می‌کنید.
سپس، یک سوراخ در خاک ایجاد کنید که به اندازه کافی مناسب ریشه گیاهان باشد.
بعد، گیاه را درون خاک بگذارید.

 

نکته مهم این است که هنگام دست‌زدن به کاکتوس یا هر گیاه خاردار دیگر، از دستکش استفاده کنید.

 

 

مرحله آخر

 

تراریوم چیست و چگونه آن را می‌سازند؟

 

بعد از اینکه همه گیاهان در ظرف شیشه‌ای شما قرار گرفتند، یک لایه سنگ‌ریزه درون تراریوم بریزید. پس از اتمام ساخت تراریوم، باید به‌طور صحیح از آن مراقبت کنید. نور خورشید و آب دو مورد اساسی برای موفقیت در نگهداری تراریوم شما هستند.

 

اطمینان حاصل کنید که پایه را هر دو هفته یک بار، که خاک به نظر خشک شده است، کمی آبیاری کنید. شما همچنین باید تراریوم خود را در احیه‌ای از خانه قرار دهید که نور شدید و غیرمستقیم خورشید را دریافت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ نمونه از گیاهان لوکس و شیک آپارتمانی

 

 

تراریوم‌ها در میان انواع گیاهان خانگی و یا به تنهایی بسیار عالی به نظر می‌رسند. می‌توانید تراریوم دست‌ساز خود را به دوستانتان نیز هدیه کنید تا آنها نیز از این جسم شیشه‌ای سبز، لذت ببرند.

 

 

کالابرگ الکترونیک