با این ترفندها کمد لباس مرتبی داشته باشید

با این ترفندها کمد لباس مرتبی داشته باشید


1 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مرتب کردن کمد لباس

اگر غالبا در حال مبارزه با یک کشوی پر از لباس و کمدی شلخته و نامنظم هستید؛ زمان آن فرا رسیده است که مقاله‌ای را برای مرتب‌کردن کمد لباس‌های خود مطالعه کنید. فرایند ۶ مرحله‌ای ما را برای مرتب‌کردن کشوها و ارزیابی مجدد کمد لباس خود دنبال کنید. با یک سیستم سازماندهی واضح، کشوهای شما مرتب به نظر می‌رسند و به همین ترتیب نیز می‌مانند. به علاوه، چیدمان این کمدها انتخاب لباس مناسب را بیش از هر زمان دیگری آسان خواهد کرد. ترفندهای مرتب کردن کمد و کشو لباس و طبقه‌بندی داخل کمد لباس را از سرویس سبک زندگی و در مجله کوروش بخوانید.

 

همه برای مرتب کردن لباس‌ها از کمد استفاده می‌کنند تا هم به اتاق خواب نظم دهند، و هم لباس‌ها چروک نشود. کمد لباس یکی از اصلی‌ترین نقاط اتاق محسوب می‌شود که ممکن است تمام لباس‌های فصول مختلف و کفش‌ها در آن قرار داشته باشند. تمیز و مرتب بودن لباس‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت و بدون اتلاف وقت، لباس مورد علاقه خود را پیدا کنید.  یک کمد منظم و مرتب اولین قدم برای داشتن یک اتاق سازمان یافته است. پس با ما همراه باشید.

 

 

ترفندهای مرتب کردن کمد و کشو لباس

 

۱. در واقع چه چیزی در کمد متعلق به من است؟

 

در واقع چه چیزی متعلق به من است؟

 

برای مرتب کردن کمد لباس کوچک یا بزرگ، فرقی نمی‌کند، ابتدا تمام کمد و کشوها را خالی کرده و همه را دسته بندی کنید. می‌توانید آنها را روی تخت یا زمین قرار دهید. در این مرحله از وسواس و فکر زیاد درمورد لباس‌ها خودداری کنید؛ زیرا این کار سرعت شما را کاهش می‌دهد. نگاهی دوباره به بزرگترین توده‌های لباس خود بیندازید و برخی دیگر را مرتب و دسته‌بندی کنید.

 

برای مثال ممکن است لباس‌ها گرم و لباس‌های سبک و لباس‌های زیر را از هم جدا کنید. بهتر است به فکر طبقه‌بندی داخل کمد لباس‌ باشید. نکته مهم در اینجا این است که کمدتان را کاملا خالی کنید و از محکم‌بودن هر کشو مطمئن شوید تا هنگام قراردادن لباس‌ها، کشو‌ها در نروند. می‌توانید گوشه‌ها را با پیچ‌های چوبی محکم کنید.

حتما بخوانید  8 روش مراقبت از لاستیک خودرو در روزهای گرم تابستان

 

 

۲. چه چیزهایی که در کمد و کشو است را می‌پوشم؟

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

چه چیزی می‌پوشم؟

 

برای مرتب کردن کمد و کشوی لباس اکنون می‌توانید دسته‌بندی دقیق‌تر را شروع کنید. یک ترفند مرتب کردن کمد لباس این است که این ۳ سؤال را از خودتان بپرسید تا بفهمید چه چیزی را باید نگه دارید و چه چیزی را باید کنار بگذارید:

 

 

۱. آیا من آن را دوست دارم؟ هر آنچه را که واقعا دوست دارید، نگه دارید. همیشه یادتان باشد چیزی را که دوست دارید، هدیه دهید. اما توجه داشته باشید که نگه داشتن چیز مورد علاقه ممکن است به معنای خلاص‌شدن از چیز دیگری باشد تا جا باز کنید.

 

 

۲. آیا من از آن استفاده می کنم؟ و اگر چنین است، هر چند وقت یک‌بار؟ هرچیزی را که استفاده می‌کنید، نگه دارید و چیزهایی را که بیشتر استفاده می‌کنید در قابل دسترس‌ترین مکان‌ها قرار دهید.

 

 

۳.آیا از این مدل لباس، چندتا دارم؟ اگر چنین است، بهتر است لباسی را که زیادتر استفاده می‌کنید یا بیشتر دوست دارید، در دسترس و در کشو لباس، بالاتر از سایرین قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته کلیدی انتخاب رنگ‌ و مدل لباس برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن

 

 

۳. آیا کشو بهترین مکان برای نگهداری این لباس است؟

 

آیا کشو بهترین مکان برای نگهداری این لباس است؟


ممکن است مکان‌های ذخیره‌سازی بهتری برای انواع خاصی از لباس‌ها یا شاید همه لباس‌های خود داشته باشید. طبقه‌بندی داخل کمد لباس ایده خوبی است اما اگر ممکن نیست چوب لباسی و قلاب را برای لباس کار در نظر بگیرید. برای لباس‌های تا شده که به‌خوبی روی هم قرار می‌گیرند؛ مانند شلوار جین، ژاکت و سویشرت، قفسه‌های باز را امتحان کنید. لباس زیر ممکن است به راحتی در کشویی کوچک جمع شود.

 

لباس‌های حجیم را از کشوهای خود خارج کنید. ژاکت، کاپشن و شلوار جین بهتر است در جالباسی‌های ایستاده قرار داده شوند یا از آویزها آویزان شوند. کشوها را به وسایل کوچک‌تر مانند تی‌شرت، لباس زیر و جوراب اختصاص دهید. برای مرتب کردن شال و روسری هم بهتر است از آویز استفاده کنید.

حتما بخوانید  آموزش 22 مدل تزیین کادو روز پدر و روز مرد شیک و خاص + عکس

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

 

 

۴. وظیفه هر کشو چیست؟

 

فقط به هر کشو یک وظیفه اختصاص دهید. کشوهای مخصوص هر نوع لباس مثل لوازم جانبی را تعیین کنید. یا می‌توانید کشوهای خاصی را با اهدافی مانند لباس‌های مناسب برای کار، لباس‌های ورزرشی و تمرین، لباس‌های عادی یا فصلی تعیین کنید. چند هفته اول از یادداشت‌های چسب‌دار یا برچسب استفاده کنید تا بعدا عادت کنید و جای لباس‌ها را اشتباه نگیرید.

 

 

۵. چگونه می‌توانم لباس‌ها را در کمد و کشو پیدا کنم؟

 

چگونه می‌توانم لباس‌ها را پیدا کنم؟

 

می‌توانید از محصولات متنوع برای مرتب‌کردن کمد لباس یا سازمان‌دهی کشوهای خود استفاده کنید و هر قسمت کشو را تقسیم‌بندی کنید تا هر نوع لباس، فضای خاصی را برای خودش داشته باشد. برای یافتن جای بیشتر، می‌توانید لباس‌ها را رول کنید تا فشرده شوند. آنها را تا نکنید. وقتی لباس‌ها تا می‌شوند و روی هم انباشته می‌شوند، لباس‌های پایین‌تر اغلب فراموش شده و به‌ندرت دیده می‌شوند.

آن پاکت های دکمه ای یدکی را که در پایین دراورهای دراور خود پنهان کرده اید رها کنید. آنها را برای استفاده از محاسبات ریاضی در اختیار معلمان قرار دهید یا به خشکشویی خود کمک کنید تا آنها واقعاً عادت کنند، فراموش نشوند.

 

 

۶. از فضاهای دیگر استفاده کنید

 

از فضاهای دیگر استفاده کنید

 

پیداکردن لباس‌ها در کمد و کشوها بسیار آسان‌تر می‌شود؛ درصورتی که پر از لباس‌هایی نباشند که ماهی یک‌بار هم نمی‌پوشید. بنابراین بهتر است لباس‌های فصل دیگر را در جای دیگری از خانه خود مانند زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی، چمدان استفاده نشده در کمد یا زیر تخت خود نگهداری کنید. با این حال، اگر فضای ذخیره‌سازی دیگری ندارید،  کمد خود را به کشوهای «خارج از فصل» و «فعلی» تقسیم کنید. به‌عنوان مثال، کشوهای زیرین را برای لباس‌های خارج از فصل رزرو کنید و وقتی فصل مناسب فرا رسید، جای کشوها را عوض کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترفند روزانه ساده برای داشتن خانه مرتب و منظم

 

 

منبع: bhg

 

کالابرگ الکترونیک