۱۵ ایده جالب برای طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان و نوجوان

۱۵ ایده جالب برای طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان و نوجوان


7 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دکوراسیون ساده اتاق جوان

 

طراحی داخلی دکوراسیون به خصوص برای اتاق خواب جوان و نوجوان کمی پیچیده است و نیاز به مقداری خلاقیت دارد. دلیل این امر روحیه پویا، تنوع‌طلب و ماجراجوی نوجوانان و جوانان است. از سوی دیگر ماه آوریل هم ماه دکوراسیون و تغییر چیدمان منزل است. اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب‌ها را در ماه بزرگداشت دکوراسیون دارید ۱۵ ایده جالب و آسان برای طراحی دکوراسیون ساده اتاق جوان و نوجوان را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- رو بالشی‌ها را طراحی کنید

 

 

یک ایده جذاب برای دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان طراحی روبالشی‌هاست. برای مثال می‌توانید از روبالشی‌هایی که طراحی خاص و جالب و مدرن دارند استفاده کنید. یا خودتان خلاقیت به خرج دهید و روبالشی‌ها را طراحی کنید. مثلا حرف اول اسم‌تان را روی بالش بکشید. اشکال هندسی، چاپ تصویر شخصیت هنری یا ورزشی مورد علاقه‌تان و نیز استفاده از طرح‌های موجود در طبیعت مثل گل از جمله ایده‌های جذاب و امروزی است.

 

 

۲- دیوارهای خالی را پر کنید

 

 

روی دیوار خالی اتاق یک طرح گرافیکی نصب کنید. مثلا طرح گرافیکی روی یک پارچه چاپ کنید و روی دیوار نصب کنید. می‌توانید این طرح را هماهنگ با طرح روتختی و روبالشی انتخاب کنید. استفاده از شلف‌های چوبی کلاسیک یا روستیک هم یک ایده خوب برای پر کردن دیوارهای خالی است.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳- نقش و رنگ طبیعت

 

اگر داخل داخل اتاق خواب گل و گیاه نگهداری می‌کنید یک ایده خوب برای شما داریم. بهتر نیست طرح روتختی و روبالشی را هم از طرح‌های موجود در طبیعت انتخاب کنید؟ به این ترتیب حال و هوایی سبز و تازه و بانشاط در اتاق شما برقرار می‌شود و روح شما را تازه می‌کند.

 

 

۴- از هنر چاپ استفاده کنید

 

یک ایده جالب برای دکوراسیون ساده اتاق خواب نوجوان و جوان استفاده از هنر چاپ روی اکسسوری‌هایی مثل چراغ خواب است. حالا دیگر چاپ تصاویر طبیعی یا تصاویر اکسپرسیونیست یا هر طرح و نقش دیگری که دوست دارید یک ایده مدرن است. اگر خودتان با هنر چاپ آشنایی زیادی ندارید می‌توانید این اکسسوری‌ها را به صورت آماده از بازار تهیه کنید.

حتما بخوانید  14 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک‌ که بزرگ‌تر به نظر برسد

 

 

۵- دیوارها را فراموش نکنید

 

 

اگر دوست دارید برای دکوراسیون اتاق خواب هزینه کنید یکی از دیوارها را به سلیقه خودتان و هماهنگ با سایر لوازم اتاق نقاشی یا کاغذ دیواری کنید. یک راه دیگر استفاده از چراغ‌های کم نور و قابل تنظیم روی دیوارهاست که هم در اتاق خواب‌های کوچک فضا را اشغال نمی‌کنند و هم با نورپرداری مناسب فضایی دلپذیر به اتاق می‌بخشند.

 

 

۶- یک منطقه شخصی برای خودتان درست کنید

 

می‌دانستید اتاق خواب شما نشان دهنده شخصیت و روحیات و علایق شماست؟ چه از نظر طراحی و چه از نظر انتخاب رنگ و وسایل بهتر است برای خودتان یک منطقه شخصی درست کنید که در آن هم احساس راحتی داشته باشید و هم با روحیات‌تان هماهنگ و سازگار باشد.

 

 

۷- یک دکوراسیون مستحکم و با ثبات داشته باشید

 

برای داشتن یک دکوراسیون با ثبات بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که زود برای‌تان تکراری نشوند. بهتر است از رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ ایده عالی و آسان برای دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی

 

 

۸- اصول فنگ شویی را در چیدمان رعایت کنید

 

 

رختخواب شما باید آنقدر راحت و دلپذیر باشد که برای داشتن یک خواب آرام و راحت دردسری نداشته باشید. برای این‌که یک خواب راحت داشته باشید در طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب و نیز چیدمان تختخواب اصول فنگ‌شویی را رعایت کنید. برای این کار قسمت پایین تخت ( قسمتی که پای‌مان را قرار می‌دهیم ) نباید به سمت در اتاق‌خواب باشد چرا که انرژی سایر قسمت‌های خانه آرامش شما را هنگام خواب کم می‌کند. اگر اتاق‌خواب‌تان به گونه‌ای است که چاره‌ای جز قرار دادن تخت مقابل در ندارید حتما هنگام خواب در اتاق را ببندید. قسمت بالای تخت خواب (قسمتی که بالای سرمان قرار میگیرد) باید ۳ تا ۵ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد تا هوا و انرژی جریان پیدا کند.اگر کناره تخت‌خوابتان هم در کنار دیوار است ، باید فاصله مشابه ۳ تا ۵ سانتیمتر را بین تخت و دیوار قرار دهید (این اندازه از مقیاس چینی که به قسمت‌های یین و یانگ (نیروی خیر و شر) تقسیم شده بدست آمده است).

 

 

۹- نقطه کانونی را انتخاب کنید

 

 

یک نقطه کانونی برای اتاق خواب در نظر بگیرید. برای مثال یک کاناپه زیبا یا صندلی مورد علاقه‌تان را در یک گوشه از اتاق بگذارید و آن گوشه را تبدیل به نقطه کانونی اتاق کنید. برای این‌که برای درست کردن این نقطه کانونی فضای کافی داشته باشید بهتر است تختخواب را وسط اتاق نگذارید و یکی از گوشه‌های اتاق را برای آن در نظر بگیرید.

حتما بخوانید  7 ایده جالب و ساده برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

 

 

۱۰- تناسب را به صورت ذهنی تجزیه و تحلیل کنید

 

اگر می‌خواهید برای اتاق لامپ یا آباژور بخرید حتما ابعاد اتاق و تخت را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر ابعاد تخت و اتاق کوچک است نباید از آباژور و لامپ‌های بزرگ استفاده کنید و بهتر است انواع کوچک‌تر را انتخاب کنید.

 

 

۱۱- کف اتاق هم مهم است

 

برای دکوراسیون ساده اتاق جوان؛ کف اتاق هم مهم است

 

در طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان حتما به کف اتاق هم توجه کنید. بهتر است از گلیم یا قالیچه‌های جمع و جور و سبک و رنگی برای کف اتاق استفاده کنید. در انتخاب رنگ پوشش کف حتما رنگ و طرح سایر اکسسوری‌های اتاق و البته رنگ پرده و دیوارها را هم در نظر بگیرید. برای اغلب اتاق خواب‌ها یک فرش ۲ در ۱ مناسب است.

 

 

۱۲- طیف‌های مختلف رنگ مورد علاقه‌تان را استفاده کنید

 

در طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب نوجوان و جوان بهتر است از طیف‌های مختلف رنگ مورد علاقه‌تان استفاده کنید. برای مثال طیف‌های مختلف رنگ صورتی، آبی یا هر رنگی که می‌پسندید.

 

 

۱۳- رنگ‌های گرم خنثی را اضافه کنید

 

 

برای القا بیشتر حس آرامش و راحتی به اتاق خواب بهتر است رنگ‌های گرم خنثی مثل قهوه‌ای، کرم و خاکستری را در قالب اکسسوری‌هایی مثل کوسن، روبالشی یا روتختی به لوازم اتاق خواب اضافه کنید.

 

 

۱۴- از رنگ‌ها نترسید

 

برای دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان بهترین کار بازی با رنگ‌هاست. از رنگ‌های جیغ و شاد نترسید. البته برای این‌که در دکوراسیون اتاق خواب یک حالت تعادل و آرامش ایجاد شود بهتر است رنگ‌های جیغ مثل زرد پر رنگ را در کنار رنگ‌های خنثی مثل سفید به کار ببرید.

 

 

۱۵- جایی برای آرامش و تمرکز

 

دکوراسیون ساده اتاق جوان؛ جایی برای آرامش و تمرکز

 

اتاق خواب شما محلی برای آرامش و تمرکز است پس بهتر است فضا را به گونه‌ای طراحی کنید که فضای مناسب جهت تمرکز، مطالعه، نوشتن، درس خواندن و البته استراحت کردن فراهم شود. در اتاق خواب از گل‌های تازه استفاده کنید تا فضای اتاق شاداب و سرحال شود. بهتر است پرده‌های اتاق را مناسب با فصل انتخاب کنید. پرده‌های فصل تابستان باید رنگ روشن باشند و پرده‌های فصل زمستان رنگ تیره و ضخیم. در طول روز پنجره‌های اتاق‌خواب را برای عوض شدن هوای اتاق و جریان هوا چند ساعتی باز بگذارید. اگر در اتاق‌خواب‌تان کمد دارید آن را تمیز و مرتب نگه دارید. سعی کنید میز مطالعه را همیشه مرتب و منظم نگه دارید و در حد امکان از آوردن تلویزیون به اتاق خواب اجتناب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۴ ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک‌

 

 

منیع: سایت Real Simple

کالابرگ الکترونیک