راهنمای خرید ساعت مچی مردانه | ۱۰ نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه | ۱۰ نکته مهم انتخاب و خرید ساعت


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ 10 نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

خیلی از ما، وقتی نوبت به خرید ساعت مچی مردانه خوب می‌رسد، چه برای خودمان و چه به عنوان هدیه برای آقایان، نمی‌دانیم چکار کنیم یا کسی را نداریم که از او کمک بخواهیم. ممکن است هزینه زیادی صرف کنیم؛ اما در آخر متوجه شویم که محصول بی‌ارزشی را خریداری کرده‌ایم. برای کمک به شما در خرید ساعت مچی مردانه برای کادوی ولنتاین و مناسبت‌های دیگر، در این مقاله راهنمای خرید و ۱۰ نکته مهم برای انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه را در مجله کوروش بخوانید.

۱- از یک ساعت مچی، چه می‌خواهید؟

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ 10 نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

 

اولین نکته در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه مقاله ما، اولویت‌بندی شخصی شما یا فردی است که برای او ساعت می‌خرید. مانند هر خرید دیگری، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را از ساعت خود می‌خواهید. ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ شما چیزی را می‌خواهید که «خوب» به نظر برسد؛ اما آیا این نگرانی اصلی شماست؟

شما ممکن است به دنبال ویژگی‌های عملی مانند دوام و دقت باشید، به‌خصوص اگر از ساعت خود برای غواصی، ورزش یا سایر فعالیت‌هایی که ساعت‌های ارزان‌قیمت در آن کار نمی‌کند، استفاده کنید.

شاید بزرگ‌ترین نگرانی شما پول و قیمت باشد؛ ارزش تمام ساعت‌ها به مرور زمان، یکسان نیست. پس از دانستن اولویت‌های خود، می‌توانید هنگام شروع خرید ساعت، گزینه‌های خود را به روشی منطقی، فیلتر و محدود کنید.

 

۲- آنالوگ یا دیجیتال؟

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ 10 نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

 

دومین نکته مهم در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه، ساعت آنالوگ به‌معنای نوع ساعت قدیمی با عقربه و صدای تیک تیک است. این گزینه همچنان شیک‌ترین گزینه به حساب می‌آید و اگر می‌خواهید از لباس‌های کلاسیک و کژوال استفاده کنید، قطعا ساعت دیجیتال نمی‌خواهید.

با این حال، برخی از ساعت‌ها با نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتال، بهترین‌های هر دو مورد را ارائه می‌دهند. بعضی از این موارد به قدری زیبا به نظر می‌رسند که بتوانید آنها را با کت‌وشلوار خود ست کنید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳- نوع بند؛ فلزی، چرم یا پلاستیک

 

بندهای ساعت چرمی مردانه مانند کمربندهای چرمی هستند؛ نوع باریک، براق و ساده آنها می‌تواند به استایل رسمی و کلاسیک شما کمک کند؛ اما بندها مات بیشتر به استایل معمولی می‌خورند. بندهای چرم در تابستان داغ می‌شود و با عرق‌کردن مچ دست، آسیب می‌بیند؛ بنابراین اگر از بند چرمی استفاده می‌کنید، می‌توانید بند آن را در تابستان عوض کنید.

بندهای ساعتی که از قطعات فلزی ساخته می‌شوند، به سبک ساعت «دستبند» معروف هستند. ساعت مچی با دستبند فلزی ظاهری مردانه و همه‌کاره دارد که با هر چیزی، از رسمی‌ترین لباس‌های تجاری تا استایل‌های عادی ست می‌شود. همچنین این بندها برای استفاده در تمام طول سال مناسب است. این سبک ساعت برای ست کردن ساعت زنانه و مردانه به خصوص ساعت ست عروس و داماد بهترین انتخاب هستند.

سرانجام، بندهای پلاستیکی (که به آن رزین نیز گفته می‌شود) ظاهری کژوال دارند، اما اگر ساعت به اندازه کافی زیبا به نظر برسد، می‌توانید آنها را با کت‌وشلوار نیز ست کنید. بند رزین به‌معنای بی‌کیفیت‌بودن ساعت نیست، فقط این که برای عملکردی سخت طراحی شده است.

 

۴- مکانیکی، اتوماتیک، یا کوارتز؟

 

 

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ 10 نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

 

 

 

سومین نکته در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه، نوع ساعت است. ساعت‌های مکانیکی با حرکتی که از فنرها و دنده‌ها تأمین می‌شود، قدیمی‌ترین نوع ساعت‌ها هستند. تقریبا باید هر روز این نوع ساعت‌‌ها را تنظیم کرد؛ بعضی از مردان این کار را وقت‌گیر می‌دانند و دیگران از این مراسم لذت می‌برند.

ساعت‌های اتوماتیک و هوشمند مشابه هستند، اما مجبور نیستید خودتان آنها را تنظیم کنید. هنگام بستن آنها، به حرکت مچ دست شما متکی هستند تا خود به خود تنظیم شوند.

ساعت‌های کوارتز توسط باتری تغذیه می‌شوند و باید هر ۱۲ تا ۳۶ ماه تعویض شوند. اینها دقیق‌ترین و اغلب ارزان‌ترین ساعت‌ها هستند.

 

۵- چه ویژگی‌هایی را می‌خواهید؟

 

اگر می‌خواهید تلفن خود را برای خواب راحت، از اتاق خواب دور نگه دارید، یک زنگ هشدار خوب بسیار مفید است و شاید بخواهید ساعت مچی‌تان این کار را برایتان انجام دهد. کرنومتر همچنین برای تمرینات زمان‌بندی، گزینه ساده‌تری نسبت به تلفن هوشمند شماست و به صورت استاندارد با ساعت کرونوگراف ارائه می‌شود. مدت زمان کارکردن کرنومتر را در نظر بگیرید؛ ساعت خوب ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

 

تایمر شمارش معکوس برای کارها و قرارها مفید است. شما باید به دنبال ساعتی باشید که حداکثر ۲۴ ساعت بتواند این کار را انجام دهد. آیا زیاد مسافرت می‌کنید یا همکارانی در خارج از کشور دارید؟ به دنبال ساعتی باشید که بتواند مناطق زمانی مختلف را به طور هم‌زمان نمایش دهد. آیا ابزارهای پیشرفته دیگری مانند قطب‌نما، دماسنج یا فشارسنج می‌خواهید؟ به تمام این ویژگی‌ها فکر کنید و مناسب‌ترین ساعت را انتخاب کنید.

 

۶- چقدر پول دارید و می‌خواهید برای ساعت هزینه کنید؟

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ 10 نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

 

البته بودجه نیز یکی از مهم‌ترین معیارها برای هر راهنمای خرید ساعت مچی مردانه است. قبل از اینکه عاشق ساعت خاصی شوید، با خرید اقتصادی ساعت آشنا شوید. تصمیم بگیرید که چه مقدار مایل به صرف پول برای ساعتتان هستید، و سپس فقط به بررسی ساعت‌های زیر بودجه خود بپردازید.

ممکن است توسط نسخه‌های جعلی برندها معتبر ساعت وسوسه شوید؛ اما در دام آنها نیفتید. ساعت‌های جعلی ممکن است دقیقا مانند یک ساعت لوکس به نظر برسند، اما مانند یک ساعت کار نمی‌کنند.

یک ساعت ارزان قیمت از یک مارک قابل اعتماد بسیار بهتر به شما خدمت می‌کند و باعث خجالت شما نمی‌شود که آن را جعلی قلمداد کنید.

 

۷- مقاومت در برابر آب

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ این نکات را حتما در نظر بگیرید

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه، ضد آب بودن است.

مقاومت در برابر آب، آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید. صادقانه باید گفت که هیچ ساعتی را نمی‌توان برچسب «ضد آب» زد؛ زیرا تضمین آن بسیار سخت است و مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر به این معنی نیست که می‌توانید آن را ۱۰۰ متر زیر آب «بدون هیچ مشکلی» استفاده کنید. می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

 

*بدون مقاومت در برابر آب = حتی آن را خیس نکنید!

*تا عمق ۳۰ متر مقاومت در برابر آب = می‌توانید با ساعتتان در باران قدم بزنید

*مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر = می‌توانید آن را در آب قرار دهید؛ اما با آن شنا نکنید

*تا عمق ۱۰۰ متر مقاومت در برابر آب = می‌توانید کمی روی سطح آب شنا کنید

*مقاومت در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر =  می‌توانید با آن شنا کنید

 

بدون اینکه از مقاومت ساعت در برابر آب و بخار آب مطمئن شوید با آن دوش نگیرید یا دست نشورید؛ بخار و صابون در نهایت به ساعت آسیب می‌رساند.
مقاومت در برابر گِل با مقاومت در برابر آب یکی نیست. ذرات کوچک گل می‌توانند در اطراف دکمه‌های یک ساعت معمولی قرار بگیرند و آن را به‌راحتی خراب کند.

 

۸- ساعت نو بخریم یا دست دوم؟

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ این نکات را حتما در نظر بگیرید

 

شاید بخواهید ساعت مچی مردانه برند را دست دوم بخرید یا تنها بخواهید ساعت مچی مردانه ارزان خریداری کنید. برای این کار، این قسمت از راهنمای خرید ساعت مچی مردانه را بخوانید.

انتخاب بین ساعت دست دوم و ساعت جدید در نهایت یک تصمیم شخصی است. بله، ساعت‌های دست دوم معمولا ارزان‌تراند و اگر شما اهل تاریخ و نوستالژی هستید، واقعا از داشتن یک ساعت مچی قدیمی بیش از یک ساعت جدید لذت خواهید برد.

 

با این حال، خرید ساعت نو خطر کمتری دارد. برای خرید ساعت نو یا دست دوم، نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

*اعتبار فروشنده را بررسی کنید؛ بررسی‌ها و اعتبار فروشنده را به صورت آنلاین بررسی کنید. بهتر است یک ساعت کارکرده را از یک فروشنده بزرگ خریداری کنید تا اینکه یک ساعت جدید را از یک فروشنده غیرمعتبر خریداری کنید. برای این کار، می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید.

*شرایط ساعت را بررسی کنید؛ خرید ساعت دست دومی که تنها ظاهر خوبی دارد، قطعا شما را برای مدت طولانی خوشحال نمی‌کند.

*به قیمت توجه کنید؛ اگر می‌خواهید ساعتی دست دوم را بخرید، ابتدا قیمت ساعت نو همان برند را پیدا کنید تا ضرر نکنید.

 

۹- نور صفحه

 

انتظار نمی‌رود که همه ساعت‌ها صفحه‌ای داشته باشند که در تاریکی روشن شوند؛ این ساعت‌ها معمولا ساعت‌های کلاسیک یا رسمی هستند.
کیفیت نو ساعت بسیار متفاوت است. حتما ساعت خود را در تاریکی آزمایش کنید. در بعضی از ساعت‌ها، ممکن است ویژگی‌ نور صفحه بسیار غیرعملی باشد.

 

۱۰- مواد و متریال ساعت

 

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ این نکات را حتما در نظر بگیرید

 

ساعت‌های استیل تقریبا همیشه باید از فولاد ضد زنگ درجه ۳۱۶L  ساخته شوند. علاوه بر این، کیفیت دستبند باید به جای فلز تاشو یا هر چیز توخالی، قطعات فلزی جامد باشند.

تشخیص جامد بودن دستبند آسان است؛ قسمت کناری آن را بازرسی کنید. آیا شبیه یک قطعه جامد است؟ در ساعت‌های با این سطح، قاب‌ها بهتر است از کمترین تعداد قطعه و با استفاده از بیشترین فلز ممکن ساخته شوند. این به معنای استفاده نشدن یا کم استفاده شدن پلاستیک در این نوع ساعتهاست.

 

 

کالابرگ الکترونیک