راهنمای کامل و جزییات مهم خرید سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه

راهنمای کامل و جزییات مهم خرید سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه


12 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خرید سرویس خواب نوجوان

نوجوانان امروزی دارای روحیات مختلفی هستند. نیازهای هر کدام از فرزندان دلبند شما ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در این مطلب قصد داریم نکاتی که در انتخاب سرویس خواب نوجوان مهم است را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین سرویس خواب را برای نوجوان خود تهیه کنید. بهتر است بدانید که کودکان و نوجوانان امروزی از سلایق مختلفی برخوردار هستند و در مرحله‌ی اول بهترین کار شناخت سلایق آن‌هاست که می‌تواند در انتخاب سرویس خواب نوجوان نیز بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین اجازه دهید فرزند شما خود به انتخاب سرویس خواب مورد علاقه اتاقش بپردازد. همچنین بهتر است به او کمک کنید تا بتواند تشخیص دهد چه نوع سرویس خوابی را می پسندد. راهنمای خرید و جزییات مهم از رنگ تخت گرفته تا کیفیت و وزن و جنس سرویس خواب نوجوان دختر و پسر را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

نکات طلایی در انتخاب و خرید سرویس خواب نوجوان

نکات طلایی در انتخاب و خرید سرویس خواب نوجوان

 

کیفیت تخت

 

تخت خواب فرزند شما یکی از مهم‌ترین وسایل سرویس خواب او است که باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نوجوان شما از خوابیدن و استراحت روی آن احساس آرامش کند . جنس تخت خواب باید به گونه‌ای باشد که فرد احساس راحتی داشته باشد و موجب بروز حساسیت در او نشود . همچنین سعی کنید از سرویس خواب با کیفیتی استفاده کنید که به هنگام جا‌به‌جایی با ضربات احتمالی که به آن وارد خواهد شد، آسیب نبیند.

 

وزن تخت

 

وزن سرویس خواب نوجوان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید سرویس خوابی تهیه کنید که از وزن استاندارد برخوردار بوده و حمل و نقل آن نیز آسان باشد.

 

جنس تخت

 

به صورت کلی با در نظر نگرفتن هزینه، سرویس‌های خواب از جنس چوب می‌تواند بهترین انتخاب برای فرزند شما باشد. زمانی که از سرویس خواب جنس چوب استفاده می‌کنید می توانید مطمئن باشید که تا سال‌ها نیاز به تعمیر آن ندارید.

 

جنس تخت برای خرید تختخواب نوجوان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

پس از چوب، ام‌دی‌اف هم گزینه‌ی مناسبی برای سرویس خواب نوجوان به شمار می‌رود.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین برند تخت و تشک دو نفره 

 

 

فضای کافی برای قرار دادن وسایل

 

پس از تخت خواب، کمد یکی از اصلی‌ترین اجزاء یک سرویس خواب با کیفیت به شمار می‌رود. وسایل نوجوان خود را در نظر بگیرید و متناسب با نیاز فرزند خود اقدام به خرید کمدهایی با کیفیت بالا و جای کافی کنید. برای مثال در انتخاب دراور و یا کمد سرویس خواب نوجوان خود، یک طبقه برای لباس‌های راحتی منزل، طبقه دیگری مخصوص لباس‌های بیرون و یک طبقه دیگر برای قرار دادن وسایل مدرسه و سایر وسایل جانبی او اختصاص دهید.

حتما بخوانید  8 اصل فنگ‌ شویی منزل برای جذب پول و ثروت

 

این‌کار باعث برقراری نظم در اتاق فرزند شما خواهد شد و علاوه بر آن‌که می‌تواند وسایل خود را به‌راحتی پیدا کند، گویی در آموزش نظم به نوجوان خود نیز پیش‌قدم شده‌اید.

 

 

رنگ تخت

 

شما والدین گرامی حتما تا به الان مقالاتی درباره روانشناسی رنگ‌ها خوانده‌اید. رنگ‌ها می‌توانند روحی تازه به اتاق فرزند شما بخشیده و باعث شوند نوجوان دلبند شما از گذراندن وقت خود در اتاق احساس خستگی نکند. همچنین در انتخاب سرویس خواب نوجوان خود باید به رنگ‌هایی که علاقه دارد واقف باشید تا بتوانید محیطی پرانرژی برای فرزند خود ایجاد کنید.

 

رنگ تخت در انتخاب تختخواب نوجوان

 

برای مثال رنگ آبی نماد صلح و آرامش، قرمز نماد انرژی و عشق و بنفش نماد خلاقیت و دانایی است. این روحیات و شخصیت فرزند شما است که می‌تواند رنگ اتاق و سرویس خواب را مشخص کند. در نتیجه قبل از انتخاب سرویس خواب نوجوان خود، حتما در مورد رنگ مورد علاقه‌ی او و دکوراسیونی که به آن علاقه‌مند است سوال کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ اشتباه رایج در چیدمان و رنگ اتاق خواب

 

 

آیا خرید میز تحریر و آینه نیز برای سرویس خواب نوجوان الزامی است؟

 

در بسیاری از فروشگاه‌ها در کنار سرویس خواب که شامل تخت خواب، کمد و دراور، پاتختی، صندلی، میزتوالت و یا همان میز آرایش می‌باشد، لوازمی دیگر مانند میز تحریر و آینه و حتی فرش نیز به مشتریان پیشنهاد می‌شود. اما حقیقت این است که بهتر است متناسب با سن فرزند خود و نیاز او اقدام به خرید سرویس خواب نوجوان  کنید. برای مثال اگر فرزند شما هنوز کودک است نیازی به خرید میز تحریر و آینه نیست و پس از آن‌که سن او بیشتر شد می‌توانید این وسایل جانبی را به اتاق او اضافه کنید.

 

در مورد دکوراسیون اتاق نوجوان و سایر ملزومات آن به عنوان مثال فرش، نیز بهتر است از فرش هایی که از کیفیت مناسبی برخوردارهستند استفاده کنید تا هر سال پس از شست‌وشو، از کیفیت آن کاسته نشود. لطیف بودن فرش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ست کردن آن با تخت خواب و کاغذدیواری اتاق می‌تواند محیطی بسیار جذاب و شگفت انگیز را ایجاد کند.

 

 

در انتخاب سرویس خواب دخترانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اصول کلی راهنمای خرید سرویس خواب نوجوانان به یک شکل است اما در جزئیات باید در خرید سرویس خواب دخترانه و پسرانه دقت بیشتری کنید. برای مثال دخترها بیشتر زمان خود را در اتاق می‌گذارنند و از احساسات لطیف‌تری برخوردار هستند.

 

در انتخاب سرویس خواب دخترانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

در نتیجه بهتر است والدین به هنگام انتخاب سرویس خواب دخترانه، از فرزند خود مشورت بگیرند و از اون بپرسند که به چه رنگ‌هایی علاقمند است. بیشتر دختران در مورد رنگ اتاق خواب و ملزومات دکوراسیون آن به رنگ‌های صورتی، بنفش، قرمز علاقه دارند و در انتخاب تخت خواب و میزتحریر و حتی کمد و کتابخانه خود این رنگ را ترجیح می‌دهند که ترکیب رنگ‌ صورتی و قرمز با رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی، اتاق و سرویس خواب دخترانه بسیار شیک و جذابی به وجود خواهد آورد.

حتما بخوانید  25 نکته کاربردی برای دکوراسیون داخلی حمام کوچک

 

 

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان و نوجوان

 

 

تختخواب کلاسیک یا مدرن؟ مسئله این است!

 

بسیاری از دختران در سنین نوجوانی به صورت صفر و یا صد عمل می‌کنند. برای مثال یا به طرح‌های سنتی علاقه‌مند هستند و تخت خواب‌هایی به سبک کلاسیک را می‌پسندند و یا سبک کاملا مدرن برای اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند. پس قبل از انتخاب سرویس خواب نوجوان خود حتما به سلیقه او احترام گذاشته و از اون در مورد سبک مورد علاقه‌اش سوال کنید. هم‌خوانی رنگ‌ها در انتخاب یک سرویس خواب مناسب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توجه دختران به این مسئله بسیار زیاد است.

 

 

در انتخاب سرویس خواب پسرانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

با توجه به اینکه فرزند دلبند نوجوان شما در سنین رشد قرار دارد باید تختی را انتخاب کنید که با گذشت زمان روی آن احساس راحتی داشته باشد. توصیه‌ی ما به شما خرید یک تخت بزرگسال با کیفیت و با ارتفاع مناسب است. همچنین بیشتر نوجوانان به طرح‌ها‌ی ساده علاقه‌مند هستند و ترجیح می‌دهند در اتاق خود از سبک مدرن پیروی کنند. برای مثال در انتخاب یک سرویس خواب پسرانه ترکیب رنگ‌های آبی و سفید و یا قهوه‌ای و سفید، قرمز و سفید و… می‌تواند فضایی دلنشین و زیبایی را برای او به وجود بیاورد.

 

در انتخاب سرویس خواب پسرانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اگر نوجوان شما از آن دسته از افرادی است که بیشتر کارهای خود را در اتاق انجام می‌دهد، باید فضاهایی مجزا برای انجام کارهای او در نظر گرفته شود. استفاده از یک کتابخانه‌ی زیبا، میزتحریر و کامپیوتر، تابلوها و عکس‌ شخصیت‌های مورد علاقه او در کنار سرویس خواب پسرانه، بسیار شیک، جذاب و هیجان انگیز خواهد شد. همچنین در انتخاب سرویس خواب پسرانه به این موضوع توجه کنید که علاوه بر تخت، کمدها و میزتحریر نیز باید متناسب با میزان رشد فرد انتخاب شود.

 

 

جمع بندی

 

همانطور که اشاره شد، عواملی مانند جنس و کیفیت محصولات، وزن، سلیقه فرزند، رنگ، جزء اصلی‌ترین عوامل در انتخاب سرویس خواب نوجوان به شمار می‌رود. دکوراسیون کلی اتاق نیز باید به گونه‌ای باشد که فرزند شما بتواند از محیطی که در آن قرار دارد انرژی بگیرد و احساس خستگی نکند. اگر در کنار سرویس خواب نوجوان خود از لوازم دکوری خاص استفاده کنید، به زیباتر شدن اتاق فرزند خود کمک شایانی کرده‌اید.

 

 

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک‌ 

 

 

کالابرگ الکترونیک