راهنمای سفر امن و ارزان به روش هیچهایک

راهنمای سفر امن و ارزان به روش هیچهایک


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای سبک سفر هیچهایک

هیچهایک کردن یا رایگان سواری یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر کردن در ایران و سایر نقاط ایران است. شما می‌توانید در طول راه با افراد متفاوت زیادی ملاقات کنید، دوست شوید و خاطرات خوبی داشته باشید. با این همه مثل هر سبک دیگری سفر هیچهایک هم موافقان و مخالفان خودش را دارد. مخالفان این روش سفر معتقدند این روش گردشگری از نظر مالی به ضرر صنعت گردشگری است و موافقان هم صرفه اقتصادی و آشنایی با فرهنگ بومی مناطق مختلف را از مزایای سفر هیچهایک می‌دانند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش راهنمای ما درمورد روش سفر به سبک هیچهایک ارزان و ایمن و مؤثر شما را راهنمایی می‌کنیم.

چه زمانی به سبک هیچهایک سفر کنید؟

 

قانون کلی امروزه این است که رانندگان، بیشتر از خود افرادی که هیچهایک می‌کنند، از سوار کردن افراد می ترسند. هنگام حرکت از نقطه A به نقطه B، فراز و نشیب زیادی وجود دارد و اگر محدودیت زمانی داشته باشید، به‌خصوص برای مسافت‌های طولانی، سبک سفر ارزان هیچهایک کردن توصیه نمی‌شود. در این صورت، پیدا کردن پروازهای ارزان به ‌راحتی امکان پذیر است.

 

 

بیشتر خوانید: معرفی ۴ شهر خنک و بکر ایران برای مسافرت در فصل تابستان

 

 

تجهیزات سفر هیچهایک؛ برای هیچهایک به چه چیزهایی نیاز دارید؟

 

تجهیزات سفر هیچهایک؛ برای هیچهایک به چه چیزهایی نیاز دارید؟

 

تجهیزات سفر هیچهایک در درجه اول عضلات پا و عضلات بازوی ورزیده و قدرتمند شرط مهمی برای داشتن هیچهایک ایمن است. زیرا شما باید بار زیادی را حمل کنید و راه زیادی را با پای پیاده بپیمایید. برای فهمیدن مسیر درست و مقصد، باید نقشه راه را داشته باشید. تسلط بر زبان مقصد نیز بسیار مهم است، به خصوص اگر در کشوری خارجی هیچهایک می‌کنند.

 

یکی دیگر از تجهیزات سفر هیچهایک داشتن تابلویی مقوایی که روی آن مقصدتان را نوشته‌اید، نیز بسیار مهم است. البته داشتن این مورد اجباری نیست، اما داشتن آن احتمال سوار شدن به ماشین‌ها را افزایش می‌دهید. داشتن آب و تنقلات فراوان نیز ضروری است. گاهی ممکن است مدتی طول بکشد تا سوار ماشین شوید. لبخند و نگرش مثبت را هرگز فراموش نکنید!

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

در هیچهایک چگونه و کجا سوار شوید؟

 

در هیچهایک چگونه و کجا سوار شوید؟

 

نگه‌ داشتن اتومبیل در کنار جاده، به‌ندرت غیرقانونی است؛ اگرچه برخی قوانین درمورد مکانی که می‌توانید یا نمی‌توانید سوار اتومبیل کسی شوید، وجود دارد. در بیشتر کشورهای اروپایی، نگه داشتن اتومبیل در کنار بزرگراه غیرقانونی است؛ بنابراین باید از یک پمپ بنزین سوار شوید یا قبل از اینکه اتومبیل‌ها در بزرگراه باشند. هر جا تصمیم گرفتید هیچهایک کنید، کیف خود را بیندازید و انگشت شست خود را دراز کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای توقف اتومبیل وجود دارد و می‌تواند جلو برود.

حتما بخوانید  جالب ترین آداب و رسوم ماه رمضان در کشورهای مختلف دنیا

 

 

سعی کنید تنها هیچهایک نکنید!

 

سعی کنید تنها هیچهایک نکنید!

 

برای داشتن هیچهایک ایمن، بهتر است تنها سفر نکنید. سفر دو نفری، همیشه امن‌تر است، دو پسر، دو مرد، یا یک زوج زن و شوهر بهترین انتخاب است و هیچهایک یک دختر تنها خطرناک‌تر از همه حالت‌ها است و به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جزیره هرمز؛ بهترین زمان سفر و معرفی مکان‌های دیدنی

 

 

برای بدترین حالت در هیچهایک آماده باشید

 

اگر چه این آخرین چیزی است که دوست دارید درمورد آن فکر کنید، همه ما می‌دانیم که همیشه باید در برابر بدترین شرایط آماده باشیم. راهنمای سفر هیچهایک به ما می‌گوید بهتر است اگر با ماشین غریبه‌ها سفر می‌کنید، خیلی مراقب باشید و ریسک نکنید.

 

تمام شرایط را بسنجید و اگر احساس کردید نمی‌توانید به این روش به نحوی امن ادامه دهید سفر به سبک هیچهایک را ادامه ندهید. در مواردی که احساس خطر کردید گفتن مواردی مانند « خانواده‌ام در جریان سفر من هستند، خانواده‌ام در مقصد منتظرم هستند و دقیقا می‌داند که من الان کجا هستم» بسیار کمک می‌کند.

 

 

محدودیت بار در هیچهایک

 

اگر قصد هیچهایک با اتومبیل را دارید، چمدان خود را در حداقل حد ممکن، نزدیک به خودتان نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که به‌راحتی و به سرعت می‌توانید آن را داخل ماشین، صندوق عقب، کامیون و غیره بردارید. سعی کنید خودتان را به یک کوله پشتی یا کیف بزرگ، محدود کنید.

 

 

لباس مورد نیاز در هیچهایک

 

راهنمای سفر هیچهایک به ما یادآوری می‌کند وقتی که می‌خواهید به سبک هیچهایک سفر کنید، نباید جدیدترین مدل‌ها و لباس‌هایتان را بپوشید. از طرف دیگر، قطعا زمان آن نیست که لباس عجیب و غریب هم بپوشید و انگشت نما شوید. یکی از مهم‌ترین تجهیزات سفر هیچهایک این است که لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید، مخصوصا اگر در کنار جاده با سرعت زیاد، قدم می‌زنید. رنگ‌های قرمز و زرد، رنگ‌هایی هستند که در پس زمینه آسفالت، به‌راحتی دیده می‌شوند. کفش راحت بپوشید تا پای شما را نزند؛ زیرا پیاده‌روی طولانی مدت بخشی جدانشدنی از هیچهایک کردن است.

 

 

در هیچهایک سوار چه ماشینی شوید؟

 

در هیچهایک سوار چه ماشینی شوید؟

 

پس از اینکه راننده‌ای برای شما نگه داشت، وضعیت ماشین را ارزیابی کنید. آیا ماشین سر و شکل خوبی دارد؟ از راننده بخواهید تا از پنجره سمت مسافر، نگاهی به نقشه شما بیندازد. مقصد را روی نقشه، در جایی که می‌خواهید بروید، به راننده نشان دهید و از او بپرسید آیا او نیز همان راه را می‌رود یا خیر. هم‌زمان نگاهی به فضای داخلی ماشین بیندازید، آیا تمیز است؟ راننده چطور؟ اگر همه‌ چیز خوب به نظر می‌رسد، کیف یا کوله خود را در صندوق عقب یا صندلی عقب بیندازید و داخل ماشین بروید.

حتما بخوانید  آداب و رسوم جالب ماه رمضان در عراق | از خوردن کلیچه تا شربت انگور

 

 

از سؤال کردن در هیچهایک نترسید

 

اگر در یک پمپ بنزین شلوغ هستید و مدتی منتظر بوده‌اید و به نظر می‌رسد هیچ کس قصد ندارد شما را تحویل بگیرد، شروع به پرسیدن کنید. پلاک آنها مال کجاست؟ کجا می‌روند؟ آیا اتاق خالی برای شب سراغ دارند یا هتل و مسافرخانه خوبی را سراغ دارند؟ وقتی رو در رو این سؤالات را می‌کنید، پاسخ ندادن به آنها دشوار می‌شود. این کار همچنین به شما قدرت انتخاب ماشین و رانندگان را می‌دهد.

 

 

راه‌های گفت‌وگو کردن را در هیچهایک بیاموزید

 

راه‌های گفت‌وگو کردن را در هیچهایک بیاموزید

 

بسیاری از کامیون‌داران، هیچهایکرهایی را انتخاب می‌کنند که بخواهند با آنها صحبت کنند، یا آنها را بیدار نگه دارند؛ زیرا مهلت تعیین شده دارند یا در جاده، تنها هستند. به یاد داشته باشید، افرادی که شما را تحویل می‌گیرند به شما این لطف را می‌کنند، چه چیزی را برای تشکر می‌توانید به آنها بگویید؟ اگر شما اولین هیچهایکری باشید که با آنها صحبت کرده‌اید، دستیابی به یک مکالمه خوب، بسیار طول می‌کشد ولی باید ترس آنها را از بین ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به دبی برای مبتدی ها

 

 

ترک وسیله نقلیه در هیچهایک

 

اگر در هر زمان نمی‌خواهید بیشتر در وسیله نقلیه باشید، راهی برای بیرون آمدن پیدا کنید. از راننده بخواهید که در مکان مناسب بعدی توقف کند، چه این مکان یک شهر باشد یا یک جایگاه دیگر بنزین. به یاد داشته باشید که شما به راننده مدیون نیستید که در کل مسافت مورد توافق، در ماشین بمانید. اگر احساس ناراحتی می کنید، بیرون بروید. به آنها بگویید نظر خود را تغییر داده‌اید یا برنامه‌های سفر شما تغییر کرده است. آرام باشید و مؤدبانه رفتار کنید.

 

 

در هیچهایک شاد باشید و لذت ببرید

 

هیچهایک کردن، خطرات زیادی دارد؛ اما وقتی این کار را انجام دادید و هیچهایک ایمنی را تجربه کردید، بسیار سرگرم کننده است. این روش، یکی از منحصر‌به‌فردترین روش‌ها برای جابجایی از یک شهر یا حتی یک کشور به کشوری دیگر است. در پایان روز، مثبت ماندن بهترین راه برای سوار شدن است. چه کسی می‌خواهد با شخصی بدخلق که در کنار جاده مانده، همسفر شود؟ اگر می‌خواهید یک سفر ارزان به سبک و روش هیچهایک داشته باشید لبخند بزنید، شاد باشید و لذت ببرید!

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان

 

 

منبع: liligo

 

کالابرگ الکترونیک