۱۲ نکته کلیدی انتخاب رنگ‌ و مدل لباس برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن

۱۲ نکته کلیدی انتخاب رنگ‌ و مدل لباس برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن


5 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب رنگ و مدل لباس برای لاغرتر و قدبلندتر دیده شدن

 

لاغر و قد بلند به نظر رسیدن بیشتر از این‌که به تلاش‌های شما بستگی داشته باشد به ژنتیک شما ربط دارد. اگر در یک خانواده با ژن قد بلند به دنیا آمده باشید لازم نیست زیاد برای بلند قد به نظر رسیدن تلاش کنید. این مسئله اگر چه در مورد لاغری هم صدق می‌کند اما با ورزش و سالم‌خوری تا حدود زیادی می‌توان وزن را کنترل کرد و به تناسب اندام دست پیدا کرد. در این میان شما به انتخاب رنگ لباس مناسب و البته مدل لباس‌ها که انتخاب می‌کنید تا حدودی می‌توانید لاغرتر و قد بلندتر به نظر برسید. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش، ۱۲ نکته را برای نحوه انتخاب رنگ و مدل لباس جهت لاغرتر و قد بلندتر به نظر رسیدن را به شما می‌گوییم.

 

کدام رنگ و مدل لباس شما را لاغرتر و قد بلندتر نشان می‌دهد؟

کدام رنگ و مدل لباس شما را لاغرتر و قد بلندتر نشان می‌دهد؟

۱- لایه لایه لباس بپوشید

 

اجازه دهید این افسانه را یک بار برای همیشه کنار بگذاریم. اغلب افراد تصور می‌کنند هر چه لباس نازک‌تر و کمتری بپوشند لاغرتر به نظر می‌رسند. اما واقعیت این است که گاهی لایه لایه لباس پوشیدن برای یک فرد چاق یک نعمت است چون پستی و بلندی‌های بدن شما را کمتر نمایان می‌کند. به هر حال یکی دو لایه لباس پوشیدن برای افرادی که اضافه وزن دارند یک نعمت است.

 

 

۲- رنگ تیره هنوز هم جواب است

 

از قدیم افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند سراغ رنگ‌‌های تیره می‌رفتند. حتی اگر عاشق رنگ‌های روشن و پاستلی هستید باز هم مشکلی نیست و می‌توانید آن‌ها را بپوشید اما برای لاغرتر و قد بلندتر به نظر رسیدن همان رنگ لباس تیره بیشتر جواب می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای انتخاب کفش و لباس برای قد بلند دیده شدن

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۳- از گن‌های حالت دهنده مثل ساعت شنی استفاده کنید

 

نسل جدید گن‌ها حالتی شبیه ساعت شنی دارند و خواه ناخواه هم شما را لاغرتر نشان می‌دهند و هم با فرم دادن به بدن سبب می‌شوند قد بلندتر به نظر برسید.

 

 

۴- شلوار جین فاق بلند بپوشید

 

شلوار جین فاق بلند بپوشید که شما را لاغرتر و قدبلندتر نشان دهد

 

اگر کوتاه قد هستید و اضافه وزن هم دارید بهتر است قید شلوار جین‌های فاق کوتاه را بزنید. این مدل شلوار جین بیشتر از حد واقعی شما را کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند. در عوض شلوار جین فاق بلند شما را بلندتر، باریک‌تر و کشیده‌تر و البته لاغرتر نشان می‌دهد. یک نکته دیگر هم برای افرادی با قد کوتاه و دارای اضافه وزن این است که شلوار جین کوتاه یا به اصطلاح قد بالای مچ یا برمودا نپوشید. شلوار شما بهتر است از مچ شما پایین‌تر باشد تا پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسند. شلوار پاکتی را هم فراموش کنید چون حسابی کار را خراب می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ مدل شلوار زنانه که همیشه ترند هستند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند

 

 

۵- اکسسوری و جواهرات بسیار مهم هستند

 

اکسسوری و جواهرات بسیار مهم هستند برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن

 

علاوه بر مدل و رنگ لباس برای لاغرتر و قد بلندتر به نظر رسیدن اکسسوری و جواهرات نقش مهمی دارند. اگر اهل استفاده از اکسسوری هستید به جزییات آن‌ها خیلی دقت کنید. گردنبند، گوشواره، دستمال گردن و حتی ساعت و دستمال سر هم در این زمینه تاثیرگذارند. از دستمال گردن و سربند ساده یا دارای خطوط عمودی استفاده کنید. دستمال گردن کوتاه قد شما را کوتاه‌تر می‌کند.

 

گوشواره، گردنبند و حتی کمربند، ساعت و دستبندی استفاده کنید که کوتاه و دایره‌ای شکل نباشند. بهترین شکل و طرح اکسسوری برای شما مدل‌های بلند و با اشکال هندسی کشیده هستند. اگر اهل بستن کمربند هستید از کمربندهای باریک استفاده کنید، کمربندهای پهن و بزرگ برای شما مناسب نیستند. اگر کراوات می‌بندید حتما از کراوات بلند استفاده کنید. کراوات کوتاه قد شما را حسابی کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی جواهرات و زیورآلاتی که در سال ۲۰۲۱ احتمالاً ترند می‌شوند

 

 

۶- طرح و چاپ پارچه مهم است

 

در انتخاب طرح و چاپ پارچه دقت کنید. هر چه از طرح‌های عمودی باریک و نازک و کشیده استفاده کنید قد بلندتر و لاغرتر به نظر می‌رسید. از پارچه‌هایی با چاپ افقی  چه درشت و چه ریز استفاده نکنید. اگر اهل لباس دوختن هستید از خیاط بخواهید ساسون‌های عمودی در دوخت لباس شما به کار ببرد. پارچه‌های طرح برجسته با نقوش دایره‌ای، خال خالی و شلوغ و پر نقش و نگار برای شما مناسب نیستند. یادتان باشد کمربند را طوری روی لباس نبندید که بدن شما به دو قسمت با دو رنگ لباس مختلف تقسیم شود.

 

اگر اهل کمربند بستن هستید حتما لباس‌تان باید در قسمت بالاتنه و پایین تنه یک‌رنگ و یکدست باشد. در فصل زمستان از بافت‌ها طرح درشت و پر گره استفاده نکنید. بهتر است یقه لباس زمستانی شما به صورت هفت باشد تا کشیده‌تر به نظر برسید و گره و بافت لباس هم کمتر و ریز باشد.

 

 

۷- لباس دو تکه و پایین زانو بپوشید

 

بهتر است به جای لباس‌های یکسره از لباس دو تکه با یک طرح و رنگ استفاده کنید. مثلا بلوز و دامن از یک طرح و رنگ. دامنی را انتخاب کنید که طول بیشتری نسبت به عرض داشته باشد مثل دامن ماکسی یا دامن راسته و دارای چاک در جلو یا پشت. دامن پف و پر از چین نپوشید. دامن شما بهتر است از زانو پایین‌تر باشد. اگر مانتو و شلوار می‌پوشید بهتر است یک رنگ باشد. اما اگر مانتو و شلوار یک‌رنگ دوست ندارید از یک طیف رنگی استفاده کنید. مثلا از یک طیف رنگی خاکستری شبیه به هم استفاده کنید. برای این‌که کشیده‌تر و لاغرتر به نظر برسید لباس بالای زانو نپوشید، بهتر است لباس پایین‌تر از زانو باشد.

 

 

۸- پیراهن گشاد و شلوار فیت

 

اگر بلوز گشاد دوست دارید شلوار را گشاد انتخاب نکنید. بهتر است با یک بلوز گشاد و راحت از یک شلوار فیت استفاده کنید. طیف رنگی مشابه را برای انتخاب بلوز و شلوار فراموش نکنید. چه دامن می‌پوشید و چه شلوار حتما بلوز را داخل دامن یا شلوار بگذارید. بهتر است بلوز را روی دامن و شلوار نگذارید چون هم تیپ شما به هم ریخته به نظر می‌رسد و هم قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ لباس متناسب با رنگ پوست شما

 

۹- علاوه بر لباس طرز ایستادن و نشستن شما هم مهم است

 

علاوه بر لباس طرز ایستادن و نشستن شما هم مهم است که شما را لاغر و قد بلند نشان دهد

 

اگر درست و در وضعیت مناسب نایستد و پوزیشن مناسبی نداشته باشید هر چقدر هم نحوه و مدل و رنگ لباس پوشیدن را رعایت کنید دردی را درمان نمی‌کند. در هنگاه ایستادن و نشستن قوز نکنید. راست بایستید، شانه‌ها را کمی عقب بدهید، سینه را کمی جلو بدهید و شکم را کمی تو دهید تا کمتر قوز کنید و سعی کنید شق و رق راه بروید. سرتان را بالا نگه دارید در این صورت اگر صورت چاقی داشته باشید و غبغب داشته باشید صورت شما لاغرتر نشان داده می‌شود و غبغب هم کوچک‌تر می‌شود.

 

 

۱۰- لباس یقه هفت بپوشید

 

اگر اضافه وزن دارید و قدتان هم چندان بلند نیست بهتر است دور یقه‌های گرد و قایقی و یقه‌هایی از این دست را خط بکشید. بهترین مدل یقه برای شما یقه «هفت» یا همان V شکل است. این مدل یقه گردن شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد و در نتیجه شما قد بلندتر و لاغرتر به نظر می‌رسید.

 

 

۱۱-لباس سایز خودتان را بپوشید

 

برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن لباس سایز خود را بپوشید

 

لباس سایز خودتان را بپوشید. لباس سایز کوچک‌تر با بزرگ‌تر شما را چاق‌تر از چیزی که هستید نشان می‌دهد. از لباس زیر مناسب استفاده کنید. لباس زیر شما هم نباید خیلی تنگ یا گشاد و شل و ول باشد. لباس زیر سایز مناسب به شما کمک زیادی می‌کند که لباس رو خوش‌ فرم‌تر به نظر برسد.

 

 

۱۲- مدل ریش بلند برای شما مهم است

 

مدل ریش برای لاغرتر قدبلندتر دیده شدن

 

فارغ از این‌که چاق هستید یا متناسب و بدون اضافه وزن، ممکن است فرم صورت شما گرد باشد. اگر می‌خواهید گردی صورت خود را تا حدودی بپوشانید و آن را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهید در میان انواع مختلف ریش و سبیل بهترین مدل برای شما این است که اندازه ریش در قسمت چانه بلندتر و کشیده‌تر و در اطراف صورت و گونه‌ها کوتاه‌تر باشد. این مدل در واقع همان مدل ریش و سبیل پروفسوری است که چهره شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در حقیقت با پرپشت کردن ریش در قسمت چانه و تیزکردن ریش در قسمت گونه صورت شما لاغرتر به نظر می‌رسد.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه انواع مدل ریش و سبیل برای انواع فرم صورت را تشخیص بدهیم؛ روز جهانی ریش

 

 

منبع: Style Craze

 

 

کالابرگ الکترونیک