راهنمای سفر ایمن به کویر از برنامه ریزی تا لوازم مورد نیاز سفر

راهنمای سفر ایمن به کویر از برنامه ریزی تا لوازم مورد نیاز سفر


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای سفر ایمن کویر

سفر به کویر می‌تواند به یکی از خاطره‌ انگیزترین سفرهای ارزان و کم هزینه در ایران تبدیل شود در صورتی که با یک برنامه‌ریزی و راهنمای درست و ایمن برای کویر گردی به همراه باشد. برای اینکه با خیال راحت و ایمن سفر کنید بهتر است قبل از شروع سفر یک برنامه ریزی درست برای آن داشته باشید. اینکه در چه فصلی از سال هوا برای سفر به کویر مناسب‌تر است، چه مواد غذایی برای سفر همراه خود بردارید و مهمتر از همه برای رفتن به کویر چه چیزهایی لازم است و چه وسایلی را حتما با خود ببرید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به بررسی نکات مهمی می‌پردازیم که در سفر به کویر و کویر گردی باید به آن‌ها توجه کرد.

 

 

بهترین و ایده‌آل‌ترین زمان سفر به کویر اوایل فصل بهار و فصل پاییز است. دلیلش هم این است که در زمستان هوای کویر بسیار سرد و خشک می‌شود و شب‌های کویر بسیار سرد است و در تابستان گرمای روز و آفتاب و داغی هوا باعث گرمازدگی و آسیب به پوست شما خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از سفر راهنمای کویرگردی را مطالعه کنید تا به گونه‌ای ایمن و  ایده‌آل در بهترین فصل سال برای سفر به کویر برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از زیبایی‌های آن نهایت لذت را ببرید.

 

 

کیف گردن آویز؛ ایمن و آسوده‌خاطر در سفر به کویر

 

استفاده از کیف پول گردن آویز راهی عالی، ایمن و مطمئن برای مراقبت از چیزهای با ارزش شما در طول سفر کویر است. تلفن، کیف پول، نقشه، کلیدها و هر چیز دیگری را که ممکن است لازم داشته باشید با خیال راحت در این کیف قرار می‌دهید. در عین حال دیگر نگران گم شدن وسایلتان نیستید.

 

 

استفاده از کمل‌بک در کویر برای آبرسانی ایمن به بدن در سفر به کویر

 

استفاده از کمل‌بک در کویر برای آبرسانی ایمن به بدن در سفر به کویر

 

بهتر است یک کمل‌بک در زمان سفر به کویر همراه خود داشته باشید تا اگر در کویر پیاده‌روی می‌کنید به راحتی به بدنتان آبرسانی کرده و در روزهای گرم سفر کویر هیدراته نشوید. مهمترین بخش استفاده از کمل‌بک این است که شما دیگر نیازی ندارید تا یک بطری کامل آب را بازکنید و مدام بنوشید. می‌توانید هر زمان که دهانتان خشک شد از نی کمل‌بک، کمی آب نوشیده و به بدنتان در طی راهپیمایی در کویر آبرسانی کنید و گرمازدگی ایمن بمانید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر خوانید: معرفی ۴ شهر خنک و بکر ایران برای مسافرت در فصل تابستان

 

 

راهنمای استفاده از کیسه یا بسته‌های پلاستیکی در سفر کویر

 

برای بسته‌بندی ایمن وسیله‌های خود بهتر است از کیسه و یا ظروف پلاستیکی سبک استفاده کنید تا هم وسایلتان مرتب باشند و هم وزن باری که با خود در کویر حمل می‌کنید زیاد نباشد. از کیسه و پلاستیک برای قراردادن کفش‌ها و لباس‌هایتان در زمان سفر استفاده کنید.

 

 

با چادر و تجهیزات کمپ کویر، ایمن سفر کنید

 

با چادر و تجهیزات کمپ کویر، ایمن سفر کنید

 

اگر قرار است در سفر خود به کویر کمپ بزنید، برای خوابیدن به جایی احتیاج دارید. یک چادر دو نفره برای هر یک نفر ایده آل‌ترین و  ایمنترین گزینه است.

در چادر دون فره می‌توانید ورودی وسیعی برای ورود و خروج آسان داشته باشید.

 

 

شارژر کوچک در سفر به کویر فراموش نشود

 

همراه داشتن یک شارژر بسیار کوچک برای شارژ کردن تلفن همراه شما کاملا  لازم است. اگر قصد دارید از دوربین یا تلفن هوشمند خود برای گوش دادن موسیقی مورد علاقه‌تان درحین پیاده‌روی استفاده کنید و یا از راهنمای تلفن همراه خود استفاده کنید، یا عکس و فیلم بگیرید، بهتر است هرگز شارژر کوچک را فراموش نکنید. در ضمن قبل از برداشتن شارژر پیش از سفر حتما مطمئن شوید که باطری آن شارژ کافی دارد.

 

 

راهنمای استفاده از ضدآفتاب در کویر

 

هیچ چیز مانند آفتاب سوختگی و قرمز و ملتهب شدن پوست با گرما و یا سوختگی پوست با سوز و سرما نمی‌تواند خاطره دردناکی از سفر شما به کویر برایتان رقم بزند. بردن کرم ضد آفتاب به همراه خود به اندازه بردن آب برای سفر به کویر، لازم و ضروری است. سعی کنید هر دوساعت یک بار ضدآفتاب خود را روی پوستتان تمدید کنید تا دچار سوختگی نشوید.

 

 

صندل‌های محکم، مناسب و ایمن برای سفر کویر

 

صندل های محکم به احتمال زیاد تنها کفشی هستند . در طول سفر به کویر به آن نیاز خواهید داشت و از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. به خصوص اگر می‌خواهید کوهپیمایی انجام دهید، به صندل‌های محکمی نیاز خواهید داشت که دارای قدرت خوب و مناسب و در عین حال ایمن باشند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جزیره هرمز؛ بهترین زمان سفر و معرفی مکان‌های دیدنی

 

 

ایمن در سفر کویر با جعبه کمکهای اولیه

 

در راهنمای تمامی سفرها به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه برای داشتن سفری ایمن تاکید شده است. حالا تصور کنید که شما جایی چون کویر را برای تور گردشگری خود انتخاب می‌کنید. بنابراین حتما پیش از سفر به کویر جعبه کمک‌های اولیه خود را مجهز کرده و همراهتان بیاورید. ممکن است به طور اتفاقی زانویتان زخم شود یا دچار سردرد شوید . باید برای هر کاری در سفر آماده باشید.

 

 

حوله در سفر به کویر فراموش نشود

 

یک حوله مسافرتی کوچک برای هر سفر کویری ضروری است. از آن به عنوان حوله حمام و وسیله‌ای برای خنک نگه‌ داشتن خود در هنگام پیاده‌روی استفاده کنید. حوله کوچک، سبک و جمع‌و‌جور است و به سرعت خشک می‌شود. بنابراین می‌توانید قبل و بعد از استفاده به راحتی آن را در کیسه گذاشته و به راحتی حمل کنید.

 

 

عینک آفتابی لازمه سفر کویر

 

آفتاب روز کویر بسیار داغ و سوزان است. بنابراین بهتر است علاوه بر کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و یا حتی کلاه را فراموش نکنید. به همراه داشتن عینک آفتابی و استفاده از آن در طی روز از چشم‌های شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عینک آفتابی اصل

 

 

غذاهای آماده و ایمن برای سفر  کویر تهیه کنید

 

بسیاری ترجیح می‌دهند در سفر به کویر از غذاهای کنسروی استفاده کنند. پیشنهاد بدی نیست اما اگر فکر می‌کنید آوردن غذاهای کبابی به کویر و طبخ در محیط باز اشتباه است. باید بگوییم که سخت در اشتباهیید. بسیاری افراد به وعده غذای گرم عادت دارند و خوردن کنسرو برایشان دشوار است. اینگونه افراد می‌توانند از غذاهای کبابی استفاده کنند.

 

 

در گرمای کویر راه نروید؛ ایمن نیست

 

راهنمای سفر به کویر؛ در گرمای کویر راه نروید

 

از راه رفتن در گرما خودداری کنید چرا که به هیچ وجه ایمن نبوده و بدن شما را دچار خستگی مفرط می‌کند. سعی کنید قبل از ساعت ۱۰ صبح یا بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر پیاده‌روی کنید. اگر پیاده‌روی می‌کنید، یک سرعت آهسته و ثابت داشته باشید و به طور منظم استراحت کنید. در زمان استراحت، مستقیما روی زمین، جایی که گرمترین است، ننشینید.

 

 

راهنمای لباس پوشیدن در کویر

 

به دلیل دما و گرمای زیاد در روز کویر و سرما در شب، ممکن است دچار گرمازدگی شوید. بنابراین حتما کلاه، عینک آفتابی و حتی لباس گرم همراه خود ببرید و نکات راهنمای ایمن برای سفر به کویر را رعایت کنید. زمان تاریک شدن هوا، دمای هوای کویر به طور ناگهانی کاهش می‌یابد بنابراین بهتر است یک کت و یا لباس گرم همراه خود داشته باشید تا در سرمای شب کویر سرما نخورید. سعی کنید در طول روز برای جلوگیری از آفتاب‌زدگی حتما از کلاه استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به دبی برای مبتدی ها

 

 

منبع: asherfergusson

کالابرگ الکترونیک