معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران


26 آذر 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

حتما برای شما هم سؤال پیش آمده که جاهای دیدنی تهران به این بزرگی، کجاست و اگر روزی را در این شهر مسافر بودید؛ کجا می‌توانید تفریح کنید. یا شاید شما هم ساکن همین شهرید؛ اما از بس کاخ گلستان و بازار تجریش رفته‌اید؛ دیگر نمی‌دانید کجا بروید و تفریح کنید. ما در این مقاله بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران را به شما معرفی می‌کنیم؛ معرفی جاهای از دیدنی تهران که شاید حتی ساکنان خود این شهر هم ندانند!

۱- باغ کتاب

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

«باغ کتاب تهران» با وسعت ۱۱۰هزار متر مربع، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی ایران است. باغ کتاب تهران همچنین دارای جاذبه‌های متنوع علمی و فرهنگی است و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی تهران در پاییز و زمستان و بهترین مکان برای یادگیری کودکان است؛ زیرا امکانات زیادی مثل باغ علم کودک، کافه کودک و باشگاه رباتیک دارد. در این مکان فرهنگی، رویدادهای زیادی مثل کارگاه فیلم، شب طنز، چهارشنبه‌های تهران و غیره برگزار می‌شود. باغ کتاب تهران تور مجازی هم دارد؛ اما اگر حضوری می‌خواهید از آن بازدید کنید، می‌توانید با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از متروی حقانی به آن برسید.

 

۲- فرهنگسرای خاوران

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

 

یکی دیگر از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران، «فرهنگ‌سرای خاوران» است. این فرهنگسرای بزرگ، از اولین فرهنگسراهای تهران است و در حوزه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند. فرهنگسرای خاوران امکانات مختلفی از جمله سالن‌ها و نگارخانه‌ها را نیز دارد. بازدید از این فرهنگسرا برای پربارکردن روزتان، خالی از لطف نیست. این فرهنگسرا در سه‌راه هاشم آباد، خیابان خاوران واقع شده است.

 

۳- باغ نگارستان

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

اگر اهل تهران هستید یا در بهار و تابستان یا حتی پاییز و زمستان به تهران سفر کردید حتما سری به «باغ نگارستان» بزنید. «باغ نگارستان» جزو آثار ملی ایران است و در زمان قاجار تأسیس شده است. بنابراین با گردش در این باغ زیبا، علاوه بر لذت بردن از فضای سبز این باغ، سیری در تاریخ ایران در زمان دوران قاجار نیز خواهید داشت. این فضای آرامش‌بخش، بناها، عمارت‌ها و مجسمه‌های تاریخی زیادی دارد. همچنین یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های ایران نیز در این مجموعه واقع شده است. بازدید از این بنای تاریخی، ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و مکان آن نیز در میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا واقع شده است.

 

۴- موزه حیات وحش دارآباد

 

شاید تصور کنید که «موزه حیات وحش دارآباد» به‌خاطر تاکسیدرمی‌کردن حیوانات و نگهداری حیوانات غیرزنده، مکان مناسبی برای بازدید نیست و افرادی که آنجا کار می‌کنند، بی‌رحم هستند. اما بهتر است بدانید که هدف اصلی این موزه آگاهی بخشیدن به جامعه درباره حیوانات، گیاهان و موجودات زنده است و حتی بازدید از این موزه، از بازدید از باغ وحش و سیرک، بسیار انسانی‌تر است. در این موزه از حیوانات غیرزنده نگهداری می‌شود؛ در حالی که در سیرک‌ها و باغ‌وحش‌ها حیوانات در اسارت و بردگی، از طبیعت وحشی و آزاد خود محروم شده‌اند. پس اگر می‌خواهید حیوانات را بهتر بشناسید، به جای رفتن به باغ‌وحش بهتر است از این موزه دیدن کنید. این موزه همچنین تنوع زیادی دارد؛ مثلا می‌توانید با بازدید ۲ یا ۳ساعته، از حیوانات آفریقا تا حیوانات خلیج فارس و شمال ایران را ببینید و برای طبیعت بیشتر ارزش قائل شوید. این موزه در میدان نیاوران، خیابان دارآباد واقع شده است.

 

۵- پارک جنگلی لویزان

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

یکی دیگر از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران، «پارک جنگلی لویزان» است. این پارک مقصد آرامش‌بخش بسیاری از ساکنان شهر تهران در روزهای آخر هفته و تعطیل است؛‌ چون فضای سبز و آب‌وهوای خنکی دارد و درختان کهن و زیبای آن به همه افراد آرامش می‌بخشد. این پارک جنگلی، ۱۷ هکتار است و زیستگاه  ۱۶۸ گونه از پرندگان آسیایی و آفریقایی است. پارک جنگلی لویزان، بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه است و امکانات تفریحی مختلفی از جمله رستوران، کافی‌شاپ، بولینگ، هتل، تالار و غیره دارد.

این پارک جنگلی بزرگ و زیبا، در بزرگراه بابایی شرق واقع شده است.

 

۶- بوستان رازی

 

در معرفی بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران، به «بوستان رازی» در منطقه ۱۱ شهرداری تهران می‌رسیم. این بوستان، یکی از بوستان‌های بزرگ تهران است و شامل دریاچه مصنوعی، کتابخانه، فرهنگ‌سرا، سالن سینمایی و غیره است. امکانات ورزشی مختلف مثل سالن پینگ پونگ، پیست دوچرخه سواری، انجمن دارت، خانه کشتی و باشگاه پینت بال نیز از دیگر عوامل محبوبیت این بوستان شده است.

 

۷- بام تهران

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

«بام تهران» یکی از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران برای کسانی است که می‌خواهند چند ساعت از شلوغی تهران و آلودگی هوا خلاص شوند. بام تهران می‌تواند سرشار از هیجان و آدرنالین باشد؛ با امکانات هیجان‌انگیز آن مثل «بانجی جامپینگ» و «بگ جامپینگ» می‌توانید در آسمان پرواز کنید و معلق بمانید؛ البته اگر ترس از ارتفاع یا بیماری قلبی ندارید!

بام تهران در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک واقع شده است.

 

۸- موزه زمان

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

اگر عاشق معماری و دیدن تاریخ در عقربه‌های ساعت‌های قدیمی هستید‌؛ «موزه ساعت» بهترین گزینه برای شماست. این موزه با بناهای حیرت‌انگیز دوران قاجار و ساعت‌های قرن هفدهم تا بیستم، شما را به شگفتی وا می‌دارد. آدرس دقیق این موزه تهران، خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی است.

 

۹- بوستان بهشت مادران

 

«بوستان بهشت مادران» یکی از بوستان‌هایی است که کمتر کسی اسم آن را شنیده است؛ با این حال، این بوستان یکی از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران برای خانم‌هاست. خانم‌ها در این بوستان می‌توانند حجاب نداشته باشند و از فضای آزاد لذت ببرند. این بوستان که در بزرگراه همت، خیابان جلفا واقع شده است؛ بهترین مکان برای پیاده‌روی و ورزش برای خانم‌ها در تهران است.

 

۱۰- دروازه باغ ملی

 

معرفی جاهای دیدنی تهران؛ بهترین مناطق تفریحی و گردشگری تهران

 

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی تهران، «دروازه باغ ملی» است. این بنا که یکی از آثار به جا مانده از دوران قاجار است؛ به یکی از نمادهای تهران تبدیل شده است. سر در باغ ملی یکی از زیباترین دروازه‌های تاریخی ایران است و جالب است بدانید که پیش از «برج آزادی»، این بنا به‌عنوان نماد تهران شناخته می‌شد.

برای بازدید از این مکان تاریخی، باید به خیابان امام خمینی بروید. این بنا در ضلع غربی موزه پست و تلگراف قرار دارد.

 

کالابرگ الکترونیک