۱۱ ترفند ساده فروش ملک و آپارتمان در شرایط رکود

۱۱ ترفند ساده فروش ملک و آپارتمان در شرایط رکود


4 تیر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فروش ملک مسکن آپارتمان

قصد فروش ملک ، مسکن یا آپارتمان را دارید؟ آیا می‌دانستید به جز متراژ خانه و آپارتمان و تعداد اتاق‌ها و روشنایی و نور و امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و انباری چه فاکتورهای دیگری برای مشتری منزل شما مهم است؟ شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید بویی که در فضای خانه یا آپارتمان وجود دارد تاثیر فراوانی در تصمیم مشتری برای خرید خانه شما دارد. در مجله کوروش به شما می‌گوییم قبل از ورود مشتری چطور آپارتمان را آماده کنید و ۱۱ بو و رایحه ای که مشتری را مجاب به خریدن ملک، مسکن یا آپارتمان شما می‌کند را در بخش سبک زندگی به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

فضای ملک یا آپارتمان را آماده کنید

 

فضای ملک یا آپارتمان را آماده کنید

 

آیا قصد فروش ملک  ، مسکن یا آپارتمان‌ خود را دارید اما موفق نمی‌شوید مشتری را برای خرید قانع کنید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید مواردی به جز نقشهملک و  آپارتمان و امکانات آن مشتری‌ها را از خرید آپارتمان شما منصرف می‌کند؟ یکی از ترفندهای هوشمندانه فروش آپارتمان و آماده کردن آن برای بازدید مشتری این است که در ابتدا فضای منزل را آماده کنید.

در قدم نخست باید بوهای ناخوشایند و آزاردهنده را از بین ببرید. بوهایی مثل بوی غذا، بوی جوراب و کفش، بوی سیگار و عرق بدن، بوی حیوان خانگی و بوی غذاهای مانده در یخچال و فریزر حتی در مواردی بوی گرد و خاک تاثیر منفی بر نظر مشتری می‌گذارند. به همین دلیل بهتر است قبل از ورود مشتری حتما منزل را تمیز کنید، هود آشپزخانه را روشن کنید یا پنجره‌ها را باز بگذاری تا بوی غذا و یا هر بوی دیگری از بین برود. لباس‌ها و جوراب‌ها کثیف را بشورید و خشک کنید و جاکفشی را تمیز کنید.

حتما منشاء اصلی بوی نامطبوع را در خانه پیدا کنید. اگر قصد دارید از خوشبو کننده در فضای آپارتمان استفاده کنید از بوهای ساده و طبیعی بهره بگیرید. شمع معطر یا عود البته با بوهای ملایم نه زننده، روشن کنید. برای فضای دستشویی و حمام حتما از بوگیر استفاده کنید و دستگاه تهویه هوا را روشن کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: روش هایی برای تمیز کردن انواع کفش 

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

تمیزکاری کنید

 

تمیزکاری خانه را انجام دهید

 

به قصد فروش ملک ، مسکن یا آپارتمان حوصله تمیزکاری ندارید؟ با پخش موزیک یا فیلم مورد علاقه‌تان را پخش کنید و شروع به تمیز کردن آپارتمان کنید. می‌توانید این کار را با کمک اعضای خانواده و بچه‌های کوچک‌تر انجام دهید، آن را تبدیل به یک سرگرمی کنید و بعد از تمام شدن کارتان به خودتان جایزه بدهید. طبق تحقیقی که در همین زمینه در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته مشتری‌های خرید خانه زمانی که بوهای طبیعی مثل بوی پرتقال در فضای خانه پراکنده است ۳۱.۸ درصد بیشتر از زمانی که شما از خوشبو‌کننده‌های پیچیده و یا ترکیبی از چند بود استفاده می‌کنید برای خرید آپارتمان شما از خود تمایل نشان می‌دهند. ۵ بو و ریحه‌ای که مشتری را برای خرید آپارتمان شما مشتاق‌تر می‌کنند عبارتند از:

حتما بخوانید  زمان مناسب پیوند درختان میوه با چوب سخت و نرم + انواع پیوند درخت

 

 

۱- بوی مرکبات در فضای خانه

 

از بوی مرکبات استفاده کنید

 

بوی مرکبات مثل پرتقال و لیمو تازه که بوی آن‌ها نسبت به سایر مرکبات دوام بیشتری دارد یا اسانس‌هایی که شامل بوی مرکبات هستند از جمله بوهای مورد علاقه مشتری آپارتمان یا خانه شما هستند و از جمله ترفندهای هوشمندانه است که کار فروش آپارتمان را راحت‌تر می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های خشک کردن انواع گل

 

 

۲- بوی گیاهان و ادویه‌جات

 

بوی گیاهانی مثل رزماری، آویشن، ریحان در فضای خانه و به خصوص در آشپزخانه منزل شما بسیار دلپذیر و دعوت‌کننده است، چرا که یک فضای گرم و دنج را در ذهن خریدار آپارتمان شما تداعی می‌کند و یکی از بهترین ترفندهای هوشمندانه فروش

 

 

۳- وانیل، بادام و نعنا

 

یکی از خاصیت‌های بی‌نظیر رایحه وانیل این است که به خصوص در اتاق‌های آپارتمان فضایی دنج و راحت را رقم می‌زند. برای پراکندن بوی وانیل یک شمع معطر وانیلی یا یا مقداری وانیل طبیعی یا افشره وانیل را در اتاق‌های منزل بگذارید. بوی بادام و نعنا هم از جمله بوهای آرام‌بخش هستند که در فرد ایجاد اعتماد و راحتی می‌کنند. استفاده از بو و رایحه بادام و نعنا چه به صورت طبیعی و چه به صورت افشره هم از جمله بهترین انتخاب‌ها برای خوشبو کردن فضای آپارتمان است.

 

 

۴- چای سبز

 

فضای آپارتمان خود را با برگ‌های خشک چای سبز یا بوی چای سبز دم‌کشیده خوشبو کنید و یک هارمونی و هماهنگ‌سازی دلپذیر را در سرتاسر خانه برقرار کنید. این روش ساده یکی از ترفندهای هوشمندانه و جالب فروش آپارتمان است.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور محل زندگی و کار را خوشبو کنیم

 

 

۵- بوی کاج و سرو

 

تکنیک های فروش خانه

 

کاج و سرو از جمله درخت‌هایی هستند که یک رایحه خوب و در عین حال تقریبا پیچیده را در فضا پراکنده می‌کنند. بو و رایحه کاج و سرو به خصوص در فصول سرد سال بسیار دلنشین است. بوی این برگ تازه این درختان یا بوی اسانس آن‌هایا حتی شمع‌های معطر با اسانس کاج و سرو به راحتی در فضا پراکنده می‌شوند، برخلاف برخی اسانس‌ها کمتر باعث سردرد و سرگیجه می‌شوند و رسانایی بالاتری دارند. علاوه بر این  بو و رایحه طبیعی که مشتری را به آپارتمان شما علاقمند می‌کند، برخی دیگر از بوها و روش‌های زدودن بوی نامطبوع هم در آماده کردن فضا برای فروش آپارتمان موثر هستند.

حتما بخوانید  10 تکنیک فنگ شویی خانه تکانی نقاط مختلف خانه

 

 

۶- انواع شمع

 

برای ایجاد بوی تازگی در فضای آپارتمان و منزل‌تان بهتر است در جای جای خانه از شمع استفاده کنید. شمع‌ها را روشن کنید و مطمئن شوید در جایی هستند که خطر آتش‌سوزی یا ضربه دیدن و پا خوردن آن‌ها کمتر است.

 

 

۷- روغن نی

 

یکی از بهترین رایحه‌ها به خصوص برای فضای حمام و دستشویی استفاده از روغن و افشره «نی» است که به راحتی در فضا منتشر می‌شود و مدت طولانی باقی می‌ماند و اتفاقا از جمله ترفندهای هوشمندانه فروش آپارتمان هم محسوب می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: پودر لباسشویی بهتر است یا مایع

 

 

۸- آب جوش

 

یک قابلمه آب در حال جوش روی گاز بگذارید. با این کار بوهای نامطبوع در فضای خانه و آشپزخانه از بین می‌روند. می‌توانید چند قطره اسانس مثل نعنا یا اکالیپتوس هم در آب بریزید.

 

 

۹- قرص معطر

 

از این قرص‌های خوشبو می‌توانید در فضای جاکفشی و برای بوزدایی از کفش‌ها استفاده کنید. همچنین این قرص‌ها را می‌توانید در داخل ماشین لباسشویی یا زیر سینک ظرفشویی بگذارید.

 

 

۱۰- گلبرگ و گیاه طبیعی

 

اثر روانشناسی بو ها در فروش خانه

 

یکی دیگر از ترفندهای هوشمندانه برای فروش آپارتمان این است که چند نوع گلبرگ گل یا میوه تازه و خشک، چوب دارچین و گیاهان خوشبو برای معطر کردن فضای آپارتمان استفاده کنید. این گلبرگ‌ها را در چند ظرف و در فضاهای مختلف خانه قرار دهید و برای فروش آپارتمان امیدوارتر شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: روش تمیز کردن انواع دیوار رنگ شده

 

 

۱۱- خوشبو کننده‌های برقی

 

دستگاه‌های خوشبو کننده برقی در بازار وجود دارند که می‌توانید چند قطره اسانس در آن‌ها بریزید و به وسیله آن‌ها بوی بد را از خانه دور کنید.

 

نحوه فروش ملک

 

رسیدگی به تاسیسات را از قلم نیندازید

 

غیر از نظافت و خوشبو کردن خانه باید محل‌هایی از آپارتمان که آسیب دیده را به نحو احسن بازسازی کنید. هیچکس دوست ندارد که وارد خانه‌ای شود که گرفتگی لوله های آب باعث رطوبت دار شدن دیوار های آن شده است. سعی کنید همه کلید پریز ها و موارد تاسیساتی را چک کنید و مشکلات کوچکی که در آنها ممکن است وجود داشته باشد را برطرف کنید. این موارد دید بسیار مناسبی به خریدار خانه خواهد داد.

 

 

 

منبع: US.News 

 

کالابرگ الکترونیک