جدیدترین مدل‌ها و ترندهای فرش و موکت در سال ۲۰۲۱

جدیدترین مدل‌ها و ترندهای فرش و موکت در سال ۲۰۲۱


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
جدیدترین مدل فرش و موکت

فرش و موکت تأثیر زیادی در زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون منزل ما دارند و امسال با شروع سال جدید سبک‌هایی خلاقانه و جذاب از مدل فرش و موکت مهمان خانه‌های ما خواهند بود. ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ مملو از طرح‌هایی با نقوش جذاب و فرش‌هایی ساده است که محیط خانه ما را به مکانی آرامش بخش و زیبا تبدیل می‌کند. در مجله کوروش می‌توانید با جدیدترین ترندها و مدل فرش و موکت سال ۹۹ آشنا شوید و با مطالعه مدل فرش پذیرایی خودتان را مطابق با استانداردهای مد خریداری کنید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

فرش‌های ایرانی و ترکمن

 

فرش‌های ایرانی و ترکمن

 

اولین مدلی که باید به عنوان جدیدترین ترند و مدل فرش و موکت سال ۹۹ بشناسید، فرش‌های قرمز ایرانی و ترکمن است. فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌ قرمز که حال و هوای بی نظیری به دکوراسیون داخلی خانه شما می‌بخشد و به فضای بی روح خانه روح و جلوه تازه‌ای می‌بخشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش

 

 

استفاده از چند لایه فرش روی هم

 

اگر نمی‌توانید در مورد جنس و بافت فرش تصمیم بگیرید، هیچ ایرادی ندارد. امسال می‌توانید دو فرش با دو جنس مختلف را روی هم قرار دهید. جدیدترین مد فرش به این صورت است که دو لایه فرش با دو بافت مختلف روی هم قرار می‌گیرند. بهترین کار برای اجرای این طرح این است که یک لایه پوست یا فرش خز‌دار را روی یک فرش ساده پرز کوتاه بیندازید و با این کار مدل فرش و موکت خانه خود را به روز رسانی کنید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

موکت‌هایی با طرح موزاییک، جدیدترین مدل موکت پذیرایی

 

امسال استفاده از موکت در تمام خانه نیز جدیدترین مدل موکت پذیرایی محسوب می‌شود و شما می‌توانید برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل خودتان به جای فرش از موکت استفاده کنید. جدیدترین مدل موکت ۹۹ با طرحی شبیه به موزاییک جلوه فوق العاده‌ زیبایی به خانه شما می‌دهد و از طرفی یک جایگزین گرم و راحت برای سرامیک‌های سرد و بی روح است.

حتما بخوانید  معرفی 8 رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه‌ کوچک

 

 

فرش‌هایی به سبک بنی اورین مراکشی

 

فرش‌هایی به سبک بنی اورین مراکشی

 

فرش بنی‌ اورین Beni Ourain درواقع نام یک قبیله بربر در شمال شرقی کوه‌های اطلس در مراکش است که مردم آن فرش‌های سنتی خاصی تولید می‌کنند. امسال سال فرش‌های مراکشی است. فرش‌های کرم رنگ با طرح‌هایی و اشکال ساده هندسی روی آن که جلوه مدرن و زیبایی به خانه می‌بخشد.

 

 

مدل فرش و موکت با طرح شِورون

 

مدل فرش و موکت با طرح شِورون از ترندهای سال ۲۰۲۱

 

یکی از جدیدترین مد فرش در سال ۲۰۲۱ فرش‌ و موکت‌های با طرح خاصی است که به آن شِورون گفته می‌شود. از محبوب‌ترین طرح‌های فرش و موکت که در آن الگوهایی ساده مثل راه راه، زیگزاک، گل  به کار رفته است. استفاده از این طرح‌ها زیبایی شگفت انگیزی به فضای شما می‌دهد.

 

 

استفاده از موکت‌های برش خورده به جای فرش

 

از جدیدترین مدل موکت پذیرایی می‌توان به موکت‌های ساده برش خورده‌ای اشاره کرد که می‌توانید از آن در هر نقطه از خانه به جای فرش استفاده کنید. یک روش ساده و کم هزینه و کم خرج برای به روز کردن مدل دکوراسیون جدید ۹۹ که برای پیاده کردن آن تنها لازم است موکت را به هر اندازه‌ای که دوست دارید برش بزنید و استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ ایده کم خرج برای تغییر دکوراسیون خانه در عید نوروز

 

 

استفاده از فرش رنگی در آشپزخانه

 

استفاده از فرش رنگی در آشپزخانه

 

شاید قرار دادن فرش در آشپزخانه کمی خطرناک به نظر برسد و دائم این فکر در ذهن شما ایجاد شود که با ریختن غذا یا روغن روی فرش، ظاهر آن برای همیشه نابود می‌شود. اما بهتر است بدانید که قرار دادن یک فرش رنگی در آشپزخانه می‌تواند جلوه بی‌نظیری به فضای شما ببخشد و آن را از حالت یکنواختی خارج کند. برای این کار می‌توانید از فرش‌های رنگی که قسمت بالایی ندارند استفاده کنید.

حتما بخوانید  5 ایده عالی و ارزان برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون منزل برای عید

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی

 

 

استفاده از پوست به عنوان فرش

 

استفاده از پوست به عنوان فرش از ترند سال ۲۰۲۱

 

شاید در سال‌های قبل نیز خیلی افراد از پوست به عنوان فرش استفاده می‌کردند، اما امسال پوست گاو و گوسفند در ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ جایگاه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید به عنوان مدل فرش جدید ۹۹ از یک پوست طبیعی یا مصنوعی برای پذیرایی و اتاق خواب خود استفاده کنید و حس گرمای بیشتری به فضای خود ببخشید.

 

 

گلیم و فرش‌هایی با طرح گلیمی

 

گلیم‌ها طراحی شگفت انگیزی دارند و با طرح و نقش‌های جسورانه‌ای که دارند، رنگ و جلوه فوق العاده‌ای به فضا می‌دهند. امسال می‌تواند از گلیم برای رنگ بخشیدن به پارکت‌های چوبی پذیرایی و یا زیبایی اتاق خواب مهمان‌هایتان را با این گلیم‌های رنگی دو چندان کنید.

 

 

فرش‌های وینتیج یا کهنه نما

 

فرش‌های وینتیج یا کهنه نما از ترندهای سال ۲۰۲۱

 

اگر امسال به فروشگا‌ه‌های بزرگ و یا آنلاین فرش سر بزنید، با سیر گسترده‌ای از انواع فرش وینتیج یا کهنه نما روبرو خواهید شد. فرش‌هایی که نیمی از طرح‌های آن‌ها محو شده و ظاهری قدیمی به خود گرفته است. مدل فرش جدید ۹۹ با طرح وینتیج برای اتاق خواب و هر فضایی که دوست دارید، استفاده می‌شوند و معمولاً با مبلمان مدرن هماهنگ‌تر هستند. امسال فرصت مناسبی است که فرش کهنه مادربزرگ‌تان را به عنوان مدل فرش پذیرایی در خانه‌تان قرار دهید و حس متفاوتی به خانه خود بدهید.

 

 

موکت‌های هتلی ساده

 

امسال می‌توانید به جای استفاده از هر نوع فرش و موکت طرح‌ داری، از موکت‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. برای به کار بردن این ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ بهتر است از موکت‌هایی با بافت نرم و مخملی استفاده کنید که در عین راحتی ظاهری لوکس نیز به فضای شما بدهد. به کار بردن این موکت‌ها معمولاً برای فضاهایی مثل اتاق خواب و دفتر کار خانگی بسیار مناسب است.

 

 

منابع: thespruce / flooringinc

 

 

کالابرگ الکترونیک