چطور با اتو موها را حالت دهیم و فر یا صاف کنیم؛معرفی و قیمت بهترین مارک‌‌های اتو

چطور با اتو موها را حالت دهیم و فر یا صاف کنیم؛معرفی و قیمت بهترین مارک‌‌های اتو


8 بهمن 1398 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چطور با اتو موها را حالت دهیم و صاف کنیم؛ معرفی و قیمت بهترین مارک‌های اتو مو

حالت دادن مو با اتو مو در سال‌های اخیر کار آرایش و درست کردن موها برای مناسبت‌های مختلف را راحت کرده است. حالت دادن و مدل دادن به مو از جمله ترفندهای آرایشی بسیار کاربردی در منزل است. اما برای این‌که در صورت استفاده از اتو مو به موهای‌تان آسیب نزنید باید قلق‌های این کار را بلد باشید. در مجله کوروش به شما می‌گوییم چطور با اتو مو، موها را حالت دهید و فر یا صاف کنید تا موهای شما کمترین آسیب را ببینند و البته برخی از پرفروش‌ترین و بهترین مارک‌های اتو موی موجود در بازار برای حالت دادن مو با اتو مو به همراه قیمت آن‌ها را هم به شما معرفی می‌کنیم.

 

حالت دادن مو با اتو مو ؛ چطور با اتو موها را صاف یا فر کنیم؟

 

چطور با اتو موها را حالت دهیم و صاف کنیم؛ معرفی و قیمت بهترین مارک‌های اتو مو

 

در ابتدا حتما باید این نکات را برای حالت دادن مو با اتو مو (چه صاف و چه فر کردن یا موج دادن به مو) رعایت کنید:

*موها حتما باید خشک باشند. موی خیس و نمدار نه تنها حالت نمی‌بیند بلکه به مو آسیب هم می‌رساند.

*به هیچ عنوان قبل از اتو کردن مو و حالت دادن مو با اتو مو از ژل مو، واکس مو، روغن (چه حالت دهنده و چه تقویت کننده) چسب مو و تافت استفاده نکنید. موها باید تمیز و خشک باشند.

*برای کشیدن اتو مو دقت داشته باشید که از حدود ۲ سانتی‌متر پایین‌تر از ریشه شروع کنید. حالت گرفتن اتو مو روی مو باید عمودی باشد. از سوی دیگر حرارت اتو مو را حتما تنظیم کنید تا کمترین آسیب به مو وارد شود. حداقل دما ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما باید ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

*نکته مهم برای اتو مو جنس آن است. در واقع تقسیم حرارت اتو مو به صورت یکسان بیش از هر چیز به جنس اتو مو بستگی دارد. از نظر کیفیت جنس و تقسیم حرارت به صورت یکسان روی مو جنس سرامیک و سپس تورمالین در رده‌های نخست قرار دارند. صفحه‌های فلزی و آهنی باعث سوختن و ایجاد موخوره در موها می‌شود. انواع دیگر جنس تیتانیوم و آیکونیک هم در بازار موجود هستند. جنس آیکونیک اتو مو به دلیل این‌که نه تنها موها را خشک نمی‌کند بلکه رطوبت را به موها هم برمی‌گرداند معمولا گران‌تر از انواع دیگر است.

*برای صاف کردن موها با اتو مو یک دسته مو بردارید و بین دو صفحه اتو مو قرار دهید. در این حالت باید اتو مو در فاصله دو سانتی‌متری از ریشه مو باشد. دو صفحه اتو مو را محکم به هم بچسبانید و دستگاه را به آرامی به سمت پایین بکشید. مدت زمان استاندارد برای اتو کردن هر دسته مو ۵ تا ۱۰ ثانیه است که البته برای موهای خیلی ضخیم این مدت زمان بیشتر می‌شود.

 

چطور با اتو موها را حالت دهیم و صاف کنیم؛ معرفی و قیمت بهترین مارک‌های اتو مو

 

*آموزش فر کردن موها با اتو مو هم به این ترتیب است: برای فر کردن یا موج دار کردن موها با اتو مو بهتر است از اتو موهایی استفاده کنید که باریک هستند. طرز فر دادن یا کرلی مو با اتو مو هم در آسان‌ترین روش ممکن به این ترتیب است:  ابتدا موها را خیلی منظم و دقیق ببافید. بهترین کار این است که ابتدا موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را ببافید. سپس اتو مو را روی هر قسمت از موهای بافته شده بکشید. پس از حالت دادن دسته‌های مو آن‌ها را باز کنید تا یکدست شوند. برای این‌که فر موها منظم و مرتب باشد با دقت این کار را انجام دهید. هر چه بافت موها درشت‌تر و بزرگ‌تر باشد موها هم سریع‌تر فر می‌شوند و حالت می‌گیرند. در فر کردن موها نسبت به زمانی که می‌خواهید موها را صاف کنید باید اتوی مو را آرام تر روی موها بکشید و مکث بیشتری داشته باشید. تا کاملا تمام دسته مو را حرارت داده و حالت دهد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

*برای فر کردن موی کوتاه با اتو مو هم بهترین روش به این ترتیب است: موها را با کلیپس به چند قسمت (این‌که به چند قسمت تقسیم می‌کنید سلیقه‌ای است) تقسیم کنید. سپس موها را دور اتو مو بپیچید و به سمت صورت شروع به فر کردن کنید. این کار را از ریشه مو یا حداقل بسیار نزدیک به ریشه فر را شروع کنید و سپس حدود ۲/۵  سانتی متر مانده به انتهای مو، کار را متوقف کنید.

 

حالا به سمت پایین اتو را حرکت دهید و از شدت فر بکاهید. در واقع برای قسمت پایینی مو پیچیدن مو را رها کنید تا قسمت های انتهایی زیاد فر نشود. انگشتان خود را از بین فرها عبور دهید تا از هم جدا شوند. همین مراحل را برای تمام تقسیم بندی موها تکرار کنید. برای فر کردن موهای چتری و جلو صورت باید خلاف جهت صورت و به سمت بیرون موها را فر کنید. برای ثابت شدن فر مو از اسپری حالت دهنده و تافت بعد از پایان کار استفاده کنید. بعد از اسپری یا تافت زدن چند بار موها را چنگ بزنید تا خوش حالت‌تر شوند. برای موهای بلند هم از این روش می‌توانید استفاده کنید.

 

بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های اتو مو در بازار ایران

 

چطور با اتو موها را حالت دهیم و صاف کنیم؛ معرفی و قیمت بهترین مارک‌های اتو مو

 

چه مارک اتو مویی خوب است و کمترین آسیب را به موهای شما می‌زند؟ حقیقت این است که تمام مدل‌های اتو مو حتی بهترین و گران‌قیمت‌ترین اتو موها مثل اتو موی eap heat اگر هر روز یا چندین بار در هفته استفاده شوند موهای شما را خشک و شکننده می‌کنند. استفاده زیاد از اتو مو و سشوار به خاطر حرارتی که دارند در نهایت باعث ایجاد موخوره می‌شوند و موها را وز و بدحالت می‌کنند. پس در استفاده از آن‌ها حساسیت به خرج دهید و استفاده روزانه را متوقف کنید.  با این همه در زمان خرید اتو مو به این نکته دقت کنید که هر چه اتو مو قیمت بالاتری داشته باشد و از مارک معتبرتری باشد آسیب کمتری به موهای شما می‌رساند. دلیل این امر کیفیت جنس صفحه‌های اتو مو و تنظیم حرارت استاندارد اتو است.

 

اتو مو حرفه ای با صفحه کراتین پرومکس مدل ۵۷۵۷K

 

اتو مو حرفه ای با صفحه کراتین پرومکس مدل 5757K

 

این اتو موی حرفه‌ای از جنس سرامیک و روکش کراتین هم به کار آرایشگرهای حرفه‌ای می‌آید و هم به درد استفاده خانگی و شخصی می‌خورد. محصولات پرومکس ساخت کشور کره جنوی است. این اتو مو به خاطر به خاطر خاصیت یون سازی سرامیکی تورمالین این اتو مو، یون های منفی تولید می‌شوند که الکتریسیته ساکن را در موها از بین می‌برند. به این ترتیب به خاطر تولید یون زیاد و در نتیجه نرم کنندگی قوی مو هم احتمال آسیب دیدن و موخوره زدن موها کمتر می‌شود، موها کدر نمی‌شوند و درخشش و لطافت خود را حفظ می‌کنند. علاوه بر این روکش کراتینی مخصوص روی صفحات سرامیکی این اتو مو با القای کراتین به سطح و ساقه مو هم ضخیم‌ترین و وزترین موها بهتر صاف می‌شوند و هم آسیب کمتری می‌بینند. کمترین درجه حرارت این اتو مو ۱۳۰ و بیشترین درجه آن ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد است. اگر آرایشگر هستید و کار کراتینه مو هم انجام می‌شود خرید این اتو مو را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم. قیمت حدود اتو مو حرفه‌ای با صفحه کراتین پرومکس مدل ۵۷۵۷K در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

 

حالت دهنده سه کاره مو بای بابیلیس نانو مدل ST3303

 

حالت دهنده سه کاره مو بای بابیلیس نانو مدل ST3303

 

اگر به دنبال یک محصول سه کاره به عنوان اتو مو و بابلیس برای فر کردن موها هستید این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه سه کاره هم حالت دهنده است و هم فر کننده و صاف کننده مو. درجه حرارت این دستگاه سه کاره از ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد متغیر و بیشترین دمای آن ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است. جنس صفحات این حالت دهنده سه کار بابلیس و اتو مو سرامیک است و در نتیجه آسیب کمتری به موهای شما وارد می‌کند. قیمت حالت دهنده سه کاره مو بای بابیلیس نانو مدل ST3303 در حال حاضر حدود ۱۳۰ الی ۱۳۵ هزار تومان است که به نسبت کارکردش قیمت بسیار مناسبی است.

 

اتو مو رمینگتون مدل S8590

 

اتو مو رمینگتون مدل S8590

 

یک اتو موی حرفه‌ای و با کیفیت با قیمت بالا که صفحات آن از جنس سرامیک است و به خاطر باریک بودن صفحات یک گزینه عالی برای موهای کوتاه و نیز فر کردن و حالت دادن به موها با اتو مو هم محسوب می‌شود. اگر استفاده از اتو مو برای شما به صورت روزانه است بهتر است از این مدل اتو مو استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود. سیستم خاموشی خودکار این دستگاه باعث می‌شود که دستگاه بعد از ۶۰ دقیقه خاموش شود. این ویژگی مصرف انرژی را کاهش داده و ایمنی دستگاه را بالا می‌برد. یک ویژگی دیگر اتو موی رمینگتون مدل S8590 قابلیت تنظیم دمای آن است. با استفاده از این سیستم می‌توان دماهای مختلفی را برای صاف‌کردن موهای خشک، مرطوب، حالت‌دار و فر در نظر گرفت و نگران آسیب دیدن موها نبود. قیمت اتو مو رمینگتون مدل S8590 حدود ۱ میلیون و نهصد هزار تومان است.

 

اتو موی پرنسلی مدل PR147AT

 

PR147AT

 

برند پرنسلی در زمینه تولید اتو مو، سشوار و وسیله‌های حالت دهنده مو سابقه‌ای دیرینه و خوشنام دارد. اتو مو پرنسلی مدل PR147AT از جمله مشهورترین اتو موهای موجود در بازار است که به خاطر جنس سرامیکی آسیب کمتری به موها می‌رساند. سیستم اتوماتیک اتو آن را بعد از ۶۰ ثانیه خاموش می‌کند و مدت زمان گرم شدن آن ۳۰ ثانیه است. سیم اتو قابل گردش است و ۳ متر طول دارد و در محل اتصال به بدنه اتو به صورت ۳۶۰ درجه می‌چرخد و همین مسئله آن را به یک اتوی مناسب برای فضای آرایشگاه تبدیل می‌کند. حداکثر دمای این اتو مو ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای آن ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد است. قیمت این مدل حدود ۵۳۰ الی ۵۵۰ هزار تومان است.

 

اتو مو پرومکس مدل ۵۸۵۸K

 

اتو مو پرومکس مدل 5858K

 

در حالت دادن مو با اتو مو باید بدانید که یک مدل اتو مو در بازاری موجود است که که هم می‌توان موها را صاف کرد و هم فر و حالت‌دار. صفحات این دستگاه طوری طراحی شده‌اند که بین آن‌ها مسطح است؛ اما فضای بیرونی آن‌ها حالت منحنی دارد. این طراحی به این دلیل انجام شده است که بتوان از دستگاه هم برای صاف‌کردن و هم برای فرکردن موها استفاده کرد. برای استفاده از حالت صاف یا فر کردن موها هم دو دکمه جداگانه تعبیه شده و دمای آن از ۸۰ درجه تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد قابل تنظیم است. در زمان روشن کردن دکمه صاف مو، فقط صفحات صاف کردن مو داغ می‌شوند و برای فر کردن موها قسمت بیرونی صفحات که موها به دور آن پیچیده می‌شوند گرم می‌شوند. جنس صفحات سرامیک با روکش کراتین است که موها را نرم و لطیف و براق نگه می‌دارد. قیمت اتو مو پرومکس مدل ۵۸۵۸K حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

اینها فقط چند نمونه از اتو موهای پرفروش موجود در بازار است که کیفیت بالایی دارند. بدون شک تعداد اتو موها و حالت دهنده‌های مو در بازار بسیار متنوع‌تر از این لیست است که می‌تواند با مقایسه بین ویژگی‌ها برای خرید تصمیم بگیرید.

 

کالابرگ الکترونیک