۱۱ تکنیک آسان خانه تکانی اتاق خواب برای عید

۱۱ تکنیک آسان خانه تکانی اتاق خواب برای عید


18 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تکنیک های خانه تکانی اتاق خواب

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش‌های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار دارد. به طور معمولاً جزئیات این اتاق زیاد است. از آنجایی که معمولاً کمد لباس و لوازم آرایشی نیز در همین اتاق قرار دارد، لازم است ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب را بلد باشید تا یک خانه تکانی اصولی و سریع را تجربه کنید. در این مقاله می‌توانید اصول خانه تکانی اتاق خواب را از سرویس سبک زندگی و در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

۱- خارج کردن زباله‌ها و لباس‌های کثیف

 

در اصول خانه تکانی اتاق خواب اولین کاری که باید برای خانه تکانی اتاق خواب انجام دهید، خارج کردن همه زباله‌ها و لباس‌های کثیفی است که احتمالاً چندین روز و یا چندین هفته است گوشه اتاق یا کمد لباس‌ها جا خوش کرده‌اند. همه لوازم آلوده و دور ریختی را از روی زمین و داخل کمدها بردارید و از اتاق خارج کنید.

 

سری به کمد لباس‌هایتان بزنید. هر لباسی که احساس می‌کنید نیاز به شستن دارد جدا کنید و  از کمد خارج کرده و داخل سبد لباس چرک‌ها بیندازید.

 

 

۲- از کمد لباس‌ها شروع کنید

 

شروع خانه تکانی اصولی اتاق خواب از کمد لباس‌ها 

 

بهترین روش این است که برای شروع خانه تکانی اتاق خواب ابتدا همه لباس‌های کمد لباستان را تخلیه کنید. یک پارچه نم‌دار تمیز بردارید و داخل کمد و کشوها را کاملاً تمیز کنید. حال همه لباس‌ها را به صورت مرتب تا کنید و یا روی جالباسی آویزان کنید و داخل کمد قرار دهید.

 

توجه داشته باشید که لباس‌های بافتنی و خیلی ضخیم احتمالاً در فصل بهار دیگر کاربردی برایتان ندارند. آن‌ها را در یک کمد یا ساک جداگانه قرار دهید. می‌توانید برای روزهای سرد چند ژاکت در دسترس داشته باشید. سعی کنید لباس‌های خانگی را در کمد جداگانه‌ای از لباس‌های مهمانی قرار دهید تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- روتختی و روبالشتی‌ها را عوض کنید

 

بعد از تمیز کردن کمد لباس‌ها، در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق خواب به سراغ تخت خواب بروید. شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که هر شب دوش می‌گیرید و یا مراقب تمیز بودن روبالشتی و روتختی‌تان هستید. اما از مهم‌ترین نکات و ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که ملحفه‌ روتختی و روبالشتی باید به طور مرتب عوض شود. پس روکش بالشت‌ها و روتختی‌تان را از تخت جدا کنید و یک دست روبالشی و روتختی جدید روی تخت قرار دهید.

 

 

۴- نحوه تمیز کردن میز لوازم شخصی و آرایشی‌تان

 

نحوه تمیز کردن میز لوازم شخصی و آرایشی‌تان برای خانه تکانی عید

 

برای تمیز کردن میز لوازم آرایش‌تان باید یک پارچه تمیز پهن کنید و سطح روی میز و همه لوازم داخل کشو و کمد میز آرایشی را روی پارچه خالی کنید. سپس با یک پارچه نمناک میز و همه کشوهای آن را تمیز کنید. همه وسیله‌ها را ابتدا با یک پارچه تمیز و نم‌دار پاک کنید و داخل کمدها و روی میز قرار دهید.

حتما بخوانید  22 ترفند حرفه‌ای تمیزکاری خانه با شوینده مناسب سطوح مختلف

 

بهتر است لوازم آرایشی‌تان را در یک قسمت مشخص یا داخل یک باکس قرار دهید. از ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که چیزهایی که بیشتر استفاده می‌کنید را جدا بگذارید و لوازمی که احتیاج ندارید را در کمد یا باکس دیگر قرار دهید.

 

در تمیزکاری منزل برای عید باید به جزئیات بیشتر توجه کنید و حواستان به تمیز کردن همه بخش‌ها باشد. اکسسوری‌های کوچک را داخل یک سبد مشخص قرار دهید. چند عطر، قاب عکس و چیزهایی که دوست دارید را روی میز بچینید. اگر تعداد باکس‌های داخل کمد زیاد شد، بهتر است با یک برچسب روی هر باکس بنویسید که چه چیزی در آن قرار داده‌اید.

 

این کار باعث می‌شود که بعداً راحت‌تر لوازم مورد نیازتان را پیدا کنید. یک جعبه جواهرات جداگانه برای طلا و جواهرات و زیورآلات با ارزش خود داشته باشید. سعی کنید این لوازم را تنها داخل همین جعبه قرار دهید تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای تمیز کردن زیورآلات و روش نگهداری آن‌ها

 

 

۵- لوازمی که احتیاج ندارید را در کارتن جدا قرار دهید

 

احتمالاً در حین مرتب کردن اتاق خواب به لوازم زیادی برمی‌خورید که سال‌ها است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. یا فکر می‌کنید دیگر به آن‌ها احتیاجی ندارید. یکی از ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که همه کتاب‌هایی که در گوشه کتابخانه خاک می‌خورند و لباس‌هایی که دیگر اندازه‌تان نیستند را داخل یک کارتن مشخصی قرار دهید.

 

تا انتهای تمیزکاری اتاق خواب و سایر نقاط منزل برای خانه تکانی عید این کارتن را داشته باشید. و در نهایت و بعد از اتمام خانه تکانی آن را به خیریه و یا کسی که احتیاج دارد، اهدا کنید.

 

 

۶- پرده‌های اتاق خواب را فراموش نکنید

 

در تمیزکاری منزل برای عید پرده‌های اتاق خواب را فراموش نکنید

 

شستن پرده‌ یک کار کاملاً تخصصی و حساس است که باید با مهارت و دقت زیادی انجام شود. معمولاً طبق اصول خانه تکانی اتاق خواب لازم است حداقل سالی یک بار و یا در برخی مواقع دو سال یک بار پرده‌ها را جدا کنید و بشویید. چنانچه پرده‌های شما جنس ضخیمی دارند تمیز کردن آن راحت‌تر است.

 

اگر در خانه بخار شوی دارید، می‌توانید برای تمیز کردن پرده‌ها از بخار شوی استفاده کنید. اگر هم گرد و خاک جزئی روی پرده‌ها ایجاد شده می‌توانید با کمک سری پرز بلند جارو برقی سطح پرده را با مکش پایین، جاروکشی کنید.

 

 

۷- بعد از مرتب کردن اتاق خواب همه سطوح را تمیز کنید

 

بعد از مرتب کردن اتاق خواب برای عید، همه سطوح را تمیز کنید

 

در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق خواب برای گردگیری سطوح اتاق خواب به یک اسپری تمیز کننده و شیشه پاک‌کن احتیاج دارید. با کمک پارچه همه بخش‌های میز، بدنه و پایه تخت، آینه و هر آن چیزی که در اتاق دارد را تمیز کنید. تمیز کردن هر سطحی که لازم است از اسپری تمیز کننده مناسبی استفاده کنید.

 

آینه‌ها را حتماً با یک پارچه میکروفیبر تمیز و یک شیشه پاک‌کن پاک کنید. تمیز کردن مجسمه، آباژور، قاب عکس و لوازم ریز را نیز فراموش نکنید. اگر به نردبان دسترسی دارید، بعد از قطع کردن برق لوستر اتاق خواب را نیز تمیز کنید. برای تمیز کردن لوستر برای اینکه خاک روی لوستر روی زمین نریزد، می‌توانید زیر آن یک پارچه پهن کنید و بعد لوستر را تمیز کنید.

 

 

۸- تمیز کردن پنجره اتاق خواب

 

در این مرحله از خانه تکانی سریع اتاق خواب باید به سراغ پنجره‌ها بروید. یک پارچه مرطوب بردارید و ابتدا با کمک آن گرد و خاک روی شیشه و قاب پنجره را تمیز کنید. سپس با کمک پارچه میکروفیبر و شیشه پاک‌کن شیشه را به خوبی و در یک جهت تمیز کنید. پنجره‌ها نقش مهمی در تمیز کردن اتاق خواب دارند، پس بهتر است این کار را دقت انجام دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سمنو خانگی با جوانه گندم به روش بازاری + تمام نکات کلیدی

 

بعد از تمیز کردن بخش جلوی پنجره‌ها اگر به پشت پنجره نیز دسترسی دارید، همین کار را در آن سمت پنجره نیز انجام دهید تا شیشه به خوبی تمیز شود.

 

 

۹- تمیر کردن تختخواب را در خانه تکانی عید فراموش نکنید

 

تمیر کردن تخت خواب را در خانه تکانی عید فراموش نکنید

 

یکی از ضروری‌ترین بخش‌هایی که باید در خانه تکانی اتاق خواب برای عید انجام دهید، تمیز کردن تخت است. برای این کار باید روتختی‌های را بردارید. سپس روی تشک تخت را با استفاده از برس کوچک و مخصوص تمیز کنید. بعد در صورت امکان تشک را بالا ببرید و زیر تخت را نیز کاملاً جارو بزنید و تمیز کنید.

 

کلیه لایه‌های قابل شستشوی تشک باید در ماشین لباسشویی شسته شوند. توجه داشته باشید زیر تخت می‌تواند محل تجمع خاک و آلودگی باشد. بنابراین حتماً زیر تخت را نیز جاروبرقی بزنید و در صورتی که لوازم غیرضروری زیر تخت قرار داده‌اید، حتماً بردارید تا انرژی مثبت در اتاق خواب جاری شود. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله تکنیک‌های فنگ شویی خانه تکانی را مطالعه کنید.

 

 

۱۰- در ابتدا و انتهای خانه تکانی اتاق خواب جارو زدن را فراموش نکنید

 

در ابتدا و انتهای خانه تکانی اتاق خواب جارو زدن را فراموش نکنید

 

طبق اصول خانه تکانی اتاق خواب باید در انتها و بعد از تمیز کردن همه بخش‌های اتاق به سراغ جارو زدن سطوح بروید. برای این کار همه گوشه‌ها، زیر تخت و اطراف کمد را با دقت جارو بزنید. بهتر است ابتدا فرش اتاق خواب را جارو بزنید و آن را بردارید و سپس زیر فرش را نیز جاروکشی کنید. در نهایت فرش و همه لوازم را سر جای خود قرار دهید.

 

۱۱- برای از بین بردن موهای روی موکت و فرش از تی پلاستیکی استفاده کنید

 

یکی از مشکلات رایجی که اکثر خانم‌ها در اتاق خواب و در بخش جلوی آینه و میز توالت با آن مواجه هستند، جمع شدن موها لابه‌لای موکت و فرش است. خانه تکانی عید بهترین زمان برای خلاص شدن از شر این موها است. برای از بین بردن این موها می‌توانید از تی پلاستیکی استفاده کنید.

تی سر پلاستیکی متحرک را بردارید و آن را با کمی آب خیس کنید. سپس تی را با مقداری فشار روی موکت یا فرش بکشید تا موها جمع شوند. در نهایت موها را یک گوشه فرش جمع کنید و با دست بردارید. بهتر است بعد از جمع کردن موها یک بار دیگر روی موکت و فرش‌های اتاق را جاروبرقی بکشید تا کاملاً تمیز و مرتب شوند.

 

 

سوالات متداول

 

 کاربردی ترین کار در خانه تکانی اتاق خواب چیست؟

 

یکی از کاربردی ترین کارها در خونه تکونی اتاق خواب دور انداختن وسایل اضافی و زباله ها است که سبب می شود فضای خالی برای مرتب کردن وسایل داشته باشید.

 

 

اولین مرحله خانه تکانی اتاق خواب چیست؟

 

اولین مرحله دز خانه تکانی اتاق خواب برای عید خارج کردن همه زباله‌ها و لباس‌های کثیفی است که احتمالاً چندین روز و یا چندین هفته است گوشه اتاق یا کمد لباس‌ها جا خوش کرده‌اند. قبل از هر کاری باید همه لوازم آلوده و دور ریختی را از روی زمین و داخل کمدها بردارید و از اتاق خارج کنید.

 

 

منبع: wikihow/bhg

کالابرگ الکترونیک