راهنمای خرید آباژور مناسب با سبک دکوراسیون منزل شما

راهنمای خرید آباژور مناسب با سبک دکوراسیون منزل شما


5 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید آباژور مناسب با سبک دکوراسیون منزل شما

انتخاب و خرید آباژور مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل، در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما پیشنهاد می‌شود تا قبل از خرید از یک راهنمای خرید کمک بگیرید. در خرید آباژور باید به دو موضوع حتما توجه کنید. در راهنمای خرید آباژور باید به دکوراسیون داخلی منزل و پایه آباژور بسیار توجه کرد. هنگام ورود به یک فروشگاه برای خرید آباژور با تعداد بسیار زیادی از آباژور های مختلف روبه‌رو می‌شویم. انتخاب‌های زیادی وجود دارند. اما باید با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی خانه، کمی با دقت نظر بیشتری دست به انتخاب زد. برای خرید آباژور قطعاً به یک راهنمای خرید احتیاج است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی نکات مهم خرید آباژور مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل می‌پردازیم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

۱- اندازه، یک نکته مهم در راهنمای خرید آباژور

 

اندازه، یک نکته مهم در راهنمای خرید آباژور است

 

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید آباژور برای دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه کرد، اندازه مناسب آباژور ها است. از آنجا که آباژورها کمی شبیه کلاه هستند، اگر خیلی بزرگ و خیلی کوچک و نامتناسب باشند، خنده‌دار و مضحک به نظر می‌رسند. گرچه در طراحی آباژورها معمولا این نکات لحاظ می‌شود. اما باز هم باید به اندازه‌ها و نسبت‌ها توجه کنید.

 

دقت داشته باشید ارتفاع سایه‌بان باید تقریباً ۳/۴ ارتفاع پایه باشد. عرض پایه سایه‌بان باید تقریباً برابر با ارتفاع آن از پایه تا اتصالات آباژور باشد. در حالت ایده‌آل سایه‌بان آباژور باید حداقل ۱.۳ سانتی‌متر از پایه در هر دو طرف پهن‌تر باشد. تا ظاهر آباژور متعادل به نظر برسد. اگر درگیر دو سایز متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سایز بزرگتر بروید.

 

در انتخاب آباژور باید دکوراسیون داخلی اتاق در نظر گرفته شود. اندازه سایه‌بان باید با اتاق مطابقت داشته باشد. در عین حال در مورد فضایی که قرار است آباژور در آن قرار گیرد دقت کنید. برای یک اتاق بزرگ و خالی می‌توان سایز بزرگ‌تری را انتخاب کرد. اگر از آباژور به عنوان یک چراغ بر روی میز استفاده می‌کنید، باید به وسایلی در کنار این قرار می‌گیرد هم توجه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- در نظر گرفتن اشکال مختلف آباژور

 

در نظر گرفتن اشکال مختلف در راهنمای خرید آباژور

 

در خرید آباژور برای دکوراسیون داخلی منزل باید پیش از خرید به انتخاب شکل آباژور فکر کنید. اینکه چه اشکالی متناسب با فضای خانه شما هستند. اشکال کلاسیک مخروطی شکل متداول ترین نوع آباژور ها هستند. همچنین برخی از آباژور ها متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی، مربع و یا مستطیل شکل طراحی شده‌اند. منظور از مربع، شکل سطح کف آباژور است. اما خود آباژور حالت مخروطی شکل دارد. آباژورهایی که استوانه‌ای و یا بیضی شکل هستند، معمولاً در طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای مدرن استفاده می‌شوند.

 

بنابراین پیش از خرید به انتخاب شکل آباژوری که مناسب فضای منزل شما باشد فکر کنید و از یک راهنمای مناسب کمک بگیرید. چرا که اشکال مختلف آباژور برای دکوراسیون های متفاوت با اهداف مختلف به کار گرفته می‌شوند. معمولاً آباژورهای گرد محبوبیت بیشتری دارند. در عین حال یکی از مزیت‌های آباژورهای مربعی این است که به راحتی می‌تواند آن‌ها را در کنار دیوار قرار داد. اگر فضای محدودی در خانه دارید، می‌توانید از آباژورهای مربعی شکل استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

۳- به جنس آباژور پیش از خرید توجه کنید

 

به جنس آباژور پیش از خرید توجه کنید

 

آباژور ها دارای انواع متنوعی هستند که از مواد مختلفی تشکیل می‌شوند. جنس برخی از آن‌ها پلاستیک است. جنس برخی دیگر هم، ابریشم، پارچه ‌مخمل و حتی پوست و یا کاغذ است. انتخاب شما بسته به سلیقه و در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی منزل شما دارد. یک راهنمای مناسب برای انتخاب جنس آباژوری می‌تواند در پروسه خرید بسیار کمک کننده باشد. آباژور های پوستی معمولاً ظاهری تمیز و مناسب دارند و در سبک طراحی دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده می‌شوند. این آباژورها معمولاً پایه‌های سبکی دارند.

 

آباژور های کاغذی را می‌توان در کنار سنگ مرمر استفاده کرد. ترکیب این دو یک جلوه سنتی در فضای داخلی خانه ایجاد می‌کند. آباژورهای ابریشمی و نخی هم همین حس را به فضای خانه القا می‌کنند. آباژور های کتان معمولاً طرفداران خاصی دارند. این نوع آباژور ها با تنوع رنگی ساده و حتی برخی طرح‌های چاپی به بازار عرضه می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

 

 

۴- انتخاب آباژور با طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

 

انتخاب آباژور با طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

 

در راهنمای خرید آباژور قبل از هر چیز طرح و رنگ خود را انتخاب کنید. چرا که در زمان خرید با گزینه‌های متفاوت و متنوعی روبرو شده و کمی گیج می‌شوید. طرح و رنگ خود را علاوه بر سلیقه شخصی باید متناسب با دکوراسیون داخلی منزل لحاظ کنید. دقت داشته باشید که ترکیب نامناسب رنگی را انتخاب نکنید. برای انتخاب رنگ مناسب می‌توانید از راهنمای ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید. در راهنمای خرید آباژور برای انتخاب رنگ و طرح بر روی چندین نکته تاکید شده است.

 

شما باید در ابتدا مشخص کنید که به چه مقدار نور نیاز دارید. اگر به نور زیاد محیط در اتاق نیاز دارید، به سراغ آباژور های شفاف بروید. اما اگر فقط به یک نور تزیینی مثلا برای اتاق خواب احتیاج دارید، به سراغ آباژورهایی با رنگ مات و تیره بروید.

 

راهنمای خرید آباژور با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما

 

اگر می‌خواهید بخشی از فضای خانه شما کاملا روشن و باز به نظر بیاید، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید. خود را زیاد درگیر مطابقت رنگ آباژور با وسایل تزیینی چون پرده و فرش نکنید. زیاد نگران نباشید، در طراحی دکوراسیون داخلی مطابقت رنگ سایه‌بان آباژور با پرده و فرش چندان مهم نیست.

 

 

منبع: pooky

کالابرگ الکترونیک