۴ نکته مهم در راهنمای خرید ساعت مچی زنانه و دخترانه

۴ نکته مهم در راهنمای خرید ساعت مچی زنانه و دخترانه


8 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
4 نکته مهم در راهنمای خرید ساعت مچی زنانه و دخترانه

در راهنمای خرید ساعت مچی زنانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در دهه‌های اخیر، ساعت‌های مچی زنانه و دخترانه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. جالب اینجاست که تا پیش از قرن بیستم ساعت‌ مچی را فقط زنان و دختران می‌پوشیدند. استفاده از ساعت برای زنان و دختران بیشتر جنبه تزیینی داشت تا وسیله‌ای برای سنجش زمان. البته ناگفته نماند که همین حالا هم جنبه تزیینی ساعت‌های مچی برای زنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زنان به طور عمده ساعت مچی را به عنوان نوعی اکسسوری در نظر می‌گیرند  و به ظاهر آن اهمیت زیادی می‌دهند. با این حال، باید بگویم که شکل ظاهری فقط یکی از معیارهایی است که خانم‌ها هنگام خرید ساعت مچی باید در نظر بگیرند. ساعت یک هدیه جذاب ولنتاینی هم هست. در این مقاله از سرویس سبک زندگی از مجله کوروش به ۴ نکته برای کمک به زنان در انتخاب مناسب‌ترین ساعت مچی می‌پردازیم.

ساعت مکانیکی یا کوآرتز

 

ساعت مکانیکی یا کوآرتز

 

یکی از اولین چیزهایی که در خرید ساعت چه ساعت مچی زنانه و چه مردانه باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا انتخاب شما ساعت مچی مکانیکی است یا ساعت مچی کوارتز. همانطور که به طور سنتی و از قدیم با ساعت‌های مچی با حرکت مکانیکی آشنایی داریم، خوب می‌دانیم که این نوع ساعت‌ها مهندسی دقیقی دارند. با این حال باید بپذیریم که آنها به دقت ساعت‌های کوارتز نیستند  و دقت در نشان دادن دقیق زمان توسط ساعت‌های کوارتز همان نوآوری بود که در دهه ۱۹۷۰ دردنیای ساعت سازی طوفان به پا کرد. ساعت‌های کوارتز در واقع کاربردی‌تر و قابل اطمینان‌تر هستند و معمولاً هزینه کمتری دارند. با این حال، بسیاری از زنان امروزه، مانند مردان، به دلیل جذابیت بسیار زیادی که سنت و صنعت برای آن‌ها دارد، همچنان ترجیح‌شان خرید ساعت‌هایی با حرکت مکانیکی است.

 

 

جنس ساعت زنانه

 

ظاهر ساعت‌های مچی زنانه و دخترانه در انتخاب برای خرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نکته اصلی اینجاست که در این ظاهر از چه موادی برای ساعت استفاده شده است. تقاضای ساعت‌های طلا همچنان زیاد است و استفاده از طلا در ساعت‌های مچی زنانه و دخترانه بیشتر از ساعت‌های مچی مردانه دیده می شود. سایه‌های مختلفی از طلا در ساعت‌های زنانه وجود دارد که شامل طلای زرد بسیار دوست داشتنی و کلاسیک و همچنین رزگلد، طلای سفید و طلای صورتی است.

 

در ساعت‌های مچی زنانه اغلب در ترکیب با یکی از سایه‌های طلا، از پلاتین هم استفاده می‌شود تا جلوه‌ای خیره کننده و دو رنگ ایجاد کند. از فولاد ضد زنگ نیز به طور گسترده‌ای توسط ساعت سازان استفاده می‌شود، اما این ترکیب بیشتر برای مردان استفاده شده که مردانه و محکم به نظر می‌رسد. در مقابل از سرامیک به طور فزاینده‌ای در طراحی‌های مدرن برای ساعت‌های مچی دخترانه و زنانه استفاده می‌شود. سرامیک کاربردی‌تر است، خراشیده نمی‌شود و ظاهری صیقلی و دیدنی به دست خانم‌ها می‌دهد. همچنین مانند فولاد ضد زنگ و ضد حساسیت است.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید ساعت هوشمند + تفاوت مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

ساعت زنانه با بند یا دستبند؟

 

ساعت زنانه با بند یا دستبند؟

 

 

معمولا از انواع مختلفی از دستبندها در ساعت‌های مچی زنانه و دخترانه استفاده می‌شود. دستبندها می‌توانند بصورت یک بند از فولاد ضد زنگ یا زنجیره مانند باشند، که معمولاً در مورد دستبندهای ساخته شده از طلا یا ترکیبات طلا و پلاتین از چنین ترکیب‌هایی استفاده می‌شود. دستبند با جواهرات در ساعت‌های مچی رسمی اغلب انتخابی برای ساعت‌های مد است. ساعت‌های مچی با بندهای معمولاً چرمی هم انتخابی بسیار شیک برای خرید محسوب می‌شوند.

 

ساعت‌های لباس راحتی و روزمره معمولاً بندهای چرمی دارند و دستبندگونه نیستند. گرچه برخی از ساعت‌های مد نیز بند دارند. اما ساعت‌های مچی زنانه با بندهای لاستیکی را در گزینه‌ای بای خرید نباید فراموش کرد. بندهایی که ماندگاری بالایی داشته و به راحتی تمیز می‌شوند. ساعت‌های مچی ورزشی از این دسته ساعت‌ها هستند که  در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی نیز ارائه می‌شوند. با این حال، ممکن است ایده خوبی باشد که هنگام انتخاب و خرید ساعت مچی زنانه به قابلیت تعویض بندهای آن توجه داشته باشیم تا متناسب با شرایط از بندهای متنوع استفاده کنیم.

 

 

ست کردن ساعت

 

یکی از مواردی که سبب خوش‌پوش افراد و به ویژه بانوان می‌شود، ساعتی زیبا و متناسب با پوشش می‌باشد. باید به هنگام خرید ساعت توجه کنید که اگر با لباس آستین کوتاه می‌خواهید ست کنید ساعت پهن‌تر بخرید. اگر به دنبال ست کردن با لباس آستین بلند هستید ساعتی نازک تیه کنید. توجه کنید که اگر ساعت‌هایی زیادی نمی‌خواهید خریداری کنید، سعی کنید به هنگام خرید، ساعت‌هایی به رنگ تیره خریداری کنید تا با لباس‌های متفاوتی از شما ست شود.

 

 

راهنمای اندازه مچ دست زنانه در خرید ساعت

 

وبلاگ لایف هکر (Life Hacker)، در مورد اندازه مچ دست خانم‌ها برای خرید ساعت مچی زنانه پیشنهادات جالبی ارائه می‌دهد:

  • دور مچ دستان زنان معمولاً از ۵ اینچ تا ۷ اینچ (تقریباً ۱۲ تا ۱۷ سانتی‌متر) است و بسته به سبک و ساخت ساعت، قطر ساعت‌های زنانه معمولاً از ۲۲ تا ۳۴ میلی متر است.

 

  • قطر ساعت کوچکتر از ۲۲ تا ۲۸ میلی متر برای مچ دست کوچک ۵ تا ۶ اینچ (۱۲ تا ۱۴ سانتی متر) مناسب‌تر است، برای مثال، قطر ساعت ۲۸ تا ۳۴ میلی متر برای مچ دست ۶ تا ۷ اینچ (۱۴ تا ۱۷ سانتی متر) مناسب‌تر است.

 

  • همچنین باید تأکید کرد که اندازه ساعت به چیزهای دیگری هم بستگی دارد. اینکه آیا ساعت به عنوان جواهرات زرق و برق‌دار و یا به عنوان ساعت‌ مچی برای استفاده روزانه یا حتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا ساعت‌های ورزشی دارای صفحه‌های بزرگتر و عریض‌تر هستند، در حالی که ساعت‌های جواهر، صفحه و طرح‌های کوچکتر و با ظرافت بیشتری دارند. حال آنکه ساعت‌های مد از صفحات واقعاً کوچک گرفته تا صفحات بزرگ و بسیار بزرگ طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت مچی مردانه؛ ۱۰ نکته مهم انتخاب و خرید ساعت

 

 

منبع: anytimewatches

کالابرگ الکترونیک