رنگ نود چیست؛ همه چیز درباره رنگ نود؛ از لباس تا آرایش صورت

رنگ نود چیست؛ همه چیز درباره رنگ نود؛ از لباس تا آرایش صورت


8 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رنگ-نود-چیست

رنگ‌ها تأثیر به سزایی در استایل و پوشش ما دارند. یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای ست کردن لباس و آرایش، رنگ نود (Nude) است. شاید بارها اسم این رنگ را شنیده باشید و هر بار با خودتان فکر کنید که رنگ نود چیست و طیف رنگ نود چگونه است. در سال ۲۰۲۱ استفاده از آرایش و لباس رنگ نود به وفور در دنیای مد دیده می‌شود، از این رو می‌توانید در این مقاله از مجله کوروش بیشتر با طیف و ترکیب رنگ نود و طریقه استفاده آن در لباس و آرایش آشنا شوید.

 

 

رنگ نود چیست؟

 

رنگ-نود-چیست

 

در اولین بخش از این مقاله قصد داریم تا به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلاً رنگ نود چیست. نود درواقع یکی از طیف ‌های رنگ قهوه‌ای است که رگه‌هایی از بژ نیز در آن دیده می‌شود. رنگی روشن‌تر از رنگ شن‌ها با رگه‌های از رنگ هلویی که به عنوان رنگی مجزا و متفاوت از این رنگ‌ها در نظر گرفته می‌شود. این رنگ از نظر روانشناسی رنگی مملو از گرما است که حس آرامش و امنیت را در ذهن ایجاد می‌کند. طیف رنگ نود بسیار متنوع است و در آرایش و لباس پوشیدن کاربرد زیادی دارد.

 

 

چطور لباس‌هایی با رنگ نود بپوشیم؟

 

رنگ-نود-چیست

 

حال که تا حدودی یاد گرفتید رنگ نود چیست، باید بدانید که چطور رنگ نود را در لباس و استایل خود استفاده کنید. پوشیدن لباس مجلسی رنگ نود چیزی نیست که هیچ‌گاه از مد برود، اما در رنگ‌های منتخب سال ۲۰۲۱ به یکی از ترندهای سال نیز تبدیل شده است. این رنگ با هر نوع رنگ پوستی هماهنگ است و با هر سبک پوششی نیز همخوانی دارد. مهم نیست به دنبال مانتو رنگ نود هستید و یا دوست دارید یک لباس مجلسی رنگ نود بپوشید، به هر حال می‌توانید یک لباس متناسب با سلیقه و استایل خودتان در طیف رنگ نود پیدا کنید. رنگ نود یک انتخاب بی نظیر برای استایل مینیمال است و می‌تواند بهترین استایل را برای  افراد مینیمالیست رقم بزند. تنوع رنگ نود بسیار زیاد است و لازم است در مورد ست کردن رنگ نود و طریقه استفاده از آن در انواع لباس نکاتی را یاد بگیرید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

ست کردن رنگ نود با نود

 

رنگ-نود-چیست

 

اولین نکته‌ای که باید در مورد رنگ‌های نود بدانید، این است که بهترین روش ست کردن رنگ نود تنها با رنگ نود است. برای مثال شما می‌توانید یک بلوز رنگ نود را با شلوار نود ست کنید. برای این کار مهم‌ترین چیزی که لازم است به آن توجه کنید، در نظر گرفتن رنگ پوستتان است. چنان چه دوست دارید کمی پر زرق و برق‌تر به نظر برسید، می‌توانید از یک پارچه براق نود استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا همه چشم‌ها به شما خیره شوند.

 

 

ست کردن رنگ نود با رنگ مو و چشم

 

یکی دیگر از روش‌های انتخاب رنگ نود برای لباس این است که از رنگی متناسب و هماهنگ با رنگ مو و چشم‌هایتان استفاده کنید. برای انتخاب یک لباس مجلسی رنگ نود، در نظر گرفتن رنگ موها و چشم‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کنید. برای ست کردن لباس با رنگ چشم‌هایتان به دنبال طیفی از رنگ نود باشید که نزدیک به رنگ چشم شما است. مثلاً برای چشم‌های قهوه‌ای به دنبال طیف نزدیک به رنگ نود قهوه‌ای باشید. برای رنگ چشم‌های سبز به دنبال رنگ نود سبز باشید. شما می‌توانید از این ترفند برای خرید مانتو رنگ نود و یا حتی لباس مجلسی رنگ نود استفاده کنید.

 

 

ست کردن رنگ نود به روشی فانتزی

 

رنگ-نود-چیست

 

شاید دوست نداشته باشید لباس شما خیلی رسمی یا خنثی به نظر برسد؛ ما برای شما هم پیشنهاد جذابی داریم. برای اینکه کمی به استایل نود خودتان رنگ بیشتری ببخشید، می‌توانید یک بلوز قرمز یا سبز رنگ را با یک شلوار یا دامن نود ست کنید و یک ست زیبا برای مهمانی‌ها و مجالس داشته باشید. یک پیشنهاد دیگر این است که مانتو رنگ نود را با شال هلویی و قرمز ست کنید و جلوه فانتزی و زیبایی به استایل خودتان ببخشید.

 

 

ترکیب رنگ نود و سفید

 

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین ترکیب رنگ‌های لباس رنگ نود این است که آن را با سفید ست کنید. رنگ نود در کنار رنگ سفید جلوه شگفت انگیزی پیدا می‌کند و بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. یک بلوز سفید با یک شلوار رنگ نود که ترکیبی شگفت انگیز و خیره کننده در استایل شما رقم می‌زند.

ترفندهای آرایش رنگ نود که باید بدانید

 

رنگ-نود-چیست

 

اولین نکته‌ای که لازم است در مورد آرایش رنگ نود بدانید، این است که در آرایش نود معمولاً همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد و خبری از رنگ‌های تند نیست. استفاده از یک کرم پودر با توناژ مشابه رنگ پوست در کنار استفاده از هایلایتر می‌توانید گزینه خوبی برای این سبک آرایش باشد. در آرایش رنگ نود باید از یک رژ گونه طبیعی استفاده کنید. رژ رنگ نود باید کاملاً با رنگ پوست شما هماهنگ باشد و جلوه طبیعی به صورت ببخشد. در ادامه می‌توانید بیشتر با جزئیات آرایش رنگ نود آشنا شوید.

 

 

رژ رنگ نود

 

انتخاب طیف رنگ نود برای رژ لب نیاز به دقت بیشتری دارد. شما برای انتخاب رژ رنگ نود، باید به رنگ طبیعی لب‌هایتان توجه کنید. طیف رنگ‌هایی نود برای رژ لب بسیار گسترده هستند. از رنگ صورتی و هلویی یا رنگ بنفش همه در این دسته جای دارند. اما شما باید رنگی شبیه به رنگ طبیعی لب‌هایتان را انتخاب کنید و تنها می‌توانید چند درجه آن را پررنگ‌تر از رنگ طبیعی لب‌هایتان انتخاب کنید.

 

 

کرم پودر نود

 

برای انتخاب کرم پودر نود باز هم اولین چیزی که اهمیت دارد، رنگ طبیعی پوست شما است. شما باید رنگی را انتخاب کنید که با پوست طبیعی شما مطابقت دارد. توجه داشته باشید که اگر پوست شما کمی قرمز است، برای پوشاندن آن بهتر است از کرم پدر نود مایل به زرد استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کرم پودر معمولاً روی پوست‌های چرب کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین برای خرید کرم پودر نود حتماً این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

 

 

سایه چشم نود

 

رنگ-نود-چیست

 

در آرایش رنگ نود طبیعی به نظر رسیدن بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. شما برای انتخاب رنگ سایه چشم نود باید یک رنگ طبیعی همانند رنگ قهوه‌ای، بژ، کاراملی و چند درجه پر رنگ‌تر از رنگ پوستتان را انتخاب کنید. سپس از این رنگ سایه روی قسمت استخوانی بالای پلک استفاده کنید.

 

 

رژ گونه رنگ نود

 

یک روش جالب برای انتخاب رژ گونه رنگ نود وجود دارد. برای این کار باید ابتدا یک نیشگون از گونه‌هایتان بگیرید و ببینید که چه رنگی می‌شود. این رنگ بهترین رنگ رژ گونه نود برای شما است که می‌تواند چهره شما را گرم‌تر و روشن‌تر نشان دهد. از طرف دیگر چون این رنگ شبیه به رنگ پوست طبیعی شما است انتخاب مناسبی برای آرایش رنگ نود در نظر گرفته می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک