معرفی اماکن تفریحی و تاریخی استانبول که حتما باید ببینید

معرفی اماکن تفریحی و تاریخی استانبول که حتما باید ببینید


22 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

اماکن تفریحی و تاریخی استانبول هر سال گردشگران زیادی را به این شهر هیجان انگیز می کشاند. مساجد کلیساها و بازارهای باستانی از میراث تاریخی جذاب استانبول هستند. فریبندگی بزرگترین شهر ترکیه انکارناپذیر است. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی برخی از مکانهای دیدنی تفریحی و تاریخی استانبول می‌پردازیم.

 

برج گالاتا از دیدنی های تاریخی استانبول

 

یکی از مراکز دیدنی برج تاریخی گالاتا است. ارتفاع این برج ۶۷ متر است. برج گالاتا در آسمان استانبول حکمرانی می‌کند و منظره عالی از شهر قدیمی و اطراف آن بر جای گذاشته است. برج سنگی قرون وسطایی معروف به برج مسیح بلندترین ساختمان استانبول در سال ۱۳۴۸ بود. امروزه نیز این برج طنازی خاصی بر فراز آسمان استانبول می کند. برج گالاتا در طول قرن‌ها استفاده‌های متفاوتی شده است در یک دوره از این برج به عنوان برج مراقبت برای تشخیص آتش‌سوزی استفاده می‌شد امروزه در بخش بالای این برج کافه رستوران و یک کلوپ شبانه قرار گرفته است که با فشار دادن دکمه ۹ آسانسور می‌توانید به آنجا برسید.

 

موزه باستان شناسی استانبول از جمله دیدنی های تفریحی تاریخی ترکیه

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

اگر به تاریخ علاقه زیادی دارید بازدید از موزه باستان شناسی استانبول را به عنوان یک تفریح تاریخی از دست ندهید. این مکان دیدنی شامل ۳ موزه است. موزه باستان شناسی، موزه باستان مشرق و موزه کاشی کاری. این سه موزه دیدنی حاوی بیش از یک میلیون شی از تمدن‌های مختلف در جهان است این موزه جزو دیدنی‌های تاریخی استانبول محسوب می‌شود. موزه باستان شناسی استانبول در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد و اولین موزه ترکیه بود که در محوطه کاخ توپکاپی واقع شد. قدمت کاشی کاری های موزه به سال ۱۴۷۲ برمی‌گردد این موزه حاوی هزاران اثر تاریخی گران قیمت از زمان اسکندر مقدونی است. اجسام جذاب موجود در موزه آن را به یکی از دیدنی های تفریحی تاریخی استانبول تبدیل کرده است.

 

کلیسای چورا از دیدنی های تاریخی استانبول

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

اگر به ترکیه سفر کردید حتما از کلیسای تاریخی چورا که مربوط به قرن چهارم میلادی است دیدن کنید. این مکان دیدنی در ابتدا تنها به عنوان یک زیارتگاه بسیار کوچک در خارج از شهر ایفای نقش می‌کرده است. کلیسای چورا در اثر زلزله آسیب شدیدی دید و مدت‌ها کسی کاری برای بازسازی آن انجام نداد.

کلیسای چورا پس از مدتی در قرن یازدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت اما به دلیل اینکه در منطقه زلزله خیز قرار داشت بار دیگر دستخوش حوادث طبیعی شد. سفر به این کلیسا بیشتر در فصل بهار توصیه می‌شود. حاشیه اطراف کلیسا بسیار جذاب و دیدنی است. بناهای باقی مانده از معماری کلیسا در قرن چهارم بسیار متحیر کننده‌اند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

کلیسا توسط فردی به نام جاستین ایوس برای مراسم مذهبی ساخته شد. مساحت این کلیسا بیش از ۷۰۰ متر مربع است و بعد از از مسجد ایاصوفیه جزو مهمترین و شگفت‌انگیزترین آثار به جا مانده از دوره بیزانس در ترکیه است. کاشی کاری‌ها و موزاییک‌های استفاده شده در کلیسا بسیار منحصر به فرد هستند. نکته جذاب و متحیر کننده در این کلیسا، این است که بسیاری از قسمت‌های آن در سال ۴۰۰ ساخته شده است.

 

بازار بزرگ استانبول ، جاذبه تفریحی تاریخی ترکیه

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

از اماکن تفریحی و تاریخی استانبول بازار بزرگ این شهر است. بازار همیشه جایی جذاب برای مسافران خارجی است که می‌خواهند از آن‌جا سوغاتی بخرند. گشت‌وگذار در یک بازار قدیمی و زیبا حتما شما را شیفته خود می‌کند. از آنجایی که این بازار سرپوشیده است، در زبان ترکی به آن کاپالی چارشی هم می‌گویند. سلطان محمد و در قرن پانزدهم میلادی دستور داد تا بازار بزرگ در شهر استانبول ساخته شود.

 

چانه زدن در این بازار هم از ضروریات است! ناگفته پیداست که مشتری و فروشنده در هر بازاری به چانه زدن می‌پردازند اما در بازار بزرگ استانبول، برخی اجناس را می‌توانید تا ۵۰ درصد پایین تر از نرخی که فروشنده گفته، بخرید! شهرداری استانبول برای توجه به استقبال مردم و گردشگران توجه ویژه‌ای به این بازار دارند. حمل و نقل از هر جای استانبول به اینجا آسان است و می‌توانید با مترو بروید. یکشنبه تنها روز تعطیل بازار بزرگ استانبول است.

 

جزایر پرنس در استانبول ، جزیره‌های تفریحی و زیبای ترکیه

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

مجموعه جزیره‌های دریای مرمره که شمار آن به عدد ۹ می‌رسد، میزبان خوبی برای آرامش شما هستند. در زبانه ترکی به اینجا آدالار (یعنی جزیره‌ها) هم گفته می‌شود. برای حضور در جزایر پرنس باید با کشتی‌هایی که همه‌روزه به اینجا رفت و آمد می‌کنند همسفر شوید. گفتن این نکته هم ضروری است که کشتی‌ها تنها در ۴ جزیره از مجموع ۹ جزیره پرنس توقف می‌کنند.

 

بیوک‌آدا‌ بزرگترین جزیره آنجاست. ویلا‌های بزرگ آن روی تپه‌های این جزیره را از داخل کشتی هم می‌توانید ببینید. در بیوک آدا رفت و آمد با دوچرخه، درشکه و پای پیاده انجام می‌شود و خبری از وسایل نقلیه‌ موتوری نیست چون ممنوع است! آدالار نیز مجموعه‌ای از جزایر پرنس است که به‌نوعی ییلاق‌نشین مردم و گردشگران استانبول تلقی می‌شود. خوراک دریایی تازه و آرامش بی‌نظیر این جزیره‌ها مطلوب مردم و گردشگرانی است که در استانبول هستند.

 

تنگه بسفر استانبول

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

همه ما می‌دانیم بخشی از ترکیه در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار گرفته است. تنگه بسفر دقیقا همانجاست، جایی دریای سیاه و مرمره را به هم وصل و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده است.

 

ساحل زیبای مرمره، بنا‌های تاریخی شهر، مرغان دریایی، ماهیگیران محلی و کشتی‌ها از جاذبه‌های اینجاست. البته جالب‌ترین نکته بودن در جایی میان آسیا و اروپاست که این تنگه را بسیار جذاب کرده است.

 

خیابان استقلال استانبول ، از اماکن تفریحی تاریخی ترکیه

 

معرفی-اماکن-تفریحی-و-تاریخی-استانبول

 

شانزلیزه‌ی استانبول را خیابان استقلال می‌گویند. خیابانی که خواب ندارد و سرشار از رفت‌ و آمد و جنب‌وجوش مردم و گردشگران است. سراسر این خیابان را مراکز خرید، سینما، رستوران و کافه تشکیل داده است. اینجا سرشار از هیجان است زیرا می‌توانید علاوه بر قدم زدن، موسیقی خیابانی بشنوید، لباس‌های رنگارنگ ببینید و خوراکی‌های خوشمزه بخورید.

 

مسجد ایاصوفیه استانبول ، بنای تاریخی – عرفانی ترکیه

 

 

موزه‌ی ایاصوفیه استانبول را که بیشتر به نام مسجد ایاصوفیه می‌‌شناسند از جاذبه‌های بسیار مشهور این شهر است. این بنا ابتدا کلیسا بود و سپس تبدیل به مسجد شد. اما حالا به شکل موزه در آمده است. شاید بتوان گفت تاریخ ترکیه را می‌توان در شاهکار جذاب امپراطوری عثمانی‌ها دید.

 

این بنا که به عنوان مهم‌ترین نماد عرفانی ترکیه نیز قلمداد می‌شود متعلق به دوران بیزانس و امپراطوری عثمانی است. همانطور که گفته شد، ایاصوفیه بین ادیان اسلام و مسیحیت پیوند جالبی ایجاد می‌کند. در تمامی روزهای هفته این بنای جذاب که در قسمت اروپایی استانبول و در منطقه (سلطان احمد) واقع شده، پذیرای شماست.

 

کالابرگ الکترونیک