معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS

معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS


19 آذر 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS

اگر جزو افراد کتابخوان باشید، احتمالا می‌دانید که ورق زدن کتاب‌های کاغذی بسیار لذت‌بخش است. اما در کنار آن، مطالعه کتاب در تلفن همراه نیز می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. اولین مزیت این روش، فرمت تغییر پذیر اپلیکیشن‌ های خواندن کتاب یا کتابخوان الکترونیک برای انواع سیستم عامل اندروید و آیفون یا ios و … است که شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید سریع‌تر از کتاب‌های فیزیکی، جستجوی عبارت موردنظر خود را انجام دهید. همچنین تغییر فونت و حتی تغییر پس زمینه نیز در برخی اپلیکیشن ‌های کتابخوانی فراهم شده است که ممکن است خواندن کتاب را برای برخی افراد ساده‌تر کند. علاوه بر آن، مزیت دیگر اپلیکیشن‌ های کتابخوانی، قیمت بسیار به‌صرفه آن هاست و شما با استفاده از این کتابخوان‌ها، بهتر و سریع‌تر می‌توانید به کتاب‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب که در مجله‌ی کوروش می‌خوانید، بهترین اپلیکیشن های کتابخوان فارسی معرفی شده‌اند که تقریبا تمامی آن‌ها، یک آرشیو بزرگ و جامع داشته و شما می‌توانید انواع کتاب‌های مورد نظر خود را در اپلیکیشن‌ها جستجو کرده و مطالعه کنید.

 

 

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان فارسی

 

اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو با شعار: حس خوب کتاب خوندن، برای همه، همه وقت، همه‌جا

 

معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS

 

کتابخوان «فیدیبو»، پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن کتابخوان فارسی است که اولین بار شرکت دیجی‌کالا اسپانسر این اپلیکیشن شد. این کتابخوان توانست در مدت زمان کوتاهی رشد بسیار موفقی داشته باشد. پس از سه سال فعالیت و رشد بی سابقه این کتابخوان، شرکت دیجی‌کالا آن را خریداری کرد. شرکت دیجی‌کالا برای فیدیبو، یک کتابخوان کاملا اختصاصی طراحی کرد که با جرات می‎توان گفت، بین کتابخوان‎های جهان اولین کتابخوانی بود که از زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی می‎کرد. در واقع، تبلیغات و مارکتینگ قدرتمند شرکت دیجی‌کالا بود که توانست این کتابخوان به جایگاه برترین کتابخوان فارسی برساند.

 

کتابخوان فیدیبو بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌ها را دارد؛ تا حدی که امروزه بیش از ۳۳۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. در واقع، اگر از افرادی هستید که به گوش‌دادن کتاب های صوتی علاقه دارید، می‌توانید بسیاری از آثار جذاب و مورد علاقه خود را به صورت صورتی در این کتابخوان جستجو کنید. علاوه بر آن، تمامی ژانرهای کتاب نیز در اپلیکیشن فیدیبو قابل جستجو هستند. شما به عنوان یک کاربر این اپلیکیشن، در بخش نظرات فیدیبو می‌توانید شاهد نظرات تعداد کاربران و خریداران زیادی باشید. اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد، قیمت زیاد کتاب‌ها در این اپلیکیشن است و در برخی موارد، حتی شما می‌توانید نسخه چاپی کتاب را ارزان‌تر از نسخه‌ای که در این اپلیکیشن وجود دارد، پیدا کنید. البته در فیدیبو بخشی وجود دارد که برخی مجلات و کتاب‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما غالبا بخش رایگان فیدیبو را مجلات تشکیل داده و شما کمتر کتاب‌های جذاب و باکیفیتی را می‌توانید در این بخش پیدا کنید.

 

شما می‌توانید در این نمونه از اپلیکیشن‌های کتابخوانی رنگ و یا اندازه متن‌ها را تغییر داده و حتی فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. امکان استفاده از حالت شب یا روز در این کتابخوان فراهم بود و حتی شما با استفاده از فیدیبو می‌توانید PDF های دیگر را نیز باز کنید.

اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو روی گوشی‌های اندروید و اپل قابل نصب بوده و نسخه ویندوز آن نیز در دسترس است. این اپلیکیشن حالا به جرات یکی از بهترین برنامه ها برای خواندن کتاب در سیستم عامل اندروید و ios است.

 

اپلیکیشن کتابخوان طاقچه با شعار: طاقچه، نزدیک‌ترین کتابفروشی شهر

 

معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS

 

اگر شما هم جزو مخاطبان برنامه خندوانه بودید، احتمالا نام این کتابخوان را در این برنامه بسیار شنیده‌اید. علاوه بر آن، کتابخوان «طاقچه» مسابقات کتابخوانی زیادی برگزار کرد و در نهایت، با استفاده  از این دو روش توانست کاربران بسیاری جذب کند. اپلیکیشن کتابخوان طاقچه، کتابخانه‌ی جامعی دارد و شما می‎توانید انواع کتاب‌های مشهور پرفروش را در این کتابخوان جستجو کنید.

 

به جرات می‌توان گفت، رابط کاربری و ظاهر این اپلیکیشن، بین اپلیکیشن‌های کتابخوانی دیگر، برتر بوده و این کتابخوان فارسی توانسته است با کاربران خود به بهترین نحو تعامل برقرار کند. مزیت این کتابخوان نسبت به فیدیبو، قیمت ارزان‌تر کتاب‌هاست و در بسیاری از موارد، شما می‌توانید کتاب مورد نظر خود را با نصف قیمت نسخه چاپی کتاب در طاقچه، پیدا کنید.

 

دیگر مزیت این کتابخوان، قسمت شبکه‌ی ‌اجتماعی آن است که کاربران در این بخش می‌توانند هنگام مطالعه کتاب، قسمت های مورد علاقه آن را، با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانند آن را در سایر شبکه های اجتماعی نیز ارسال کنند. کتابخوان طاقچه بخشی به نام کتابخانه همگانی نیز دارد که کاربر با عضویت در این بخش می‌تواند، کتاب ها را با خرید اشتراک مطالعه کند. در این صورت تنها بهای ارزان مدت اشتراک را پرداخت خواهد کرد. کتابخوان طاقچه، همانند سایر کتابخوان‌ها، در مناسبت‌های مختلف به کاربران خود در خرید کتاب تخفیف می‌دهد و در بسیاری از روزهای سال شما می‌توانید از بن رایگان کتابخانه عمومی این اپلیکیشن استفاده کنید. این اپلیکیشن نیز امکان تغییر فونت و اندازه متن را برای کاربران خود قرار داده است و دارای حالت شب بوده تا آزار چشم هنگام مطالعه کتاب از طریق گوشی همراه کاهش پیدا کند.

 

اپلیکیشن طاقچه، هم روی گوشی‌های اندروید و هم روی گوشی‌های اپل قابل نصب است. این اپلیکیشن یک نسخه تحت وب نیز دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید هم در ویندوز و هم در تلویزیون کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنید.

 

اپلیکیشن کتابخوان کتابراه

 

معرفی بهترین اپلیکیشن ‌های کتابخوان فارسی برای اندروید و iOS

 

کتابخوان «کتابراه» نیز یک اپلیکیشن جامع کتابخوانی است. گرچه تعداد کتاب‌ها در این اپلیکیشن نسبت به فیدیبو و طاقچه کمتر بوده، اما کیفیت و تعداد کتاب‌های رایگان کتابراه به وضوح از این دو کتابخوان، بهتر است و شما می‌توانید در بخش رایگان این کتابخوان کتا‌ب‌های معروف و با کیفیتی را جستجو کنید. قیمت کتاب‌ها در کتابراه نیز مناسب‌تر بوده و شما می‌توانید با قیمت کمتر در این اپلیکیشن کتاب موردنظر خود را خریداری کنید.

 

این کتابخوان نیز در مناسبت‌های مختلف سال برای خریداران تخفیف ویژه ارائه می‌دهد. علاوه‌ بر آن، کتابراه در آخر هفته‌ها کتاب‌های صد در صد رایگان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و شما می‌توانید هر هفته یک کتاب رایگان در این اپلیکیشن کتابخوانی دریافت کنید. رایگان بودن کتاب‌های آخر هفته این اپلیکیشن به معنای بی‌کیفیت بودن آن کتاب‌ها نیست و در واقع، شما می‌توانید آثار جذابی را در آخر هفته های رایگان کتابراه دریافت کنید. در نتیجه، در صورتی‌که از طرفداران اپلیکیشن‌های کتابخوانی هستید و می‌خواهید کتاب‌های الکترونیک را با قیمت مناسب تهیه کنید، استفاده از اپلیکیشن کتابراه را فراموش نکنید.

 

اپلیکیشن کتابراه نیز در دو نسخه اندروید و iOS ارائه شده است؛ که در این صورت، هم کاربران گوشی‌های اندروید و هم کاربران گوشی‌های اپل می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

 

کالابرگ الکترونیک