۱۲ کاری که افراد موفق و خلاق هیچ‌ وقت انجام نمی‌دهند

۱۲ کاری که افراد موفق و خلاق هیچ‌ وقت انجام نمی‌دهند


10 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی افراد موفق

 

چرا برخی افراد در حرفه خود موفق و خلاق هستند؟ خلاق و موفق بودن نیاز به استعداد و توانایی خاصی دارد؟ به نظر می‌رسد علاوه بر استعداد و توانا بودن برای موفق شدن و خلاقیت داشتن، باید یکسری بایدها و نبایدها را هم رعایت کنید. اگر می‌خواهید در زندگی شخصی و کاری خود موفق باشید مهم‌ترین ویژگی افراد موفق ، عادات و ویژگی های افراد موفق و لیست ۱۲ کاری که افراد موفق و خلاق هیچ‌ وقت انجام نمی‌دهند را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- وقت را تلف نمی‌کنند

 

چطور موفق شویم

 

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق این است که تا آن‌جا که امکان دارد وقت را تلف نمی‌کنند و قدر زمان را می‌دانند. وقت تلف کردن دقیقا نقطه مقابل بهره‌وری است. برنامه روزانه افراد موفق مشخص است. نخستین قدم برای شروع یک کار چیست؟ اول گوشی تلفن همراه‌تان را خاموش کنید. تلوزیون را از برق بکشید و شبکه‌های اجتماعی را از دسترس‌تان خارج کنید. وقتی همه شرایط مهیا باشد می‌توانید همه کارها را به نحو احسن انجام دهید. بهترین راهکار برای خلاق و موفق بودن خیلی ساده است: کارتان را شروع کنید و آن را به پایان برسانید. در طول انجام کار زمان را تلف نکنید.

 

 

۲- مدام عذر و بهانه نمی‌آورند

 

زمانی که برای انجام یک کار به موردی نیاز دارید اجازه ندهید هیچ چیز مانع شما شود. مسئولیت شما شکست دادن موانعی است که بر سر راه شما هستند. یکی دیگر از ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق برنامه‌ریزی کردن برای برداشتن موانع است. برای این کار هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید با برنامه‌ریزی انجام می‌دهند و مدام عذر و بهانه نمی‌آورند. باید یاد بگیرید برای تمام چالش‌هایی که ممکن است سر راه‌تان سبز شود برنامه داشته باشید و مطمئن باشید که برای غلبه بر آن‌ها برنامه‌ریزی دارید. به جای عذر و بهانه آوردن مسئولیت چالش‌ها را بپذیرید.

 

 

بیشتر بخوانید: کانال های استخدام برای منابع انسانی و کارجویان

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- اولتیماتوم‌ها را فراموش نمی‌کنند

 

روش های موفقیت

 

از جمله ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق این است که از انجام کارها احساس غرور می‌کنند. از جمله مهم‌ترین عادات افرد موفق و خلاق این است که می‌دانند هر کاری را که شروع می‌کنند باید آن را به موقع انجام برسانند و تحویل دهند. اهمیتی ندارد که یک کار چقدر بی‌اهمیت و کوچک است، هر کاری را باید به موقع انجام دهید و نتیجه کار را تحویل دهید. افراد خلاق و موفق اولتیماتوم تحویل هر کار را یادداشت می‌کنند و آن را به یاد دارند. در این صورت هم کارها سریع‌تر پیش  می‌رود و هم می‌توان کار بیشتری انجام داد.

حتما بخوانید  5 حقیقتی که عکس پروفایل‌ درباره شخصیت‌ شما افشا می‌کند

 

 

۴- انتظار کمک ندارند

 

یکی دیگر از بارزترین ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق این است که برای انجام هر کاری می‌دانند که همه چیز تحت کنترل است و مطمئن هستند که یک برنامه اصلی و یک برنامه پشتیبان یا «Plan B » برای تمام جنبه‌های کار محول شده دارند. تکیه کردن به دیگران به خصوص آن‌هایی که کاملا امتحان‌شان را پس نداده‌اند یک پروژه را می‌تواند به زمین بزند.

در حالی که برای انجام یک پروژه حتما به کمک دیگران نیاز دارید باید مطمئن شوید که زمان کافی دارید، انگیزه لازم را دارید و همواره یک تاریخ قطره‌چکانی هم در صورت نیاز برای استفاده از برنامه پشتیبان یا Plan B هم دارید. با این‌همه هرگز انتظاری از کسی نداشته باشید. مطمئن شوید تمام جنبه‌های پروژه، اولتیماتوم و کیفیت کارها تحت کنترل شماست. به این ترتیب از هر زمان دیگری خلاق‌تر و موفق‌تر خواهید بود.

 

 

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین شغل های جهان

 

 

۵- بیش از حد توان‌شان قول نمی‌دهند

 

چگونه موفق شویم

 

بهره‌وری یعنی ایجاد یک هدف و انجام اقدامات لازم برای انجام آن هدف. زمانی که شما روی اهداف خود تعصب دارید یا در مورد زمان‌بندی‌های کاری خود عصبی و دستپاچه هستید امکان شکست بیشتر از هر زمان دیگری است. برای حفظ خلاقیت حتما باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و بیش از حد توانایی‌های‌تان برای انجام کارها وعده و وعید ندهید. به این ترتیب فرصت‌های شکست را به حداقل رسانده و به فردی خلاق و موفق تبدیل می‌شوید.

 

 

۶- دیگران را مقصر نمی‌دانند

 

عادت افراد موفق

 

به هر آن‌چه قرار است انجام دهید و مسئولیتش را قبول کنید، اهداف و تمام جنبه‌های پروژه‌تان با افتخار و سربلندی نگاه کنید. قطعا در این میان موانع و مشکلاتی وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه کنید. اگر در زمان اولتیماتوم اتمام پروژه قادر به تحویل آن نبودید کسی را سرزنش نکنید. بدانید که در صورت شکست یک برنامه، برنامه جایگزین دارید. یاد بگیرید که برای موانع برنامه داشته باشید و چقدر باید اعتماد کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: سوالات مصاحبه استخدامی

 

 

۷- طرح و برنامه دارند

 

افراد موفق

 

افراد موفق چه می‌کنند ؟ یکی دیگر از ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق این است که می‌دانند چه می‌خواهند و برای رسیدن به آن برنامه دارند. مهم نیست که کار چقدر سخت است اگر برنامه نداشته باشید در هر کاری، چه سخت و چه آسان، قطعا شکست خواهید خورد. بهتر است برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و تمام برنامه‌های آن را به صورت روزانه انجام دهید.

 

 

۸- راکد و یکجا نیستند

 

از جمله ویژگی‌های افراد موفق و خلاق این است که همواره به دنبال روش‌هایی برای بهبود عملکرد خود هستند. پیدا کردن راه‌حل‌ها و روش‌های جدید و خلاقانه برای انجام وظایف به شما کمک می‌کند که کارامدتر باشید. بهینه‌سازی کارها را فراموش نکنید.

حتما بخوانید  ۷ عادت روزانه افراد موفق | افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

هر چه برای انجام کارها و پروژه‌های کوچک‌تر زمان بیشتری را ذخیره کنید، برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر وقت بیشتری خواهید داشت.

 

 

۹- یادگیری را متوقف نمی‌کنند

 

عادت های افراد مشهور

 

افراد موفق و خلاق تشنه یادگیری هستند. از خواندن کتاب گرفته تا خواند مقالات و شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف. کمک گرفتن از هوش و حافظه و فعال بودن به شما کمک می‌کند تا مشکلات را حل کنید، کارایی بیشتری داشته باشید و با چالش‌های روزانه بهتر مواجه شوید.

 

 

۱۰- به عقب بر نمی‌گردند

 

شما در مسیر خود با موانع و مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. به عقب برنگردید. باور کنید ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای برطرف کردن سخت‌ترین مشکلات را هم دارید. یک راه حل پیدا کنید که متناسب با توانایی‌ها و چارچوب زمانی شما باشد و شروع به رفع مشکلات کنید. در نهایت یاد خواهید گرفت که هیچ مانعی آن‌قدر بزرگ نیست که نتوانید آن را شکست دهید و از سر راه خود بردارید.

 

 

۱۱- اجازه نمی‌دهند شکست‌ها ناامیدشان کند

 

افراد موفق چه عادت هایی دارند

 

شما قطعا در مسیر کاری و زندگی شخصی شکست‌هایی را تجربه خواهید کرد. اما این شکست نمی‌تواند دلیلی برای متوقف شدن و نا‌امید شدن شما باشد. یک جمله کلیشه‌ای را به شما می‌گوییم: شکست پل پیروزی است. از شکست‌ها درس بگیرید، راهی برای غلبه بر آن‌ها پیدا کنید و اجازه ندهید شما را متوقف کنند. حتی خلاق‌ترین و موفق‌ترین افراد هم شکست می‌خورند. اما از جمله دلایل موفقیت و ویژگی افراد موفق این است که نحوه برخورد با شکست‌ها وجه تمایز آن‌ها با سایر افراد است. شاید دلیل این امر اعتماد به نفس آنهاست که اتفاقا جذاب‌ترشان هم می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟

 

 

۱۲- جزییات را از یاد نمی‌برند

 

افراد موفق چطور زندگی می کنند

 

از جمله ویژگی‌ های افراد موفق و خلاق این است که تفاوت آن‌ها در زمان شکست با سایر افراد در توجه به جزییات است. همین جزییات کوچک و ظریف است که تفاوت میان افراد موفق و سایرین را مشخص می‌کند. روی جزییات تمرکز کنید و از موفقیت بیشتر لذت ببرید. به این ترتیب به طور واقعی می‌توانید تبدیل به فردی موفق و خلاق شوید و البته روش زندگی افراد موفق را به صورت عملی در پیش بگیرید.

 

اصول موفقیت

 

ویژگی افراد موفق نشان میدهد این افراد از نظم مناسب فکری در زندگی برخوردارند. زندگی منظم اصولا می‌تواند باعث افزایش تداوم ما بر روی کارها شده و در نهایت به موفقیت بینجامد. شما می‌توانید با لحاظ کردن موارد فوق به صورت پله به پله در زندگی خود پیشرفت کنید.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

۷ روش برای این‌که در زندگی شخصی و شغلی از تغییر نترسید

۱۰ ترفند زبان بدن در مصاحبه استخدامی که مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد

 

 

منبع: Life Hack 

کالابرگ الکترونیک