معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی ترجمه شده در در ایران

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی ترجمه شده در در ایران


29 آبان 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

اهمیت و ضرورت کتاب‌خوانی برای اعتلای شخصیت، درون‌کاوی و زندگی بهتر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همچنین آشناشدن با ادبیات برون‌مرزی و سبک نوشتن آنها علاوه بر موارد گفته شده، باعث آشنایی با ریشه‌های فرهنگی و تاریخی آنها نیز می‌شود. از آنجایی که این روزها به واسطه شیوع ویروس کرونا و زمان بیشتری که به خصوص آخر هفته‌ها در خانه می‌گذرانیم در این مقاله می‌خواهیم به بررسی پرفروش‌ترین کتاب‌ها و رمان‌های خارجی در ایران بپردازیم و ببینیم علت پرفروش‌ شدن آنها چه بوده است. پرفروش‌ترین رمان‌ها و کتاب‌های خارجی در ایران که طبعا جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان هم هستند در قالب یک لیست ده تایی را در مجله کوروش بخوانید.

 

لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها و رمان‌های خارجی در ایران

 

۱- هنر شفاف ‌اندیشیدن

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» اثر مهم «رولف دوبلی» (Rolf Dobelli)، جزو پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در ایران است. با خواندن این کتاب، بینشی نو درباره روان‌شناسی و خودشناسی کسب می‌کنید و از مرتکب‌شدن اشتباهات همیشگی، خودداری می‌کنید؛ زیرا این کتاب به شما کمک می‌کند تا شفاف‌تر بیندیشید و زندگی کنید. «هنر شفاف اندیشیدن» را عادل فردوسی‌پور به همراه بهزاد توکلی و علی شهروز ترجمه کرده است.

 

۲- شدن

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

«شدن» دومین و معروف‌ترین اثر «میشل اوباما» (Michelle Obama) بانوی اول آمریکا در دوره‌ ریاست جمهوری باراک اوباما (Barack Obama) است. میشل اوباما که در خانواده‌ای کارگر در شیکاگو به دنیا آمده است؛ در این کتاب برای ما از مراحل زندگی، تحصیل و مسیر زندگیش می‌گوید؛ مسیری که سرانجام او را به بانوی اول آمریکا شدن می‌رساند. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در جهان و پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در ایران بوده است.

 

۳- قلعه حیوانات

 

محال است اسم «قلعه حیوانات» یا داستان معروف و نمادین او را نشنیده یا نخوانده باشید. «جورج اورول» (Georg Orwell) نویسنده معروف این کتاب، با کمک شخصیت‌ها و نمادهای حیوانی؛ ناپلئونی زورگو و مردم‌فریب را به تصویر می‌کشاند و از نابرابری‌های جوامع و اختلافات طبقاتی با زبانی ساده صحبت می‌کند. اگر هنوز با کتاب‌ قهر هستید و شروع به کتاب‌خوانی نکرده‌اید؛ این رمان کوتاه، شروع مناسبی برای شماست. کتاب قلعه حیوانات همیشه جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان‌ خارجی در ایران و جهان بوده است.

 

۴- شازده کوچولو

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

کتاب زیبا و خاطره‌انگیز «شازده کوچولو» بهترین بهانه برای گفت‌وگو با کودکی‌هایتان است؛ زیرا لحن این کتاب چنان لطیف است که با خواندن آن، با شخصیت دوران کودکی‌تان هم‌صحبت می‌شوید. با نقاشی‌های این کتاب و گفت‌وگوهای زیبایش، حتما تشویق می‌شوید تا آن را برای فرزند خودتان نیز بخوانید. کتاب شازده کوچولو اثر ماندگار آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupéry)، نویسنده و خلبان فرانسوی، جز پرفروش‌ترین کتاب‌های خارجی در ایران و در جهان بوده است.

 

۵- ۱۹۸۴

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

اکنون که درباره جورج اورول و قلعه حیوانات خوانده‌اید، بهتر است با اثر معروف دیگر او، یعنی «۱۹۸۴» آشنا شوید. ۱۹۸۴ کتابی است که فضای سرد و تاریک جامعه‌ای با حکومت دیکتاتوری را وصف می‌کند؛ انسان‌ها در این کتاب حق ندارند کاری به جز کاری که «برادر بزرگ» می‌گوید انجام دهد. ایده اصلی و خط داستان این کتاب بسیار هوشمندانه است. خواندن این کتاب ماندگار را از دست ندهید.

 

۶- جزء از کل

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

کتاب «جزء از کل» نوشته استیو تولتز (Steve Toltz) جزو پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در ایران و همچنین در جهان، بر طبق سایت‌های نیویورک تایمز و آمازون است. این کتاب استرالیایی، روایت‌گر زندگی عجیب و مرموز خانواده‌ای در استرالیاست. با وجود منتقدان این کتاب، همچنان جزو موفق‌ترین کتاب‌های دنیا محسوب می‌شود.

 

۷- دنیای سوفی

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

در جهان مرموز و شگفت‌انگیز کتاب «دنیای سوفی» اثر «یوستین گردر» (Jostein Gaarder‎)، با سوفی در دنیای رازآلود او گردش می‌کنید و تا آخر کتاب، از رازهای فلسفی او پرده برمی‌دارید. این کتاب شروع مناسبی برای مطالعه درمورد فلسفه است؛ زیرا ضمن گردش با سوفی و آشنایی با داستان او، با تاریخ فلسفه هم آشنا می‌شوید. این کتاب نسبتا قطور، ارزش خواندن را دارد. درست در جایی که ممکن است خسته شوید یا تصمیم بگیرید دیگر کتاب را نخوانید، داستان چنان عوض می‌شود که محال است دیگر آن را رها کنید.

 

۸- ملت عشق

 

«ملت عشق» همیشه در صدر پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در کتاب‌فروشی‌های کشورمان بوده است. این کتاب که اثر «الیف شافاک» (Elif Şafak) نویسنده ترکیه‌ای است، شما را با مولانا و شمس تبریزی آشنا می‌کند و قدم‌قدم شما را به «عشق» حقیقی مولانا نزدیک‌تر می‌کند.

 

۹- اعتراف من

 

«لئو تولستوی» (Leo Tolstoy) یکی از بزرگ‌ترین و ماهرترین داستان‌نویسان روسیه و نویسنده آثار بزرگی مثل «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» است. می‌توانید با کتاب «اعتراف من» او، با سبک نوشتن این نویسنده بزرگ آشنا شوید و سپس کتاب‌های بزرگ و مهم‌تر او را دنبال کنید. کتاب اعتراف من، سیر زندگی و اعترافات شخصیتی را نشان می‌دهد که دوران خوشی‌اش تمام شده و اکنون درباره همه‌چیز اعتراف می‌کند.

 

۱۰- نبرد من

 

معرفی ۱۰ کتاب و رمان پرفروش خارجی در ایران

 

«نبرد من» اثر آدولف هیتلر (Adolf Hitler) رهبر نازی‌ها و عامل مهم جنگ جهانی دوم و کشتارهای جمعی یهودیان است. این کتاب از آن رو ارزش دارد که سند تاریخی مهمی محسوب می‌شود. هیتلر در این کتاب داستان زندگی خود را از زمانی که در زندان بوده، روایت می‌کند. خواندن داستان زندگی شخصی که تاریخ جهان را عوض کرده، از زبان خودش، خالی از لطف نیست. کتاب نبرد من جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها و رمان‌های خارجی در ایران و در جهان است.

 

کالابرگ الکترونیک