چگونه با خرید هوشمندانه کالای ایرانی اقتصاد خانه و کشورمان را متحول کنیم

چگونه با خرید هوشمندانه کالای ایرانی اقتصاد خانه و کشورمان را متحول کنیم


9 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خرید کالای ایرانی

«کالای ایرانی» الویت چندم شما در خرید محصولات مورد نیاز است؟ به نظر می‌رسد مهم‌ترین فاکتورها برای یک خرید خوب و موفقیت‌آمیز در نزد افراد دو فاکتور قیمت مناسب و کیفیت بالای کالاست. از سوی دیگر همواره این سوال وجود دارد که آیا با خرید کالای ایرانی می‌توان به هر دو این معیارها به طور همزمان دست پیدا کرد؟ یعنی هم یک کالای با کیفیت خرید و هم قیمت مناسبی برای آن پرداخت کرد؟ ما در مجله کوروش به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با خرید هوشمندانه کالای ایرانی اقتصاد خانه و کشورمان را متحول کنیم. در سبک زندگی همراه ما باشید.

 

هوشمندانه زندگی کنید، هوشمندانه خرید کنید

 

هوشمندانه زندگی کنید، هوشمندانه خرید کنید

 

پیش از این هم  اینجا در مورد سبک زندگی هوشمندانه صحبت کرده‌ایم. اما بد نیست بدانید که یکی از جنبه‌های مهم سبک‌ زندگی هوشمندانه «خرید هوشمندانه» است. در واقع با کمی دقت می‌توانید با کیفیت‌ترین کالای ممکن در تازه‌ترین شکل و با منصفانه‌ترین قیمت را تهیه کنید و علاوه بر این با خرید کردن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مزایایی مثل جوایز متعدد، تخفیفات مازاد و کوپن‌های تخفیفی دیگری نیز بدون قرعه‌کشی بهره‌مند شوید.

 

به این نکته توجه داشته باشید زمانی که شما «درست خرج می‌کنید» حتی اگر درآمد بالایی هم داشته باشید در روزهای ابتدایی و انتهایی ماه تفاوت چندانی در سبک زندگی شما رخ نمی‌دهد و این امر یکی دیگر از مولفه‌های مهم سبک زندگی هوشمندانه است.

 

 

هوشمندانه زندگی کردن ضامن سلامتی شماست

 

هوشمندانه زندگی کردن ضامن سلامتی شماست

 

همانطور که پیش از این گفتیم یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سبک زندگی هوشمندانه که نیاز زیستن در دنیای مدرن است مراقبت از سلامتی است. به همین دلیل به نظر می‌رسد با رعایت هوشمندانه الگوی مصرف بتوان تا حد زیادی به این مهم دست پیدا کرد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

امروزه ۴۵ درصد از مرگ و میرها ناشی از سه بیماری سرطان، دیابت و بیماری‌های عروقی است. مطالعات گسترده‌ای که با محوریت بررسی عاداتی مانند تغذیه، فعالیت بدنی، مصرف دخانیات، استرس، شیوه رانندگی و غیره انجام گرفته است از رابطه‌ای معنادار میان این عادات و وجود یا عدم وجود بیماری‌ها خبر می‌دهد.

 

ما در الگوی مصرف ناخودآگاه دانسته یا نادانسته از متغیرهایی تاثیر می‌پذیریم که آن‌ها را در قالب «هست‌ها» دسته‌بندی می‌کنیم این «هست‌‌ها» مواردی مانند: سطح درآمد، نگرش به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، استانداردهای مصرف، سن، جنسیت و رسانه‌ها را شامل می‌شوند. علاوه بر این باید مواردی را برای رعایت منافع خود و دیگران هم مورد توجه قرار دهیم که آن را نیز در قالب «بایدها» دسته‌بندی می‌کنیم. سه سرفصل مهم این «بایدها» عبارتند از:  مصرف پایدار و منافع شخصی، رعایت حقوق نسل‌های بعدی و منافع دیگران و واردات و صادرات.

حتما بخوانید  35 اس ام اس و شعر و متن پیام تبریک روز پرستار

 

 

بیشتر بخوانید: سبک زندگی هوشمندانه با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

 

با خرید کالای ایران اقتصاد خانه و کشور را متحول کنیم

 

با خرید کالای ایران اقتصاد خانه و کشور را متحول کنیم

 

در نگاه اول به نظر می‌رسد برای متحول کردن اقتصاد خانه و کشور کاری سخت و طاقت‌فرسا قرار است به دوش شما گذاشته شود. اما حقیقت این است که شهروندان با رعایت یکسری نکات ساده و ظریف می‌توانند این مهم را تا حد زیادی به سرانجام برسانند. در سبک زندگی هوشمندانه یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها «خرید هوشمندانه» است. هوشمندانه خرید کردن به این معنی است که با کیفیت‌ترین کالاها را با معتبرترین نشان‌ها و با بهترین قیمت‌ ممکن، آن هم در تازه‌ترین شکل خریداری کنیم و از محل این خرید کلی صرفه‌جویی کنیم و به نیازهایی که کمتر توانسته‌ایم به سروقت آن‌ها برویم، فکر کنیم.

 

همان‌طور که می‌بینید در مرحله نخست کار چندان سختی پیش رو ندارید. اگر شما از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش که همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه دارند خرید کنید می‌توانید مرغوب‌ترین و تازه‌ترین کالاهای ایرانی را در سبد خرید خود قرار دهید و به این ترتیب قدمی کوچک اما مهم در راه متحول کردن اقتصاد خانه و کشور برداریم. زمانی که شما کالای ایرانی می‌خرید حرکت چرخه واردات و صادرات کشور را سریع‌تر می‌کنید.

 

 

تولید و خرید کالای ایرانی با کیفیت یک معامله دو سر سود است

 

اغراق نیست اگر بگوییم که در صورت کیفیت بالای کالای ایرانی کمتر کسی به طرف خرید اجناس مشابه خارجی که تضمینی در مورد کیفیت بالای جنس و برند وجود ندارد، تمایلی داشته باشد. اما مهم‌ترین شرط برای جلب توجه مشتری ایرانی برای خرید کالای ایرانی چیست؟ شکی وجود ندارد که مهم‌ترین اصل کیفیت قابل قبول کالاهای ایرانی است. کیفیت بالا و قابل قبول، قیمت مناسب، قابلیت رقابت با محصولات خارجی در کیفیت محصول و بسته‌بندی و مواردی از این دست است. در صورت رعایت این موارد از سوی تولیدکنندگان داخلی و استقبال هموطنان از محصولات با‌کیفیت آن‌ها یک معامله دو سر سود صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید  5 روش آسان خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه

 

 

بیشتر بخوانید: چه کسانی از فروشگاه‌های تخفیفی با فروش ویژه خرید می‌کنند؟

 

 

خرید کالای ایرانی یعنی بالا رفتن ارزش پول ملی

 

به یاد داشته باشید که با رونق تولید ملی به واسطه افزایش تقاضایی که برای آن ایجاد شده است، قیمت تمام شده کالاهای داخلی به‌ دلیل تولید انبوه به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه قدرت رقابت کالاهای ایرانی در بازار جهانی نیز افزایش می‌بابد. از سوی دیگر به‌دلیل رونق گرفتن تولید داخل زمینه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی نیز فراهم می‌شود. سرمایه‌گذار به جای اینکه سرمایه خود را در بازارهای کاذب یا خارج از کشور به کار بگیرد، به راحتی می‌تواند وارد عرصه تولید شده و سود مورد انتظار خود را نیز کسب کند.

 

یکی دیگر از مزایای این نگاه اقتصادی به تقویت ارزش پول ملی و همچنین صرفه‌جویی ارزی به واسطه کاهش واردات است. با افزایش تولید داخلی علاوه بر افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و رشد اقتصادی در نهایت درآمد سرانه ایرانی‌ها نیز رشد می‌کند و نقش و سهم بخش خصوصی را در اقتصاد ملی بالا می‌برد. به نظر می‌رسد این امر مهم به خصوص در شرایط حساس کنونی نه تنها سبب رونق بازار داخلی کشور، بلکه سبب رونق و بهبود سطح زندگی افراد جامعه هم می‌شود که اهمیت فراوان آن به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

 

 

فروش کالای ایرانی با‌کیفیت؛ هدف اصلی فروشگاه‌های افق کوروش

 

فروش کالای ایرانی با‌کیفیت؛ هدف اصلی فروشگاه‌های افق کوروش

 

درمجموع می‌توان گفت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از آغاز تاکنون به شیوه‌های مختلف هدفی یکسان را دنبال کرده‌اند و آن هم ایجاد حس رضایت از خرید برای مشتریان است. عمده این احساس رضایت ناشی از قیمت‌های مناسب، کیفیت‌ بالای کالاهای عمدتا ایرانی، معتبر بودن برندهای عرضه شده، تازه بودن کالاها به دلیل سبک «تند گردش» بودن کالاها، احساس راحتی مشتری هنگام خرید در فروشگاه و احترام به مشتری است.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با در نظر گرفتن تمام این موارد خدماتی یکپارچه و رضایت‌بخش را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. دلیل تعدد این فروشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر نیز به‌ منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان برای خرید سریع مایحتاج روزانه خود صورت گرفته است. از نظر شما این شرکت تا چه اندازه در ارائه خدمات مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش و تشویق به استفاده از کالاهای ایرانی باکیفیت و معتبر موفق بوده است؟

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ نقش مهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر معیشت خانواده‌ها

 

کالابرگ الکترونیک