ژلیش ناخن در خانه؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

ژلیش ناخن در خانه؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن


11 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ژلیش ناخن در خانه؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

داشتن ناخن‌هایی زیبا و محکم برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. امروزه روش‌های متعددی برای زیباتر کردن ناخن‌ها و استحکام بخشیدن به آن‌ها وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش زیبایی ناخن و همچنین مقاوم کردن آن‌ها در برابر ضربه، ژلیش ناخن است. بسیاری از افراد برای دریافت این خدمات به آرایشگاه می‌روند و هزینه زیادی را صرف آن می‌کنند. اما باید بدانید که ژلیش ناخن در خانه نیز امکان پذیر است و شما می‌توانید با تهیه لوازم مورد نیاز آن این کار را خودتان انجام دهید. در این مقاله می‌توانید مراحل ژلیش ناخن در خانه و آرایشگاه و همه مزایا و معایب این کار را در مجله کوروش بخوانید.

 

ژلیش ناخن چیست؟

 

ژلیش ناخن چیست؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

 

ژلیش ناخن یک پوشش ژله‌ای روی ناخن است که هم برای براق کردن ناخن‌ها و هم محافظت و ضخیم کردن سطح ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار بعد از قرار گرفتن ژل روی ناخن باید آن را زیر دستگاه UV یا LED قرار دهید تا به خوبی خشک شود. این کار شباهت زیادی به لاک معمولی دارد و تنها تفاوت آن این است که به وسیله لاک مخصوص انجام می‌شود و برای خشک شدن نیاز به دستگاه دارد. از طرف دیگر دوام ژلیش ناخن بسیار بیشتر از لاک معمولی است و ظاهر زیباتری نیز دارد. ژلیش ناخن طبیعی کوتاه معمولاً سریع‌تر از ناخن کاشت انجام می‌شود. برای ژلیش بعد از کاشت لازم است ابتدا مراحل کاشت ناخن انجام شود و ژلیش روی آن انجام شود. شما می‌توانید بعد زا تهیه لوازم و آشنایی با مراحل این کار در خانه ژلیش ناخن را انجام دهید.

 

دوام ژلیش ناخن

 

ژلیش ناخن کوتاه دوام بیشتری نسبت به لاک ناخن عادی دارد و جنس لاک، انجام درست روند ژلیش و همچنین نوع نگهداری شما از ژلیش می‌تواند روی دوام آن تأثیر بگذارد. به طور کلی ژلیش ناخن ۲ تا ۳ هفته دوام دارد و با توجه به شرایط می‌تواند متفاوت باشد. بعد از ژلیش نیز لازم است مثل لاک مراقب برخورد ضربه و خراش روی ناخن باشید تا دوام آن را افزایش دهید. توجه داشته باشید که آب گرم بزرگ‌ترین دشمن ژلیش ناخن است و می‌تواند دوام آن را کاهش دهد.

 

لوازم مورد نیاز برای ژلیش ناخن در خانه

 

ژلیش ناخن چیست؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

 

برای انجام دادن ژلیش ناخن در خانه می‌توانید لوازم مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

*تمیز کننده اطراف ناخن

*سوهان برقی

*بافر

*ضد قارچ

*روغن کوتیکول

*بیس ژلیش

*لاک ژل

*تاپ کات

*براش مخصوص

*دستگاه LED یا UV

 

مراحل ژلیش ناخن

 

ژلیش ناخن چیست؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

 

زمانی که ژلیش ناخن روی ناخن طبیعی انجام شود، شامل سه مرحله اصلی ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل است. به طور معمول انجام مراحل ژلیش ناخن بسیار ساده است و برای ژلیش ناخن در خانه لازم است از چند مرحله ساده پیروی کنید:

 

*همانند دیگر روش‌های مانیکور و پدیکور ناخن، ژلیش ناخن نیز ابتدا با مانیکور و تمیز کردن پوسته‌های اضافی اطراف ناخن آغاز می‌شود.

 

*سپس با کشیدن بافر روی سطح ناخن، آن را کمی زبر و ناصاف کنید و دستان را با آب بشویید و خشک کنید.

 

*در این مرحله از ضد قارچ و سپس ژل بیس روی ناخن استفاده می‌شود. برای این کار یک لایه نازک از لاک پایه را روی ناخن بزنید و برای ۳۰ ثانیه زیر دستگاه LED یا ۲ دقیقه زیر دستگاه UV  قرار دهید.

 

*اگر از ژل بی‌رنگ استفاده می‌کنید، می‌توانید یک لایه لاک کم رنگ و مشابه رنگ طبیعی ناخن زیر کار بزنید تا ظاهر زیباتری پیدا کند.

 

*در صورت استفاده از ژل رنگی، یک لایه ژل روی ناخن بزنید و زیر دستگاه قرار دهید. بعد از خشک شدن لاک، یک لایه دیگر لاک بزنید و باز هم اجازه دهید لاک زیر دستگاه خشک شود. مراقب باشید که لاک با بیرون از ناخن تماس نداشته باشد.

 

*در نهایت بعد از خشک شدن لاک ژل یک لایه تاپ کت روی ناخن بزنید و زیر دستگاه قرار دهید تا خشک شود. برای استحکام و درخشندگی بیشتر می‌توانید از ۲ لایه تاپ کت استفاده کنید.

 

*بعد از اتمام کار دور ناخن را به وسیله یک پد آغشته به کلینر تمیز کنید.

 

اهمیت کیفیت لاک ژل

 

ژلیش ناخن چیست؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

 

مهم‌ترین موضوعی که باید در مورد ژلیش ناخن در خانه بدانید این است که کیفیت لاک ژل تأثیر زیادی بر سلامت ناخن‌ها و همچنین ظاهر آن‌ها دارد. بهتر است قبل از خرید لاک ژل حتماً به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و مطمئن شوید که Toxic-Trio در آن وجود ندارد. بهتر است از لاک ژل‌هایی استفاده کنید که حاوی موادی مثل Dibutyl phthalate، Toluene، Formaldehyde نیست. این مواد ترکیباتی سمی هستند که سلامت انسان را به خطر می‌اندازند و موجب بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان می‌شوند.

 

عوارض ژلیش ناخن

 

به طور کلی ژلیش ناخن برای سلامت ناخن‌ها ضرری ندارد و اگر با فاصله انجام شود نیز بهتر است. برای ژلیش ناخن در خانه

بهتر است بعد از هر بار ژلیش کمی ناخن‌ها را به حال خود رها کنید، و بعد دوباره این کار را انجام دهید. به طور کلی اولین مشکلی که ممکن است با ژلیش ناخن‌ها ایجاد ‌شود، نرسیدن اکسیژن به سطح ناخن شما است و این موضوع می‌تواند به بافت ناخن شما آسیب وارد کند. از طرفی افرادی که دارای حساسیت‌های پوستی یا ناخن‌هایی شکننده هستند، ژلیش ناخن می‌تواند مشکلات آن‌ها را افزایش دهد.

استفاده از پرتوهای UV برای خشک کردن ناخن، اثرات مضری برای بدن و پوست دارد. از همین رو بهتر است برای خشک شدن ژل از دستگاه LED به جای UV استفاده شود. به یاد داشته باشید که ژل ناخن دارای موادی است که استفاده از آن برای خانم‌های باردار مناسب نیست و می‌تواند خطراتی جدی را برای آن‌ها ایجاد کند.

 

مزایای ژلیش ناخن

 

*ظاهری زیبا و آراسته

*جلوگیری از شکستن ناخن

*حفظ شفافیت و رنگ ناخن تا ۲ هفته

*دوام بالا نسبت به لاک عادی

 

نحوه پاک کردن ژلیش

 

ژلیش ناخن چیست؛ مراحل، دوام، مزایا و معایب و حکم شرعی ژلیش ناخن

 

پاک کردن ژلیش ناخن مثل لاک معمولی نیست و دردسرهای بیشتری دارد. برای از بین بردن ژل ناخن ابتدا باید روی سطح ناخن را سوهان بزنید تا نازک شود. سپس پنبه‌های آغشته به استون ۱۰۰ درصد را روی هر انگشت قرار دهید و با فویل دور آن را بپیچید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس ژل را از روی ناحن جدا کنید. در انتها با استفاده از روغن مخصوص ناخن سطح ناخن را تمیز کنید.

 

حکم شرعی کاشت و ژلیش ناخن

 

به طور کلی کاشت ناخن از لحاظ شرعی مشکلی ندارد اما می‌تواند در فرآیند وضو گرفتن اختلال ایجاد کند. یکی از اصلی‌ترین احکام وضو این است که آب با همه نقاط بدن که لازم است، تماس داشته باشد. وجود هر مانعی روی پوست که موجب می‌شود آب با سطح پوست تماس نداشته باشد، وضو را باطل می‌کند. بنابراین از دیدگاه همه مراجع تقلید، استفاده از ژلیش ناخن می‌تواند وضوی شما را باطل کند. اگر بعد از ژلیش ناخن در خانه ریموور آن را نیز تهیه کنید می‌توانید قبل از وضو، ژلیش را از سطح ناخن پاک کنید و بعد با خیال راحت وضو بگیرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک