کمپین جدید افق کوروش: «۸۰ میلیون فروشگاه» برای مراقبت از سلامتی هموطنان

کمپین جدید افق کوروش: «۸۰ میلیون فروشگاه» برای مراقبت از سلامتی هموطنان


16 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کمپین جدید افق کوروش: «۸۰ میلیون فروشگاه» برای مراقبت از سلامتی هموطنان

نخستین شعبه فروشگاه زنجیره‌ای «افق ‌کوروش» با هدف عرضه محصولات مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب با توان بخش خصوصی، آذر سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. شرکتی که به سرعت توانست مسیر خود را در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیاید و طی سال‌های گذشته شاهد افتتاح روزانه ۲ تا ۳ شعبه جدید آن در شهرهای مختلف ایران بودیم. قرار است که تعداد شعبه‌های این فروشگاه زنجیره‌ای به ۶ هزار شعبه برسد. به همین مناسبت، دکتر نعیم ابراهیمیان، معاون بازاریابی افق کوروش در مصاحبه با اقتصادنیوز در رابطه با کمپین جدید افق کوروش با نام «هشتاد میلیون فروشگاه» برای مراقبت از سلامتی هموطنان در آستانه ورود به هفت سالگی افق کوروش و همچنین تصمیم دست‌اندرکاران این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مبنی بر جشن نگرفتن سالگرد هفت سالگی این فروشگاه به دلیل شرایط حاکم بر جامعه صحبت کرده‌اند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش؛ تخفیف بالاتر، فرایند انتخاب ساده‌تر و تجربه‌ی خرید اقتصادی‌تر

نیمی از فروشگا‌ههای این شرکت در قالب نمایندگی به افراد تعلق دارد و البته با توجه به سیاستهای کنترلی در قبال استاندارهای تعیین‌شده تشخیص تفاوت بین نمایندگی‌ها از دیگر آن تقریبا غیرممکن است. افق کوروش برای با ادعای حمایت از کسب‌وکارهای محلی و کارآفرینی بخش اعظم توسعه خود را از سه سال قبل در قالب نمایندگی دنبال می‌کند.

 

ظهور فروشگاه زنجیره‌ای افق‌ کوروش تحولی در ساختار فروشگاه‌های کشور ایجاد کرد و میدان رقابت را چند برابر کرد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌ کوروش در حالی توانسته بیش از ۲ هزار شعبه در سراسر ایران ایجاد کند که پیش‌تر تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران به چند صد عدد نرسیده بود. فروشگاه افق کوروش که در دسته‌بندی فروشگاه‌های تخفیف‌محور قرار دارد با کوتاه کردن زنجیره‌ی تامین توانسته نظر بخش عمده‌ای از مردم را به خود جلب کند. در حال حاضر، افق کوروش روزانه ۳ هزار تن کالا را به طور مستقیم در ۲۵ انبار با صد هزار متر مربع، دریافت و همین میزان کالا را نیز با ۶۰۰ ماشین به مقصد فروشگاه‌های خود در ۴۰۰ شهر حمل می‌کند.

 

بزرگترین زنجیره‌ی تامین کشور، مدعی است که با عرضه مستقیم کالا در کوتاه‌ترین مسیر ممکن، تازگی محصولات را در کنار تامین به‌موقع و عادلانه‌ی آنها در سراسر کشور تضمین می‌کند. مدل جهانی فروشگاه‌های همواره تخفیف‌ با تامین کالا در حجم بزرگتر، امکان ارایه تخفیف بیشتر را فراهم می‌کند. فروشگاه‌های افق ‌کوروش نیز با ایجاد تنوع کافی محصولات، برای مشتریان: تخفیف بالاتر، فرایند انتخاب ساده‌تر و تجربه‌ی خرید اقتصادی‌تر را به ارمغان می‌آورد. هر کالا برای عرضه در فروشگاه‌ها علاوه بر داشتن مجوزها و استانداردهای لازم، باید از مرحله آزمایش‌های کنترل کیفی اختصاصی افق کوروش نیز با موفقیت عبور کند.

 

فروشگاه افق کوروش امسال با شیوع کرونا با تاکیدی که بر اهمیت سلامت شهروندان اعم از مشتریان و پرسنل خود داشت، تمرکز خود را بر روی توسعه فروش اینترنتی با برند اُکالا قرار داد. این اقدام در هفت ماه به بزرگترین سوپرمارکت آنلاین ایران مبدل شد و میدان رقابت تجارت الکترونیک حوزه‌ی سوپرماکتی را نیز چند برابر نمود. برنامه‌ی این فروشگاه رسیدن به صد هزار سفارش روزانه تا پایان امسال است. مردم به فراخور نیاز می‌توانند حضوری در چند قدم و یا به صورت تلفنی و اینترنتی در چند دقیقه مایحتاج خود را از هزاران فروشگاه این برند در سراسر کشور، درب واحد دریافت نمایند.

 

امسال از جشن سالگرد صرف‌نظر کردیم

 

کمپین جدید افق کوروش: «۸۰ میلیون فروشگاه» برای مراقبت از سلامتی هموطنان

 

با ورود به هفت سالگی افق کوروش اما دست‌اندرکاران این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، قصد ندارند که سالگرد این فروشگاه را جشن بگیرند. نعیم ابراهیمیان معاون بازاریابی افق کوروش درباره کمپین‌های این فروشگاه در گفت‌وگو با اقتصادنیوز عنوان کرد:

 

آذر امسال افق کوروش وارد هفت سالگی خود می‌شود. این فروشگاه طی این هفت سال با توسعه‌ی بیش از دو هزار و سیصد فروشگاه که نیمی از آنها در قالب فرانچایز (نمایندگی) به مردم تعلق دارد دو اتفاق ویژه را در صنعت خرده‌فروشی رقم زده است.

هر سال سالگرد تاسیس این فروشگاه جشن گرفته می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات احتمالی که جشن با همه‌ی کنترلهای ما می‌تواند داشته باشد از یک سو و از سوی دیگر داغدار بودن بخشی از هموطنان، به این نتیجه رسیدیم که تمرکز این کمپین و هزینه‌های آن را بر روی توسعه فرهنگ خرید اینترنتی با مشوق‌های فوق‌العاده برای کسانی که هنوز این تجربه را از سر نگذرانده‌اند بگذاریم.

جشن ما این است که نقشی هرچند کوچک در سلامتی و آرامش هموطنان عزیزمان چه مشتریان و چه همکارانمان با تامین به موقع مایحتاجشان و پیشگیری از شیوع کرونا داشته باشیم.

 

ابراهیمیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویرس کرونا و محدودیت‌های حضوری در فروشگاه‌ها افق کوروش در سال‌ جاری چه دستاوردهایی در زمینه فروش آنلاین کالای مصرفی کسب کرده است، عنوان کرد:

 

افق کوروش با رشد ماهیانه‌ی صددرصدی، امروز به روزانه ۳۵ هزار فاکتور آنلاین در بیش از ۲۰۰ شهر دست یافته است و این به نوبه خود در صنعتی که تا اسفند سال گذشته کلا ده هزار فاکتور داشته‌ است یک اتفاق ویژه به شمار می‌رود. با تحقق ۶۰ هزار فاکتور تا یک ماه دیگر فروش اینترنتی افق کوروش از بزرگترین خرده‌فروش اینترنتی ایران پیش می‌افتد و با تحقق ۱۰۰ هزار فاکتور با افتخار یک رکورد جهانی رقم خواهد خورد.

 

از همسایه به مردم نزدیک شده‌ایم

 

معاون بازاریابی افق کوروش در ادامه با اشاره به شعارهایی که افق کوروش برای کمپین خود در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: ما این ماه بعد از دو کمپین ((سهم همسایگی)) و ((صد ماه خریدت، الان تو جیبت)) کمپین جدید افق کوروش ((هشتاد میلیون فروشگاه)) را با شعار فرعی ((مراقب همدیگر باشیم)) طراحی و اجرا نمودیم.

 

ابراهیمیان در توضیح این کمپین افزود:

 

(( بعد از هفت سال ما به هفتصد قدمی هموطنانمان رسیده‌ایم. امروز افق کوروش با بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در ۴۰۰ شهر به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران، همسایه‌ی ۲۰ میلیون خانواده‌ی ایرانی شده است.))

 

او در توضیح مفهوم همسایگی گفت:

 

((استفاده از لفظ همسایه در معرفی افق کوروش به دو مفهوم اشاره دارد: قابل اعتماد بودن و نزدیک بودن. از طرف دیگر با راه‌اندازی بزرگترین سوپرمارکت آنلاین در هفت ماه، به اندازه‌ی فاصله‌ی هم‌میهنمان با موبایلشان به آنها نزدیک شده‌ایم. امروز موبایل هر ایرانی یک فروشگاه جدید و اختصاصی افق کوروش است.))

 

وی همچنان در ادامه با اشاره به شعار فرعی کمپین جدید افق کوروش خاطرنشان کرد:

 

شعار فرعی ما در افق کوروش «مراقب همدیگر باشیم» است که بر اولویت سلامتی هموطنانمان اعم از مشتریان و همکارانمان تاکید دارد. اگرچه ما از ابتدای شیوع کرونا پیش‌بینی‌های مشخصی برای رعایت پروتکل‌های لازم در فروشگاهایمان کرده‌ایم: اعم از توزیع رایگان و کافی ماسک و وسایل‌ ضدعفونی و کنترل هفتگی سلامت پانزده هزار همکارمان اما همچنان معتقدیم که امن‌ترین جا، خانه‌ است و با توسعه بزرگترین سوپرمارکت آنلاین ایران به این دغدغه با همه‌ی دشواریهایی که داشته و دارد جامه عمل پوشاندیم.

 

جایزه‌های افق کوروش

 

معاون بازاریابی  افق کوروش همچنین در پاسخ به این پرسش که برآوردی از جوایزی که تاکنون به مشتری‌های خود داده‌اید، دارید، خاطرنشان کرد: در افق کوروش نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان تقدیم شده است، از جوایز یک صد هزار تومانی تا ۵۰ میلیون تومانی.

پر بیراه نیست که بگوییم که از هر ۱۰۰ مشتری ما دستکم یک نفر آن جایزه‌ای علاوه بر تخفیفات فوق‌العاده‌ی مادریافت کرده است.  در دو کمپین قبلی با عنوان سهم همسایگی هر شب ۳۲۱ میلیون تومان سهام افق کوروش را به مشتریان عزیزمان تقدیم کردیم و در کمپین «صد ماه‌ خریدت الان تو جیبت» هر شب یک برنده‌ خوش‌شانس ۵۰ میلیون تومانی داشتیم.

علاوه بر این صدها جایزه‌ی دیگر نیز در خلال همین دو‌ جشنواره در همین سه ماه گذشته داشته‌ایم. در کمپین جدید افق کوروش به نام ((هشتاد میلیون فروشگاه)) این هدیه را به ۵۰ هزار تومان تخفیف مازاد علاوه بر تخفیفات همیشگی افق کوروش برای همه‌ تغییر دادیم تا هموطنانمان را برای خرید اینترنتی و حفظ سلامتی تشویق کنیم.

 

کالابرگ الکترونیک