بهترین روش‌های تعمیر مبل چرم در خانه

بهترین روش‌های تعمیر مبل چرم در خانه


1 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تعمیر مبل چرم

کاناپه چرمی، گران است و هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را به دلیل داشتن خراشی ساده، در پیاده‌رو پرت کند. به‌راحتی و با استفاده از چسب می‌توانید خراش‌های کوچک را در مبل چرمی ترمیم کنید. برای آسیب‌های جدی‌تر، یک کیت تعمیر چرم تهیه کنید. کیف ابزار باید شامل «وصله‌های چرمی جایگزین» برای ترمیم بریدگی‌های عمیق و یک «پرکننده انعطاف‌پذیر» برای ترمیم ترک‌ها و نواحی پوسته‌ای باشد. ما در این مقاله از سرویس سبک‌زندگی و در مجله کوروش به سؤال چگونه مبل‌های چرمی آسیب دیده و ترک خورده و دارای پارگی را تعمیر کنیم پاسخ می‌دهیم و روش‌های تعمیر مبل چرم در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

۱. تعمیر چرم جدا یا آویزان ‌شده از مبل

 

 

مرحله اول تعمیر چرم

 

تعمیر چرم جدا یا آویزان ‌شده از مبل

 

برای تعمیر ترک خوردگی مبلمان چرم منطقه ترک خورده را با مالیدن الکل و یک پارچه نرم تمیز کنید. به آرامی ۷۰٪ الکل ایزوپروپیل را روی هر نوع ترک کوچک یا برآمدگی روی سطح مالش دهید. با این کار هرگونه چربی یا کثیفی پاک می‌شود تا سطح برای چسب چرم آماده شود. اجازه ندهید که الکل اضافی روی سطح بنشیند، زیرا می‌تواند به پوشش‌های سطح براق و کاملا براق چرم آسیب برساند. برای این کار، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پاک‌کننده چرم استفاده کنید، اما بسیاری از این محصولات چرم را خراب می‌کنند یا لکه‌های چربی را از بین نمی‌برند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تمیز کردن انواع مبل پارچه ای با جوش شیرین، سرکه و …

 

 

مرحله دوم تعمیر چرم

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

در قسمت زیرین بخش جداشده، چسب بزنید. نوبوک، جیر و مواد مصنوعی مانند چرم مصنوعی به یک چسب چرمی برای استفاده روی مواد شما نیاز دارند. در مورد انواع دیگر چرم اصل، ممکن است با چسب سوپر نتایج بهتری بگیرید. با استفاده از یک سوزن بزرگ یا خلال دندان، مقدار کمی چسب به قسمت زیرین قسمت جداشده بزنید و آن را به صورت لایه نازکی درآورید.

 

 

مرحله سوم تعمیر چرم

 

بخش آویزان‌شده را دوباره وصل کنید. در حالی که چسب هنوز مرطوب است، بخش جداشده را به‌آرامی در محل خود روی سطح چرم فشار دهید. این بخش را طوری تنظیم کنید که هیچ یک از مواد زیر بخش مورد نظر قابل مشاهده نباشد. قبل از خشک‌شدن سریع چسب اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

 

 

مرحله چهارم تعمیر چرم

 

حتما بخوانید  آموزش کاشت سبزه سیاهدانه مرحله به مرحله

مناطق چسب‌زده را به‌آرامی سمباده بزنید. اگر از چسب سوپر روی چرم اصل استفاده می‌کنید، قبل از خشک‌شدن آن را با کاغذ سنباده ۳۲۰ ریز، مرطوب یا خشک بکشید. این کار باعث ایجاد گرد‌وغبار ریز می‌شود که با چسب مرطوب ترکیب‌شده و پرکننده‌ای ایجاد می‌کند. در جهت ترک سمباده بزنید تا سطح صاف شود. اگر از چسب چرم مخصوص مبل چرم استفاده کردید این مرحله را رد کنید.

 

 

مرحله پنجم تعمیر چرم

 

چرم را رنگ کنید. اگر محل ترمیم‌شده با بقیه کاناپه رنگ دیگری دارد، با اسفنج مرطوب رنگ چرم بزنید. صبر کنید تا خشک شود.
برچسب رنگ را بررسی کنید تا مناسب‌بودن نوع چرم شما را تأیید کند. اگر مطمئن نیستید؛ ابتدا روی یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید.
اگر احساس می کنید تعمیرات شما به کار بیشتری احتیاج دارد، سطح را به آرامی سمباده بزنید و مراحل را تکرار کنید، و با یک چسب جدید شروع کنید.

 

 

مرحله ششم تعمیر چرم

 

مرحله ششم تعمیر چرم

 

اگر رنگ بیش از حد مات به نظر می‌رسد، روی آن را کاملا تمیز کنید و صبر کنید تا خشک شود. اجازه دهید تا چسب جا بیفتد. قبل از ایجاد انعطاف‌پذیری در سطح مواد حداقل ۱ ساعت صبر کنید. این کار باعث می‌شود که چسب چرمی زمان مناسبی برای چسباندن و اتصال مواد داشته باشد.
برای بهترین نتیجه، بگذارید چسب به خودی خود بسته شود. گرما می‌تواند به چرم آسیب برساند، بنابراین استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به خشک‌شدن خطرناک است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روشهای شستن و تمیز کردن انواع لکه مبل سفید و فرش روشن

 

 

ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

مرحله اول ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

برای این روش تعمیر مبل در خانه ابتدا یک قطعه را برای لایه‌ درونی مبل برش دهید. پارگی‌های عمیقی که بستر زیر چرم را نشان می‌دهد، نیاز به «زیر وصله» دارند تا یک پشتوانه محکم برای ترمیم شما ایجاد کند. کیت تعمیر چرم راهی مناسب برای خرید مواد است، زیرا شامل سایر ابزارهای مورد نیاز برای این تعمیر نیز می‌شود. اگر کیت تعمیر ندارید، می‌توانید از هر نوع پارچه اصلاح‌کننده محکم و انعطاف‌پذیر یا تکه چرم طبیعی یا مصنوعی دیگری استفاده کنید.

قطعه مورد نظر را ببرید تا کمی بزرگ‌تر از سوراخ یا پارگی باشد. لایه بریده‌شده را در قسمت سوراخ قرار دهید. با استفاده از یک موچین زیر لایه را درون سوراخ قرار دهید، سپس چین و چروک یا چین‌های آن را صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که وصله فرعی سوراخ را کاملا پوشانده و به آرامی بین لایه زیرین و چرم قرار گرفته است.

 

 

مرحله دوم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

مرحله دوم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

چسب زیر را به چرم بچسبانید. با استفاده از یک سوزن بزرگ یا خلال دندان، پارچه‌ای انعطاف‌پذیر یا چسب چرمی به قسمت زیرین چرم بزنید. هرجا که چرم با وصله فرعی تماس بگیرد، چسب را در یک لایه نازک پخش کنید. چرم را روی وصله فرعی فشار دهید، به آرامی قسمت پاره‌شده را به شکل اولیه خود بکشید. چسب اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

حتما بخوانید  ۱۶ روش نگهداری میوه‌ های پاییزی برای مدت طولانی بدون فاسد شدن

 

 

مرحله سوم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

پارگی را خشک کنید. یک تکه چوب یا کتاب سنگین روی کل منطقه قرار دهید تا فشار یکنواختی وارد شود. صبر کنید تا چسب حداقل ۲۰ دقیقه یا طبق دستورالعمل‌های برچسب خشک شود.برچسب چسب مورد استفاده خود را بررسی کنید و ببینید آیا استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به خشک‌شدن را نشان می‌دهد یا نه. حتی اگر هم امکان آن وجود باشد، گرما را کم کنید و از نگه‌داشتن سشوار به‌طور مستقیم در برابر چرم خودداری کنید. گرمای بیش ‌از حد می‌تواند چرم را خشک کند یا به آن آسیب برساند.

 

 

مرحله چهارم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

منطقه را تمیز کنید. قبل از اینکه از پرکننده چرمی برای ترمیم سوراخ استفاده کنید، به یک سطح تمیز برای اتصال آن نیاز دارید. پارچه تمیز را با پاک‌کننده چرم یا الکل ایزوپروپیل ۷۰٪ به آرامی مرطوب کنید و سپس محل آسیب‌دیده را به آرامی تمیز کنید. الکل معمولا نسبت به پاک‌کننده چرم در ازبین‌بردن لکه‌های اضافی چسب یا چربی مؤثرتر است.

 

 

مرحله پنجم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

پرکننده چرمی بزنید. اگر هنوز فاصله کمی بین دو لبه وجود دارد، با استفاده از یک چاقوی پالت مقدار کمی پرکننده چرم را در شکاف پخش کنید. از قسمت مسطح چاقوی پالت برای صاف‌کردن پرکننده استفاده کنید. با استفاده از یک حوله کاغذی، مواد اضافی پرکننده و لبه‌های پر را در جایی که به سطح آسیب ندیده چرم لمس کند، پر کنید. پرکننده چرم در کیت‌های تعمیر چرم موجود است.

صبر کنید تا پرکننده خشک شود. برای تخمین زمان خشک‌شدن به دستورالعمل‌های محصول خود مراجعه کنید. پس از خشک شدن، باید بتوانید ناحیه ترمیم‌شده را بدون جابجایی، به آرامی فشار دهید. اگر بعد از خشک‌شدن، سطح هنوز ناهموار است، از لایه دوم پرکننده استفاده کنید.

 

 

مرحله ششم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

مرحله ششم ترمیم پارگی و برش‌های عمیق

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب ۱۰ رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

 

نکته کلیدی در تعمیر خانگی مبل چرم

 

محل ترمیم‌شده را رنگ کنید. می‌توانید با استفاده از دستورالعمل موجود در کیت تعمیرات، رنگ خود را با دست مخلوط کنید یا نمونه‌ای از چرم را به یک شرکت رنگ‌آمیزی چرم سفارشی ارسال کنید تا مطابقت دقیق داشته باشد. پس از داشتن رنگ مناسب، مقدار کمی رنگ را با یک اسفنج مرطوب روی ترمیم قرار دهید. سپس صبر کنید تا خشک شود. اگر اطمینان ندارید که رنگ سایه مناسبی دارد، ابتدا مخلوط را در گوشه‌ای نامشخص از چرم امتحان کنید. اگر رنگ اشتباه به نظر می‌رسد، سریع آن را پاک کنید.

 

ما در این مقاله سعی کردیم ۲ مورد از روش‌های تعمیر مبل چرمی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که به کارتان بیاید.

 

 

منبع: wikiHOW

 

کالابرگ الکترونیک