همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه


6 دی 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

سبک دکوراسیون بوهو یا بوهمی یکی از انواع سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار است که تقریباً از ۴۰ تا ۵۰ سال پیش برای اولین بار ظاهر شد و هنوز هم عده زیادی از افراد برای دکوراسیون منازل خود از این سبک پیروی می‌کنند. به هواداران سبک دکوراسیون بوهو، بوهمیان هم می‌گویند. استفاده از رنگ‌های مختلف، عناصر جدید و قدیمی در کنار هم، به کار بردن انواع گیاهان، عتیقه‌جات و عناصر چوبی و حصیری از مهم‌ترین بخش‌های یک دیزاین بوهمین یا بوهو برای نقاطه مختلف خانه از آشپزخانه گرفته تا پذیرایی و اتاق خواب است. یک دکوراسیون رنگی و راحت که معمولاً محدودیتی برای چیدمان آن وجود ندارد و در دسته جذاب‌ترین انواع دکوراسیون در تمام دنیا قرار می‌گیرد. در این مقاله می‌توانید ترجمه وب‌سایت poshpennies و designdecordecoded در مورد سبک دکوراسیون بوهو یا بوهمین برای نقاط مختلف خانه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

با سبک دکوراسیون بوهو بیشتر آشنا شوید

 

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

 

واژه بوهو یا بوهمی درواقع یک لغت فرانسوی به معنی کولی است. به نظر می‌رسد ریشه این سبک مربوط به مردمان بوهمیا، منطقه‌ای در چک که کولی‌ها در آن زندگی می‌کردند برمی‌گردد. نوعی دکوراسیون که در آن علایق بیشتر از استانداردها اهمیت دارد. در این سبک دکوراسیون شما ناچار به رعایت هنجارهایی که دوست ندارید، نیستید و می‌توانید آزادانه در مورد رنگ و سبک لوازم منزل خود تصمیم بگیرید. بارزترین ویژگی این سبک ترکیب بافت‌ها، رنگ‌ها و الگوهای مختلف در دکوراسیون است. امروزه بسیاری از مردم دنیا از سبک لباس پوشیدن بوهمی (حتی لباس عروس سبک بوهو) و دکوراسیون بوهو پیروی می‌کنند. به یاد داشته باشید که برای تکمیل دکوراسیون بوهمی هیچ عجله‌ای وجود ندارد. شما مجبور نیستید همه کارها را در یک مرحله انجام دهید. در ادامه می‌توانید با بهترین راهکارها برای تکمیل سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه آشنا شوید.

 

استفاده از رنگ‌های مختلف در سبک دکوراسیون بوهو

 

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

 

در سبک دکوراسیون بوهو شما در ترکیب رنگ‌ها و الگوها و بافت‌ها آزاد هستید. می‌توانید در دیزاین بوهو از لوازمی با طر‌ح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید. بهترین رنگ‌های مناسب برای این سبک بنفش، طلایی، نارنجی، سرمه‌ای و قرمز است. در آشپزخانه بوهو خودتان از لوازم رنگی با طرح‌های مختلف استفاده کنید و از قرار دادن هر رنگی در کنار رنگ دیگر نترسید.

 

استفاده از چرم در دکوراسیون بوهو

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بافت طبیعی چرم یک جنس بی‌نظیر برای استفاده در سبک دکوراسیون بوهمی است. شما می‌توانید برای تکمیل این سبک از مبلمان یا کوسن‌های چرمی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مبلمان مدرن بهترین گزینه برای سبک بوهمی است و شما می‌توانید با استفاده از یک مبلمان چرمی یا کوسن‌های چرمی روی این مبلمان دکوراسیون خانه‌تان را جذاب‌تر کنید.

 

استفاده از اکسسوری‌ها در سبک دکوراسیون بوهو

 

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

 

استفاده از اکسسوری‌ها در دکوراسیون بوهمی نقش مهمی دارند. به کار بردن انواع سبدهای حصیری، گلدان‌های ساخته شده از جنس‌های مختلف، فرش‌هایی با الیاف طبیعی، به کار بردن فرش‌هایی با طرح‌های زیاد، مبلمان چوبی و استفاده از آثار هنری مختلف در سبک دکوراسیون بوهو اهمیت زیادی دارد و جذابیت ویژه‌ای به دکوراسیون بوهمی شما می‌بخشد. از شلوغ شدن خانه‌تان نترسید و هر آن چیزی را که دوست دارید در چیدمان منزلتان به کار ببرید.

 

حذف کردن رنگ مشکی از سبک دکوراسیون بوهو

 

اگر دوست دارید چیدمان منزل خود را به سبک بوهمی طراحی کنید، بهتر است بدانید که رنگ مشکی جایی در این سبک دکوراسیون ندارد. پس تا می‌توانید از رنگ مشکی در دکوراسیون بوهو دوری کنید. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و مختلف در هر شکلی که دوست دارید در دکوراسیون بوهو استفاده کنید، اما تا می‌توانید به کار بردن رنگ مشکی را محدود کنید.

 

لوازم چوبی، بهترین گزینه برای دیزاین بوهو

 

استفاده از چوب درختان و به کار بردن لوازم چوبی با طرح‌های طبیعی چوب، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سبک دکوراسیون بوهو است. سعی کنید از لوازم چوبی با طرح‌های طبیعی چوب استفاده کنید و از چوب روشن و تیره در کنار هم استفاده کنید. می‌توانید برای مبلمان و تختخواب خود از جنس چوب استفاده کنید و یا با اضافه کردن دیوار پوش‌های چوبی و میزهای چوبی دکوراسیون داخلی منزل خود را تکمیل کنید.

 

استفاده از انواع گیاهان در خانه

 

استفاده از گلدان‌هایی از گل‌های سبز و بزرگ در خانه موجب ایجاد نشاط و زیبایی طبیعی در دکوراسیون می‌شود. گل و گیاهان از مهم‌ترین عناصری هستند که در سبک بوهمی اهمیت زیادی دارند. شما می‌‌توانید برای تکمیل این سبک تا می‌توانید از گیاه در خانه خود استفاده کنید و جلوه زیبایی به دکوراسیون بوهمی خود ببخشید. کاکتوس یکی از بهترین انواع گیاهان این سبک است که انتخاب خوبی برای دیزاین بوهو محسوب می‌شود. برای طراحی یک اتاق خواب بوهو می‌توانید از تختخواب چوبی استفاده کنید و اطراف تخت را با گلدان گیاهان طبیعی، سبدهای حصیری و لوازم چوبی تزئین کنید.

 

استفاده از فرش و گلیم در سبک دکوراسیون بوهو

 

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

 

فرش و گلیم در سبک دکوراسیون بوهمی نقش مهمی دارد. شما می‌توانید از انواع فرش و گلیم‌های رنگی برای زمین و حتی تزئین دیوار استفاده کنید. نقوش به کار رفته در گلیم‌های سنتی و فرش‌های ایرانی بهترین گزینه برای تکمیل دکوراسیون بوهو هستند.

 

به کار بردن عود و خوشبوکننده هوا

 

تأثیر استفاده از عود و رایحه‌ها را در سبک دکوراسیون بوهمی یا بوهمین دست کم نگیرید. برای تکمیل سبک دکوراسیون بوهمی از بوی عود و خوشبو کننده‌های هوا غافل نشوید. این کار حس و حالی به خانه شما می‌بخشد که با سبک دکوراسیون و رنگ‌های به کار رفته در چیدمان منزلتان هماهنگی خاصی دارد.

 

استفاده از لوازمی که دوست دارید

 

همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی بوهو برای نقاط مختلف خانه

 

اگر دوست دارید خانه‌تان را به سبک دکوراسیون بوهمین یا بوهمی بچینید، می‌توانید هر چیزی که دوست دارید را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. هر چیزی که به داستان زندگی شما، سفرها و علایق شما وابسته است، می‌تواند در دکوراسیون بوهمی منزلتان از آن‌ها استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک