ربات هایی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند

ربات هایی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند


15 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ربات هایی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند؛ زندگی بهتر با فناوری رباتیک

ربات های شگفت‌انگیزی در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند که انسان را به سمت زندگی بهتر با فناوری رباتیک سوق می‌دهند. نمایشگاه CES یا ( Consumer Electronics Show) که تاکنون بیش از پنجاه بار برگزار شده، هر سال در آمریکا میزبان عرضه‌کنندگان فناوری‌های جذاب است. نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (خانگی) یا همان CES امسال به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، کاملا آنلاین برگزار شد. برگزاری آنلاین نمایشگاه CES 2021 اگرچه تب و تاب همیشگی را نداشت اما شاهد ربات های بسیار جالبی بودیم. با ما همراه باشید تا با ربات هایی که در کارهای خانه به شما کمک می‌کنند و رباتی که همچون حیوان خانگی شماست آشنا شویم. در این مقاله از مجله کوروش برای آگاهی بیشتر از فناوری رباتیک و تکنولوژی، به ربات‌های جذابی که در این نمایشگاه معرفی شدند نگاهی می‌اندازیم. در سرویس علم و تکنولوژی همراه ما باشید.

 

کولاک ال جی در نمایشگاه CES 2021

 

شرکت کره‌ای ال جی برای پاکسازی ویروس‌ها و باکتری‌ها اقدام جالبی انجام داده است. ربات LG CLOI UV-C با گشت و گذار در محیط، سالن‌ها و هر مکانی با تابش اشعه فرابنفش (UV) عوامل بیماری‌زا را نابود می‌کند. اهمیت این‌ چنین رباتی را امروزه که درگیر ویروس کرونا هستیم بیش از پیش درک می‌کنیم.

 

کولاک ال جی در نمایشگاه CES 2021

 

قیام فناوری علیه عواملی که موجب بیماری انسان می‌شوند در این ربات به چشم می‌آید. ربات ال جی محیط اطراف ما را از شر ویروس، باکتری و آلودگی پاک می‌کند.

 

 

دست پر سامسونگ در نمایشگاه CES 2021

 

سامسونگ هم از رقیب خود یعنی ال جی عقب نماند و در نمایشگاه CES 2021 سه ربات بسیار جالب معرفی کرد. هر کدام از این ربات‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشتند. هدف سامسونگ در تولید و معرفی این سه ربات، آسان کردن زندگی برای انسان بوده است. در ادامه با این ربات‌ها آشنا می‌شویم.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار خانه هوشمند در سال ۲۰۲۱

 

 

Bot Handy سامسونگ، نیروی کمکی شما در خانه

 

ربات Bot Handy سامسونگ مجهز به بازوی رباتیک و چند دوربین است. به ‌لطف فناوری هوش مصنوعی، این ربات می‌تواند چیزها را ببیند و تشخیص دهد. این ربات قد بلند می‌تواند اجسام را بردارد و حرکت کند. Bot Handy به گفته رئیس بخش تحقیقات سامسونگ؛ در آشپزخانه، اتاق نشیمن و دیگر جاهای خانه به انسان کمک می‌کند.

حتما بخوانید  ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

 

Bot Handy سامسونگ، نیروی کمکی شما در خانه

 

ربات Bot Care سامسونگ، دستیار خانگی شما

 

Bot Care نام دومین رباتی است که سامسونگ در نمایشگاه امسال معرفی کرد. البته غول کره‌ای سال پیش این محصول را رونمایی کرد و امسال در CES نسخه به ‌روز شده‌ای از آن را در معرض دید عاشقان فناوری رباتیک گذاشت. Bot Care به‌عنوان همراه و دستیاری رباتیک است که می‌تواند در نقش دستیار شخصی ظاهر شود. شما می‌توانید وظایف خاصی برای او تعریف کنید و او دستورات شما را انجام می‌دهد.

 

 

ربات JetBot جاروبرقی رباتیک سامسونگ

 

+JetBot 90 AI ، سومین ربات سامسونگ است که در دسته‌ی جاروبرقی رباتیک قرار می‌گیرد. این ربات از حسگر سه‌بعدی و اسکنر لایدار بهره گرفته است. غول فناوری کره‌ای می‌گوید این جاروبرقی رباتیک بر هوش مصنوعی متکی است تا توانایی تشخیص اشیاء را داشته باشد.

 

JetBot جاروبرقی رباتیک سامسونگ

 

این ربات فهمیده، از اجسام‌ شکننده‌ای همچون گلدان، فاصله می‌گیرد که حادثه نیافریند! می‌توانید با خیال راحت وظیفه جارو کردن خانه را به +JetBot 90 AI بسپارید و نگران شکستن چیزی نباشید!

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار ارزان قیمت برای خانه هوشمند در سال ۲۰۲۱

 

 

ربات جالب نمایشگاه CES 2021 پیانیست و مهمان‌دوست!

 

بازوهای متحرک به کمک برنامه‌نویسی توسط مهندسان فناوری رباتیک هر روز بیشتر از گذشته معرفی می‌شوند. ITRI Dual Arm Robot System هم گونه‌ای از این دست اختراع‌ها است. این ربات با دو بازوی متحرک همچون یک انسان کار می‌کند. می‌تواند با یک دست پیانو بنوازد و با دست دیگر پذیرایی کند! ریختن نوشیدنی در لیوان و همزمان با آن پیانو نواختن کار هر کسی نیست اما فناوری رباتیک واقعا توانمند است.

 

ربات جالب نمایشگاه CES 2021 پیانیست و مهمان‌دوست!

 

ربات Moorebot Scout

 

حضور ربات هوشمندی که در منزل شما گشت زنی کند در ابتدا کمی نگران کننده است. اما تردید نکنید تا چند سال آینده هنگامی که مشغول مطالعه مطالب مجله کوروش هستید، همچین رباتی در خانه مشغول انجام وظایف شماست!

 

ربات Moorebot Scout

 

ربات کوچکی که در کف دست جا می‌گیرد و به لطف چرخ‌های آفرودی که دارد می‌تواند از هر سطح و مانعی عبور کند. بگردد، ببیند و اگر مورد خاصی بود شما را با خبر کند. دوربین با کیفیت p1080 که در این ربات به کار رفته توانایی نظارت جالبی در خود دارد. چه در خانه باشید و چه نباشید، حضور چنین رباتی می‌تواند جذاب باشد. برای داشتن ربات Moorebot Scout باید ۱۷۹ دلار بپردازید.

حتما بخوانید  5 روش موثر برای تمیز کردن کفش ورزشی، جیر، چرم و ...

 

 

بیشتر بخوانید: خدمت هوش ‌مصنوعی به صنعت خرده‌فروشی در جهان

 

 

موفلین، حیوان خانگی هوشمند در نمایشگاه CES 2021

 

یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2021،‌ معرفی شد موفلین است. این ربات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و توانایی ابراز احساسات دارد. موفلین ( Moflin ) ربات قشنگی است که شبیه حیوانات خانگی طراحی شده است.

 

موفلین، حیوان خانگی هوشمند در نمایشگاه CES 2021

 

شرکت تولیدکننده‌ی موفلین می‌گوید این ربات در گذر زمان همچون حیوانات واقعی تکامل پیدا می‌کند و حالت‌هایی نظیر هیجان‌زدگی و آرامش را نشان می‌دهد. این ربات جالب هنگامی که برای شارژ شدن، درون محفظه‌ای قرار می‌گیرد حرکات و صداهای آرامی دارد. این صداها و تحرکات باعث می‌شود شما واقعا باور کنید حیوان خانگی خوابیده است!

 

ربات موفلین می‌تواند کسانی که در حال تعامل با او هستند را تشخیص دهد. از طریق صداها و حرکات، به ‌شکلی متفاوت به هر کدام از آن‌ها واکنش نشان دهد. موفلین به میکروفون و بلندگو مجهز است تا بتواند صدای کاربر را بشنود و صدای خودش را نیز به گوش دیگران برساند.

 

اگر از دیدن این ربات حیوان‌نما نگران شده‌اید، باید بگوییم که انسان در این مسیر راه گریزی ندارد. فناوری و سامانه‌های تحلیل صدا با بهره گیری از هوش مصنوعی چه در این ربات‌ها و چه در تلفن‌های هوشمند وجود دارند. این ربات حداقل جاذبه تفریحی دارد و می‌تواند برای انسان‌های تنها، سرگرم کننده و همراه باشد.

 

 

معرفی نسل جدید ربات Roborock S7 در نمایشگاه CES 2021

 

در سال‌های اخیر عرضه ربات‌های هوشمندی که جارو می‌کشند، بیشتر شده است. انسان قرن ۲۱ از فناوری بهره می‌گیرد تا زمانش صرف کارهای خسته کننده نشود. اگر سال‌ها پیش گفته می‌شد روزی می‌آید که با فناوری جاروبرقی رباتیک وظیفه جارو کشیدن خانه‌ها را برعهده می‌گیرند، قطعا باور کردنی نبود. اما حالا به لطف فناوری‌های روز، این اتفاق هیجان‌انگیز رخ داده است.

 

معرفی نسل جدید ربات Roborock S7 در نمایشگاه CES 2021

 

محصول جالبی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شد یک جاروی هوشمند است. Roborock S7 به‌صورت خودکار خانه را جارو می‌کشد و تمیز می‌کند. به‌گفته سازندگان ربات، این محصول در حال حاضر قوی‌ترین جاروبرقی سری روبوراک است. علاوه بر آن Roborock S7 یکی از سریع‌ترین سیستم‌های تمیزکننده‌ی جهان را دارا است که کافی ‌است آن را در خانه بگذارید تا کارش را بکند. این ربات قدرت مکش بیشتری از نسل قبلی خود دارد. باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این ربات هوشمند، حداکثر سه ساعت می‌تواند کار کند تا Roborock S7 خانه را تمیز نماید.

 

 

منبع: cnet

 

کالابرگ الکترونیک