دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون | رنگ مرجانی برای این‌که به شادی نیاز داریم

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون | رنگ مرجانی برای این‌که به شادی نیاز داریم


22 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دلیل انتخاب رنگ سال 2019 پنتون؛ «مرجانی زنده» برای این‌که به شادی نیاز داریم

رنگ انتخابی شرکت پنتون برای سال ۲۰۱۹ «مرجانی زنده» یعنی رنگی شبیه «گلبهی با تناژ طلایی» خودمان است. دلیل این انتخاب از سوی کارشناسان شرکت پنتون اتفاقا بسیار امیدوار کننده است. به گفته آن‌ها، رنگ سال یعنی مرجانی زنده نمادی از شادی و خوش‌بینی و واسطه‌ای برای برقراری صمیمیتی گرم و شادی آفرین میان افراد است. اگر شما هم از آن‌ دسته افرادی هستید که برای انتخاب رنگ لباس، تم آرایش، مبلمان یا دکوراسیون و سایر اکسسوری‌های منزل به رنگ سال اهمیت می‌دهید، دلایل انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ را مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

دسامبر، ماه انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون

 

دسامبر، ماه انتخاب رنگ سال 2019 پنتون

 

شرکت «پنتون» به عنوان بانی انتخاب رنگ سال همواره در سال‌های اخیر ماه دسامبر را به عنوان آخرین ماه سال میلادی برای این انتخاب برگزیده است. پنتون سال گذشته رنگ «بنفش» را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده بود که اتفاقا آن هم رنگی شاد و آرام‌بخش و اصیل بود.

 

حالا رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون است مرجانی زنده است که احتمالا برای یادآوری صمیمیت از دست رفته میان افراد در دنیای امروز است. در مورد دلایل انتخاب این رنگ آمده است: رنگی زنده از اعماق دریاها که یادآور شادی و صمیمیت، خوش‌بینی و محبت است و به نظر می‌رسد که این صمیمیت در دنیای سرد و غرق در فناوری و تکنولوژی انسان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2019 پنتون؛ «مرجانی زنده» برای این‌که به شادی نیاز داریم

 

از سوی دیگر در بحث حفظ محیط زیست که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان و مردم عادی قرار گرفته است حفظ اکوسیستم دریاها هم بسیار اهمیت دارد. این در حالی است در مبحث تغییرات اقلیمی که این روزها هم سر و صدای بسیاری در میان سیاستمداران و فعالان محیط زیست به پا کرده است این قضیه بسیار مورد توجه قرار گرفته که محیط زیست و اکوسیستم دریاها هم با تهدید جدی مواجه است.

حتما بخوانید  15 وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: چگونه با روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی یک برند موفق بسازیم

 

 

در این میان حفظ مرجان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین موجودات زنده زیر دریا که نقش زیادی در حفظ توازن اکوسیستم دریاها دارند هم بحثی مهم و حیاتی است تا آن‌جا که کارشناسان شرکت پنتون یکی از مهم‌ترین دلایل خود برای انتخاب این رنگ را علاوه بر یادآوری گرما، خوش‌بینی و صمیمیت میان انسان‌ها اهمیت به بحث حفظ اکوسیستم دریاها را هم عنوان کرده‌اند.

 

 

مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی؛ رنگی باشکوه به صلابت صخره‌های مرجانی

 

مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی؛ رنگی باشکوه به صلابت صخره‌های مرجانی

 

رنگ سال مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی که از جمله طیف‌های رنگ نارنجی است از جمله رنگ‌های شاد و گرم و محبوب است.

 

در بحث روانشناسی رنگ‌ها «نارنجی» رنگی گرما‌بخش، سرگرم‌کننده و نماد بازیگوشی، هیجان، فعالیت و جنب‌و‌جوش، دوستی، خوشحالی، اطمینان و اعتماد، مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی است. رنگی که هم برای دکوراسیون منزل و محل کار یک رنگ شاد و مقبول است و هم برای انتخاب کفش و کیف و لباس. از سوی دیگر آرایش‌های ملایم با تم مرجانی یا گلبهی با تناژ طلایی به خصوص در فصول بهار و تابستان هم این سال‌ها بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ کابینت آشپزخانه سال ۲۰۲۱

 

 

مرجانی زنده یک رنگ اشتها آور و گرم است که معمولا در فضای کافی‌شاپ‌ها و رستوران و فست‌فودهای شیک برای تحریک اشتهای افراد به کار گرفته می‌شود و البته رنگی باشکوه که در عین لطافت به صلابت و سختی صخره‌های مرجانی است.

 

مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی

 

به گفته کارشناسان رنگ و روانشناسی، رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون هم رنگی آرام‌بخش و شیک برای دکوراسیون اتاق خواب است و هم یک رنگ باشکوه برای مبلمان و رنگ دیوار و کاغذ دیواری سالن و پذیرایی. از سوی دیگر اگر می‌خواهید یک اتاق نوجوان و فعال شاد به خصوص یک اتاق خواب دخترانه شیک و سرحال داشته باشید حتما به رنگ سال ۲۰۱۹ پنتون به عنوان یک گزینه عالی فکر کنید.

حتما بخوانید  6 ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه‌ کوچک

 

اگر بگوییم این رنگ شاد و سرزنده برای کاشی و سرامیک توالت و حمام و سرویس بهداشتی هم رنگی شاد و گرم و شکیل است شاید تعجب کنید اما اگر قصد دارید منزل‌تان را بازسازی کنید یا در حال ساخت منزل‌تان هستید به رنگ مرجانی زنده یا گلبهی با تناژ طلایی فکر کنید، رنگی که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود و بعید است خسته و دل زده‌تان کند.

 

 

مرجانی زنده؛ رنگی برای زنده نگه داشتن فرهنگ و طبیعت

 

مرجانی زنده؛ رنگی برای زنده نگه داشتن فرهنگ و طبیعت

 

به گفته نایب رییس شرکت پنتون، رنگ سال مرجانی زنده رنگی برای یادآوری یک زبان و فرهنگ مشترک در میان تمام ملت‌ها است و به همین دلیل می‌تواند عاملی برای زنده نگه داشتن فرهنگ و ارتباط میان فرهنگ تمام ملت‌های جهان باشد. به گفته «لری پرسمن»، نایب رییس شرکت پنتون، محیط زیست در دوام دنیای امروز نقش مهم و حیاتی دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: بررسی چگونگی تاثیر انواع رنگ‌ها بر مغز و روحیه و روان انسان

 

 

دلایل این امر واضح است: اول این‌که محیط زیست سبب می‌شود متوجه شویم چگونه با تکنولوژی ارتباط برقرار کنیم چون ما داریم با چیزی تعامل داریم که واقعی نیست. ما باید این تعادل و توازن را میان محیط زیست و چیزی ایجاد کنیم که کم کم دارد رنگ واقعیت به خودش می‌گیرد اما واقعی‌تر از طبیعت نیست.

 

مرجانی زنده انتخاب رنگ سال 2019 پنتون

 

دومین دلیل به درک ما از منابع طبیعی برمی‌گردد. ما در مورد اتفاقاتی که در مورد طبیعت و محیط زیست رخ می‌دهد و سبب از بین بردن منابع طبیعی می‌شود باید با حساسیت بیشتری برخورد کنیم. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که ما از طبیعت می‌گیریم انرژی است زمانی که به تغییرات طبیعت فکر می‌کنیم باید رنگی در ذهن ما باشد که محرک و زندگی‌بخش است و مهر تاییدی بر زندگی می‌زند.

 

 

منبع: time

 

 

کالابرگ الکترونیک