۱۲ ایده کم خرج برای تغییر دکوراسیون خانه در عید نوروز با کمترین هزینه

۱۲ ایده کم خرج برای تغییر دکوراسیون خانه در عید نوروز با کمترین هزینه


25 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تغییر دکوراسیون کم هزینه

با نزدیک شدن به روزهای بهار همه ما دوست داریم تغییراتی در دکوراسیون و معماری داخلی منزلمان ایجاد کنیم و فضای خانه را برای شروعی دوباره در سال جدید، آماده کنیم. بهتر است بدانید که همیشه لازم نیست با صرف هزینه‌های زیاد در دکوراسیون منزلتان تغییر ایجاد کنید. شما می‌توانید با به کار گرفتن ایده‌های جذاب و به صرفه حس و حال بهتری به خانه ببخشید و تغییرانی اساسی در ظاهر منزلتان ایجاد کنید. در این مقاله می‌توانید با چند ایده تغییر دکوراسیون کم هزینه  در مجله کوروش آشنا شوید.

 

 

چند گلدان گل بزرگ به خانه اضافه کنید

 

 تغییر دکوراسیون کم هزینه با چند گلدان گل بزرگ

 

گیاهان انرژی خوبی به فضا می‌دهند و موجب روح بخشیدن به خانه می‌شوند. برای ایجاد یک تغییر جذاب در خانه‌تان بهتر است چند گلدان گل بزرگ به یک گوشه خانه اضافه کنید و ببینید که این گیاهان چطور فضای شما را سرشار از انرژی و زیبایی می‌کنند.

 

 

از خز استفاده کنید

 

 تغییر دکوراسیون کم هزینه با خز

 

استفاده از خز مصنوعی یا پوست طبیعی به عنوان فرش، روی مبل، کوسن و حتی رومیزی جذابیت فوق‌العاده‌ای به خانه شما می‌بخشد و ایده کم هزینه تغییر دکوراسیون است. شما می‌توانید از یک خر برای روی زمین استفاده کنید و یا با قرار دادن خز روی مبل یا صندلی‌های منزلتان فضای زیبایی در خانه ایجاد کنید. استفاده از خز در اتاق خواب نیز برای کوسن‌ها و روی زمین و روی صندلی ایده بسیار خوبی است.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی

 

 

دستگیره کابیینت‌ها و کمدها را تعویض کنید

 

یکی از ایده‌های ارزان و کم هزینه برای تغییر ظاهر خانه به خصوص درب مورد خانه‌های قدیمی تعویض دستگیره‌هاست. شاید عوض کردن کل کابینت‌ها و کمدهای خانه برایتان پرهزینه باشد، اما شما می‌توانید تنها با تعویض دستگیره کابینت‌های آشپزخانه و کمدهای اتاق ظاهری نو به آن‌ها ببخشید و حال و هوای بهتری در خانه ایجاد کنید. با صرف هزینه بسیار کم و خرید چند دستگیره‌ مدرن برای کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه و کمد اتاق‌هایتان را به روزرسانی کنید.

 

 

روی دیوار شلف نصب کنید

 

تغییر دکوراسیون کم هزینه با نصب شلف روی دیوار

 

یک ایده کم خرج و کم هزینه تغییر دکوراسیون منزل اضافه کردن شلف به دیوارهای خانه است. این کار می‌تواند همانند خرید یک وسیله دکوری گران‌قیمت عمل کند. با این ایده شما می‌توانید تغییر دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی و هر جایی که فضای مناسبی در دیوار وجود دارد را با کمترین هزینه انجام دهید. یک شلف نصب کنید و با قرار دادن لوازم دکوری روی آن ظاهر جدید به خانه خود بدهید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

یک سمت دیوار را به گالری عکس تبدیل کنید

 

تغییر دکوراسیون کم هزینه با گالری عکس ها

 

اضافه کردن چند عکسی که دوست دارید روی یک سمت دیوار نشیمن یا راهروی منزلتان می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر حس و حالتان بگذارد. از طرف دیگر این ایده کم خرج و کم هزینه تغییر دکوراسیون منزل می‌تواند خانه شما را به مکان دوست داشتنی‌تر و زیباتری تبدیل کنید که هم خودتان و هم مهمان‌های شما با دیدن آن شگفت زده خواهید شد. این ایده تغییر دکوراسیون حتی می‌تواند به کار گرفتن وسایل تزیینی دست ساز در اتاق خواب باشد.

 

 

از گل طبیعی روی میز استفاده کنید

 

تغییر دکوراسیون کم هزینه با گل طبیعی روی میز

 

قرار دادن گل‌های طبیعی روی میز یک ایده کم هزینه تغییر دکوراسیون منزل است. شما می‌توانید با قرار دادن گل طبیعی در چند گلدان و گذاشتن آن‌ها در چند جای خانه رنگ و جلوه زیبایی به خانه اضافه کنید.

 

 

صندلی‌هایتان را رنگ کنید

 

تغییر دکوراسیون کم هزینه با رنگ کردن صندلی ها

 

رنگ کردن صندلی‌ها هم یک ایده کم هزینه تغییر دکوراسیون است. شما می‌توانید با تغییر رنگ صندلی‌ها به رنگ‌های شاد یا پاستیلی یک تغییر اساسی در ظاهر خانه ایجاد کنید.

 

 

از شمع‌ها کمک بگیرید

 

تغییر دکوراسیون کم هزینه با شمع ها

 

یک ایده کم هزینه تغییر دکوراسیون در خانه این است که یک میز در یک گوشه از خانه قرار دهید و روی آن انواع شمع در اندازه‌ها و رایحه‌های مختلف قرار دهید. یک مکان جذاب که با روشن کردن شمع‌ها همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و نور و عطر ملایم آن فضای دوست داشتنی در خانه به وجود می‌آورد.

 

 

از کوسن‌ها و بالشت‌های رنگی استفاده کنید

 

برای تغییر دکوراسیون از کوسن استفاده کنید

 

برای رنگ بخشیدن به ظاهر مبلمان و اتاق خوابتان، می‌توانید از چند رنگ کوسن رنگی استفاده کنید. برای جلوه بخشیدن به اتاق خوابتان هم بهتر است سری به کمد رختخواب‌ها بزنید و چند بالشت با روکش‌های رنگی روی تخت بچینید و ببینید که فضای اتاق خوابتان چقدر دنج‌تر و جذاب‌تر خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ مدل چیدمان مبلمان برای دکوراسیون داخلی

 

 

چیدمان خانه را تغییر دهید

 

یک ایده کم هزینه دیگر برای تغییر دکوراسیون این است که بار دیگر به دکوراسیون منزلتان نگاه بیندازید و ببینید که چطور می‌توانید چیدمان بهتری داشته باشید. برای این کار بهتر است طبق قوانین فنگ شویی عمل کنید و مبلمان را در کنار پنجره و زیر نور طبیعی خورشید قرار دهید. اگر به پنجره دسترسی ندارید می‌توانید مبل را نزدیک به شومینه، یا درب منزل بگذارید. زمانی که جای مبلمان و لوازم دکوری خانه عوض شود، جلوه خانه شما به طور کلی تغییر می‌کند.

 

 

از آینه استفاده کنید

 

 برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه از آینه ها استفاده کنید

 

یک روش جذاب دیگر برای تغییر دکوراسیون کم هزینه این است که روی دیوار منزلتان یک آینه نصب کنید. می‌توانید این آینه را در نقطه کانونی منزل، پذیرایی، راهرو و یا هر جایی که حس می‌کنید، مناسب‌تر است نصب کنید. شک نکنید که این کار تأثیر زیادی بر زیباتر به نظر رسیدن خانه شما دارد.

 

 از بطری‌‌ها و شیشه‌ها گلدان بسازید

 

از بطری‌‌ها و شیشه‌ها گلدان بسازید

 

با توجه به اینکه این روزها قیمت گلدان سر به فلک کشیده است بهترین کار این است که از شسشه ها و بطری های اضافه و غیرقابل استفاده گدان بسازید. شما به‌راحتی می‌توانید در این بطری ها، گل‌های رنگارنگ بکارید و بطری را به سادگی و با کمترین هزینه با نوارچسب یا ربان‌های رنگی تزئین کنید و آن را از سادگی دربیاورید. یا می توانید از رنگ ها یاکلیلی استفاده کنید و تمام بطری را رنگ بزنید.

 

 

 

منبع: وب‌سایت idealhome

 

کالابرگ الکترونیک