۴ نکته در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی سال ۲۰۲۰

۴ نکته در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی سال ۲۰۲۰


28 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی روابط عمومی در خرده‌فروشی

ارتباط موفقیت‌آمیز کلید ایجاد یک استراتژی روابط عمومی موثر در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ بود. روش‌های مناسب برقراری ارتباط با مصرف‌کننده بسته به اندازه، مکان و اهداف در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی متفاوت است. با این حال اگر بتوانید یک استراتژی روابط عمومی قوی اجرا کنید، قطعا در این صنعت تغییرات چشمگیری ایجاد کرده‌اید؛ تغییرانی مثل فروش بیشتر، ارائه خدمات بهتر به مشتری و حتی ارتقای سطح محصولات. در مجله کوروش به بررسی بهترین استراتژی‌های روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی می‌پردازیم.

 

یک استراتژی خوب و موثر روابط عمومی می‌تواند تاثیر چشمگیری در بخش‌های مختلف صنایع خرده‌فروشی داشته باشد. در عصر دیجیتال روابط عمومی به دامنه وسیع‌تری از ابزار و منابع دست یافته است. ابزار و وسایل وسیع در این حوزه به معنای رویکردی گسترده‌تر و پررنگ‌تر و دست‌بازتر است. در سال ۲۰۲۰، نقش روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی بیش از پیش پررنگ بود؛ چراکه علاوه بر گسترش ابزار این کانال ارتباطی در فضای مجازی به طور کلی جهان با بحرانی چون کووید_۱۹ همراه بود. بحرانی که رفتار خرید مردم در صنعت خرده‌فروشی را تغییر داد.

 

 

روایت‌سازی در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی

 

روایت‌سازی در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی

 

روایت‌سازی یکی از نکات اصلی در استراتژی روابط عمومی محسوب می‌شود. روایت‌سازی در سال‌های اخیر به یکی از نکات کلیدی در روابط عمومی و ارتباطات تجاری تبدیل شده است. اما روایت‌سازی در صنعت خرده‌فروشی به چه معناست؟

شما باید یک ایده قوی در مورد چگونگی شکل‌گیری نام تجاری یک برند داشته باشید؛ اینکه برند شما چگونه شکل گرفته است. هر چقدر مشتری بتواند پیوند ذهنی و عاطفی محکم‌تری با روایت برند تجاری شما برقرار کند، شما گام‌های بعدی در بازاریابی فروش را با اطمینان بیشتری می‌پیمایید. مسئولیت روایت‌سازی بر عهده استراتژیست روابط عمومی است.

حتما بخوانید  بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در خاورمیانه از نگاه فوربس

 

 

حتما بخوانید: اهمیت استراتژی و اصول مکان‌ یابی فروشگاهی در صنعت خرده فروشی

 

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در روابط عمومی

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در روابط عمومی

 

یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در استراتژی روابط عمومی صنعت خرده‌فروشی شبکه‌های اجتماعی هستند‌. کم نیستند تعداد افرادی که استفاده از شبکه اجتماعی را چندان تاثیرگذار در استراتژی روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی نمی‌دانند، اما باید گفت که این تفکر بسیار اشتباه است. آمار و ارقام سال ۲۰۲۰ در مورد شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها در صنعت خرده‌فروشی چیز دیگری را نشان می‌دهد. گفت‌وگو با نزدیک کردن روابط در پلتفرم‌های تاثیرگذار عمومی، علاوه بر نزدیک شدن برند با مخاطب، باعث جلب اعتماد مصرف‌کننده می‌شود. با این حال آنچه در استراتژی روابط عمومی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مهم است، شناسایی و انتخاب بهترین، کاربردی‌ترین و مرتبط‌ترین شبکه‌های اجتماعی است.

 

 

تمرکز روابط عمومی بر روی بازخورد مشتری در صنعت خرده‌فروشی

 

تمرکز روابط عمومی بر روی بازخورد مشتری در صنعت خرده‌فروشی

 

تنها زمانی تصویری واضح از سطح عملکرد روابط عمومی ایجاد می‌شود که بازخورد آن عملکرد، مشخص باشد. بنابراین در تدوین استراتژی روابط عمومی، بازخورد مشتری را در اولویت قرار دهید. این موضوع به بهبود روند تجاری صنایع خرده‌فروشی بسیار کمک می‌کند. معمولاً زمانی که بحث بازخورد مطرح می‌شود، تصورات اشتباه زیادی شکل می‌گیرد. بسیاری تصور می‌کنند، بازخورد گرفتن بسیار وقت‌گیر یا دشوار است، این در حالی است که سیستم‌های بازخورد و نظرسنجی رضایت مشتری در صنعت خرده‌فروشی بسیار زیاد هستند. سیستم‌هایی که بسیار ساده طراحی شده‌اند. تیم روابط عمومی باید بتواند با استفاده سریع از این ابزارها، از مشتری‌ها بازخورد بگیرد. نتیجه این بازخوردها، داده‌های ارزشمندی است که می‌توان از آنها استفاده‌های زیادی کرد؛ یکی از این استفاده‌ها تدوین استراتژی روابط عمومی است.

حتما بخوانید  استراتژی فروش اقساطی در فروشگاه‌های خرده فروشی

 

 

نقش محتوا در استراتژی روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی

 

نقش محتوا در استراتژی روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی

 

تغییرات در روند بازاریابی و روابط عمومی در صنعت خرده‌فروشی در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است، با این حال یک موضوع همچنان ثابت باقی مانده است؛ محتوا مهم‌ترین ابزار شما در روابط عمومی و بازاریابی است. اینکه چه محتوایی متناسب با زمینه فعالیت شرکت تولید می‌شود، بسیار مهم است. این محتوا می‌تواند تاثیر مستقیمی در چهره برند تجاری یک شرکت داشته باشد.

 

اگر می‌خواهید مشتریان شما را به عنوان یک فروشگاه حرفه‌ای در صنعت خرده‌فروشی ببینند، بهتر است درک درستی از برند و روند فعالیت آن، در ذهن مشتری ایجاد کنید. این موضوع مستلزم تولید محتوای مناسب و استفاده از آن در کانال انتشار مناسب محتوا مثل بلاگ یا صفحه اینستاگرام شرکت است. از محتوای خود برای کسب ارزش استفاده کنید. استفاده از یک محتوای باارزش در استراتژی روابط عمومی در واقع نوعی فریاد زدن بلند نام تجاری برند و برنامه‌های رو به رشد آن است.

 

روابط عمومی حوزه‌ای است که تغییرات را خیلی سریع پشت سر می‌گذارد. این تغییرات از استراتژی گرفته تا ابزار و‌ روش‌های ارتباطی را شامل می‌شوند. برای تدوین استراتژی روابط عمومی در صنعتی چون صنعت خرده‌فروشی، باید وقت زیادی گذاشت. علاوه بر این، داده‌ها و آمارها مهمترین ابزار و همیار یک استراتژیست روابط عمومی هستند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

فاکتورهای مهم موفقیت در بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

کالابرگ الکترونیک