چند ایده یلدایی | ۳۳ ایده تزیین سفره و چیدمان شب یلدا + عکس

چند ایده یلدایی | ۳۳ ایده تزیین سفره و چیدمان شب یلدا + عکس


18 آبان 1402 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چند ایده یلدایی | ۳۳ ایده تزیین سفره و چیدمان شب یلدا + عکس
فهرست محتوا پنهان

پیدا کردن بهترین ایده چیدمان سفره و دکوراسیون شب یلدا تنها به کمی خلاقیت و سلیقه نیاز دارد. از تزیین میوه و آجیل برای نوعروس گرفته تا تزیین انار و هندوانه و درست کردن کاردستی با ساده‌ترین مواد. اما چه ایده‌هایی برای تزئینات یلدایی دکوراسیون و سفره شب چله مناسب‌تر است؟ برای تزیین سفره یلدا سنتی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ چطور کرسی یلدایی را بچینیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند ایده یلدایی جذاب چیدمان سفره و میز برای شب یلدا آشنا شوید.

 

ایده‌های یلدایی جدید و جذاب برای شب یلدا ۱۴۰۲

برای تزیینات شب یلدا ساده و شیک می‌توانید از مواد ساده‌ای مثل بادکنک، نمد، کاغذ رنگی و تزیین آجیل و هندوانه استفاده کنید. در ادامه چند ایده یلدایی برای تزیین سفره شب یلدا، تزیینات یلدای نوعروس و تزیینات شیک و ساده یلدایی منزل را بخوانید.

۱- بادکنک آرایی؛ یک دکور جذاب برای شب یلدا با بادکنک

بادکنک آرایی؛ ایده چیدمان سفره یلدا

اگر در خانواده کودک دارید یا دوست دارید ایده چیدمان سفره یلدا شما به گونه‌ای باشد که کودکان هم لذت ببرند، بهتر است از بادکنک آرایی استفاده کنید. برای پیاده کردن ایده دکور برای شب یلدا با بادکنک باید از بادکنک‌های قرمز استفاده کنید. برای درست کردن این کاردستی شب یلدا با نمد و بادکنک باید بادکنک ها شبیه به هندوانه یا انار شوند.

برای بادکنک هندوانه‌ای می‌توانید با نمد مشکی یا ماژیک چند تکه به صورت اشک یا دانه‌های هندوانه روی بادکنک بگذارید. می‌توانید بادکنک‌ها را طوری در کنار هم بچسبانید که شبیه به یک قاچ هندوانه شوند و آن را در قسمت بالای میز یلدا قرار دهید.

۲- تزیین آجیل‌ها در ظرف، بهترین ایده تزیین سفره یلدا برای نوعروس

تزئین آجیل ها در ظرف، بهترین ایده تزئین سفره یلدا

اگر کمی حوصله به خرج دهید، می‌توانید به عنوان ایده تزیین سفره یلدا یا شب چله نوعروس با آجیل‌ها یک تابلوی زیبا طراحی کنید. برای این کار باید به جای این که آجیل‌ها را داخل یک ظرف بریزید، آن‌ها را به شکل‌های جذاب داخل ظرف بچینید.

یک ظرف نسبتا پهن یا سینی انتخاب کنید. کف ظرف یک کاغذ بچسبانید. سپس می‌توانید طرح مورد نظرتان را روی کاغذ بکشید و قیچی کنید. برای ترکیب نشدن آجیل‌ها در کنار هم با استفاده از کاغذ طرح‌هایی ایجاد کنید.

می‌توانید کاغذها را به صورت نواری ببرید و با چسب گرمایی روی طرح بچسبانید و مرزبندی ایجاد کنید. سپس داخل هر یک از خانه‌هایی که با کاغذ درست کردید، آجیل بریزید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده های تزیین آجیل شب یلدا را بخوانید.

۳- درست کردن گل با آجیل‌ از بهترین ایده‌های یلدایی

درست کردن گل با آجیل ها از بهترین ایده های یلدایی

درست کردن گل با آجیل ها از بهترین ایده های یلدایی

یکی از بهترین ایده های یلدایی برای تزیین سفره شب یلدا امسال این است که با تخمه یا پوست پسته «گل» درست کنید. می‌توانید این گل را با ترکیب تخمه به جای گلبرگ درست کنید و وسط آن نخودچی بچسبانید. حتی می‌توانید یک مقوا را به صورت دایره‌ای ببرید و سپس دور تا دور آن را پوست پسته بچسبانید و یک جا شمعی درست کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع تخمه با پوست و انواع آجیل را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

۴- قالب زدن هندوانه، ایده تزئین شب یلدا برای مهمانی

قالب زدن هندوانه، ایده تزئین شب یلدا برای مهمانی

اگر شما هم به سنت خوردن هندوانه در شب یلدا پایبند هستید، می‌توانید هندوانه شب یلدا را تزیین کنید. یکی از ایده های جذاب شب یلدا استفاده از هندوانه قالب زده است. برای این کار باید هندوانه‌ها را با قطر حدود ۲ سانتیمتر برش بزنید. سپس آن‌ها را با قالب به شکل قلب، ستاره یا هر شکلی که دوست دارید، قالب بزنید و داخل ظرف بچینید. سایر ایده‌های تزیین هندوانه برای شب یلدا را بلد هستید؟

حتما بخوانید  نقد و خلاصه فیلم جن گیر (The Exorcist) | ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینما

۵- نقاشی کردن روی پوست انار، از جدیدترین مدل‌های سفره‌آرایی یلدا برای نوعروس

نقاشی کردن روی پوست انار، جدیدترین مدل سفره آرایی شب یلدا

خوردن انار هم یکی دیگر از آداب و رسوم شب یلدا است. اما انار می‌تواند یک ایده تزیینی برای سفره شب یلدا هم باشد. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در چیدمان میز شب یلدا و تزیینات یلدایی برای نوعروس انجام دهید، این است که روی پوست انار را با استفاده از رنگ ویترای یا چسباندن نگین تزئین کنید. سپس این انارها را داخل ظرف یا در جاهای مختلف سفره یلدا قرار دهید. به خاطر داشته باشید که برای تزیین انار با پوست حتما از انارهای قرمز و سالم استفاده کنید. فلسفه خوردن خوراکی‌هایی مثل انار در شب یلدا را می‌دانید؟

۶- درست کردن انار به شکل گل، بهترین ایده تزیین سفره یلدا

درست کردن انار به شکل گل، بهترین ایده تزئین سفره یلدا

به عنوان یک ایده جذاب برای شب یلدا ۱۴۰۲ و همینطور تزیینات شب یلدای نوعروس، می‌توانید یک گل زیبا با دانه‌های انار درست کنید. برای این کار به لوازمی مثل سیم نازک گل‌سازی، انار دون شده و سلفون نیاز دارید.

در مرحله نخست سیم را به شکل گلبرگ بزرگ حالت دهید. سپس یک طرف سیم را روی سلفون بگذارید و داخل آن انار بریزید. سلفون را ببندید. چند گلبرگ به این شکل درست کنید. سپس گلبرگ‌ها را به هم وصل کنید. برای وسط گل نیز می‌توانید از یک میوه دیگر که به صورت تزیینی برش زده‌اید استفاده کنید.

۷- تزیین شب یلدا روی کرسی با لوازم سنتی

تزئین شب یلدا روی کرسی با لوازم سنتی

اگر قصد دارید امسال سفره شب یلدا را روی کرسی قرار دهید، می‌توانید از لوازم سنتی و قدیمی برای تزیین این میز استفاده کنید. برای تزیین روی کرسی یلدا بهتر است از یک رومیزی ترمه یا ساتن با رنگ‌های شاد و مناسب شب یلدا استفاده کنید.

چند ریسه رنگی و سنتی روی دیوار آویزان کنید. چند پشتی در اطراف کرسی بگذارید. می‌توانید از چراغ نفتی، ظروف قدیمی و حتی انواع چشم نظرهای زیبا برای تزیین کرسی شب یلدا استفاده کنید. ظروفی به شکل بته جقه نیز برای تزیین سفره یلدا سنتی روی کرسی بسیار مناسب است. قرار دادن شمعدان‌های سنتی نیز می‌تواند جلوه بی‌نظیری به تزیین میز شب یلدا شما بدهد.

۸- استفاده از ظروف هندوانه‌ای، بهترین ایده چیدمان سفره یلدا

اگر سری به بازار بزنید و کمی جستجو کنید، می‌توانید ظروفی را به شکل هندوانه پیدا کنید که برای شب یلدا بسیار مناسب هستند. اگر وقت و حوصله لازم را دارید، می‌توانید با «ویترای» روی ظروف شیشه‌ای ظرف هندوانه بکشید و از آن برای تزیین سفره شب یلدا روی زمین استفاده کنید.

۹- تزیین هندوانه به صورت کیک بهترین ایده تزئین سفره شب یلدا برای عروس

تزئین هندوانه به صورت کیک بهترین ایده تزئین سفره شب یلدا برای عروس

اگر به دنبال یک ایده خاص و جذاب برای سفره شب یلدای عروس هستید، می‌توانید از این ایده تزیین هندوانه یلدایی استفاده کنید. برای این کار تنها باید هندوانه را به ۳ دایره از کوچک به بزرگ برش دهید. سپس هندوانه‌ها را با استفاده از سیخ چوبی به شکل طبقات کیک روی هم قرار دهید.

در انتها درست مثل یک کیک تولد چند طبقه، هندوانه را با انواع میوه‌ها مثل خربزه قالب زده شده، انگور، توت فرنگی، کیوی و هر میوه‌ای که دوست دارید، به سلیقه خودتان تزیین کنید.

۱۰- استفاده از شمع بهترین ایده تزیین سفره شب یلدا ساده و سنتی

استفاده از شمع بهترین ایده تزئین سفره شب یلدا ساده و سنتی

قرار دادن شمع روی سفره شب یلدا ایده بی‌نظیری برای تزئینات شب یلدا ساده و شیک و حتی ایده عکاسی شب یلدا است. برای این کار باید در قسمت‌های مختلف سفره یلداییتان چند شمع قرار دهید و شمع‌ها را روشن کنید تا جلوه سفره شب یلدای شما بیشتر شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش ساختن شمع‌های رنگی معطر و ساده در خانه را بخوانید.

۱۱- سفره یلدا با ظروف مسی، بهترین ایده چیدمان سفره یلدا

سفره یلدا با ظروف مسی، بهترین ایده چیدمان سفره یلدا

ظروف مسی جلوه و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. برای طراحی یک میز یلدای منحصر به فرد با تم سنتی می‌توانید آجیل، میوه و شیرینی را در ظروف مسی بریزید. دو شمعدان مسی در دو طرف میز قرار دهید و چیدمان یک میز خاص و زیبا برای دکور سنتی یلدا را به سادگی طراحی کنید.

می‌توانید برای دکور سنتی یلدا تمام ظروف و لوازم شب یلدا را داخل یک سینی مسی نیز قرار دهید و سپس آن را روی میز یا کرسی بگذارید.

۱۲- استفاده از پوست هندوانه به عنوان ظرف، یک ایده جذاب تزیین شب یلدا مخصوص نوعروس

12- استفاده از پوست هندوانه به عنوان ظرف، یک ایده جذاب تزیین شب یلدا مخصوص نوعروس

تخفیفات لبنیات افق کوروش

یکی دیگر از ایده‌های خاص و زیبا برای شب چله نوعروس این است که هندوانه را به شکلی جذاب‌تری سرو کنید. برای این کار تنها باید چند دقیقه وقت بگذارید و این روش خلاقانه را انجام دهید. برای این ایده یلدایی ساده و ارزان ابتدا باید پوست هندوانه را نصف کنید. سپس هندوانه‌ها را با اسکوپ بستنی به صورت گرد از داخل آن خارج کنید.

وقتی پوست هندوانه را کامل خالی کردید، در انتها همه این اسکوپ‌های هندوانه را همراه با میوه‌هایی مثل انگور، توت، توت فرنگی و حتی اسکوپ‌های خربزه داخل پوست هندوانه بریزید و روی سفره شب یلدا قرار دهید. برای این کار به جای اسکوپ می‌توانید از قالب‌های فلزی کوچک به شکل‌های مختلف نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه لگیمات عربی با تخم مرغ و بدون تخم مرغ + فیلم

۱۳- درست کردن نمادهای یلدا با نمد، از بهترین ایده‌های یلدایی

درست کردن نمادهای یلدا مثل هندوانه و انار با نمد می‌تواند جلوه بیشتری به سفره یلدای شما ببخشد. برای این کار می‌توانید با نمد قرمز، سفید، سبز و مشکی شکل هندوانه را درست کنید. می‌توانید نمد قرمز را به شکل انار ببرید. سپس در بخش زیر این نمادها یک سیخ چوبی فرو کنید و آن را داخل میوه، گلدان و یا هر جایی که دوست دارید بگذارید.

۱۴- تزیین میز یلدا با برگ، بهترین ایده تزئین سفره یلدا

برای تزیین میز شب یلدا می‌توانید به جای رومیزی، از برگ‌های پاییزی استفاده کنید. چند برگ پاییزی زیبا تهیه کنید. سپس در بخش‌های مختلف میز یلدایی خودتان از این برگ‌ها استفاده کنید. جلوه‌ای که برگ‌های پاییزی به میز شما می‌بخشند با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

۱۵- چیدن انار به همراه گل‌های قرمز در ظرف پایه بلند

چیدن انار به همراه گل‌های قرمز در ظرف پایه بلند

یکی دیگر ایده‌های جالب شب یلدا این است که انار را در کنار گل‌های قرمز و زیبا داخل یک ظرف پایه بلند نقره‌ای بچینید و از آن یک وسیله تزیینی و دکوراتیو چشم‌نواز بسازید. برای درست کردن این ایده تزئینی برای شب یلدا می‌توانید از ظروف نقره‌ای، چوبی و یا ظروف قدیمی و کلاسیک استفاده کنید.

بهترین ایده شب یلدا به منظور جذابیت بیشتر انارها داخل ظرف این است که از برگ‌های سبز رنگ بین انارها و گل‌ها استفاده کنید تا جلوه ظرف یلدایی شما بیشتر شود. اضافه کردن چند میوه درخت کاج، بلوط و برگ‌های متنوع پاییزی می‌تواند زیبایی خیره کننده‌ای به تزئینات یلدایی شما ببخشد.

۱۶- درست کردن حلقه یلدایی

حلقه انار برای تزئین میز شب یلدا

 

اگر به دنبال ایده کاردستی برای شب یلدا هستید و یا دوست دارید با پیاده‌سازی چند ایده تزیین برای شب یلدا جلوه‌ای فوق‌العاده به فضای خانه خود ببخشید، پیشنهاد می‌شود یک حلقه یلدایی درست کنید.

برای درست کردن این ایده شب یلدا باید یک سیم نسبتاً ضخیم را به صورت دایره‌ای حالت دهید. سپس روی حلقه را با انواع شاخ و برگ بپوشانید. سپس با کمک سیم چند عدد انار، گل طبیعی یا مصنوعی، میوه کاج و یا هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید و حلقه یلدایی‌تان را تزیین کنید. می‌توانید این حلقه را در دیوار پشت سفره یلدا آویزان کنید و یا برای تزیین سفره یلدای ۱۴۰۲ از آن استفاده کنید.

۱۷- استفاده از کدو حلوایی برای تزیین سفره یلدا

استفاده از کدو حلوایی برای تزیین سفره یلدا

برای تزیین سفره یلدا می‌توانید از یک کدو حلوایی خوش‌فرم به عنوان گلدانی جذاب و منحصربه‌فرد در وسط سفره استفاده کنید. برای این کار باید قسمت بالای کدو حلوایی را برش دهید و تخمه‌های کدو را بردارید.

سپس با استفاده از سیخ‌های چوبی انواع میوه مثل خرمالو، نارنگی، کیوی و انار را داخل کدو فرو کنید. سعی کنید از میوه‌های خیلی رسیده و نرم برای این کار استفاده نکنید تا راحت‌تر روی کدو قرار بگیرند. برای این که ظاهر میوه‌ها جذاب‌تر به نظر برسند، می‌توانید آن‌ها را برش دهید و سپس روی کدو قرار دهید.

برای پر شدن فضای خالی بین میوه‌ها هم می‌توانید از برگ‌های طبیعی و گل‌ها رنگی پر کنید. سپس این اثر هنری را وسط سفره یلدایی‌تان قرار دهید و از زیبایی چشم‌گیر آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: چرا شب یلدا فال حافظ می گیریم؟

۱۸- تزیین پفیلا به شکل توپ برای شب یلدا

تزیین پفیلا به شکل توپ برای شب یلدا

یک ایده خلاقانه و راحت برای تزیین شب یلدا درست کردن پفیلا به شکل توپ است. برای این کار شما به مقداری پفیلای آماده، کره و کمی مارشمالو نیاز دارید. برای شروع باید مارشمالوها را با کره روی شعله ملایم قرار دهید تا آب شوند. سپس مارشمالوی آب شده را روی پفیلاها بریزید و قبل از این که سرد شوند، آن‌ها را هم بزنید.

با دست پفیلاها را به شکل توپ حالت دهید و بعد از این توپ‌ها برای تزیین میز شب یلدا استفاده کنید. می‌توانید برای جذابیت بیشتر داخل توپک‌های پفیلا از مغزهای مختلف خرد شده و اسمارتیزهای رنگی نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پاپ کورن، کره و انواع پاستیل از جمله مارشمالو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۹- چند عکس چیدمان میز شب یلدا برای ایده تزیین یلدای ۱۴۰۲

اگر به دنبال ایده‌های خاص برای چیدن سفره یلدا روی میز هستید یا دوست دارید یلدای امسال یک میز متفاوت با تزییناتی منحصر به فرد داشته باشید، در ادامه می‌توانید با چند ایده یلدایی فوق‌العاده خیره‌کننده آشنا شوید.

عکس چیدمان میز شب یلدا چیدمان میز شب یلدا تزئینات سنتی شب یلدا تزئین انار شب یلدا میز سنتی شب یلدا عکس میز شب یلدا بهترین روش های تزیین هندوانه شب یلدا عکس چیدمان ساده میز شب یلدا میز شب یلدای عروس تزئین میز شب یلدا با شمع انار میزساده و شیک شب یلدا عکس چیدمان میز شب یلدا برای کودکان سفره سنتی شب یلدا چیدمان شیک میز شب یلدا

تزیین مدرن میز شب یلدا تزیین شب یلدا ساده و شیک

سوالات متداول

بهترین ایده یلدایی نمدی چیست؟

یکی از ایده‌های تزیینات شب یلدا با نمد این است که چند هندوانه یا انار نمدی درست کنید و روی خوراکی‌های سفره یلدا بچینید.

بهترین ایده برای یلدا در مدرسه و محل کار چیست؟

برای درست کردن کاردستی شب یلدا در مدرسه می‌توانید از بادکنک تزیین شده به شکل هندوانه یا انار، کاردستی نمدی، آجیل تزیین شده، درست کردن گل با آجیل و هندوانه قالبی یا تزیین انار به شکل گل استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک