محبوب ترین نژاد های گربه و ویژگی های ۱۰ گربه پرطرفدار در دنیا

محبوب ترین نژاد های گربه و ویژگی های ۱۰ گربه پرطرفدار در دنیا


13 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
محبوب ترین نژادهای گربه

گربه ها موجوداتی فوق العاده دوست داشتنی هستند که برخی از نژادهای آن ها به دلیل عکس العمل های جذاب و ظاهر شگفت انگیزی که دارند، محبوبیت بیشتری بین علاقه مندان پیدا کرده ‌اند. در واقع گربه ها نژادهای مختلفی دارند که علاوه بر ظاهر متفاوت، میزان هوش، بازیگوشی و همچنین اخلاق این موجودات را نسبت به هم متمایز می کند. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش می‌توانید با لیستی از محبوب ترین نژاد گربه ها از گربه ای که ریزش مو ندارد تا بهترین نژاد گربه برای کودکان آشنا شوید.

 

 

گربه سیامی (Siamese)، محبوب ترین نژاد گربه در دنیا

 

گربه سیامی (Siamese)، محبوب ترین نژاد گربه در دنیا

 

گربه سیامی در صدر لیست محبوب ترین نژاد گربه در دنیا است که موهایی کوتاه و ظاهری فوق العاده دوست داشتنی دارد. این گربه بسیار اجتماعی، مهربان و بازیگوش است. معمولاً گربه های سیامی بسیار حساس هستند و ممکن است زود عصبانی شوند. این گربه ها در دسته بهترین نژاد گربه برای کودکان نیز قرار دارند و ارتباط خوبی با کودکان برقرار می کنند. ظاهر سیامی آن را نسبت به سایر گربه های متمایز می کند. برخی از نواحی گربه مثل صورت، گوش، پاها و دم سیامی رنگی تیره دارد. دو نوع گربه سیامی وجود دارد. یکی از آن ها دارای سری سیبی شکل و بدنی کمی چاق است. دیگری سری بزرگ و بدنی باریک دارد.

 

اصالت بسیاری از گربه های سیامی از تایلند سرچشمه می گیرد و هنوز هم در خیابان های تایلند می توانید تعداد زیادی از این گربه ها را مشاهده کنید. طول عمر این گربه ها از ۸ تا ۱۲ سال است.

 

 

گربه پرشین (Persian) یکی از زیباترین نژادهای گربه

 

گربه پرشین (Persian) یکی از زیباترین نژادهای گربه

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

گربه پرشین با موهای بلند و ظاهری شگفت انگیز در دسته محبوب ترین نژاد گربه در دنیا قرار دارد. این نژاد از انواع گربه های ملوس برعکس سایر نژادها معمولاً رنگ های مختلفی دارند. ظاهر جذاب این گربه ها موجب شده تا از آن ها در آثار هنری و تبلیغات تجاری به وفور استفاده شود. گربه پرشین به دلیل داشتن موهای بلند نیاز به نظافت زیادی دارد. عمر این نژاد گربه از ۱۰ تا ۱۷ سال است و رنگ آن معمولاً، سفید، سیاه، کرم و یا ترکیبی از این رنگ ها است.

این گربه ها زندگی در فضای بسته و داخل خانه را بسیار دوست دارند و عاشق محیط های آرام هستند. موهای گربه پرشین یا ایرانی آن قدر بلند است که باید به طور مرتب شسته و شانه شود تا به هم گره نخورد.

 

 

بیشتر بخوانید » باهوش ترین نژاد سگ خانگی در دنیا «

 

 

گربه مین کوون (Maine Coon)، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین نژاد گربه

 

گربه مین کوون (Maine Coon)، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین نژاد گربه

 

گربه های نژاد مین کوون به جثه بزرگ و موهای ضخیم و بلندی که دارند معروف هستند. وزن این گربه ها معمولاً بیشتر از ۸ کیلوگرم است. این گربه ها شکارچیانی قدرتمند هستند و پنجه های قوی و پهن دارند. آن ها به راحتی موش ها را شکار می کنند. جالب است بدانید که برخی از این گربه های انگشتان اضافی در پای خود دارند. این موضوع موجب بزرگ تر شدن پای آن ها می شود. رنگ کلاسیک نزاد مین کوون قهوه ای است. اما گربه های مین کورن می توانند به هر رنگی باشند.

سازگاری مین کوون با سایر حیوانات و کودکان نیز بسیار فوق العاده است و در دسته بهترین نژاد گربه برای کودکان نیز قرار می گیرند. عمر مفید این گربه از ۹ تا ۱۵ سال است.

 

 

گربه رگدال (Ragdoll)، با اخلاقی فوق العاده دوست داشتنی

 

گربه رگدال (Ragdoll)، با اخلاقی فوق العاده دوست داشتنی

 

این گربه درست مثل یک عروسک نرم و پارچه ای آرام و دوست داشتنی است. رگدال از انواع گربه های ملوس است که با اخلاق مهربان و ظاهر شگفت انگیزی که دارد، تمام طول روز را همانند یک سگ کوچک از یک اتاق به اتاق دیگر به دنبال شما راه می رود. او نمی تواند از پنجه و دندان های خود برای حمله کردن استفاده کند. از همین رو بهترین نژاد گربه برای نگهداری توسط کودکان محسوب می شود. موهای رگدال بلند و پشمالو است و از همین رو نیاز به مراقبت زیادی دارد. این گربه های چشمان آبی متمایز و زیبایی دارند و خصلت هایی شبیه به سگ دارند. عمر مفید این گربه ها از ۱۳ تا ۱۵ سال است.

 

 

گربه بنگال (Bengal) یکی از بازیگوش ترین نژاد گربه

 

گربه بنگال (Bengal) یکی از بازیگوش ترین نژاد گربه

 

گربه های بنگال فوق العاده بازیگوش و پر انرژی هستند. اگر در فکر نگهداری از این گربه های دوست داشتنی هستید، بهتر است بدانید که از این پس امکان تبدیل شدن خانه شما به یک جنگل وجود دارد. گربه بنگال الگوهای ظریف و جذابی روی پوست خود دارند و با چشمانی گیرا و حیرت انگیز شما را شیفته خود می کنند. این گربه ها کاملاً اهلی هستند، اما به دلیل شیطنت و بازیگوشی زیادی که دارند، احتمالاً کمی موجب به هم ریختگی خانه شما خواهند شد. این گربه ها در دسته باهوش ترین نژاد گربه نیز قرار دارند و عمر مفید آن ها از ۱۰ تا ۱۶ سال است.

 

 

بیشتر بخوانید » لیست گران ترین گل های دنیا «

 

 

گربه حبشی (Abyssinian)، گربه ای مهربان و خانواده دوست

 

گربه حبشی (Abyssinian)، گربه ای مهربان و خانواده دوست

 

گربه های حبشی یا اصالت اتیوپی که قبلاً به آن حبشه گفته می شد، با این نام خوانده می شوند. این گربه ها گوش های تیز و منحصر به فردی دارند و با ظاهری لاغر و عضلانی، به گربه های مصری باستان شباهت دارند. اندازه این گربه ها معمولاً کوچک و در حدود ۲/۵ تا ۴/۵ کیلوگرم است. گربه حبشی بسیار کنجکاو، فعال و بازیگوش است و دوست دارد همه چیز را کشف کند. این گربه ها که در لیست محبوب ترین نژاد گربه قرار دارند، در برخورد با غریبه ها معمولاً خجالتی هستند. آن ها به خوبی با سگ ها دوست می شوند. گربه حبشی برخلاف سایر گربه ها علاقه زیادی به آب بازی دارد. عمر مفید این گربه ها از ۹ تا ۱۵ سال است.

 

 

گربه بیرمن (Birmans) گربه ای شبیه به رگدال با اخلاقی متفاوت

 

گربه بیرمن (Birmans) گربه ای شبیه به رگدال با اخلاقی متفاوت

 

گربه بیرمن یکی دیگر از انواع گربه های ملوس است که در لیست باهوش ترین نژاد گربه نیز قرار دارد. این گربه ها چشمانی زیبا و نافذ دارند و با موهای بلند جزو گربه های پشمالو و دوست داشتنی هستند. ظاهر گربه بیرمن شباهت زیادی به گربه رگدال دارد. اما شخصیت این گربه بسیار با گربه رگدال متفاوت است. این گربه ها بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند به آن ها توجه شود. این گربه ها در دسته بهترین نژاد گربه برای کودکان نیز قرار دارند و اگر حیوان خانگی دیگری هم دارید می توانید در کنار آن یک بیرمن هم داشته باشید. طول عمر این گربه ها از حدود ۱۳ تا ۱۵ سال است.

 

 

گربه اورینتال کوتاه مو (Oriental Shorthair)، گربه ای عاشق جلب توجه

 

گربه اورینتال کوتاه مو (Oriental Shorthair)، گربه ای عاشق جلب توجه

 

گربه اورینتال کوتاه مو یا گربه شرقی که در نگاه اول شبیه به سیامی است. ظاهری لاغر با موهای کوتاه، گوش های بزرگ و چشمانی سبز رنگ. برخی از این گربه ها تک رنگ و برخی دیگر چند رنگ هستند. این گربه های شخصیتی کنجکاو و بسیار عاطفی دارند. آن ها بسیار بازیگوش و باوفا هستند. دوست دارند از هر راهی توجه شما را به خود جلب کنند. رفتار دوستانه این گربه ها در برابر سایر حیوانات و کودکان موجب شده تا بیشتر خصلت هایی شبیه به سگ داشته باشند. وزن این گربه ها در حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم است.

 

این گربه ها به دلیل نداشتن موی بلند مستعد ابتلا به سرطان پوست و سرماخوردگی هستند. در اکثر مواقع صاحبان این گربه ها برای آن ها ژاکت یا لباس تهیه می کنند تا کمتر احساس سرما کنند. عمر مفید این گربه ها از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین گل ها و گیاهان دنیا « 

 

 

گربه اسفینکس (Sphynx)، گربه ای محبوب اما بدون مو

 

گربه اسفینکس (Sphynx)، گربه ای محبوب اما بدون مو

 

اگر به دنبال این هستید که کدام نژاد گربه ریزش مو ندارد، بهتر است به سراغ گربه های اسفینکس بروید. گربه های بدون مو که به گربه ابوالهول معروف هستند و بسیار فعال، اجتماعی و بازیگوش هستند. این گربه ها برخلاف ظاهر جدی که دارند، بسیار شوخ و دوست داشتنی هستند. ظاهر بدون مو و عجیب این گربه ها موجب شده که خیلی از افراد در نگاه اول به آن علاقه مند نشوند. اما باید بدانید که این گربه در دسته محبوب ترین نژاد گربه دنیا قرار دارد. هر کس که با خصوصیات این گربه آشنا باشد، به شدت به او علاقه مند می شود.

 

این گربه عاشق لمس شدن و مهربانی از سوی شما است. داشتن اسفینکس در خانه شادی و زیادی را به خانواده شما هدیه می دهد. این گربه ها در صورتی که از رژیم غذایی نامناسبی پیروی کنند زود چاق می شوند و این موضوع اصلاً برای سلامت آن ها مفید نیست. عمر مفید این گربه از حدود ۹ تا ۱۵ سال است.

 

 

بیشتر بدانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا «

 

 

گربه هیمالین (Himalayan)، ترکیبی از پرشین و سیامی

 

گربه هیمالین (Himalayan)، ترکیبی از پرشین و سیامی

 

گربه هیمالین یکی دیگر از انواع گربه های ملوس است که شباهت زیادی به گربه پرشین دارد. این گربه ها عاشق توجه صاحبانشان هستند. آن ها شخصیتی فوق العاده دوست داشتنی و بازیگوش دارند. این گربه ها از پدر و مادری پرشین و سیامی متولد شده اند. از همین رو ظاهری شبیه به خرگوش های هیمالین دارند. برخی افراد این گربه ها را در دسته گربه های پرشین قرار می دهند. برخی دیگر آن را نژادی متمایز می دانند. عمر مفید گربه هیمالین معمولاً بالای ۱۵ سال است و در دسته باهوش ترین نژاد گربه ها نیز قرار می گیرند.

 

 

منبع: thesprucepets

 

کالابرگ الکترونیک