۱۲ تا از ترسناک‌ترین فیلم‌‌های دنیا در ۲۰ سال گذشته

۱۲ تا از ترسناک‌ترین فیلم‌‌های دنیا در ۲۰ سال گذشته


29 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 مورد از ترسناک ترین فیلم ‌های دنیا در 20 سال گذشته

در طول ۲۰ سال گذشته فیلم‌های ترسناک زیادی ساخته شدند که دیدن هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را به اوج هیجان و ترس ببرد. بهترین فیلم ترسناک دنیا معمولاً بر اساس جذابیت موضوع در ژانر وحشت و گریم بازیگران قضاوت می‌شود. زمانی که مخاطب با تماشای فیلم ترس بیشتری را تجربه کند و آن را واقعی‌تر ببیند، یعنی آن فیلم در کار خود موفق عمل کرده است. فیلمی که ترس و وحشت را با تمام وجود حس کنید و شما را در جای خود میخکوب کند. در این مقاله از سرویس هنر و سینما  مجله کوروش می‌توانید با بهترین فیلم ترسناک های خارجی که در ۲۰ سال گذشته ساخته شده‌اند آشنا شوید.

 

 

 

۱- فیلم بابادوک (Babadook)؛ بهترین فیلم ترسناک دنیا

 

فیلم بابادوک (Babadook)؛ بهترین فیلم ترسناک دنیا

 

فیلم «بابادوک» که در لیست بهترین فیلم ترسناک های خارجی قرار دارد، در سال ۲۰۱۴ ساخته شد. این فیلم ماجرای زنی بیوه است که با پسر ۶ ساله‌اش زندگی می‌کند. در ذهن او هیولایی خیالی وجود دارد که دائم برای مبارزه با آن در حال ساخت سلاح است. ماجرای این هیولا از خواندن کتابی ترسناک در مورد مردی هیولا نما به نام بابادوک آغاز می‌شود و بعد از آن اتفاقات وحشتناکی برای این مادر و پسر می‌افتد و آن‌ها در صدد نابود کردن کتاب برمی‌آیند و … .

 

 

۲- فیلم مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell) از ترسناک‌ترین فیلم‌ها

 

فیلم مرا به دوزخ بکشان (Drag Me to Hell) از بهترین فیلم‌های ترسناک

 

فیلم «مرا به دوزخ بکشان» که در لیست بهترین فیلم ترسناک دنیا قرار دارد، در سال ۲۰۰۹ اکران شد. این فیلم که نامزد جایزه بهترین فیلم ترسناک دنیا بود به کارگردانی و نویسندگی یام ریمی ساخته شد. ماجرای فیلم در مورد یک کارمند بانک است که روزی در محل کار خود با یک پیرزن روبرو می‌شود. پیرزن از او درخواست می‌کند تا مصادره خانه‌اش را لغو کند و او این درخواست را رد می‌کند و به همین دلیل مورد نفرین یک شیطان جهنمی قرار می‌گیرد. در این ماجرا پیرزن می‌میرد و نمی‌تواند نفرین را از بین ببرد و از همین رو ماجراهای ترسناک و پرهیجانی برای او اتفاق می‌افتد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل ۱۱ کارگردان برتر سینمای مدرن دنیا

 

 

۳- فیلم ساحره (The Witch)، بهترین فیلم ترسناک دنیا

 

فیلم ساحره (The Witch)، بهترین فیلم ترسناک دنیا

 

اگر به دنبال تماشای یک فیلم ترسناک خارجی هستید این فیلم را ببینید. «ساحره» فیلمی ترسناک و ماوراطبیعی که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم که در لیست بهترین فیلم های ترسناک دنیا قرار دارد، ماجرای یک خانواده ۷ نفره در سال ۱۶۳۰ است که ناگهان کوچک‌ترین فرد خانواده‌شان گم می‌شود. داستان فیلم در مورد پیدا کردن این کودک، جادویی که درگیر آن می‌شوند و اتفاقات ترسناکی است که در این میان برای این خانواده اتفاق می‌افتد. هزینه ساخت این فیلم حدود ۴ میلیون دلار بوده و حدود ۴۰/۴ میلیون دلار فروش داشته است.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه فیلم گربه سیاه | شاخ مجازی یا بازیگر لاکچری مسئله این است

 

 

۴- فیلم آنچه در زیر پنهان است (What Lies Beneath)

 

What Lies Beneath-فیلم ترسناک

 

فیلم «آنچه در زیر پنهان است» از بهترین فیلم های ترسناک دنیا است که در سال ۲۰۰۰ اکران شد. ماجرای فیلم داستان یک زن خانه‌دار است که تصور می‌کند صداها و اتفاقات مشکوکی در اطراف او اتفاق می‌افتد. همسر این زن یک محقق در دانشگاه است و ترس‌های همسرش موجب نگرانی او نیز می‌شود.

 

 

۵- فیلم خانه او (His House)، از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۰

 

فیلم خانه او (His House)، از بهترین فیلم های ترسناک 2020

 

یکی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک دنیا که در لیست فیلم های ترسناک ۲۰۲۰ نیز قرار دارد، فیلم «خانه او» است. در هر گوشه از این فیلم صحنه‌هایی ترسناک و مهیج وجود دارد که مخاطب را جلوی تلویزیون میخکوب می‌کند. این فیلم در مورد تجربه‌های فوق العاده ترسناک یک زوج پناهنده است که درگیر یک نیروی شیطانی می‌شوند و سعی دارند خود را از این وضعیت وحشتناک نجات دهند. خانه او ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۰ است که از نگاه منتقدان نیز بسیار هوشمندانه و جذاب ساخته شده است.

 

بیشتر بخوانید: فهرست نهایی نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۲۱ اعلام شد

 

 

۶- فیلم مسافرخانه، پارت دوم (Hostel: Part II)

 

فیلم ترسناک مسافرخانه ۲

 

فیلم «مسافرخانه یا هاستل ۲» ماجرای ۳ دختر جوان است که در یک سفر با دختری زیبا به نام الکس آشنا می‌شوند. آن‌ها طبق حرف‌های الکس تصمیم می‌گیرند به مسافرخانه‌ای بیرون شهر بروند. ماجرای فیلم دقیقاً بعد از ورود آن‌ها به این مسافرخانه شروع می‌شود و درگیری این دختران با قاتلان ترسناک مسافرخانه مهم‌ترین داستان فیلم است. این فیلم در سال ۲۰۰۷ اکران شد و در لیست بهترین فیلم های ترسناک دنیا قرار دارد.

 

 

۷- فیلم موروثی (Hereditary) در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های دنیا

 

فیلم موروثی (Hereditary) در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های دنیا

 

فیلم «موروثی» یکی دیگر از بهترین فیلم ترسناک های جهان است که در سال ۲۰۱۸ اکران شده است. این فیلم فوق العاده هیجان انگیز است و سراسر فیلم پر از صحنه‌های ترسناک و معمایی است. ماجرای این فیلم در مورد خانواده‌ای است که بزرگ خاندان خود را از دست می‌دهند. سپس زندگی این خانواده به طرز وحشتناکی به وسیله ارواح از هم می‌پاشد.

 

 

۸- فیلم توطئه آمیز (Insidious)

 

insidious- horror movie

 

فیلم «توطئه آمیز» یکی دیگر از ترسناک‌ترین فیلم‌های دنیا است که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. این فیلم ماجرای خانواده‌ای است که به خانه‌ای شیطانی نقل مکان می‌کنند و پسربچه‌ این خانواده یک باره بر اثر افتادن از نردبان به کما می‌رود. سپس بعد از انتقال او به بیمارستان و عکس برداری از او متوجه می‌شوند که هیچ مشکلی در بدن او وجود ندارد. اما با ورود او به خانه پدر و مادرش متوجه اتفاقاتی عجیب و حضور ارواح در خانه می‌شوند.

 

 

۹- فیلم مرد نامرئی (The Invisible Man)؛ ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۰

 

مرد نامرئی فیلم ترسناک سال‌های اخیر

 

فیلم «مرد نامرئی» از فیلم های ترسناک ۲۰۲۰ است که درواقع بازسازی فیلم قدیمی مرد نامرئی ساخته شده در سال ۱۹۳۷ است. ماجرای فیلم در مورد یک مرد دانشمند روانی است که به شدت همسرش را مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهد. او همه کارها، افکار و حتی غذا خوردن همسرش را کنترل می‌کند. همه بخش‌های خانه به دوربین و ابزار کنترل کننده مجهز است. اما ماجرا از زمانی شروع می‌شود که سیسیلیا که از دست شوهر روانی خود خسته شده است، تصمیم می‌گیرد با کمک خواهرش از خانه فرار کند و به خانه دوستش که مأمور پلیس پناه می‌برد. بعد از مدتی سیسیلیا  متوجه می‌شود که شوهرش خودکشی کرده و در وصیت نامه‌اش ۵ میلیون دلار برای او به ارث گذاشته است. اما جالب‌ترین بخش فیلم مربوط به این موضوع است که شوهرش نمرده، بلکه راهی پیدا کرده و خود را نامرئی کرده است.

حتما بخوانید  نقد و بررسی تاپ گان ماوریک | درخشش بازی تام کروز در یک دنباله پرفروش

 

 

بیشتر بخوانید: لیست برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱

 

 

۱۰- فیلم ترسناک چرخش (The Turning)؛ ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۰

 

فیلم ترسناک چرخش (The Turning)؛ ترسناک ترین فیلم 2020

 

فیلم ترسناک خارجی «چرخش» که به عنوان ترسناک ترین فیلم ۲۰۲۰ نیز شناخته می‌شود، داستان زنی به نام کیت است که به عنوان پرستار دو کودک یتیم استخدام می‌شود. در فیلم ترسناک چرخش قرار است کیت از یک دختر ۷ ساله و یک پسر ۱۵ ساله  که والدین خود را از دست داده‌اند مراقبت می‌کند. اما او بعد از مدتی متوجه اتفاقاتی عجیب در خانه می‌شود و به وجود ارواح خبیثی در خانه پی می‌برد. اما جالب‌ترین بخش فیلم ترسناک چرخش مربوط به این موضوع است که کیت متوجه می‌شود این دو کودک نیز در مورد وجود ارواح در خانه تا حدودی باخبر هستند.

 

 

۱۱- احضار (The Conjuring)؛ ترسناک‌ترین فیلم ۲۰۱۳

 

فیلم ترسناک احضار از ترسناک‌ترین فیلم‌ها

 

در سال ۱۹۷۱ ، کارولین و راجر پرون خانواده خود را به خانه ویران شده‌ای در رود آیلند منتقل کردند و خیلی زود اتفاقات عجیب و غریب با تشدید وحشت کابوس در اطراف آن شروع شد. کارولین در نا امیدی با محققان ماورا الطبیعه، اد و لورین وارنس، برای بررسی خانه تماس می‌گیرد. آنچه وارنس کشف می‌کند یک منطقه کامل است که در یک هجوم شیطانی غوطه ور است و اکنون خانواده پرون را به هر کجا که باشد هدف قرار داده است. برای جلوگیری از این شر، وارنس باید تمام مهارت‌ها و قدرت معنوی خود را بخواهد تا این تهدید طیفی را در منبع خود که تهدید به نابودی همه افراد درگیر است، شکست دهد.

 

 

۱۲- حریص (۱۹۹۹)

 

در فیلم حریص محصول سال ۱۹۹۹ مدت‌ها از شیوع بیماری مهلکی که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی شده می‌گذرد. با هر بار گزیده شدن فرد تازه‌ای به دست زامبی‌ها یک آدم‌خوار مخوف دیگر با بدنی پوسیده و عطش پایان‌ناپذیری برای خوردن گوشت انسان‌ها پدید می‌آید. حال تعداد اندکی از کسانی که سالم باقی مانده‌اند در جنگلی پناه گرفته‌اند و به دنبال راهی برای نجات می‌گردند.

 

تفاوت‌ زامبی‌های فیلم ترسناک حریص با زامبی‌های دنیای پسا آخرالزمانی «جورج رومرو» یا سریال «مردگان متحرک» بسیار است. زامبی‌های معمولی انسان‌ها را خورده و باعث سرایت عفونت به قربانی‌ها می‌شوند و رفتارهایشان نیز بیشتر غریزی است. اما زامبی‌های فیلم حریص تله‌ می‌سازند و در جنگل برای شکار انسان‌ها کمین می‌کنند و زمانی که لازم باشد طعمه‌های خود را احاطه می‌کنند.

 

 

منابع: variety و forbes

 

کالابرگ الکترونیک