چک لیست ۱۹ لوازم ضروری طبیعت گردی

چک لیست ۱۹ لوازم ضروری طبیعت گردی


19 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لوازم ضروری طبیعت گردی
فهرست محتوا پنهان

گردش در طبیعت یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن خستگی کار و تخلیه استرس هایی است که روزانه به ما وارد می شود. یکی از لذت بخش ترین انواع تفریحات برای گذراندن یک روز آرامش بخش و فوق العاده که به شما کمک می کند احساس بهتری را تجربه کنید. برای اینکه در گردش طبیعت گردی خودتان با مشکل روبرو نشوید، لازم است تا برخی وسایل و لوازم ضروری طبیعت گردی را همراه داشته باشید. در این مقاله از  مجله کوروش می توانید با لیست وسایل لازم و ضروری طبیعت گردی آشنا شوید.

 

 

لوازم ضروری طبیعت گردی

 

لوازم ضروری طبیعت گردی

 

قبل از اینکه برای یک سفر طبیعت گردی بی نظیر همراه با دوستان یا اعضای خانواده تان برنامه ریزی کنید، بهتر است ابتدا لوازم و وسایل ضروری و مورد نیاز این گردش را تهیه نمایید. به همراه داشتن برخی لوازم ضروری در این گردش به شما کمک می کند تا روز بهتری را تجربه کنید.

 

 

۱- بطری آب از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

بطری آب از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که آب از لوازم ضروری طبیعت گردی محسوب می شود. به طور معمول پیدا کردن آب آشامیدنی در دل طبیعت می تواند کار سختی باشد. از همین رو به همراه داشتن آب کافی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از شروع این گردش فوق العاده به آن توجه کنید. از آنجایی که در طبیعت گردی پیاده روی می کنید و بدن شما تعریق بیشتری دارد، باید به طور مداوم آب بخورید تا بدن با کم آبی مواجه نشود.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید » ۱۰ نکته مهم برای کسانی که می خواهند تراولر شوند «

 

 

۲- کوله پشتی از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

به همراه داشتن یک کوله پشتی به شما کمک می کند تا همه لوازم و ملزومات مورد نیاز را نزدیک خودتان داشته باشید. ممکن در این طبیعت گردی دوست داشته باشید ساعت ها مسیری را پیاده روی کنید. از همین رو قرار دادن لوازم مورد نیازتان در یک کوله پشتی می تواند ایده فوق العاده ای باشد. از طرف دیگر کوله پشتی از آسیب دیدن لوازم جلوگیری می کند و شما می توانید بدون اینکه محدود شوید، مقداری وسیله و خوراکی ضروری را در آن جای دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای سفر به روش هیچهایک «

 

 

۳- کفش راحت از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

یکی از مهم ترین لوازمی که در لیست وسایل طبیعت گردی وجود دارد، پوشیدن یک کفش راحت است. برای طبیعت گردی سعی کنید حتماً یک کفش راحت و مخصوص پیاده روی بپوشید. انتخاب یک کفش سبک و راحت به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی در قلب طبیعت راه بروید و لذت ببرید.

حتما بخوانید  راهنمای سفر به جزیره هرمز | بهترین زمان سفر و معرفی مکان‌های دیدنی

 

 

۴- یک لباس راحت از ضروری ترین وسایل طبیعت گردی

 

یک لباس راحت از ضروری ترین وسایل طبیعت گردی

 

برای روزی که قرار است به طبیعت گردی و گردش بروید، بهتر است یک دست لباس نخی راحت انتخاب کنید. سعی کنید لباسی را بردارید که از الیاف طبیعی تهیه شده است و پلاستیکی نیست. این کار موجب می شود تا هم احساس راحت تری داشته باشید و هم در صورت تعریق، لباس شما سریع تر خشک شود. از پوشیدن لباس های تنگ، بلند و دست و پا گیر اجتناب کنید تا بتوانید به راحتی در هر مسیری که دوست دارید گردش کنید.

 

 

۵- ژاکت، از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

زمانی که به طبیعت گردی می روید، هر لحظه ممکن است هوا سرد شود و یا در زمان شوخی با دوستتان ناگهان تمام لباس هایتان خیس شود. پس اگر دوست ندارید بعد از این گردش جذاب دچار سرماخوردگی شوید، بهتر است حتماً یک ژاکت و یک دست لباس اضافه  داخل ساکتان داشته باشید.

 

 

۶- کلاه، از مهم ترین لوازم کوله گردی

 

کلاه، از مهم ترین لوازم کوله گردی

 

احتمالا با نزدیک شدن به ظهر گرمای آفتاب به شدت زیاد می شود و اگر کلاه مناسبی به همراه نداشته باشید، پوست صورتتان زیر نور شدید آفتاب خواهد سوخت. برای گردش در طبیعت بهتر است یک کلاه لبه دار هم همراه خودتان ببرید و از شر آفتاب در امان بمانید.

 

 

۷- ضد آفتاب یکی از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

در لیست وسایل طبیعت گردی که آماده کنید، به هیچ عنوان ضد آفتاب را فراموش نکنید. قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب می تواند موجب آسیب به پوست شما شود. بهتر است همراه با کلاه حتماً روی صورت و بخش هایی از بدنتان که در معرض نور آ،تاب قرار دارد، از یک ضد آفتاب قوی استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید ضد آفتاب با SPF مختلف «

 

 

۸- کرم یا اسپری دفع کننده حشرات، از وسایل طبیعت گردی

 

کرم یا اسپری دفع کننده حشرات، از وسایل طبیعت گردی

 

اگر قصد رفتن به طبیعت را داشته باشید، باید خودتان را برای مواجه شدن با انواع حشرات آماده کنید. برای اینکه بتوانید از نیش انواع حشرات و پشه ها در امان بمانید، بهتر است یک کرم دفع کننده حشره به همراه داشته باشید. می توانید از کرم هایی روی پوستتان استفاده کنید که حشرات به شما نزدیک نشوند. یا مقداری حشره کش به اطرافتان بزنید تا حشرات کمتر به داخل چادر و محل استراحت شما نفوذ کنند.

 

 

۹- زغال، در لیست وسایل طبیعت گردی

 

زغال، در لیست وسایل طبیعت گردی

 

به همراه داشتن زغال برای سفر طبیعت گردی اهمیت زیادی دارد. بهتر است قبل از هر کاری برای گردش در طبیعت مقداری زغال تهیه کنید. تا از آن برای درست کردن آتش و تهیه غذا استفاده نمایید.

 

 

۱۰- غذای اضافی از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

برای سفر به دل طبیعت بهتر است بیشتر از آن چیزی که در یک وعده غذا می خورید، همراه داشته باشید. مقداری سبزیجات و میوه تازه همراه با کنسرو یا گوشت و مرغ برای تهیه غذا در طبیعت فوق العاده است. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرید که زمان بیشتری در طبیعت بمانید، بنابراین به همراه داشتن غذای اضافه به شما کمک می کند تا خیالتان از هر جهت راحت باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۱۰ پیشنهاد غذای سالم در سفر «

 

 

۱۱- شارژر همراه یا سیم شارژر از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

شارژر همراه یا سیم شارژر از لوازم ضروری طبیعت گردی

 

برای اینکه در طول گردش و طبیعت گردی نگران خاموش شدن تلفن همراهتان نباشید، بهتر است یک پاور بانک تهیه کنید. قبل از خارج شن از خانه آن را کاملاً شارژ کنید. با این کار در طول گردش دیگر خیالتان از بابت شارژ گوشی راحت است. در صورتی که به شارژر همراه یا پاور بانک دسترسی ندارید، می توانید سیم شارژر خود را همراه داشته باشید. با نصب این سیم به ماشین می توانید گوشی خود را شارژ کنید.

حتما بخوانید  ۷ مقصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید پاور بانک «

 

 

۱۲- چاقو، از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

چاقو، از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

چاقو یکی از وسایل ضروری در چک لیست لوازم طبیعت گردی است. شما می توانید از چاقو برای تهیه غذا، برش چوب یا تعمیر هر چیزی استفاده کنید. بهتر است حتماً در سفرهای طبیعت گردی یک چاقو همراه خودتان داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

 

 

۱۳- عینک آفتابی، از مهم ترین وسایل طبیعت گردی

 

عینک آفتابی، از مهم ترین وسایل طبیعت گردی

 

عینک آفتابی از وسایل جنگل گردی و طبیعت گردی است که بهتر است به هیچ عنوان آن را فراموش نکنید. به همراه داشتن عینک در این سفر می تواند از چشمان شما در برابر نور شدید آفتاب جلوگیری کند. از طرف دیگر استفاده از عینک مانع ورود باد و گرد و خاک به چشم می شود و از همین رو در هوای ابری نیز گزینه مناسبی است.

 

 

۱۴- چراغ قوه، لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

یکی از وسایل مورد نیاز زندگی در جنگل حتی برای یک شب، به همراه داشتن چراغ قوه است. برای اینکه بعد از تاریک شدن هوا راحت تر بتوانید در طبیعت راه بروید و مسیرتان را پیدا کنید، باید یک چراغ قوه همراه خود داشته باشید.

 

 

۱۵- جعبه کمک های اولیه، در چک لیست لوازم طبیعت گردی

 

به همراه داشتن یک جعبه کمک های اولیه کیفی به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل به راحتی مشکل خود را برطرف کنید. بهتر است در جعبه کمک های اولیه خود مقداری چسب زخم، وسایل پانسمان، مسکن و ضد تهوع داشته باشید تا در صورت نیاز آن ها استفاده کنید.

 

 

۱۶- فندک یا کبریت، از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

فندک یا کبریت، از لوازم حرفه ای طبیعت گردی

 

مسلماً درست کردن آتش با استفاده از چوب و سنگ کار راحتی نیست و کسی دوست دارد برای روشن کردن آتش ساعت ها زمان صرف کند. بهتر است یک بسته کبریت یا فندک در طبیعت گردی همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم با استفاده از آن آتش روشن کنید.

 

 

۱۷- چادر سفر از وسایل مورد نیاز زندگی در جنگل

 

چادر سفر از وسایل مورد نیاز زندگی در جنگل

 

حتی اگر قرار است برای چند ساعت یا چند روز در جنگل یا طبیعت بمانید، بهتر است یک چادر مطمئن همراه خود داشته باشید. چادرهای مسافرتی ضد آب از شما در برابر سرما، باران و نیش حشرات محافظت می کنند. به همراه داشتن چادر برای داشتن یک روز فوق العاده در طبیعت ضروری هستند.

 

 

۱۸- زیر انداز، از وسایل طبیعت گردی

 

برای گردش های طبیعت گردی و پیکنیک حتماً همراه خودتان یک زیر انداز داشته باشید. سعی کنید از جنس های ضد آب و ضخیم و قابل شستشو برای زیر انداز استفاده کنید.

 

 

۱۹- صندلی تاشو از بهترین لوازم طبیعت گردی

 

صندلی تاشو از بهترین لوازم طبیعت گردی

 

به همراه داشتن چند صندلی تاشو در طبیعت گردی ایده خوبی برای لذت بردن از طبیعت است. می توانید چند صندلی تاشو در ماشین خود داشته باشید و از آن برای نشستن در قلب طبیعت و لت بردن از صدای پرندگان استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

اگر قصد رفتن به طبیعت را دارید، بهتر است ابتدا لوازم مورد نیاز برای یک سفر راحت و آرامش بخش را تهیه کنید. فراهم کردن این لوازم ضروری به شما کمک می کند تا در طول این گردش بدون دغدغه تنها روی لذت بردن از طبیعت تمرکز کنید و لحظات شیرین تری را تجربه کنید.

 

 

منابع: republicworld، greenlandtours، zewanderingfrogs

 

کالابرگ الکترونیک