امراض روانی ستارگان هالیوود که به آن اعتراف کرده اند

امراض روانی ستارگان هالیوود که به آن اعتراف کرده اند


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
امراض روانی ستارگان هالیوود

امراض روانی ستارگان هالیوود از آن دست اخباری است که برای طرفداران سینما، جالب و شنیدنی است. ستارگان هالیوود علی‌رغم زندگی پر زرق و برقی که از سبک زندگی خود نشان می‌دهند، گاهی با اختلالات روحی سختی روبرو می‌شوند. خانه های بزرگ، حساب‌های بانکی پر پول، اتومبیل‌های شیک و طرفداران پرشمار؛ به نظر می‌رسد افراد مشهور همه چیز را دارند. در ادامه با بازیگران افسرده هالیوود و هشت چهره مشهور که با امراض روانی روبرو شدند، آشنا می‌شویم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به بررسی اختلالات روانی این بازیگران می‌پردازیم.

 

گاهی ستارگان مشهور از امراض روانی و اختلالات روحی گریزی ندارند و از سلامت خود محافظت نمی‌کنند. امروزه بسیاری از بزرگترین ستارگان هالیوود اطلاعات صریح و دقیقی درباره نبرد خود با امراض روانی منتشر می‌کنند. داستان‌های آنها در رویارویی با بیماری روانی و شهامت‌شان برای سخن صریح ستودنی است. حرف‌های آنها به آگاهی، سلامت جامعه منجر می‌شود. جوامع انسانی برای عبور از امراض روانی، به اهمیت دادن و حمایت دوستانه نیاز دارد.

 

 

لئوناردو دی‌کاپریو؛ از بزرگترین ستارگان هالیوود که به اختلال وسواس فکری مبتلا بود

 

وسواس فکری لئوناردو دی‌کاپریو؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

لئوناردو دی‌کاپریو، به اختلال وسواس فکری و عملی گرفتار بوده است. این بیماری او به زمانی باز می‌گردد که نقش هوارد هیوز را در فیلم سینمایی «هوا نورد» بازی می‌کرده است. دی‌کاپریو گفته بود که راه رفتن در مکان‌های آلوده‌ای که برای مثال آدامس در آنجا افتاده باشد، بسیار برایش آزار دهنده بوده. این ستاره در قدم زدن در چنین مکان‌هایی بسیار اجتناب می‌کرده است.

ستاره برنده اسکار اعتراف کرد که احساس می کند مجبور است چندین بار از درب خانه عبور کند و روی لکه های پیاده رو که توسط آدامس های استفاده شده باقی مانده است قدم بگذارد. اما دی کاپریو موفق شده است تمایلات OCD خود را تحت کنترل درآورد. لئوناردو دی‌کاپریو درباره امراض روانی اینگونه گفت: «من می توانم در برخی موارد بگویم: خب، شما مضحک هستید. دیگر روی هر لکه‌ای که می‌بینید قدم بگذارید. نیازی به انجام چنین کاری نیست.»

 

 

علائم، دلایل و درمان وسواس فکری عملی OCD در کودکان و بزرگسالان

 

کریسی تیگن؛ افسردگی پس از زایمان

 

 افسردگی پس از زایمان کریسی تیگن؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

یکی از بازیگران افسرده هالیوود که شاید در نگاه اول تصورش را هم نمی‌کنید. این مدل موفق و مجری تلویزیونی آمریکایی پس از آنکه فرزندش به‌دنیا آمد دچار افسردگی پس از زایمان شد. او درباره این بیماری روانی گفت: «من می‌خواهم مردم بدانند که این اتفاق برای هر کسی ممکن است رخ دهد و من نمی‌خواهم مردمی که آن را دارند احساس شرمندگی یا احساس تنهایی بکنند.»

 

 

افسردگی پس از زایمان؛ علائم و روش‌های درمان آن با دارو و بدون دارو

 

 

دنیل ردکلیف؛ وسواس فکری و عملی

 

وسواس فکری و عملی دنیل ردکلیف؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

پسری که هری پاتر را در ده سالگی به یک نام خانوادگی تبدیل کرد، از ۵ سالگی با OCD یا همان اختلال وسواس فکری و عملی دست و پنجه نرم می‌کند. رادکلیف حتی در جوانی می‌دانست که کاری باید انجام شود تا این اختلال درمان شود. او سرانجام برای حل این مشکل اقدام کرد.

 

 

نشانه ها و روش های درمان وسواس فکری عملی

 

 

دمی لواتو؛ اختلال دو قطبی

 

اختلال دو قطبی دمی لواتو؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

امراض روانی ستارگان هالیوود دمی لواتو را هم به حال خود رها نکرد. این هنرپیشه و خواننده آمریکایی هم به اختلال دو قطبی مبتلا بوده است. این هنرمند در هجده سالگی با قلدری، اعتیاد، اختلال در خوردن، قطع روابط و افسردگی روبرو شد. لواتو در سالهای طولانی یک چهره عمومی و مجری بود. در طی درمان اعتیاد و اختلالات خوردن بود که در او اختلال دو قطبی تشخیص داده شد. در آن زمان ، لوواتو مهارت های مقابله ای را آموخت و روش هایی را برای کنترل و درک احساسات خود در پیش گرفت. لوواتو حالا سخنگوی کمپین “برای سلامت روان صحبت کنید” است.

 

 

انواع اختلال شخصیت دو قطبی و علائم و روش های مختلف درمان

 

دنی آزمند؛ اختلال اضطراب اجتماعی

 

اختلال اضطراب اجتماعی دنی آزمند؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

دنی آزمند خواننده، بازیگر مشهور تلویزیون، تئاتر و سینما یکی دیگر از ستارگانی است که از امراض روانی ستارگان هالیوود بی نصیب نبوده است. او از دیرباز هنگام اجرا، با اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم کرده و سرانجام فهمید که به کمک نیاز دارد. دنی آزمند از سال ۲۰۰۴ ، عضو افتخاری انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا شد. او در این‌باره گفت: من می خواهم به مردم اطلاع دهم که تنها نیستند و کمک در دسترس است.

 

 

دن رینولدز؛ افسردگی بالینی

 

افسردگی بالینی دن رینولدز؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

دن رینولدز، موسیقی‌دان مشهور آمریکایی که برای بسیاری از آثار هنری سینمایی کار ساخته است، خود را “افسرده جهنم” توصیف کرد. او علی رغم موفقیت تجاری و فعالیت حرفه‌ای با ارزش‌اش در نبرد با افسردگی بوده است.

او درباره بیماری‌اش می‌گوید: «این یک چیز ترسناک است وقتی شما هر آنچه را که می خواستید بدست آورید اما هنوز یک خلا احساس می کنید. وقتی پدر شدم، باعث شد که احساس کنم باید زندگی خود را دوباره ارزیابی کنم و قدردانی عمیق تری از آن پیدا کنم.» همانطور که خود او گفت، نقش جدیدش در زندگی به عنوان یک شوهر و پدر در او به ایجاد تغییرات مثبتی منجر شد.

 

 

راه‌های نجات از افسردگی ؛ برای کمک به فرد افسرده این ۷ جمله را به او بگویید

 

 

لیدی گاگا؛ اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)

 

اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) لیدی گاگا؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

لیدی گاگا علی‌رغم موفقیت در بازیگری و موسیقی، در سال ۲۰۱۶ علناً در مورد مبارزات خود با اختلال استرس پس از سانحه صحبت کرد. گاگا در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که وی قربانی تجاوزی است که در ۱۹ سالگی برایش اتفاق افتاده است. او گفت: «ضربه شخصی من در زندگی به من کمک کرد تا آسیب دیگران را درک کنم.»

 

 

بهترین مواد غذایی که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند

 

 

ادل؛ افسردگی پس از زایمان

 

افسردگی پس از زایمان ادل؛ امراض روانی ستارگان هالیوود

 

ادل که به انتخاب سایت بیلبورد، برترین آواز خوان قرن ۲۱ انتخاب شد شهرتی جهانی دارد. امراض روانی ستارگان هالیوود او را هم بی نصیب نگذاشت. او حتی در هالیوود هم بازی کرده است و چهره‌ای بسیار شناخته شده در جهان است.

ادل که برنده جایزه گرمی هم شده است درباره نبرد خود با افسردگی پس از زایمان گفت: پس از به دنیا آوردن پسرم، افسردگی پس از زایمان واقعا بد بود و باعث ترس من شد. من هیچ دارویی برای درمان این افسردگی مصرف نکردم. همچنین با کسی درباره افسردگی صحبت نکردم و بسیار بی میل بودم.

 

امراض روانی ستارگان هالیوود

 

امراض-روانی-ستارگان-هالیوود

 

ممکن است گاهی تصور کنیم افراد مشهور و ثروتمند به اهداف خود رسیده‌اند و دیگر مشکلی ندارند. اما لیست بازیگران افسرده هالیوود نشان می‌دهد ستارگان هالیوود هم مانند دیگران در معرض اختلالات روحی هستند. آنها گاهی به امراض روانی مبتلا می‌شوند و به دلیل شرایط خاصی که دارند پرداختن به آن دشوار تر است. آنها همیشه در چشم مخاطبان و طرفداران میلیونی خود هستند. طبیعتا با سختی بیشتری در مواجه با بیماری های روانی و درمان آن روبرو می‌شوند.

امراض روانی ستارگان هالیوود آنقدر گسترده‌است که شاید در نگاه اول عادی به‌نظر برسد. اما آنچه که در این اختلالات روحی مهم است، شیوه پرداختن مردم، رسانه‌ها و خود ستارگان با بیماری است. بیماری روانی همچون موریانه به حیات انسان آسیب می‌زند. نباید به این مدل بیماری‌ها بی‌توجه بود و اگر کسی به این درد گرفتار شد تنها بماند.

 

 

منبع: سایت دانشگاه یوتا 

 

کالابرگ الکترونیک