بررسی انواع روش‌های اکستنشن مو و عوارض و مراقبتهای بعد از آن

بررسی انواع روش‌های اکستنشن مو و عوارض و مراقبتهای بعد از آن


25 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عوارض اکستنشن مو

داشتن موهایی پرپشت و زیبا آن هم فقط در عرض یک یا چند روز ممکن است؟ البته، با اکستنشن مو! فراموش نکنید که پیش از آشنایی با عوارض اکستنشن مو نباید درباره انتخاب این روش برای پر پشت شدن موهایتان تصمیم بگیرید. اکستنشن مو که باعث تغییر در روند زیبایی می‌شود، می‌تواند با عوارضی مانند سردرد، طاسی و واکنش‌های آلرژیک همراه باشد.در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش با ما همراه باشید.

اغراق نیست اگر بگوییم اکستنشن مو جهان را تغییر داد. اکستنشن مو رویای داشتن موهای باورنکردنی و پرپشت را محقق کرد. خانم‌ها به دلایل مختلف از اکستنشن مو استفاده می‌کنند. گاهی اوقات آنها می‌خواهند ظاهر جدیدتری داشته باشند، یا ترکیبی جدید را روی مو خود امتحان کنند و یا فقط می‌خواهند چیزی را امتحان کنند که جالب به نظر می‌رسد. با این حال، استفاده از اکستنشن مو در برخی موارد می‌تواند باعث آسیب به پوست سر و یا ریزش مو شود. طبیعتاً این چیزی نیست که خانم‌ها به دنبال آن هستند!

 

 

اکستنشن مو چیست؟ آشنایی با مراقبت‌های بعد از اکستنشن

 

 

اکستنشن مو چیست؟ آشنایی با عوارض و مراقبت‌های بعد از اکستنشن

 

اکستنشن مو معمولاً با استفاده از یک ماده داغ (چسب داغ) به مو متصل می‌شود. اما روش‌های متفاوتی هم چون استفاده از پلیمر پایه کراتین یا روش بافت، که نوعی روش ابداعی توسط آرایشگران است، نیز برای این کار وجود دارند. اکستنشن‌ها دقیقاً به ریشه مو وصل می‌شوند، اما وقتی اجازه می‌دهید با رشد طبیعی موهای‌تان رشد کند، می‌تواند روی ریشه سنگین مو سنگینی کند و با گذشت زمان، موهای ظریف و ریز شما کشیده می‌شود.

 

متخصصین پوست و مو معتقداند که این کشیدگی‌ها می‌توانند باعث ایجاد تنش بیش از حد بر روی فولیکول‌های مو شده و با ایجاد نوعی آلوپسی کششی باعث ریزش مو شوند. وقتی فولیکول آسیب دید، فولیکول‌های جدید رشد نمی‌کنند بنابراین با آسیب دیدن فولیکول‌های بیشتر، ریزش دائمی مو اتفاق می افتد. افرادی که از اکستنشن استفاده می‌کنند ممکن است از وجود آلوپسی کششی اطلاع نداشته باشند. اما با گذشت زمان این حالت آلوپسی دائمی می‌شود. این یکی از مهم ترین عوارض اکستنشن مو است.

 

 

چه دلایلی باعث انتخاب اکستنشن مو می‌شود

 

دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد تا شخصی به دنبال استفاده از موهای مصنوعی یا اکستنشن برود. کسانی که رشد مو خوبی ندارند می‌توانند سراغ اینها بروند تا به سرعت شاهد افزایش حجم و طول موهای خود باشند. می‌توان از آن برای داشتن ظاهری جدید و متفاوت استفاده کرد. حتی اکستنشن تجربه داشتن موهایی با رنگ‌های شاد یا متفاوت را بدون استفاده از ترکیب‌های شیمیایی و رنگ مو به خانم‌ها می‌دهد.

 

چه دلایلی باعث انتخاب اکستنشن مو می‌شود ؛ عوارض اکستنشن مو چیست

 

مواردی که باید قبل از استفاده از مواد اکستنشن مو به خاطر داشته باشید

 

اگر علاقه دارید چند رشته موی اضافی به موهای طبیعی خود اضافه کنید، مواردی وجود دارد که باید آنها را قبل از انجام این روش به خاطر بسپارید. همیشه موهای اضافی را با کمک یک آرایشگر حرفه‌ای بین موهای خود قرار دهید. برخی از نقاط خاص سر که ممکن است از نظر شما بسیار عالی به نظر برسد، ممکن است اصلاً مناسب نباشد. به یاد داشته باشید که موهای انتخابی شده برای اکستنشن نباید خیلی محکم و سنگین باشند. اگر هر نوع درد یا ناراحتی دارید، بلافاصله با آرایشگر مو صحبت کنید و آن را اصلاح کنید. همیشه سراغ موهایی بروید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، حتی اگر گران‌تر باشند. این روش نوعی پیشگیری از آسیب دیدگی مو است. احتمال وجود عوارض مختلف برای انتخاب اکستنشن نامناسب را در نظر بگیرید.

 

به یاد داشته باشید که از موهای طبیعی خود مراقبت کنید. موهایی که آسیب دیده‌اند، تحمل کشش‌های سنگین را ندارند. موهای خود را مرتباً چرب کنید، به درمان‌های منظم بپردازید و از آنها به خوبی مراقبت کنید. عوارض اکستنشن مو می‌تواند در افراد مختلف با توجه به ویژگی‌های ژنتیکی و همینطور نوع مو، متفاوت باشد. اما نکته حائز اهمیت جدی بودن عوارض اکستنشن مو است.

 

 

واقعیت‌های ترسناکی درباره اکستنشن مو

 

اکستنشن مو که باعث ایجاد آلوپسی کششی می‌شود، ریزش مو و طاسی ناشی از کشیدن و اضافه وزن را به همراه دارد. اعتقاد بر این است که ریزش مو به دلیل شل شدن ساقه مو از فولیکول و همچنین التهاب مزمن ایجاد می‌شود. اکستنشن می‌تواند باعث پیچیدگی مو، مات شدن و از بین رفتن درخشش مو شود.

 

 

۱۰ روش پیشگیری و رشد مجدد ریزش شدید مو زنان و مردان

 

 

همچنین می‌تواند باعث درماتیت تماسی و در موارد نادر واکنش‌های آلرژیک تهدید کننده زندگی از حساسیت به چسب‌ها، لاستیک‌ها یا سایر مواد شیمیایی استفاده شده برای نصب و حذف مو شوند. مو طبیعی سر به دلیل آسیب دیدگی دائمی به فولیکول‌ها در این روش هرگز دوباره رشد نمی‌کند. تصور زمانی که اکستنشن را جدا کنید و شاهد طاسی یا ریزش مداوم موهای طبیعی خود باشید، فاجعه بار است!

 

واقعیت های ترسناک در مورد اکستنشن ؛ عوارض اکستنشن مو چیست

 

چرا اکستنشن اینقدر محبوب است؟

 

همه ما تجربه داشتن موهایی پرپشت و زیبا را درک نکرده‌ایم. در مورد افراد مشهور هم همین طور است. فشار زیادی برای زیبا به نظر رسیدن روی فرش قرمز و متفاوت بودن روی آن‌ها وجود دارد. شاید دنیای مد و فشن یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوب شدن مواردی مثل اکستنشن و کراتینه و صاف کردن و فر کردن مو و سایر کارهای آرایشی روی مو بین خانم‌ها است. اکستنشن مو بازیگران و خوانندگان مطرح ایرانی یا خارجی، به نوعی تاثیرگذار ترین عامل در پررنگ شدن اهمیت اکستنشن است.

 

 

۹ نکته و درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

 

اکستنشن یکی از روش‌های ساده اما پردردسر برای پرپشت کردن یا حجیم کردن موی سر است که اتفاقاً این روزها در بین خانم‌ها به روشی واقعاً پرطرفدار تبدیل شده است. اما نباید فراموش کردن که عوارض اکستنشن، عوارضی جدی و در بعضی موارد، دائمی هستند.

 

 

۱۱ مورد از خطرناکترین عوارض کراتینه صاف لخت کردن مو

 

 

روش‌های محبوب اکستنشن مو؛ بهترین روش اکستنشن مو

 

هر زنی رویای موهای بلند و ضخیم را دارد. اگر بعضی از ما در مورد موهای زیبا و طبیعی خوش شانس نباشیم چه می‌شود؟ بسیاری از خانم‌ها این مشکل را به راحتی حل می‌کنند، آنها در سالن‌های حرفه‌ای اکستنشن مو، حجم موهای طبیعی خود را چند برابر می‌کنند.

روند اکستنشن مو به طور متوسط ۳-۴ ساعت طول می‌کشد. نتیجه این روند با مراقبت مناسب می‌تواند تا ۵ ماه ثابت باشد. برای انجام اکستنشن مو داشتن موهایی با حداقل ۵-۱۰ سانتی متر ضخامت اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

 

اکستنشن مو نواری

 

اگر به دنبال اکستنشنی هستید که تنها در چند ساعت روی موهای طبیعی شما قرار بگیرد، این روش مناسب شما است. این موها دارای پودهایی هستند و هر پود دارای زبانه‌های نوار پلی اورتان دو طرفه یا یک طرفه است که متناسب با اندازه مورد نظر آن برش خورده است. موهای شما اساساً مانند یک ساندویچ بین اکستنشن است و بین این اکستنشن‌ها گیر کرده‌اند.

 

 

اکستنشن موی حلقه‌ای و میکرو حلقه‌ای

 

اکستنشن‌های میکرو حلقه‌ای به صورت دسته‌های موی کوچکی ساخته می‌شوند که در قسمت‌های کوچکی از موهای طبیعی شما حلقه می‌شوند. سپس توسط یک مهره فلزی که با کمک یک انبردست در اطراف آن بسته شده است، محکم می‌شود.

 

عوارض اکستنشن موی حلقه‌ای و میکرو حلقه‌ای

 

اکستنشن مو با بافت

 

روش بافت اکستنشن شامل ایجاد یک خط افقی در موهای شما و سپس بافتن اکستنشن مو به کمک سوزن و نخ پنبه‌ای در آن است. بنابراین اکستنشن‌ها به معنای واقعی کلمه از طریق موهای شما “بافته می‌شوند”.

 

 

اکستنشن کلیپس

 

اکستنشن‌های کلیپس مو بهترین گزینه برای هرکسی است که در عرض چند دقیقه موهای بلندتری بخواهد. آن‌ها تارهایی از مو هستند که در قسمت بالای به موهای طبیعی متصل می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در ریشه موهای‌تان ببندید.

 

کالابرگ الکترونیک