بررسی فواید و معایب صافی دائمی یا ریباندینگ مو

بررسی فواید و معایب صافی دائمی یا ریباندینگ مو


26 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
صافی دائمی یا ریباندینگ مو

صافی دائمی یا ریباندینگ مو یک فرآیند شیمیایی است که باعث تغییر بافت طبیعی مو و ایجاد صافی و لطافت مو می‌شود. آشنایی با فواید و عوارض ریباندینگ مو مهم‌ترین نکته در انتخاب یا عدم انتخاب این روش برای احیا مجدد نرمی و لطافت مو است. ریباندینگ مو به طور معمول توسط یک متخصص آرایش و زیبایی در سالن‌های آرایشی انجام می‌گیرد. در این روند چند مرحله‌ای، مواد ریباندینگ پیوندهای طبیعی موجود در فولیکول مو را از بین می‌برد، سپس این پیوندها را به شکل دیگری بازسازی می‌کند. این حالت ظاهر موهای شما را تغییر می‌دهد. نتیجه این امر موهایی است که حتی از موهای صاف طبیعی نیز صاف‌تر به نظر می‌رسند. در مورد عوارض و معایب و فواید ریباندینگ و تفاوت ریباندینگ مو و کراتینه کردن مو این مقاله را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

صافی دائمی یا ریباندینگ مو چگونه است؟

 

قبل از هر توضیحی ابتدا بپردازیم به اینکه ریباندینگ چیست ؟ریباندینگ مو یا نام دیگرش صافی مو به روش ژاپنی میباشد که وظیفه صاف کردن مو را به عهده دارد و تقریبا ۲۵ سال است که از این شیوه برای صاف کردن مو استفاده می شود .ماده اصلی که در محصول صافی استفاده شده آمونیوم تیوگلیکولات است و در سه مرحله که در مجموع سه الی چهار ساعت طول می کشد انجام می شود و یک صافی کاملا لخت به ما می دهد که به آن صافی ژاپنی گفته میشود .

ابتدا آرایشگر موهای شما را شسته و اجازه می‌دهد تا به صورت طبیعی خشک شوند. این کار باعث پاک شدن آلودگی‌ها و روغن‌ها از روی مو می‌شود. همچنین شستن موها باعث مشخص شدن نوع بافت مو خواهد شد. در مرحله بعد، آرایشگر موهای شما را، دقیقاً مشابه زمان استفاده از رنگ مو برای رنگ کردن موها، تقسیم می‌کند. سپس با قرار دادن کیت‌های نرم کننده مو به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر روی موهای شما روند ریباندینگ کردن مو ادامه می‌یابد.

 

 

این ۱۰ اشتباه رنگ موی جدید را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند

 

 

از آنجا که این کیت‌ها در حال شکستن کوتیکول موی شما در سطح سلولی هستند، این مرحله باید به دقت کنترل شود تا پوست سر و موهای شما با عوارض جدی رو به رو نگردد. بعد از این مرحله، نوبت به گرم کردن و بخار دادن موها می‌رسد که معمولاً ۱۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. این مدت با توجه به حجم موها مشخص می‌شود. در پایان این مرحله مو کاملاً صاف می‌شود، اما هنوز کار تمام نشده است. مجدداً پس از شستشو و خشک کردن موها، مو آماده فرآیند بعدی می‌شود.

 

صافی دائمی یا ریباندینگ مو چگونه است؟

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

لوسیون کراتین ماده دیگری است که در این مرحله به سطح مو زده می‌شود. استفاده از این لوسیون به منظور کمک به پیوندهای موی جدید روی سطح مو زده می‌شود. سپس نیوترلایزر یا ماده خنثی کننده روی مو به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده می‌شود. برای از بین بردن کراتین و خنثی کننده، آخرین بار موهای شما شسته و خشک می‌شود. ریباندینگ مو دائمی است. اگر شکل ظاهری آن را دوست دارید، مجبور نیستید این روند را تکرار کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که تأثیر ریباندینگ پس از رشد ۱ الی ۳ سانتی ریشه‌های مو همچنان روی سطح مو باقی می‌ماند.

 

 

صافی دائمی یا ریباندینگ مو چطور باعث نرم شدن مو می‌شود؟

 

احیاء مو راهی برای صاف کردن موهای شما با استفاده از مواد شیمیایی قدرتمند است. این فرآیند چند ساعت طول می‌کشد. در واقع، آب پیوندهای هیدروژنی مولکول‌های کراتین موجود در موهای شما را می‌شکند. سپس یک ماده شیمیایی، معمولاً فرمالدئید، از یک طرح تراز مستقیم با سوزن، طرح جدید ساختار موهای شما را مشخص می‌کند.

 

 

طرز تهیه چند ماسک تخم مرغ برای تقویت و درمان ریزش مو

 

مواد شیمیایی مورد استفاده در روش ریباندینگ مو

 

در فرآیند صافی دائمی یا ریباندینگ مو (احیاء مو) معمولاً از فرمالدئید یا آلدهید برای از بین بردن پیوندهای مو استفاده می‌شود. برخی فرمول‌ها ادعا می‌کنند که فاقد فرمالدئید هستند. اما تقریباً هر فرمول شل کننده گازهای قدرتمندی را آزاد می‌کند که از نظر شیمیایی مشابه فرمالدئید هستند.

هزینه ریباندینگ مو از ۲۵۰ تا بیش از ۱۰۰۰ دلار است. هزینه درمان بستگی به این دارد که به کدام سالن مراجعه کنید، اینکه آیا مواد غیر سمی (که اغلب گران‌تر هستند) را انتخاب کنید و اینکه جنس موهای شما چیست. بررسی میزان تاثیرگذاری مواد شیمیایی بر ساختار مو و همچنین آشنایی با فواید و عوارض ریباندینگ مو مهم‌ترین فاکتور پیش از درنظر داشتن هزینه این روش درمانی است.

 

مواد شیمیایی مورد استفاده در روش ریباندینگ مو؛ عوارض ریباندینگ مو

 

پس از صافی دائمی یا ریباندینگ؛ موهای شما چطور به نظر می‌رسد؟

 

پس از ریباندینگ، موهای شما صاف، براق و درخشنده به نظر می‌رسد. اگر موهای مستعد موخوره دارید، ممکن است متوجه شوید که موهای شما بسیار کم حجم شده است. به خاطر داشته باشید که این نتایج تضمین شده نیستند. در صورتی که این روش را انتخاب می‌کنید، به طور حتم باید از فواید و عوارض ریباندینگ مو مطلع باشید. اگر موهای شما نازک، خشک، رنگ شده یا در اثر حرارت آسیب دیده باشد، ریباندینگ را فراموش کنید!

 

بر اساس یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۹ احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنانی که موهای خود را هر ۵ تا ۸ هفته با استفاده از مواد شیمیایی صاف می‌کنند، ببش از سایر زنان است. این امر ممکن است به علت استفاده از مواد شیمایی و اختلال در عملکرد هورمون‌ها رخ دهد. اگر سرطان رحم در بین خانواده یا اقوام شما شایع است، بهتر است این مسئله را در نظر بگیرید!

 

 

آیا رنگ مو باعث سرطان سینه و مثانه و خون و … می شود؟

 

پس از صافی دائمی یا ریباندینگ؛ موهای شما چطور به نظر می‌رسد؟

 

احیاء مو یا نرمی شدن دائمی مو؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟

 

ریباندینگ شبیه به سایر فرآیندهای صاف کننده مو مانند روش درمان کراتینه مو یا کراتینه برزیلی است. این فرایندها که موجب صاف شدن مو با استفاده از صاف کردن کوتیکول موی انجام می‌شود، باعث کاهش حجم مو و لطافت آن خواهد شد.

اما ریباندینگ در واقع پیوندهای هیدروژنی موجود در مو را از بین می‌برد. قبل از اینکه دوباره با هم ترکیب شوند. این روش درمانی، مانند درمان کراتینه مو، شامل استفاده از مواد شیمیایی است. با این‌حال، مهم‌ترین تفاوت ریباندینگ با کراتینه، استفاده از مواد شیمیایی بسیار قوی‌تر است.

 

 

همه چیز درباره روش کراتینه کردن مو؛ فواید، عوارض، نکات مراقبتی و هزینه

 

 

مهم‌ترین فواید و عوارض صافی دائمی یا ریباندینگ مو

 

*پس از نرم شدن یا ریباندینگ مو مجاز به استفاده از روغن یا رنگ مو نیستید.

*از سشوار کشیدن مو به دلیل جلوگیری از احتمال آسیب دیدن ساقه خودداری کنید.

*این روش یکی از گران قیمت‌ترین روش‌های احیاء مو است.

*برخلاف روش درمان کراتینه مو این روش درمانی تا رشد موهای جدید ادامه خواهد داشت.

*انجام مکرر این کار می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. بنابراین سعی کنید این درمان را مداوم انجام ندهید.

*شکستگی، آسیب‌دیدگی و خشکی مو از عوارض جانبی رایج احیاء و صاف شدن دائمی مو است.

*استفاده از این مواد شیمیایی قدرتمند بر روی موهای شما می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود.

 

مهم‌ترین فواید و عوارض صافی دائمی یا ریباندینگ مو

 

همه روش‌های صافی دائمی منجر به ضعف ریشه مو می‌شوند؟

 

موهای طبیعی شما وقتی سالم باقی بمانند که در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرند. کشش زیاد مو باعث ضعیف شدن ساقه مو می‌شود. بعضی اوقات انجام این روش‌های درمانی ضروری است. اما توصیه می‌کنیم تعداد دفعات آن را کاهش دهید. درعوض، به دنبال آبرسانی به اسپاهای عمیق مو و نرم کنندگی آن باشید. مقایسه فواید و عوارض ریباندینگ مو و سایر روش‌های درمانی نرم کنندگی و صافی مو، بهترین ترفند برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه است!

صاف شدن دائمی مو به درمان‌هایی گفته می‌شود که تأثیر آن حتی پس از یک یا دو بار شستشو نیز بدون تغییر باقی بماند. فراتر از این تعریف مبهم، نتایج صافی دائمی یا ریباندینگ مو بسته به نوع مو، سرعت رشد و روش شیمیایی مورد استفاد برای صاف کردن بسیار متفاوت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که “دائمی” بودن این روش به معنای ابدی بودن آن نیست!

 

کالابرگ الکترونیک