رنگ سال ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ چه رنگیه؟ + ست کردن لباس

رنگ سال ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ چه رنگیه؟ + ست کردن لباس


11 دی 1400 . زمان مطالعه: 21 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رنگ سال ۲۰۲۲- ۱۴۰۱ پنتون
فهرست محتوا پنهان

رنگ سال ۱۴۰۱ / ۲۰۲۲ چه رنگیه؟ پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. اگر شما هم به استفاده از رنگ‌های مد روز پایبند باشید، حتما قبل از شروع سال میلادی به دنبال جواب سوال «رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟» می‌گردید. احتمالا می‌دانید که کمپانی پنتون هر سال یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ مد سال معرفی می‌کند. رنگ سال ۲۰۲۲- ۱۴۰۱ کمپانی پنتون رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش است. پنتون رنگ سال ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ را تحت نام «Very peri» انتخاب کرده است. ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش، به رنگ مد سال جدید ۲۰۲۲-۱۴۰۱ و هر آنچه درباره رنگ سال ۱۴۰۱ باید بدانید، می‌پردازیم و به شما می‌گوییم چطور براساس پالت پنتون رنگ مد سال را برای رنگ لباس و دکوراسیون ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ ست کنید.

 

 

تاریخچه انتخاب رنگ سال از سوی شرکت پنتون

 

تاریخچه انتخاب رنگ سال از سوی شرکت پنتون

 

بیایید پیش از هر چیز به این سوال جواب بدهیم که اصلا چرا یک رنگ باید به عنوان رنگ سال انتخاب شود؟ این رنگ بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟ و اصلا چه کسی یا کدام کمپانی رنگ سال انتخاب می‌کند؟ برای کسانی که اهل مد و فشن هستند و زندگی‌شان با هنر عجین شده، رنگ‌ها فراتر از آن‌چه برای افراد عادی معنا دارد، مهم هستند.

 

موسسه رنگ پنتون (Pantone Color Institute) شرکتی است که سالانه، رنگ سال را انتخاب می‌کند. از سال ۲۰۰۰ انتخاب رنگ سال به عنوان یک اقدام جسورانه انجام شد. البته تا سال ۲۰۰۷ حدس و گمانه‌زنی درباره انتخاب هر ساله رنگ سال، بین دیگر برندها و شرکت‌ها چندان رواج نداشت. اما به مرور رنگ سال، جای خودش را در استایل‌ها و دنیای فشن، مد، دیجیتال و تکنولوژی و … باز کرد.

 

هر سال اوایل ماه دسامبر، موسسه رنگ پنتون، رنگ جدید سال را معرفی می‌کند. شنیدن و معرفی این رنگ بر بعضی کسب و کارها تاثیر مستقیم دارد به همین خاطر هم جزو اتفاقات مهم هر ساله به حساب می‌آید.

 

 

کمپانی پنتون کجاست و فعالیت اصلی آن چیست؟

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

کمپانی پنتون کجاست و فعالیت اصلی آن چیست

 

کمپانی یا موسسه رنگ پنتون در ایالت نیوجرسی کشور آمریکا واقع شده و معتبرترین موسسه رنگ در دنیا شناخته می‌شود. این موسسه اطلاعات و کدهای رنگی را که صنایع دیگر برای تولید محصولات خود در زمینه‌های مختلف از جمله مد و فشن، صنعت چاپ و … به آن نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

در واقع به بیان بهتر، موسسه پنتون یک پل ارتباطی بین طراحان و صنایع در سراسر دنیا است چون این کمپانی خالق یک سیستم استاندارد به نام سیستم تطبیق رنگ پنتون (PMS) است. تولیدکنندگان در سراسر دنیا برای مطمئن شدن از رنگی که برای مشتریان استفاده می‌کنند، رنگ به‌ کار رفته در محصول خود را با سیستم رنگ پنتون تطبیق می‌دهند.

 

کدهای رنگ انتخابی باید با کدهای موجود در کاتالوگ ارائه شده از سوی کمپانی پنتون سازگار باشد. همچنین با انتخاب رنگ سال پنتون، این کد در دسترس صنایع دیگر هم قرار می‌گیرد.

 

 

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می‌شود؟

 

شاید جالب باشد ولی پشت هر انتخاب رنگ، مجموعه‌ای از مفاهیم خوابیده است که شاید حتی به ذهن‌تان هم خطور نکند. پروسه انتخاب رنگ برای سال جدید با مشورت تعدادی کارشناس کارکشته و خبره در عرصه هنر و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می‌شود. حتی بلایای طبیعی و انسانی هم در انتخاب رنگ سال نقش پررنگی دارند.

 

 

رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

 

مثلا رنگ سال ۲۰۲۱ بر اساس شرایط کرونایی انتخاب شد؛ همان رنگ زرد و خاکستری معروف. اما رنگ سال ۱۴۰۱ چه رنگی است؟ و اسم رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟ امسال هم این رنگ جدید سال ۲۰۲۲ یا رنگ جدید سال ۱۴۰۱ با نماد گذر از عصر حاضر و انتقال به عصری جدید، بنفش یا رنگ وِری پری انتخاب شده است.

 

در یک کلام رنگ سال پنتون منعکس کننده آن چیزی است که در فرهنگ جامعه جهانی، در حال وقوع است. این رنگ حتی بیانگر این است که مردم به دنبال چه چیزی هستند و به چه چیزی می‌توانند امیدوار باشند.

 

 

ویژگی‌ های رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

 

ویژگی‌ های رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

 

رنگ سال ۱۴۰۱ یا بنفش وری‌پری در عین حالی که به رنگ آبی نزدیک است و به همین خاطر هم طرفداران زیادی دارد، در ترکیب به کار رفته در آن، کمی رنگ قرمز هم استفاده شده است. به‌ همین دلیل در کنار احساس آرامش، پویایی را هم القا می‌کند و خلاقیت را برمی‌انگیزد.

 

لوری پرسمن، معاون رنگ در مؤسسه پنتون درباره رنگ سال ۲۰۲۲ گفته است: ساخت یک رنگ جدید، بعد از مدت‌ها و برای اولین‌بار در این شرکت اتفاق افتاده که نمادی از تغییراتی است که در سال آینده پیش روی ما قرار می‌گیرد. به بیان بهتر رنگ سال ۱۴۰۱ پنتون اتفاقاتی را منعکس می‌کند که در فرهنگ جهانی می‌گذرد.

 

رنگ بنفش وری پری PANTONE 17-3938 Very Peri به عنوان رنگ سال جدید، همچنین بیانگر سوالاتی است که مردم در تلاش برای یافتن پاسخ آنها هستند.

 

 

انتخاب رنگ Very pery برای سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱

 

رنگ سال ۱۴۰۱ چه رنگی است؟ همان طور که گفتیم، کمپانی پنتون، رنگ‌های برتر فصلی را مورد بررسی قرار می‌دهد و رنگ سال پنتون را انتخاب می‌کند. برای این کار هم با کمک گرفتن از طراحان، بازاریاب‌های حرفه‌ای، تولیدکننده‌ها و برندهای مطرح، روند انتخاب رنگ‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کند. در همین راستا، پنتون به شرکت‌ها در مورد هویت بصری محصول و برند با استفاده از رنگ‌ها، مشاوره می‌دهد و انتخاب برخی رنگ‌ها را توصیه می‌کند.

 

موسسه رنگ پنتون همچنین پیش‌بینی‌های روند فصلی، روان‌شناسی رنگ‌ها و مشاوره رنگ، با برندهای جهانی همکاری می‌کند تا به طور موثر از قدرت، روانشناسی و احساسات رنگ در استراتژی طراحی‌های خودش استفاده کند. متخصصان این شرکت، نه تنها بر طراحی، بلکه بر مصرف‌گرایی هم تاثیر مستقیمی می‌‌گذارند. حالا به نظر می‌رسد بعد از یک دوره انزوا در اثر پاندمی کرونا پنتون این نوید را داده که با رنگ بنفش-آبی Very pery در سال ۲۰۲۲۲ بعد تازه‌ای از زندگی را تجربه کنیم.

حتما بخوانید  معرفی عطرهای زنانه و مردانه نوید محمدزاده

 

 

چرا Very pery به عنوان رنگ سال ۱۴۰۱-۲۰۲۲ پنتون انتخاب شده است؟

 

چرا Very pery به عنوان رنگ سال 1401-2022 پنتون انتخاب شده است؟

 

به گفته کمپانی پنتون، رنگ سال ۲۰۲۲، PANTONE 17-3938 Very Peri (آبی-بنفش به رنگ گل پریوش) یعنی ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم و «وری پری» نمادی از زرق و برق زودگذر جهانی است. همان‌ طور که ما از یک دوره انزوای شدید بعد از پاندمی کرونا بیرون می‌آییم و استانداردهای زندگیمان در حال تغییر هستند. این تغییر حتی در زمینه‌های دیجیتال و انواع فناوری‌های به روز هم دیده می‌شود.

 

طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند که محدودیت‌های دنیای واقعیت را بشکنیم و دریچه‌ای را به روی دنیای مجازی که سراسر پویایی است، باز کنیم. در این دنیای جدید می‌توانید امکانات رنگی جدید را هم کشف و ایجاد کنیم. رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri ادغام زندگی مدرن و تجلی آن در دنیای دیجیتال و تلفیق این دو را نشان می‌دهد و قرار است اعتماد به نفس ما را تقویت کند.

 

 

ویژگی‌های رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

 

ویژگی‌های رنگ سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱ چیست؟

 

رنگ سال ۲۰۲۲ چه رنگی است؟ رنگ مد سال ۱۴۰۱ رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri است که ویژگی‌های رنگ‌های طیف آبی را با خود دارد، در عین حال رنگ مد سال ۲۰۲۲ دارای ته رنگ بنفش-قرمز است. ترکیب این رنگ‌ها تصویری هیجان‌انگیز، شاد و پویا را به نمایش می‌گذارد و خلاقیت جسورانه و تخیلی را تشویق می‌کند. نباید فراموش کرد که شاید کمتر کسی به این موضوع دقت کند ولی هنوز هم جامعه، رنگ را به عنوان یک شکل مهم ارتباط و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایده‌ها، احساسات، تعامل و ارتباط می‌شناسد.

 

 

رنگ سال ۲۰۲۲ برای لباس

 

Very pery، رنگ سال ۲۰۲۲ را چطور ست کنیم؟

 

حتما می‌دانید که اگر قرار است از رنگ آبی روشن متمایل به نفش یا وری پری در استایلتان برای مد سال ۱۴۰۱ استفاده کنید، قرار نیست سر تا پا یک رنگ بپوشید. پس باید به فکر یاد گرفتن اصول ست کردن رنگ لباس سال ۱۴۰۱، کفش، کیف، جوراب و حتی نوع آرایشتان با رنگ سال امسال یعنی سال ۱۴۰۱/۲۰۲۲ باشید. در هنر ست کردن، باید تعدادی رنگ را به عنوان مکمل و سازگار با رنگ اصلی انتخابی‌تان به استایلتان وارد کنید. البته این کار را هم همان شرکت مشهور پنتون انجام داده است.

 

 

بهترین رنگ‌ها برای ست کردن لباس و آرایش با رنگ سال ۲۰۲۲

 

از بهترین رنگ‌‌ها برای ست کردن لباس و آرایش با رنگ سال ۲۰۲۲ طیف رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، سفید، خاکستری و رنگ‌های زمینی روشن مثل خاکی می‌شوند. این رنگ‌ها در هنگام ترکیب با رنگ بنفش وری پری تضاد فوق العاده جذابی را به وجود می‌آورند و اصلا هم توی ذوق نمی‌زنند.

 

علاوه بر این، تیپ و استایل خیلی شیکی را می‌سازند. اما اگر می‌خواهید برای سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ استایل شادتری داشته باشید که رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، در کنار رنگ سال ۱۴۰۱ از رنگ لوتوس، الدر بری و … که در پالت رنگی شرکت پنتون آورده شده است، می‌توانید کمک بگیرید.

 

 

Very pery، رنگ سال ۲۰۲۲ را چطور ست کنیم؟

 

شرکت پنتون به عنوان شرکتی که رنگ سال را انتخاب می‌کند، برای هر چه آسان‌تر شدن کار، یک پالت رنگی ارائه داده که شامل رنگ‌های سرد و گرم هماهنگ با رنگ بنفش-آبی پنتون می‌شود. شما می‌توانید این رنگ‌ها را در آرایش و میکاپ روزانه و مهمانی، لباس‌های فرعی و حتی وسایل خانه‌تان وارد کنید تا رنگ‌شان بیشتر و چشم‌نوازتر به نظر برسد.

 

 

استفاده از رنگ وری پری پنتون برای سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون

 

استفاده از رنگ وری پری پنتون برای سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون

 

حالا که در حال گذر از دوران سخت قرنطینه هستیم، بد نیست با رنگ زرد و خاکستری پارسال هم خداحافظی کرده و به رنگ جدید سال ۲۰۲۲ آبی-بنفش وری پری سلام کنیم. در این رنگ جذاب شرکت پنتون وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و نشاط رنگ قرمز ترکیب شده است.

 

برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون داخلی، بهتر است در کنار آن، از رنگ‌هایی که تمایل به بازگشت به محیط زیست و طبیعت را تداعی می‌کنند، استفاده کنید. به همین دلیل هم رنگ‌های زیتونی کمرنگ، صورتی و آبی را که به وفور در طبیعت می‌توانید پیدا کنید، به‌خوبی با رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون می‌توانند جلوه‌ای تماشایی و آرامبخش بدهند.

 

 

اجرای رنگ سال ۲۰۲۲ در منزل

 

برای این‌که خانه یا حتی شرکت خصوصی خودتان را با طرح‌ها و رنگ‌های به روز تزیین کنید، کافی است کمی درباره اصول چیدمان منزل آگاهی داشته باشید. رنگ سال ۲۰۲۲ یک رنگ عالی برای منزل است که می‌تواند در کنار زیبایی و خاص بودن، حس شادابی را هم به محیط تزریق کند.

 

برای به کار بردن و اجرای رنگ وری پری در منزل می‌توانید رنگ دیوار پذیرایی منزلتان را سبز روشن و زرد_سبز رنگ آمیزی کنید و رنگ مبلمان یا کوسن‌ها را به رنگ ارغوانی یا وری پری انتخاب کنید که رنگ مکمل یکدیگر هستند. برای رنگ‌ آمیزی سقف هم رنگ‌های لاکچری رنگین‌ کمانی به کار ببرید. با این کار می‌توانید روح تازه‌ای به خانه ببخشید که به هیچ‌وجه خسته کننده نخواهد شد.

 

 

اجرای رنگ سال very peri برای دیوارها

 

اجرای رنگ سال very peri برای دیوارها

 

برای قسمت دو سوم بالایی دیوارها، رنگ سبز نعنایی و یک سوم پایین آن را رنگ وری پری یا همان رنگ سال ۱۴۰۱ استفاده کنید. ترکیب رنگ اتاق خواب را سفید عاجی و نعنایی برای ملحفه و روتختی انتخاب کنید تا با رنگ سال ۲۰۲۲ هماهنگ شود. برای پرده‌ها هم رنگ سال پنتون وری پری عالی خواهد بود. علاوه بر این‌ها پاف‌ها و تابلوهای دیواری را هم می‌توانید طوری انتخاب کنید که رنگ آبی بنفش وری پری داشته باشد.

 

 

انتخاب مبل با رنگ سال ۲۰۲۲ وری پری

 

برای انتخاب رنگ مبل با توجه به رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون، رنگ سفید، قهوه‌ای یا کرمی را انتخاب کنید. استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی با رنگ وری پری تضاد خوبی ایجاد می‌کنند. اگر تمایلی به تعویض مبلمان خانه خودتان ندارید، از روکش مبل یا پارچه مبلی مطابق با رنگ سال ۲۰۲۲ استفاده کنید.

 

 

رنگ‌های متضاد با رنگ‌ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون

 

رنگ‌های متضاد با رنگ‌ سال ۲۰۲۲

 

به کار بردن رنگ‌های متضاد در دکوراسیون در کنار هم باعث می‌شود رنگ‌ها خود را به خوبی نشان دهند. البته این در صورتی است که بهترین رنگ‌های متضاد را انتخاب کنید تا در صورت ترکیب با رنگ سال وری پری پنتون، توی ذوق نزنند. تناژهای رنگ زرد لیمویی، خردلی، طلایی و آفتابی بهترین رنگ‌‌های متضاد با رنگ سال ۲۰۲۲ هستند.

 

 

اجرای رنگ سال ۲۰۲۲ در آشپزخانه

 

اجرای رنگ سال ۲۰۲۲ در آشپزخانه

 

ترکیب رنگ متضاد در دکوراسیون داخلی، از اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه و پذیرایی، به خوبی جواب می‌دهند. حتی می‌توانید جزیره آشپزخانه را رنگ ارغوانی وری پری و رنگ کابینت‌ها را از رنگ‌های متضاد با این رنگ‌ها انتخاب کنید. در صورتی‌ که تمایلی به تعویض کابینت‌ها ندارید، می‌توانید از روکش‌های مطابق رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون استفاده کنید.

 

برای سرویس بهداشتی و حمام هم به کار بردن رنگ وری پری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ می‌تواند غوغا کند. می‌توانید کاشی دیوار یا سرامیک‌های کف را به رنگ بنفش درآورید یا اینکه رنگ کابینت زیر روشویی را به وری پری تغییر دهید.

 

 

تاثیر رنگ سال پنتون بر کسب و کارها

 

تاثیر رنگ سال بر کسب و کارها

 

در اصل انتخاب رنگ سال پنتون به معنی پیش بینی روند رنگ بر استفاده مصرف کننده از محصول است. به بیان ساده‌تر، برای موثرتر عمل کردن در کسب و کارتان، باید رنگ سال را در محصولات مصرفی مشتریان و طرح‌های مورد استفاده در برندتان، بگنجانید. برخی از برندهای خلاق و نو‌آور، هر سال ظاهر برندهایشان را با رنگ سال جدید، به‌روز می‌کنند. این کار البته هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد.

حتما بخوانید  جدیدترین مدل و ترندهای شال و روسری سال 2022/1401

 

یکی از نشانه‌های به‌روز بودن، پیروی از یک سبک جدید و نوین است. به همین دلیل هم معمولا افراد به روز، هر سال، از ترکیب رنگ‌های جدید در استایل یا دکوراسیون منزل، دفتر کار و … استفاده می‌کنند. این کار هم پیشرو بودن آن‌‌ها را ثابت می‌کند و هم میزان اهمیت دادن آن‌ها به سبک و استایل جدید جهانی را نشان می‌دهد.

 

رنگ سال پنتون به مدت ۲۳ سال بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنایع مختلف از جمله مد، مبلمان منزل، طراحی‌های صنعتی و همچنین بسته‌بندی محصول و طراحی گرافیک تاثیر گذاشته است.

 

 

به کار بردن رنگ سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱ در کسب و کار

 

رنگ سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱ در کسب و کار

 

همان طور که گفتیم، برای برخی کسب و کارها، تغییر هر ساله برند بر اساس رنگ سال جدید اصلا به صرفه نیست. اما بد نیست بدانید که قرار هم نیست از رنگ سال لزوما برای تغییر برند یا بازتعریف آن استفاده کنید. می‌توانید با به کار بردن رنگ‌های جدید، اقدام به انجام تبلیغات حرفه‌ای کنید. مثلا از رنگ‌‌های نزدیک و سازگار با رنگ مد سال ۲۰۲۲ یعنی بنفش-آبی وری پری که در پالت پنتون وجود دارند، کمک بگیرید و به مخاطب‌ها نشان دهید که چقدر کسب و کارتان به‌روز است و پیشروتر از دیگر رقبا عمل می‌کند.

 

 

اجرای رنگ وری پری در فتوشاپ

 

 اجرای رنگ وری پری در فتوشاپ

 

برای پیدا کردن و افزودن رنگ‌های پنتون در فتوشاپ می‌توانید روش زیر را دنبال کنید:

 

  • روی جعبه رنگ فعال (active color box) در نوار ابزار فتوشاپ کلیک کنید.
  • روی «کتابخانه‌های رنگ» (color libraries) در کادر محاوره‌ای کلیک کنید.
  • روی منوی کشویی کلیک کنید و گزینه Pantone را انتخاب کنید که نمونه شما به عنوان مثال Pantone Solid Coated است.
  • سپس چند رقم اول رنگ پنتون خاص مورد نیاز خود را تایپ کنید.
  • کد رنگ بنفش وری پری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ هم برایتان آورده‌ایم: PANTONE 17-3938.

 

 

سوالات متداول

 

کد رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟

 

اگر سوال شما هم این است که رنگ سال ۱۴۰۱ چه رنگی است باید بگوییم که کد رنگ امسال، یعنی سال ۲۰۲۲،  PANTONE 17-3938 است.

 

رنگ وری پری چه رنگی است؟

 

very peri رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش است.

 

 

معرفی رنگ سال پنتون برای سال ۲۰۲۱/ ۱۴۰۰؛ پای کرونا هم وسط است

 

 

رنگ سال پنتون برای ۲۰۲۱ معرفی شد

 

رنگ سال پنتون برای 2021 معرفی شد

 

در سال ۲۰۲۱ شرکت پنتون به جای معرفی یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ‌های سال معرفی کرد.. رنگ‌های سال ۲۰۲۱ رنگ زرد لیمویی روشن یا زرد کره‌ای و خاکستری روشن هستند. رنگ زرد روشن امسال با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک رنگ شاد و سرزنده است که می‌توان از آن در لباس و دکوراسیون منزل استفاده نمود. رنگ خاکستری نیز با کد رنگ PANTONE 17-5104 یک رنگ جذاب در کنار زرد استکه استفاده از این دو رنگ در کنار هم موجب ایجاد ترکیبی خیره کننده و زیبا می‌شود.

 

 

چرا رنگ زرد روشن و خاکستری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شد؟

 

چرا رنگ زرد روشن و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب شد؟

 

«سال ۲۰۲۰ با گسترده شدن و پاندمی جهانی کرونا این ویروس به گونه‌ای متفاوت دنیا را به سوی بهت و نگرانی پیش برد. حال و روز مردم دنیا با شیوع یک بیماری عجیب و واگیردار تغییر کرد و انتخاب رنگ ۲۰۲۱ برگرفته از مفهوم این روزهای دنیا است. رنگ خاکستری به معنای مکانی نیمه تاریک است که در میان سیاهی و سفیدی قرار دارد و دنیا را به سمتی مبهم پیش برده است.

 

رنگ خاکستری نشان از این دارد که دنیا هیچ‌وقت به سمت سیاهی نمی‌رود و اگر وحدت، ثبات و امید در قلب‌ها زنده بماند، ناامیدی فراگیر نخواهد شد.در این میان زرد روشن لیمویی همانند یک نور درخشان در میان این تاریکی‌ها می‌درخشد و نویدی امیدبخش در قلب‌ها ایجاد می‌کند.» این‌ها صحبت‌های مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در مصاحبه‌اش با نیویورک تایمز است.

 

رنگ مد سال ۲۰۲۱ رنگ زرد روشن است که نشانه طلوع امید و یا همان واکسن کرونا در زندگی مردم دنیا است و قرار است دوباره رنگی به این دنیا ببخشد. ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری در کنار هم درست بر اساس حال و روز مردم دنیا انتخاب شده است و نشان از تغییری بزرگ دارد و برای روحیه حال مردم دنیا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

 

 

رنگ لباس سال ۱۴۰۰/۲۰۲۱

 

رنگ لباس سال 1400/2021

 

امسال بهار نوبت پوشیدن لباس‌هایی به رنگ زرد روشن است. رنگ مد سال ۲۰۲۱ رنگی پر از انرژی و سراسر نور که همه چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این رنگ برای روزهای سخت بعد از قرنطینه‌های طولانی کرونا، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

شما می‌توانید برای استفاده از این رنگ در لباس، یک کت یا بلوز زرد روشن به تن کنید، یا با استفاده از یک کیف و کفش زرد و لباس‌هایی به هر رنگی که دوست دارید، استایلی متفاوت برای خودتان رقم بزنید. استفاده از لباس‌هایی با ترکیب زرد روشن و خاکستری را به هیچ عنوان از یاد نبرید و از این دو رنگ جذاب و مد روز در کنار هم برای لباس‌هایتان استفاده کنید.

 

معرفی رنگ سال پنتون برای سال 2021/ 1400؛ پای کرونا هم وسط است

 

ترکیب رنگ زرد سال ۱۴۰۰-۲۰۲۱ در دکوراسیون

 

ترکیب رنگ زرد سال 1400-2021 در دکوراسیون

 

رنگ دکوراسیون ۱۴۰۰ با به کار بردن رنگ زرد و خاکستری در کنار هم بسیار جذاب و زیبا است. برای استفاده از رنگ مد سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون خانه بهتر است از اکسسوری‌های زرد در کنار ترکیبی از خاکستری و سفید استفاده کنید. به کار بردن رنگ زرد به مقدار زیاد در دکوراسیون و یا رنگ کردن همه دیوارها با رنگ زرد می‌تواند خیلی زود خسته کننده شود.

 

از طرفی رنگ زرد زمانی که به اندازه در طراحی دکوراسیون به کار برود، موجب ایجاد حس آرامش و امنیت در افراد می‌شود، اما زیاده‌روی در آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و روی حس و حالتان تأثیر منفی بگذارد. قرار دادن چند وسیله زرد رنگ در دکوراسیون منزل‌تان برای به روز کردن ظاهر خانه کافی است. می‌تواند از گلدان زرد رنگ، کوسن، فرش، پرده، مبلمان یا آباژور زرد استفاده کنید و جلوه‌ای خاص و دوست داشتنی به فضای خانه خود ببخشید.

 

روند انتخاب رنگ سال از سال ۲۰۰۰ شروع شد و هنوز هم ادامه دارد تا جایی که تاثیر مستقیمی بر کسب و کارها به خصوص در حوزه مد و فشن گذاشته است. این تاثیر هر سال پررنگ‌تر و بیشتر هم می‌شود. شما هم اگر صاحب کسب و کاری هستید، یا به تغییر دکوراسیون منزل بر اساس ترندهای جهانی رنگ اهمیت می‌دهید، همچین اگر می‌خواهید استایل به روزی داشته باشید، از رنگ ترند سال و رنگ‌های مطابق و موجود در پالت پنتون در ظاهر خود استفاده کنید تا هم تنوع را لحاظ کرده باشید و هم به روز بودن را.

 

 

سوالات متداول

 

 

۱- رنگ سال ۲۰۲۲-۱۴۰۱ چیست؟

 

رنگ سال امسال یعنی ۱۴۰۱-۲۰۲۲ وری پری (Very peri) یا آبی-بنفش است.

 

 

۲- لباس رنگ سال ۱۴۰۱- ۲۰۲۲ چه رنگیه؟

 

برای رنگ لباس سال ۲۰۲۲- ۱۴۰۱ از رنگ سال پنتون که وری پری یا آبی بنفش است استفاده کنید و با رنگ‌های مکمل آن ست کنید.

 

 

منبع: pantone

 

کالابرگ الکترونیک