درآمد میلیاردی فروشگاه خرده فروشی کاستکو با کارت شارژ و حق عضویت

درآمد میلیاردی فروشگاه خرده فروشی کاستکو با کارت شارژ و حق عضویت


4 آبان 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فروشگاه خرده فروشی کاستکو

فروشگاه خرده فروشی کاستکو با انجام کاری که بسیاری از مردم فکر می‌کردند دیوانه‌گی است به یک خرده فروشی جهانی تبدیل شد. کاستکو برای خرید از فروشگاه هایش کارت حق عضویت و اشتراک صادر کرده است. بسیاری از کارشناسان صنایع خرده‌فروشی معتقدند این شرکت دست به ترفند جالبی زده است. حالا کاستکو به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های خرده فروشی در جهان تبدیل شده است. ایده پرداخت حق عضویت در فروشگاه کاستکو از price club بنیانگذار sol price شکل گرفت. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی انداخته‌ایم به نکات جالب و عجیب در سیاست‌های تجاری فروشگاه خرده فروشی کاستکو. با ما در سرویس علم و تکنولوژی همراه باشید.

 

 

نرخ ۹۰ درصدی شارژ دوباره کارت حق اشتراک

 

نرخ 90 درصدی شارژ دوباره کارت حق اشتراک

 

نرخ سالانه کارت حق عضویت فروشگاه خرده فروشی کاستکو حداقل ۶۰ دلار است.با این حال ۹۰ درصد است مشتریان کاستکو . اشتراک خود را برای سال جدید تمدید می‌کنند. این آمار مربوط به سال ۲۰۱۹ است. تمدید کارت شارژ کاستکو نشان‌ دهنده موفقیت این فروشگاه در جلب رضایت مشتری و وفادارسازی آن است. اما چه چیز باعث رضایت مشتریان از فروشگاه خرده فروشی کاستکو و تن دادن به تمدید حق عضویت سالانه می‌شود؟

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی والمارت و سون الون؛ دو شرکت بزرگ خرده‌فروشی در جهان

 

 

قوانین عجیب کاستکو

 

قوانین عجیب کاستکو

 

کاستکو از جمله فروشگاه های خرده فروشی است که قوانین عجیبی دارد. در کاستکو کیسه خرید وجود ندارد و مشتریان باید خریدهای خود را در کیسه‌ای که از قبل آورده‌اند قرار دهند. با این حال نرخ پایین کالاها باعث شده تا مشتریان بیش از پیش به سمت خرید از این فروشگاه خرده فروشی کشیده شوند. از آنجا که قیمت‌ها در کاسکو بسیار پایین است، معمولاً تخفیف‌های ویژه‌ای وجود ندارد. چرا که اکثر کالاها شامل تخفیف می‌شوند.

حتما بخوانید  بیبی بومر ها چه نسلی هستند + ۱۰ نکته مهم بازاریابی برای آن ها

کاستکو علاوه‌ بر ارائه کالا به مشتری، با نرخ کاملاً پایین، کیفیت کالا را فراموش نمی‌کند. این شرکت خرده فروشی خیلی راحت با کمپانی‌هایی که حاضر به تخفیف زیاد نیستند، قطع همکاری می‌کند. نمونه آن قطع همکاری با شرکت کوکاکولا بود. با این حال در برخی از مناسبت‌ها کاستکو برای مشتریان وفادار خود تخفیف‌های ویژه می‌گذارد.

 

 

حرکت کند کاستکو در زمینه فروش آنلاین

 

حرکت کند کاستکو در زمینه فروش آنلاین

 

علی رغم استقبال زیاد از فروشگاه خرده فروشی کاستکو، سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی دارند. این شرکت بزرگ خرده فروشی در مسیر حرکت به سمت فروش آنلاین و تجارت الکترونیک کمی کند عمل کرده است. نفوذ آنلاین در این فروشگاه خرده فروشی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تنها ۷ درصد بوده است. این در حالی است که نفوذ آنلاین فروشگاه های خرده فروشی به طور میانگین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد بوده است. با این حال مقامات این شرکت می‌گویند در تلاش هستند تا بخش تجارت آنلاین خود را تقویت کنند.

آن‌ها نگرانی بابت کندی روند ندارند. چرا که معتقدند در مسیر تجارت آنلاین قرار گرفته‌اند. این در حالی است که در دوران پاندمی کرونا انتظار سرعت عمل بیشتری از کاستکو در زمینه حرکت در مسیر تجارت الکترونیک می‌رفت. اما این اتفاق نیفتاده است. شاید یکی از دلایل این موضوع نفوذ کافی این فروشگاه خرده فروشی در میان مردم است و اینکه پاندمی کرونا تاثیر چشمگیری در فروش آن نداشته است تا مجبور به اعمال تغییرات شود.

 

 

بیشتر بخوانید: خدمت هوش ‌مصنوعی به صنعت خرده‌فروشی در جهان

 

 

کاستکو یک فروشگاه خرده فروشی جوان پسند

 

کاستکو یک فروشگاه خرده فروشی جوان پسند

 

یکی از نکات جالب و عجیب کاستکو توانایی در جذب خریداران جوان است. تخمین زده شده است که میانگین سن مشتری در کاستکو حدود ۵۰ سال است. این کمپانی در نظر دارد تا این کاهش سن را به ۴۰ تا ۴۵ سال برساند. کاستکو محصولات محبوب خریدار جوان مانند محصولات ارگانیک را در فروشگاه های خود به مقدار زیاد عرضه می‌کند. همین موضوع در جذب خریداران جوان بسیار تاثیرگذار است.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی اومنی چنل و آینده صنعت خرده فروشی

 

 

رشد کم سرعت خرده فروشی کاستکو

 

این شرکت در حال توسعه فروشگاه های خود در سطح بین‌المللی است. اگرچه برخی کارشناسان معتقدند که کاستکو در زمینه توسعه فروشگاهی رشد کافی ندارد. چین یکی از بازارهای ناب برای فروشگاه خرده فروشی کاستکو به حساب می‌آید. تجربه فروش در شانگهای این موضوع را ثابت کرده است. کاستکو وقتی که برای اولین بار مغازه‌ای در شانگهای افتتاح کرد با شمار زیادی از انبوه مشتریان مواجه شد.

 

 

وفاداری زیاد مشتریان

 

وفاداری زیاد مشتریان

 

علیرغم اینکه بسیاری از تحلیلگران نگران این هستند که مصرف‌کنندگان ممکن است تصمیم به لغو کارت اشتراک سالانه خود بگیرند، اما کاستکو نگرانی بابت این موضوع ندارد. لغو کارت اشتراک و عضویت بستگی زیادی به میزان وفاداری مصرف‌کنندگان دارد. کمپانی کاستکو معتقد است، مصرف‌کنندگان خود را با ارائه کالاهای باکیفیت و با نرخ پایین وفادار نگه داشته است. با این حال برخی می‌گویند که سنگین شدن هزینه‌ها و بالا رفتن بودجه مصرفی خانوارها، ممکن است کاستکو رو با مشکل مواجه کند. اما کاستکو، اعتقادی به این موضوع ندارد. چرا که مدیران این کمپانی معتقدند بسیاری از لوازم ضروری مانند دستمال توالت و محصولات مصرفی روزانه، نیاز کثر مردم هستند. محصولاتی که از سبد خرید به سختی حذف می‌شوند. بنابراین مشتریانی که وفادار به خرید و استفاده از کالاهای این فروشگاه خرده فروشی هستند، عضویت خود را به این سادگی لغو نخواهد کرد.

 

 

منبع: cnbc

کالابرگ الکترونیک