ترندهای تکنولوژی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰

ترندهای تکنولوژی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰


5 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند تکنولوژی صنعت خرده فروشی

با رشد روز افزون تکنولوژی، شاهد تغییرات در تمام صنایع از جمله صنعت خرده فروشی هستیم. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی می‌اندازیم به ترند های تکنولوژی در صنعت خرده فروشی در زمینه‌های مختلف این صنعت پیشرو که در سال ۲۰۲۰ برگ‌های برنده را از آن خود کردند.

 

 

ترند تکنولوژی تشخیص چهره در صنعت خرده فروشی

 

تکنولوژی تشخیص چهره در صنعت خرده فروشی

 

تکنولوژی تشخیص چهره در صنعت خرده‌فروشی، بخش بزرگی از آینده این صنعت خواهد بود. این فناوری که آزمایش خود را پس داده است، در حال حاضر به ندرت مورد استفاده قرار می‎گیرد. اما دلیل عدم استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در صنعت خرده فروشی چیست؟ یکی از مهمترین دلایل آن ترس مشتری است. اینکه چهره‌های مشتریان در دوربین‌های ثابت اسکن شود.

 

کمی ترسناک به نظر می‌رسد و البته کمی نا‌امن. با این حال استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره برای فروشگاه‌های بزرگی که دارای اجناس قیمتی هستند، بسیار ضروری است. چرا که اگر دزدی از فروشگاه صورت بگیرد، صاحبان فرووشگاه به سادگی می‌توانند چهره سارق را شناسایی کنند. در حال حاضر استفاده از این فناوری بسیار کم است. بسیاری از خرده‌فروشان آن را به عنوان عاملی بازدارنده برای فروشگاه‌های خود قلمداد می‌کنند. با این حال بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ناچار به استفاده از آن هستند.

 

 

 

 

فروشگاه‌های فیزیکی کمتر در صنعت خرده فروشی

 

«آمازون گو»  اولین فروشگاهی بود که از تمام تکنولوژی ها و فناوری های موجود خود استفاده کرد تا مشتریان بتوانند یک خرید کامل و بدون تعامل با انسان داشته باشند. آینده صنعت خرده فروشی در کاهش فروشگاه‌های فیزیکی است. مصرف‌کنندگان حتی برای خرید مواد غذایی که باید تازه باشند، می‌توانند به صورت آنلاین ثبت سفارش کنند. سفارش از طریق یک پلتفرم ثبت می‌شود. بنابراین منابع انسانی حذف می‌شوند و هزینه صرف شده بابت منابع انسانی به گسترش پلتفرم  اختصاص می‌یابد.

حتما بخوانید  3 راهکار بازاریابی برای نسل Z در خرده فروشی

 

این کار تا حدودی در زمینه تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی در دوره بحران کرونا انجام شد و رونق گرفت. بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند تا از طریق یک پلتفرم آنلاین خرید کنند. این کار باعث کاهش تماس مستقیم مردم با یکدیگر و حتی کارکنان فروشگاه‌ها می‌شود.

 

 

امنیت داده و حفظ حریم شخصی

 

امنیت داده و حفظ حریم شخصی

 

رعایت مقررات عمومی حفاظت از داده، اگر چه یک بار کاری اضافه برای خرده فروشان در صنعت خرده فروشی محسوب می‌شود، اما باعث جلب اعتماد مصرف کننده خواهد شد. استفاده از پلتفرمی مطمئن به مشتری حس امنیت می‌دهد. اینکه تمامی داده‌ها به صورت خصوصی باقی می‌ماند و در دسترس شخص ثالثی قرار نخواهد گرفت. مهمترین مسئله برای مصرف‌کننده حفظ حریم شخصی و اطلاعات شخصی است. بنابراین برای اطمینان به مشتری شاید لازم باشد کمی بار اضافه کاری را هم متحمل شد.

 

مقررات عمومی حفاظت از داده مقرراتی هستند که در مورد حفاظت از داده و محرمانگی همه اشخاص وضع شده‌اند.  اینکه داده شهروندان و ساکنان یک منطقه به هیچ وجه افشا نشود. این داده‌ها در پلتفرم‌های مختلف با استفاده از تکنولوژی روز ذخیره می‌شوند و بدون رضایت مصرف کنندگان صنعت خرده فروشی قابل درز در هیچ جا نخواهند بود. اگر شرکت‌ها از قوانین این قانون پیروی نکنند و یا آن را به درستی اجرا نکنند بین ۲ الی ۵ درصد از درآمد سالیانه‌شان تا سقف ۲۰ میلیون یورو مشمول جریمه خواهد شد.

 

 

 

 

ترند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده فروشی

 

حتما بخوانید  نگاهی به بزرگ ترین ترند های تجربه مشتری در سال 2022

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده فروشی

 

هر چقدر تلاش کنیم تا فروشگاه‌های خرید آنلاین خود را مطابق میل مشتری تنظیم کنیم، باز هم شکاف‌هایی وجود دارد. شکاف‌هایی که برای پر کردن آن‌ها باید به تکنولوژی های روز روی آورد. مطمئنا خرید آفلاین مزایای زیادی دارد. اینکه مشتری در داخل مراکز خرده فروشی قدم می‌زند و انتخاب می‌کند.

برای محو کردن مرز بین فروشگاه‌های خرده فروشی فیزیکی و تجربه خرید آنلاین، شاید بهتر باشد کمی به استفاده از تکنولوژی هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی آورد. اینکه مصرف‌کنندگان با استفاده از این تکنولوژی ها خود را در فضای فروشگاه‌های واقعی تصور کنند.

 

 

ترند ال بی اس روی دیگر تکنولوژی در خرده فروشی

 

ال بی اس روی دیگر تکنولوژی

 

 

«ال بی لس» و یا خدمات مبتنی بر مکان چیست؟ خدمات مبتنی بر مکان، خدماتی در شبکه بی‌سیم هستند که از اطلاعات مکانی برای ارائه خدمت به کاربر استفاده می‌کنند. این خدمات عمومی برپایه یک سری برنامه‌های رایانه‌ای عمل می‌کنند. برنامه‌ها داده‌های کاربر را از اطلاعاتی مربوط به شماره تلفن تا آیدی شبکه‌های اجتماعی جمع آوری کرده و سرویس‌ها و خدمات متنوعی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند. خدمات مبتنی بر مکان در گذشته برای یافتن دستگاه ATM، پیدا کردن سینما, محل برگزاری کنسرت‌ها و غیره استفاده می‌شد.

 

 

 

 

منبع: zoolatech

کالابرگ الکترونیک